Forum
Będą nowe autobusy
wysłane przez Piotr
wysłane przez torwid 67
> Taki zakup to też niestety ratowanie się :(, wiele to nie > zmieni, bo na mieście ciągle królować będą rozklekotane > klonowickie "Volvobusy". Naprawdę ciągle nic nie wiadomo > w sprawie pieniędzy z unii na szczecińska KM?
Co się tak wszyscy uparliście na tę kasę z UE? Przecież wiadomo, że wybory za pasaem, więc hasło ładnie brzmi, ale w 2 czy 3 tygodnie nic się nie da zrobić. A kasa, nawet jeśli będzie, to trzeba też coś znaleźć w budżecie miasta na wkład własny, napisać wniosek tak dobrze, by zyskał akceptację, przygotować i ogłosić przetarg, potem pobawić się z protestującymi i dopiero można myśleć o zakupach. Na moje oko nawet gdyby się jeszcze w tym miesiącu coś wyjaśniło, to nowe wozy z tej puli byłyby nie wcześniej, jak za półtora roku-dwa lata. I to też zakupy rozłożone do 2012 czy 2013. Na razie nie ma co bić piany, a czy coś z tych planów wyjdzie, zobaczymy po 21 października. Wtedy naprawdę ważne konfernecja prasowe lokalnych polityków będą się odbywać raz w tygodniu a nie 3 razy dziennie.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez t105n 49
> Co się tak wszyscy uparliście na tę kasę z UE?
Dodam, że Unia bardzo niechętnie daje kasę na autobusy, o ile wogóle uda się przepchnąć wniosek. Dużo chętniej dofinansowuje tramwaje, metro i kolej.
-- "Nanosekunda jest to czas, jaki upływa od momentu zapalenia się zielonego światła do momentu usłyszenia klaksonu samochodu stojącego za nami." (c) Jacek Fedorowicz
wysłane przez Piotr
> Dodam, że Unia bardzo niechętnie daje kasę na autobusy, o ile > wogóle uda się przepchnąć wniosek. Dużo chętniej > dofinansowuje tramwaje, metro i kolej.
A jeżeli będą na gaz?;). Według mnie gdyby doszło do zakupu 50-60szt. to nie wyobrażam sobie, aby były na ropę...
wysłane przez torwid 67
> A jeżeli będą na gaz?;). Według mnie gdyby doszło do zakupu > 50-60szt. to nie wyobrażam sobie, aby były na ropę...
Nie będą... Zakup 50-60 autobusów rozłożony na ok. 5 lat to zaledwie 10 lub nieco więcej rocznie. Dzielone na 2 spółki to 5-6 szt. Budowa stacji zasilania gazem i zbiorników spełniających wszystkie wymogi jest przy tej tej skali zakupów dla Szczecina całkowicie nieopłacalna. Wprawdzie opieram się na wyliczeniach naszych SPA i SPPK sprzed 5 czy 6 lat, ale pomysł się kalkulował przy jednoczesnej wymianie przynajmniej połowy taboru. I to pod warunkiem, że ktoś im sfinansuje budowę stacji zasilania gazem.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
[..] Zakup 50-60 autobusów rozłożony na ok. 5 lat to > zaledwie 10 lub nieco więcej rocznie. Dzielone na 2 spółki to 5-6 > szt. [...]
Czyli SPPK nic z tych pieniędzy nie dostanie? Tylko pytaniem jest dlaczego, skoro SPPK jest spółką w której swoje udziały ma także miasto Szczecin...
wysłane przez torwid 67
> Czyli SPPK nic z tych pieniędzy nie dostanie? Tylko pytaniem jest > dlaczego, skoro SPPK jest spółką w której swoje udziały ma także > miasto Szczecin...
Ostatnie wsparcie ze Szczecina SPPK dostało chyba w 2001 albo 2002 r. I było to przekazanie aportem jelczy 120M oraz kasowników RG, które i tak firma użytkowała od 1997 r. Zatem rewelacji bym się nie spodziewał, mimo całej sympatii do polickiego podmiotu.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Luke_Police 163
> Zatem rewelacji bym się nie > spodziewał, mimo całej sympatii do polickiego podmiotu.
A szkoda, bo 9 nowych solówek bardzo by się w Policach przydało. Nie od dziś wiadomo, że coraz trudniej firmie znaleźć środki na zakupy, gdyż oddali w leasing najnowsze z posiadanych autobusów, spłata ich zajmie SPPK z pewnością kilka lat, jeśli nie kilkanaście. A na wymianę czeka 9 starych Jelczy (roczniki 1989 - 1szt, 1990 - 3szt, 1996 - 2szt, 1997 - 3szt), z których 2 są odstawione już od maja, a pozostałe psują się coraz częściej i nie wiadomo jak długo jeszcze pociągną. Lekarstem na to póki co jest wysyłanie starego taboru na szczytowe brygady 109, które mają trasę blisko zajezdni i robią niewiele kilometrów dziennie, w razie awarii można je szybko podmienić. Taktyka się sprawdza, dopóki solowe MAN-y są sprawne, gorzej, gdy 2-3 złapią poważniejsze awarie lub idą na wynajmy, wtedy trzeba sięgać po to, co zostało na placu, czyli wybierać między trzema sprawnymi (ale ledwo zipiącymi) M11 i czterema 120M, a następnie wysyłać te wozy na szczytowe 101, 102 lub 103...
Z rozmów z kierowcami wiem, że obecnie na żadne zakupy nie ma nadziei... no chyba, że kierownictwo ukrywa coś w tajemnicy przed pracownikami.
Technik serwisu :)
wysłane przez torwid 67
> Z rozmów z kierowcami wiem, że obecnie na żadne zakupy nie ma > nadziei... no chyba, że kierownictwo ukrywa coś w tajemnicy przed > pracownikami.
Chyba nie. Od ok. roku szefostwo SPPK mówi oficjalnie, że jeśli zakupy, to tylko okazyjne typu Liony albo białasy. Z pozostałymi wstrzymają się na rok-dwa, by „wziąć oddech" i spłacić chociaż trochę leasingów. Wtedy będzie lepsza zdolność kredytowa i większe możliwoiści przy przetargu.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Luke_Police 163
> na wymianę czeka 9 starych Jelczy (...), z których 2 są > odstawione już od maja
Autopoprawka. Nie są odstawione (w sensie, że do kasacji), tylko stoją na placu z powodu tragicznego stanu technicznego i braku części zamiennych. Tak czy owak, nie nadają się do ruchu.
Technik serwisu :)
wysłane przez MAN756 23
> Luke_Police napisał(a):
> > na wymianę czeka 9 starych Jelczy (...), z których 2 są > > odstawione już od maja
Czy masz na myśli wozy o numerach 3003 i 3004?
wysłane przez Luke_Police 163
> Czy masz na myśli wozy o numerach 3003 i 3004?
Tak. #3003 stoi jakoś od marca, ostatnio kierowca mówił mi, że nie ma części do niego. #3004 został zatrzymany po kontroli ITD i od tamtej pory stoi... Domyślam się, że służy za dawcę części do pozostałych 120M, tak jak niegdyś #3008, który dziś ma chyba tylko 3 oryginalne świetlówki, pozostałe lampy oświetleniowe pochodzą z Jelczy M11 i Ikarusów.
Technik serwisu :)
wysłane przez leks 17
> Z rozmów z kierowcami wiem, że obecnie na żadne zakupy nie ma > nadziei... no chyba, że kierownictwo ukrywa coś w tajemnicy przed > pracownikami.
Wiem, że jakiś czas temu SPPK rozmawiało o tym z udziałowcami, ale rzeczywiście na zakupy z własnej kieszeni nie ma szans w tym roku.
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Taki zakup to też niestety ratowanie się :(, wiele to nie > zmieni, bo na mieście ciągle królować będą rozklekotane
Pozwoli zaoszczędzić sobie jeżdżenie klonowickim złomem NG272 - gorzej od Ikarusa.
> klonowickie "Volvobusy". Naprawdę ciągle nic nie wiadomo > w sprawie pieniędzy z unii na szczecińska KM?
teraz to tutaj można ładować a ładować - jakieś 200mln na same nowe autobusy + remonty zajezdni + satelitarny system informacji pasażerskiej + nowe torowiska + XXXmln zł na nowe tramwaje i mamy przyjazną dla pasaażera komunikację :)
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez torwid 67
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez MQ ?
> Tak na szybko > tylko widzę, że chyba w przeciwieństwie do SPAD, Klonowica > nie życzy sobie monitoringu wnętrza. Ale może coś > przeoczyłem;)
Przeoczyłeś. "monitoring wizyjny w układzie odpowiedniej ilości kamer wraz z osprzętem, podłączony do urządzenia pokładowego, zapewniającego monitorowanie całego wnętrza autobusu z rejestracją obrazu do odtwarzania po czasie (min 3 dni) wraz z koniecznym oprogramowaniem do rejestracji i odtworzenia"
wysłane przez torwid 67
> Przeoczyłeś. > "monitoring wizyjny w układzie odpowiedniej ilości kamer...
To zwracam SPAKowi honor ;) Ale na przejrzenie specyfikacji, bo trudno to nazwać czytaniem, miałem 1,5 min.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Rzędowy - czyli chodzi tu o zabudowanie tego silnika? Jeśli tak to silnik rzędowy, wygląda tak jak w krótkich MANach?? czy jakoś inaczej?
No i ostatnia rzecz - brak zabudowy wieżowej ozancza dyskwalifikację Solarisów? (Jeśli nie, to czy ktoś mógłby dać linka ze zdjęciem Solarisa o wyżej wymienionych walorach?)
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez leks 17
> No i ostatnia rzecz - brak zabudowy wieżowej ozancza > dyskwalifikację Solarisów? (Jeśli nie, to czy ktoś > mógłby dać linka ze zdjęciem Solarisa o wyżej > wymienionych walorach?)
Zdjęcia Ci nie dam, ale wiem, że Solaris nie musi mieć koniecznie szafy z tyłu. A np. modele hybrydowe mają zdaje się silnik w 1 - członie pojazdu, ale zwykły silnik leżący z tyłu chyba też potrafią zrobić, ale nie wiem czy w ogóle chciałoby się im bawić w to dla cztrech wozów.
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
wysłane przez end 52
> ale zwykły silnik leżący > z tyłu chyba też potrafią zrobić, ale nie wiem czy w ogóle > chciałoby się im bawić w to dla cztrech wozów.
Czyli rozumiem, że znamy już zwycięzcę przetargu? :>
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Rzędowy - czyli chodzi tu o zabudowanie tego silnika?
Nie. Chodzi o układ cylindrów w silniku. Właściwie wszystkie silniki do pojazdów użytkowych to rzędówki sześciocylindrowe, ale już np w lokomotywach stosowane są widlaste...
> Jeśli tak to silnik rzędowy, wygląda tak jak w krótkich > MANach?? czy jakoś inaczej?
Wszystkie nasze autobusy maja rzędowe silniki. Solarisy tez.
> No i ostatnia rzecz - brak zabudowy wieżowej ozancza > dyskwalifikację Solarisów? (Jeśli nie, to czy ktoś
Nie do końca - Berlin ma Solarisy z silnikami poziomymi chociaż wieża znacznie zmniejszona jest i znajduje się w niej chłodnica.
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez end 52
> Wszystkie nasze autobusy maja rzędowe silniki. Solarisy tez.
No to fajnie... Czyli SPAK nie określił jak zabudowany ma być silnik, więc możemy spodziewać się wszystkiego? (czyli Solarisów też :/ )
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> No to fajnie... Czyli SPAK nie określił jak zabudowany ma być > silnik, więc możemy spodziewać się wszystkiego? (czyli > Solarisów też :/ )
Bo SPAK nie ma wozów z wieżą a SPAD owszem i widać im się spodobały - natomiast układ silnika to nie jest jakiś problem - MANy i Mercedesy też są z wieżami - producenci są przygotowani na różne warianty. Natomiast muszę powiedzieć, że od jakiegoś czasu zdecydowanie lepiej jeździ mi się Solarisami niż MANozłomami.
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez end 52
Co o tym sądzicie? Jeśli "takie coś" stanie do przetargu to na pewno go wygra, bo zaoferuje najniższą cenę... Czyżby szykowały nam się MANy NG312? To będzie jakieś nieporozumienie...
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez leks 17
> Co o tym sądzicie? > Jeśli "takie coś" stanie do przetargu to na pewno go > wygra, bo zaoferuje najniższą cenę... > Czyżby szykowały nam się MANy NG312? To będzie jakieś > nieporozumienie...
A gdzie tam 312... 312 już nie są produkowane. Ja stawiam na Jelcza Tantusa - tandetusa. Po prostu SPAK dopuszcza autobusy niskowejściowe. Przyznam, że nie cieszy mnie to... jak już mamy kupowac Jelcze to cofamy się coraz bardziej, żenada.
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
wysłane przez leks 17
> A gdzie tam 312... 312 już nie są produkowane. Ja stawiam na > Jelcza Tantusa - tandetusa. Po prostu SPAK dopuszcza autobusy > niskowejściowe. Przyznam, że nie cieszy mnie to... jak już > mamy kupowac Jelcze to cofamy się coraz bardziej, żenada.
EDIT: Poprawiając poprzednią wersje posta musze tu napisać, że to chyba prawda. Bo nie zauważyłem zapisu o normie w zapytaniu. Jeśli wygra Jelcz to będzie masakra :/:
"Zapytanie dotyczy opisu przedmiotu zamówienia - Wymagania dotyczące przedmiotu leasingu str. 5 SIWZ pkt. 15 lit. a) „autobus niskopodłogowy czterodrzwiowy, wysokość od podłoża do wejścia autobusu max 340 mm” Czy Zamawiający dopuści jako spełniający wymagania autobus niskopodłogowy zgodnie z PN-S-47010 w którym pierwsze i drugie wejście są bez stopni, natomiast drzwi trzecie i czwarte mają stopnie wejściowe z tym, że pierwszy stopień jest na wysokości max 340 mm? Jest to w potocznym nazewnictwie „autobus niskowejściowy” lub „60 % niskiej podłogi”. W autobusie tego typu zostały zastosowane tańsze eksploatacyjnie rozwiązania techniczne- proste, nie-portalowe osie – druga i trzecia, prosty układ przeniesienia napędu oraz ułatwiona została dostępność obsługowa do silnika. Autobus tego typu jest trwalszy, bardziej sztywny i bezpieczniejszy oraz tańszy w zakupie o ok. 10% od autobusu w pełni niskopodłogowego. Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza autobusy niskopodłogowe spełniające normę PN-S-47010."
Jeszcze wkleje inny ciekawy fragment:
"Pytanie 2: Zapytanie dotyczy opisu przedmiotu zamówienia (wymagania dotyczące przedmiotu leasingu, pkt. 17) Drzwi: czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości nie mniejszej niż 1.200 mm, otwieranych do wewnątrz..... Czy Zamawiający dopuści autobus posiadający czworo drzwi, z których troje będzie dwuskrzydłowych o szerokości 1.250mm, a drzwi czwarte jednoskrzydłowe o szerokości 900 mm? Rozwiązanie takie stosujemy aby zwiększyć sztywności autobusu na tylnym zwisie i zapobiec ewentualnym pęknięciom konstrukcji i poszycia po wpływem nacisku pasażerów oraz eksploatacji autobusu na drogach o niskiej jakości nawierzchni. Autobusy przegubowe z identyczną konfiguracją są eksploatowane z powodzeniem w miastach o podobnym lub większym natężeniu pasażerów (np. w Krakowie) i nie mamy żadnych negatywnych sygnałów co do problemów z wymianą pasażerów. Dodatkowo proponujemy, aby drzwi czwarte były otwierane na zewnątrz, co zwiększa ich szerokość w pozycji otwartej i ułatwia wymianę pasażerów. W przypadku konieczności gotowi jesteśmy podstawić autobus wyposażony w drzwi identycznej szerokości co oferowany do siedziby Zamawiającego celem potwierdzenia, że rozwiązanie powyższe jest wystarczające do obsługi pasażerów na terenie Szczecina Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaoferowania takiego autobusu. Takie rozwiązanie jest niezgodne z zapisami SIWZ. "
Wydaje mi się, aczkolwiek nie jestem pewien, że autorem tego zapytania mogła być firma Scania, co do odpowiedzi SPAK'u trochę mnie ona dziwi. Wracając do wcześniejszej rzeczy, mam nadzieje, że żaden fabrycznie nowy Jelcz więcej do nas nie przyjedzie, nie ma co się kusić na 10% tanśzy pojazd, ale trzeba brac pod uwagę, że ma on jeździć u nas następne 20 lat.
PS: Czy nie da rady na prawdę zmienić tych głupich zasad edycji posta tylko przez 10 minut? Czasem się napisze coś długiego i już nie można zmienić posta, albo w międzyczasie ktoś odpisze, wkurzające to jest i bez sensu.
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
wysłane przez end 52
> EDIT: Poprawiając poprzednią wersje posta musze tu napisać, > że to chyba prawda. Bo nie zauważyłem zapisu o normie w > zapytaniu. Jeśli wygra Jelcz to będzie masakra :/:
Wszystko na to wskazuje, że to właśnie Jelcz wygra, bo zaoferuje najniższą cenę (a tylko cena jest brana pod uwagę w tym przetargu). Tak więc MAN i Solaris nie mają szans... ;( ;(
Miało być tak pięknie - pierwszy w Szczecinie autobus ze 100% udziałem niskiej podłogi - a będzie tragicznie. :/
Zresztą czas prawdy się zbliża...
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Piotr
> Miało być tak pięknie - pierwszy w Szczecinie autobus ze 100% > udziałem niskiej podłogi - a będzie tragicznie. :/
My mamy bardzo złe skojarzenia z Jelczem, więc rozumiem Twoje obawy, ale Jelcz od pewnego czasu przeszedł technologiczną rewolucję :), wygląda też całkiem całkiem:
http://www.infobus.com.pl/artykuly/2984/l_1.jpg http://home.autocom.pl/legutko/Widoki/DD457_03.jpg
wysłane przez end 52
> My mamy bardzo złe skojarzenia z Jelczem, więc rozumiem Twoje > obawy, ale Jelcz od pewnego czasu przeszedł technologiczną > rewolucję :), wygląda też całkiem całkiem: > > http://www.infobus.com.pl/artykuly/2984/l_1.jpg > http://home.autocom.pl/legutko/Widoki/DD457_03.jpg
To jest ohydztwo, paskudztwo itp. Miały być autobusy III generacji, a na 90% będą II. Pytanie moje - dlaczego SPAK zdecydował się na 100% ceny, nie uwzględniając innych warunków. Jak Jelcz przypuśćmy da za jeden autobus 1.100.000 ,a Solaris 1.100.001, to wiadomo kto wygra... Jak Jelcz wygra, to idę szukać wysokiego mostu. :/
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Piotr
> Jak Jelcz wygra, to idę szukać wysokiego mostu. :/
Na autostradzie A6 - estakada na wysokości ul. Chłopskiej tam jest wysoko, ale od czasu modernizacji pojawiły się ekrany, więc nie skoczysz :D, a tak na serio to nie ma co panikować! Ważne, że to będzie nowy autobus!
wysłane przez mike_1994
> a tak na serio to nie ma co panikować! Ważne, że to > będzie nowy autobus!
Żeby się nie okazał, że z zewnątrz wszystko ładne i piękne a wewnątrz "ruina". Słowa Piotra Galińskiego: "Otwieram bombonierkę, a tam burak"...
P.S. Bynajmniej nie chodzi mi o aranżację wnętrza tylko o sprawy techniczne (silnik, skrzynie biegów, itp.).
wysłane przez Piotr
> P.S. Bynajmniej nie chodzi mi o aranżację wnętrza tylko o sprawy > techniczne (silnik, skrzynie biegów, itp.).
W Krakowie jeżdzą od dwóch lat, więc trzeba pogooglać i sprawdzić opinie :>. Dobra to ja o pierdoły chciałbym się przyczepić :>. Jest coś czego Jelcz ciągle nie potrafi zmienić - łączniki poręczy ciągle są badziwne :>, a widać to na tym zdjęciu: http://www.infobus.com.pl/artykuly/2984/l_7.jpg
wysłane przez mike_1994
[ciach]
O rany, może im został jakiś nakład z dawnych lat? :/
wysłane przez Piotr
> O rany, może im został jakiś nakład z dawnych lat? :/
Kto wie, ale straszne są :D no i jeszcze jest jeden relikt :> zamiast plexi przy drzwiach walą sklejkę, płyte wiórową czy cvo to tam jest :>
http://www.infobus.com.pl/artykuly/2984/l_5.jpg
dzwi zresztą też wyglądają trochę prymitywnie :>, ale to ciągle nowy autobus i trzeba się cieszyć :D.
wysłane przez mike_1994
[ciach]
Więcej nie dawaj takich zdjęc bo będziemy mieli koszmary. Co do wnętrza - sklejki jeszcze wytrzymam, ale uchwyty dla pasażerów też są piękne inaczej. Z tego co widzę na zdjęciu to w porównaniu do najzwyklejszego M181M to wymienili tylko przednią ścianę i z pewnością tylną. :/
wysłane przez Piotr
> Więcej nie dawaj takich zdjęc bo będziemy mieli koszmary.
To zamiast zdjęć pozwolę sobie zacytować "Jelcze to najgorsze autobusy jakie jeżdzą w krakowie, już nawet stare ikarusy były lepsze. Broń boże ich nie kupujcie!" Ok pęka mój optymizm co do nowych autobusów hehe
wysłane przez Piotr
> Więcej nie dawaj takich zdjęc bo będziemy mieli koszmary.
Dowiedziałem się jeszcze, że ten Jelcz byłby z równą linią okien no i oczywiście silnik Euro 4
wysłane przez X
Oczywiście po cichu wprowadzono silnik MAN D2066 LUH11 EURO 4 Czym Jelcz pobił na tym tle Solarisa, któremu MAN nie chce sprzedawać tej nowinki.
--
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Oczywiście po cichu wprowadzono silnik MAN D2066 LUH11 EURO 4 Czym > Jelcz pobił na tym tle Solarisa, któremu MAN nie chce sprzedawać tej > nowinki.
MAN w ogóle nie chce sprzedawać Solarisowi silników, bo wnerwił się na Solarisa za zdobywanie niemieckiego rynku gdzie złoMAN był królem - a tu trafiła się całkiem groźna konkurencja, której nie mogą zdzierżyć. Jelcz dopóty takiej konkurencji nie stanowi może sobie kupować silniki jakie chce...
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez X
Ja słyszałem, że to miało też związek ze wzajemnymi oskarżeniami między nimi przy przetargach na autobusy np. dla Gdańska, gdzie ewidentnie był przekręt bo MAN na placu trzymał wozy w gdańskich barwach a przetarg trwał.
EOT
--
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez leks 17
> My mamy bardzo złe skojarzenia z Jelczem, więc rozumiem Twoje > obawy, ale Jelcz od pewnego czasu przeszedł technologiczną > rewolucję :), wygląda też całkiem całkiem:
Tu nie chodzi o złe skojarzenia, ale po co kupować autobus o przestarzałej konstrukcji, bardziej tandetnym wykończeniu i o gorszych parametrach tylko ze względu na cene, a wiem, że na pewno można by kupić autobus lepszy, ale oczywiście jak zwykle prezesi spółek mają pewnie w oczach tylko $$$ i lepiej się połasić a potem żałować. No cóż, nic, lepiej zaoszczędze wam przypowiastek jak ja ze sobą skończe w przypadku zwycięstwa Jelcza, może przynajmniej do momentu aż ogłoszone zostaną wyniki...
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Tu nie chodzi o złe skojarzenia, ale po co kupować autobus o > przestarzałej konstrukcji, bardziej tandetnym wykończeniu i o > gorszych parametrach tylko ze względu na cene, a wiem, że na pewno
IMO układ napędowy akurat w Jelczu prezentuje się lepiej :> Chociaż dla SPAK lepiej byłoby nie mieszać w silnikach i zostać przy MANowskich zapakowanych do Solarisów, ale od silników MAN ostatnio chyba Solaris odszedł na rzecz DAFa i raczej te montuje - jeśli tak nie jest poprawcie mnie :)
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez torwid 67
> Na stronie www.spak.pl pojawiły się kolejne wyjaśnienia > treści SIWZ, z których wynika, że SPAK dopuszcza > zgłaszanie do przetargu autobusów ze stopniem w trzecich i > czwartych drzwiach (czyli autobusów z 60% udziałem niskiej > podłogi)...
Zdaje się, że to właśnie wg polskiej normy kwalifikuje już autobus jako niskopodłogowy. Szczegółów nie pamiętam, ale prezes omawiając specyfikację zaznaczał, że niska podłoga nie musi być na całej długości.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez mosind
wysłane przez t105n 49
> nie wiem czy niepokojące -Kraków ostatnio kupił parę Jelczy
Od miłośnika z Krakowa wiem, że tych Jelczy było kilkadziesiąt na przestrzeni 5-6 lat.
-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"
wysłane przez mosind
wysłane przez pawko
> I nie tylko Kraków- Katowice też - tam jedynym kryterium > również była cena
Zobaczymy za ile lat w tych miastach pojawią się kłopoty z tymi autobusami i jak będą te Jelcze wypadały technicznie w stosunku do MAN-ów, czy Solarisów P.S Jak mi takie coś przyjedzie na 75 to ja już poczekam na stare, kultowe Volvo ;p
Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9