Forum

Miasto kupi nowe tramwaje

22 października Miasto podpisze z niemiecką firmą BVG umowę na zakup 32 używanych tramwajów.

wysłane przez Piotr

Czy już wiadomo ile 105N pójdzie pod palnik?

wysłane przez Pepe 234

Piotr napisał(a):

> Czy już wiadomo ile 105N pójdzie pod palnik?

Teraz każdy wagon na wagę złota, ale 20 sztuk (czyli 10 składów) można spokojnie już żegnac. Pierwszego #684.

wysłane przez Bauer

man751 napisał(a):

> Pierwszego #684.

A potem #688, mam nadzieję ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 234

> A potem #688, mam nadzieję ;)

Oczywiście jego stan wskazuje na rychły palnik, ale oficjalnie tego potwierdzic nie mogę. ;)

wysłane przez Volunteer

man751 napisał(a):

> Oczywiście jego stan wskazuje na rychły palnik, ale oficjalnie > tego potwierdzic nie mogę. ;)

Idzie pod topór.

wysłane przez mike_1994

man751 napisał(a):

> Teraz każdy wagon na wagę złota, ale 20 sztuk (czyli 10 > składów) można spokojnie już żegnac. Pierwszego #684.

Taa, jeszcze 696, 704 i tak można by powymieniac...

-- Wynajm powierzchni reklamowej :P

wysłane przez Iwo

mike_1994 napisał(a):

>704 i tak można by powymieniac...

Piszcie co chcecie, ale tymi najgorszymi złomami najlepiej się jeździ... Może to brzmi śmiesznie, ale te trupy są najlepsze na śliskie dni w przeciwieństwie do wszelkich modernizacji ( za delikatne ). Oczywiście, dobrze się jeździ doputy nie zdechnie :D

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...

wysłane przez 105ngs

Iwo napisał(a):

> Piszcie co chcecie, ale tymi najgorszymi złomami najlepiej się > jeździ...

A wiesz, że ci rację przyznam ? :D Co prawda piszesz o tym z perspektywy motorniczego, ale z mojego punktu widzenia jest podobnie. Te złomiki są już na tyle "rozjeżdżone", że nie szarpie w nich aż tak na nierównościach i zakrętach. Modernizacje są dosyć "sztywne" i wszystko jest jeszcze dokręcone (tj. nic nie zdążyło się jeszcze obluzować, rozkręcić, rozklekotać, itp.), a złomy, które nie trzymają się kupy jeżdżą po prostu "miękko".

A, no i jeszcze jedno - wszechobecne pukanie i zgrzytanie dochodzące spod podłogi w modernizacjach czasami naprawdę wyprowadza z równowagi... O dziwo, w większości złomów jakoś za dużo odgłosów nie słychać (choć parę składów trochę trzeszczy)...

wysłane przez Iwo

Modernizacje nie wszystkie są takie złe. Generalnie to wygląda na poligon doświadczalny, np. 762+763 jeździ i prowadzi się znakomicie. Modernizacje mają jeszcze jedną przewagę. Można powiedzieć, że komfort mojej pracy jest o niebo lepszy i po takim dniu pracy jestem o wiele mniej zmęczony...

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez 105ngs

Iwo napisał(a):

> Modernizacje nie wszystkie są takie złe.

Nie no, nie mówię, że wszystkie... Ale np. niektórymi Ng/s-ami nie jeździ się już za fajnie.

> Generalnie to wygląda na > poligon doświadczalny, np. 762+763 jeździ i prowadzi się znakomicie.

Czasem stuka, ale nie aż tak. Ogólnie też go lubię.

> Modernizacje mają jeszcze jedną przewagę. Można powiedzieć, że > komfort mojej pracy jest o niebo lepszy i po takim dniu pracy jestem o > wiele mniej zmęczony...

Mhm, w tym względzie się zgadzam i życzę jak najwięcej modernizacji na służbie. ;)

wysłane przez Iwo

105ngs napisał(a):

> Nie no, nie mówię, że wszystkie... Ale np. niektórymi Ng/s-ami nie > jeździ się już za fajnie.

Jak wszystko co pracuje wymaga porządnego przeglądu co jakiś czas. Może teraz wreszcie doczekamy sie jakiejś poprawy sytuacji, bo mechanicy dalej cuda wyczyniają aby tabor wyjechał na miasto.

> Czasem stuka, ale nie aż tak. Ogólnie też go lubię.

Stuka:) Np. słychac pracę cięgieł od pedałów itp. Po prostu tramwaj sam w sobie jest cichy, stąd te różne dziwne dzwięki. Jak by stare 105 były tak wyciszone to też by postukiwały.

> Mhm, w tym względzie się zgadzam i życzę jak najwięcej > modernizacji na służbie. ;)

Zależy na jakiej linii :)

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...

wysłane przez t105n  49

man751 napisał(a):

> Pierwszego #684.

Okaże się, że był niepotrzebnie malowany...

wysłane przez Pepe 234

t105n napisał(a):

> Okaże się, że był niepotrzebnie malowany...

Było to obowiązkiem firmy zrywającej reklamę. I śmiem trwiedzic, że gdy to robili to TZP wiedziało już że z niego już nic nie będzie. :P

wysłane przez lhb178 19

Piotr napisał(a):

> Czy już wiadomo ile 105N pójdzie pod palnik?

Tyle, że znowu taboru zabraknie? Do uruchomienia docelowej sieci wraz z rezerwami brakuje przynajmniej 4 pociągów, a i to z uruchomieniem na styk i katowaniem katówek.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez PiotrSzczecin

Materiał z telewizji na temat nowych tramwajów. http://ww6.tvp.pl/248,20071022584097.strona

wysłane przez leks 17

mc33 napisał(a):

> Materiał z telewizji na temat nowych tramwajów. > http://ww6.tvp.pl/248,20071022584097.strona

36 wagonów? Wcześniej mówiono o 32. hmmm.

wysłane przez Mareczek 5

mc33 napisał(a):

> Materiał z telewizji na temat nowych tramwajów. > http://ww6.tvp.pl/248,20071022584097.strona

"... która rok temu sprzedała nam już 21 Tatr T6" :) Ponadto w informacji nad filmem pisze, że kupimy 36 wagonów... Ile mediów tyle wersji ;>

-- "... przecież to wnętrze wagonu dla ludzi a nie skrzynia z jajami na eksport." - (C) WFDiF

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez torwid  67

Mareczek napisał(a):

> "... która rok temu sprzedała nam już 21 Tatr T6" :) Ponadto > w informacji nad filmem pisze, że kupimy 36 wagonów... Ile > mediów tyle wersji ;>

Zatem powtórzę po raz 16, albo 38, jak kto woli, w ostatnich dniach pisałem to przynajmniej 5 razy, nie tylko tu :) Dwa pierwsze wagony przyjada na 14 dni testów w tygodniu na przełomie października i listopada. Wszyscy zakładają, że to formalność i nie bedziemy ich już odsyłać. Kolejne 2 wagony w styczniu. Reszta od kwietnia do grudnia 2008 po 4 szt. na miesiąc, jak tylko Niemcy zaczną dostawać obręcze z jakiejś swojej huty. I to jest jedyna oficjalna wersja UM (prezydent Krzystek, wiceprezydent Chochulski, WGKiOŚ), MZK (dyr. Turczyn i Bil) oraz BVG (tu naziwsk nie pamiętam, a nie chce przekręcać).

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez DamTram

Jeżeli chodzi o golęcińskie "luksy" to też na pewno z kilkoma się pożegnamy. Typuję przede wszystkim: 1039+1040, 1043+1044, 1051+1052, 1037+1038, a także ale w trochę lepszym stanie bądź ze względu na malowanie: 1029+1030, 1041+1042, 1059+1060 no i 1061+1062.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Piotr

Podobno na terenie Protramu stoi już naczepa :) czyli w każdej chwili można się spodziewać pierwszej dostawy :>. Może już jutro?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez pawelp19 −3

Piotr napisał(a):

> Podobno na terenie Protramu stoi już naczepa :) czyli w > każdej chwili można się spodziewać pierwszej dostawy :>. > Może już jutro?

Tu jest nawet zdjęcie tej doczepki :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d7c95391e1baee5.html

wysłane przez Piotr

pawelp19 napisał(a):

> Tu jest nawet zdjęcie tej doczepki :) > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d7c95391e1baee5.html

Bulwa jak się patrzy :D. Ciekawe jak jest w środku...

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> Bulwa jak się patrzy :D. Ciekawe jak jest w środku...

Nie spodziewajmy sie cudów, pewnie będą takie jak obecne, choc szczerze bym wolał gdyby były takie jak w naszych modernizacjach. Ale w tedy mielibyśmy dwa różne typu siedzeń w jednym składzie. :-|

wysłane przez Piotr

mike_1994 napisał(a):

> Nie spodziewajmy sie cudów, pewnie będą takie jak obecne, choc > szczerze bym wolał gdyby były takie jak w naszych modernizacjach. > Ale w tedy mielibyśmy dwa różne typu siedzeń w jednym > składzie. :-|

No jak to? Pewnie będą monitory, podgrzewane siedzenia :> i automat na słodycze :>, a tak na serio to fajnie, że ostatnio tak wiele dzieje się w sprawie odmładzania taboru. Szkoda tylko, że zamiast tych 6 doczep nie przyjadą dwa wrocławskie przeguby z niskopodłogową wstawką (zapomniałem oznaczenie tego tramu).

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Szkoda tylko, że zamiast > tych 6 doczep nie przyjadą dwa wrocławskie przeguby z > niskopodłogową wstawką (zapomniałem oznaczenie tego tramu).

205WraS Mówi się już chyba od kilku miesięcy, że przyjadą na testy. Prawdopodobnie w Grudniu ma przyjechać jedna sztuka, ale więcej powiedzieć nie mogę ;). Ale same testy nic nie dadzą, moglibyśmy pomysleć o ich zakupie...

-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> 205WraS > Mówi się już chyba od kilku miesięcy, że przyjadą na testy. > Prawdopodobnie w Grudniu ma przyjechać jedna sztuka, ale więcej > powiedzieć nie mogę ;). > Ale same testy nic nie dadzą, moglibyśmy pomysleć o ich zakupie...

W 2001 też były testy, a jak się skończyło to dobrze wiemy :>. Krzystek ostatnio wspominał, że miasto powoli przymierza się do niskopodłogowych zakupów, ale mówił to w kontekście SST, a ta jest chyba zagrożona: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=16435958&postcount=1146 Podobno w Radzie Miasta pojawiają się nieciekawe informacje...

wysłane przez t105n  49

lex napisał(a):

> 205WraS

205WrAs

wysłane przez Luke_Police  163

lex napisał(a):

> 205WraS > Mówi się już chyba od kilku miesięcy, że przyjadą na testy. > Prawdopodobnie w Grudniu ma przyjechać jedna sztuka, ale więcej > powiedzieć nie mogę ;).

Powiem szczerze, że miałem przyjemność jechać takim tramwajem we Wrocławiu i muszę stwierdzić, że konstrukcja bardzo udana. Niskiej podłogi jest stosunkowo mało bo tylko środkowy człon takową posiada i z punktu widzenia osoby niepełnosprawnej lub matki z wózkiem, do niskiej podłogi dostać można się tylko środkowymi drzwiami. Ciekawe jest to, że pierwszy i trzeci człon tramwaju zbudowane są na przebudowanych pudłach zwykłych "stopiątek", jednak stopień ich modernizacji sprawia, że przeciętny pasażer nie ma pojęcia o tym, że 205WrAs ma coś wspólnego ze 105N. Tramwaj ogólnie estetyczny wewnątrz i na zewnątrz, wadą są niewątpliwie wysokie schody przy przegubach, ale w tramawaju o dwóch wysokościach podłogi wewnątrz to niestety nieuniknione. Dla ciekawskich zdjęcie: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188645855.jpg

> Ale same testy nic nie dadzą, moglibyśmy pomysleć o ich zakupie...

Moglibyśmy pomyśleć o zbudowaniu czegoś takiego w WNT... Ciekawe, które rozwiązanie byłoby tańsze...

Technik serwisu :)

wysłane przez DamTram

mike_1994 napisał(a):

> Nie spodziewajmy sie cudów, pewnie będą takie jak obecne, choc > szczerze bym wolał gdyby były takie jak w naszych modernizacjach. > Ale w tedy mielibyśmy dwa różne typu siedzeń w jednym > składzie. :-|

No to Ciebie uraduję i powiem, że z tego co wiem, we wnętrzy mają być bardziej podobne do modernizacji.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Pepe 234

mike_1994 napisał(a):

> Nie spodziewajmy sie cudów, pewnie będą takie jak obecne, choc > szczerze bym wolał gdyby były takie jak w naszych modernizacjach.

Jeśli wierzyć "Protramowi" sprzed 3 miesięcy to dokładnie takie siedzenia mają byc.

wysłane przez Piotr

W związku z informacją o "oddelegowaniu" "bulwy" 783 do testów z nową doczepką mam pytanie...Czy na zajezdni nie ma innych bulw w "starym" malowaniu? Czy nawet do testów trzeba robić mix kolorów?:/. Skoro ludzie z Protramu mają montować w pierwszym wagonie monitoring to jak to sobie MZK wyobraża? Pewnie zostawią ten czerwony wagonik? :(.

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> Czy na zajezdni nie > ma innych bulw w "starym" malowaniu? Czy nawet do testów > trzeba robić mix kolorów?:/

A to wagony w nowym malowaniu nie mogą kursować z doczepami? Czemu? Bo są czerwone a nie białe? Zapewne chodzi o testy także monitoringu, który 783 posiada.

-- Kierowca "puszki" na Dworcowej:
- Może Pan odjechac!? Przecież Pan blokuje tym tramwajem wyjazd z parkingu!
- Tak mogę za 11 minut. (C) Iwo

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> A to wagony w nowym malowaniu nie mogą kursować z doczepami? > Czemu? Bo są czerwone a nie białe? Zapewne chodzi o testy > także monitoringu, który 783 posiada.

O tym, że 783 już posiada monitoring przyznam, że nie wiedziałem. Oby te doczepki zostały szybko przemalowane :).

P.S. Podoba Ci się trojak biało-żółto-czerwony? ;).

wysłane przez lhb178 19

Piotr napisał(a):

> O tym, że 783 już posiada monitoring przyznam, że nie > wiedziałem.

Cóż, pozostaje pogratulować decyzji przemalowania akurat tego składu.

> Oby te doczepki zostały szybko przemalowane :).

To by było dopiero marnotrawstwo...

-- Engel fliegen einsam