Forum

Historyczno-liniowy skład 105N 720+701 po blacharce...

zdjęcie
Historyczno-liniowy skład 105N 720+701 po blacharce wyjechał dziś na linię 2
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
To już nie jest śmieszne :-/ Czy to tylko złudzenie optyczne, czy ten skład pozbył się metalowej listwy ozdobnej? :-/

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> To już nie jest śmieszne :-/ > Czy to tylko złudzenie optyczne, czy ten skład pozbył się > metalowej listwy ozdobnej? :-/

To nie złudzenie, wszytko co pojedzie na WNT pozbywa się tego, dosyć ważnego(w przypadku kolizji) elementu. ;(
> To nie złudzenie, wszytko co pojedzie na WNT pozbywa się > tego, dosyć ważnego(w przypadku kolizji) elementu. ;(

W tym przypadku nie chodzi o żadne kolizje. Chyba nie po to przywrócono tym wagonom szybki, nie po to zainstalowano na nowo "szelki" na końcu wagonu i inne historyczne elementy, żeby teraz innych takich elementów się pozbywać :-/

Coraz trudniej ten skład uznać za historyczny. Niby szybkowiec, niby czerwono-kremowy (choć ta czerwień też w dzikim odcieniu), ale jest coraz gorzej :-/

-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
A może wybrać sobie inny skład do zachowania na historyczny ? Coś, co jest bardziej oryginalne. Szybki to nie problem - akurat je łatwo zamontować. No bo sorry, ale co to za "historyk" ze statyczną przetwornicą, kolorowym wnętrzem i pełną zabudową kabiny w pierwszym wozie ? Teraz jeszcze te listwy - za kilka lat, kiedy ten skład być może przestanie być już liniowym i będziemy myśleć o przywróceniu mu oryginalnego wyglądu, takich listew może już nigdzie nie być ! Nie mówiąc już o tym, że najwięcej ciała dano przy poprzednim remoncie montując statyczną przetwornicę... Dla mnie to jest absolutnie nie do zaakceptowania w wagonach historycznych ! A wymiana przetwornicy z powrotem na wirową to już nie zabawa w przykręcenie paru listewek... Moim zdaniem jako miłośnicy powinniśmy się poważnie zastanowić nad historycznym 105N, póki jeszcze ewentualnie jest z czego wybierać (gdybyśmy jednak nie chcieli 720+701) lub z czego przekładać części.

P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?
105ngs napisał(a):

> P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało > jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?

Yyy, z tego co mi wiadomo to nie.
105ngs napisał(a):

> P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało > jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?

Oczywiście, że nie. Więcej, gdyby nie przychylnośc zajezdni Pogodno nikt nie wiedziałby o blacharce czy jak to się tam nazywało, aż do dziś.
> Szybki to nie problem - akurat > je łatwo zamontować. No bo sorry, ale co to za "historyk" ze > statyczną przetwornicą, kolorowym wnętrzem i pełną zabudową > kabiny w pierwszym wozie ?

To mimo wszystko jest skład LINIOWO-historyczny, więc temu nie ma się co dziwić. Są to elementy niezbędne do prawidłowej i bezproblemowej eksploatacji. Ale co komu przeszkadzały listwy? :-/

-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Ale co komu przeszkadzały listwy? :-/

Nie wiem jak to się odnosi do tramwajów, ale w przypadku lokomotyw pod listwą znajduje się potencjalne miejsce do powstania rdzy i to w dość krótki okresie czasu. Prawdopodobnie ten sam problem dotyczy 105-tek.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
[ciach]

Wiesz... w szczecińskim MZK każdy wagon ma spore predyspozycje do powstawania rdzy. Z listwą czy bez.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Wiesz... w szczecińskim MZK każdy wagon ma spore predyspozycje do > powstawania rdzy. Z listwą czy bez.

Zgadzam się, ale zawsze można ten proces opóźnić, szczególnie gdzie WNT robi już w miarę porządny lakier (w stosunku do byłego CW).

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Phobos napisał(a):

> To mimo wszystko jest skład LINIOWO-historyczny, więc temu nie ma > się co dziwić. Są to elementy niezbędne do prawidłowej i > bezproblemowej eksploatacji.

Ok, w przypadku zabudowy kabiny się z tobą zgodzę - bezpieczeństwo i wygoda pracy. Ale statyczna przetwornica na pewno niezbędna nie jest, co najwyżej może być tylko udogodnieniem, tak jak kolorowe siedzonka i żółte rurki. Zresztą w innych miastach jakoś "dasię". Na ten przykład, poznański szybkowiec jakoś może jeździć liniowo nawet z półotwartą, dykcianą kabiną (inna sprawa, że statyczną też mu wsadzili).
> Ale statyczna przetwornica na pewno niezbędna nie > jest, co najwyżej może być tylko udogodnieniem, tak jak kolorowe > siedzonka i żółte rurki.

Jest mniej awaryjna, a przez to tańsza w eksploatacji.

> Zresztą w innych miastach jakoś "dasię". Na ten przykład, > poznański szybkowiec jakoś może jeździć liniowo nawet z > półotwartą, dykcianą kabiną (inna sprawa, że statyczną też mu > wsadzili).

Gdybym był motorniczym, to na chwilę obecną za żadne pieniądze nie poprowadziłbym liniowo wozu bez w pełni zabudowanej kabiny. Odpowiedz sobie na pytanie, czy ty byś chciał żeby byle menel mógł ci w każdej chwili gardło poderżnąć.

-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Odpowiedz > sobie na pytanie, czy ty byś chciał żeby byle menel mógł ci w > każdej chwili gardło poderżnąć.

Szczerze, to bez różnicy, bo w GT6 zabudowa kabiny tak tak mizerna że dzieciak w wieku 10 tat by ją rozwalił jednym kopnięciem (z półobortu :D)

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
Phobos napisał(a):

> Gdybym był motorniczym, to na chwilę obecną za żadne pieniądze nie > poprowadziłbym liniowo wozu bez w pełni zabudowanej kabiny.

Ja również, ale z drugiej strony sporo używanych MANów jeździ z kabiną prawie nie zabudowaną. Przewoźnicy podorabiali co prawda jakieś szyby, ale stelaże, na których się one trzymają można strącić jednym pyknięciem palca, nie mówiąc już o tym, że przełożenie ręki nad szybą to żaden problem. Wracając do tematu - dałem tylko przykład, że w Poznaniu dało się zrobić nawet to, co u nas jest niemożliwością, a tu "niedasię" zrobić nawet podstawowych rzeczy.
105ngs napisał(a):

> A może wybrać sobie inny skład do zachowania na historyczny ?

726+725 albo 663+719? ;-)

> Coś, co jest bardziej oryginalne. Szybki to nie problem - akurat > je łatwo zamontować. No bo sorry, ale co to za "historyk" ze > statyczną przetwornicą, kolorowym wnętrzem i pełną zabudową > kabiny w pierwszym wozie ? Teraz jeszcze te listwy - za kilka lat, > kiedy ten skład być może przestanie być już liniowym i > będziemy myśleć o przywróceniu mu oryginalnego wyglądu, takich > listew może już nigdzie nie być !

Dlatego powinno się je zabezpieczyć już dziś. Tak samo jak komplet poręczy (nie wiem, czy ich uchwyty są plastikowe, czy tylko pomalowane).

Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :)

-- Flames to dust
lhb178 napisał(a):

> 726+725 albo 663+719? ;-)

;> 667+647 mi przez myśl przeszedł ;)

> Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :)

Odcień czerwonego ?
105ngs napisał(a):

> > Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :) > > Odcień czerwonego ?

Dolny pas kremowy kończy się nad, a nie na wycięciu na wózek. Fakt, że 720 i 701 oryginalnie takiego malowania już nie miały...

-- Flames to dust