Forum
Historyczno-liniowy skład 105N 720+701 po blacharce...
wysłane przez Phobos 17
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez mike_1994
> To już nie jest śmieszne :-/ > Czy to tylko złudzenie optyczne, czy ten skład pozbył się > metalowej listwy ozdobnej? :-/
To nie złudzenie, wszytko co pojedzie na WNT pozbywa się tego, dosyć ważnego(w przypadku kolizji) elementu. ;(
wysłane przez Phobos 17
W tym przypadku nie chodzi o żadne kolizje. Chyba nie po to przywrócono tym wagonom szybki, nie po to zainstalowano na nowo "szelki" na końcu wagonu i inne historyczne elementy, żeby teraz innych takich elementów się pozbywać :-/
Coraz trudniej ten skład uznać za historyczny. Niby szybkowiec, niby czerwono-kremowy (choć ta czerwień też w dzikim odcieniu), ale jest coraz gorzej :-/
-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez 105ngs
P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?
wysłane przez mike_1994
> P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało > jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?
Yyy, z tego co mi wiadomo to nie.
wysłane przez Pepe 235
> P.S. Czy STMKM w momencie decyzji o remoncie tego składu miało > jakieś prawo głosu w sprawie zakresu prac ?
Oczywiście, że nie. Więcej, gdyby nie przychylnośc zajezdni Pogodno nikt nie wiedziałby o blacharce czy jak to się tam nazywało, aż do dziś.
wysłane przez Phobos 17
To mimo wszystko jest skład LINIOWO-historyczny, więc temu nie ma się co dziwić. Są to elementy niezbędne do prawidłowej i bezproblemowej eksploatacji. Ale co komu przeszkadzały listwy? :-/
-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Mareczek 5
> Ale co komu przeszkadzały listwy? :-/
Nie wiem jak to się odnosi do tramwajów, ale w przypadku lokomotyw pod listwą znajduje się potencjalne miejsce do powstania rdzy i to w dość krótki okresie czasu. Prawdopodobnie ten sam problem dotyczy 105-tek.
-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Phobos 17
Wiesz... w szczecińskim MZK każdy wagon ma spore predyspozycje do powstawania rdzy. Z listwą czy bez.
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Mareczek 5
> Wiesz... w szczecińskim MZK każdy wagon ma spore predyspozycje do > powstawania rdzy. Z listwą czy bez.
Zgadzam się, ale zawsze można ten proces opóźnić, szczególnie gdzie WNT robi już w miarę porządny lakier (w stosunku do byłego CW).
-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez 105ngs
> To mimo wszystko jest skład LINIOWO-historyczny, więc temu nie ma > się co dziwić. Są to elementy niezbędne do prawidłowej i > bezproblemowej eksploatacji.
Ok, w przypadku zabudowy kabiny się z tobą zgodzę - bezpieczeństwo i wygoda pracy. Ale statyczna przetwornica na pewno niezbędna nie jest, co najwyżej może być tylko udogodnieniem, tak jak kolorowe siedzonka i żółte rurki. Zresztą w innych miastach jakoś "dasię". Na ten przykład, poznański szybkowiec jakoś może jeździć liniowo nawet z półotwartą, dykcianą kabiną (inna sprawa, że statyczną też mu wsadzili).
wysłane przez Phobos 17
Jest mniej awaryjna, a przez to tańsza w eksploatacji.
> Zresztą w innych miastach jakoś "dasię". Na ten przykład, > poznański szybkowiec jakoś może jeździć liniowo nawet z > półotwartą, dykcianą kabiną (inna sprawa, że statyczną też mu > wsadzili).
Gdybym był motorniczym, to na chwilę obecną za żadne pieniądze nie poprowadziłbym liniowo wozu bez w pełni zabudowanej kabiny. Odpowiedz sobie na pytanie, czy ty byś chciał żeby byle menel mógł ci w każdej chwili gardło poderżnąć.
-- Phobosofobia (łac. phobosophobia) - syndrom uzasadnionego (najczęściej popartego doświadczeniem) strachu przed Phobosem najczęściej występujący u uczniów polskich gimnazjów oraz KOMISotrolli
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez DamTram
> Odpowiedz > sobie na pytanie, czy ty byś chciał żeby byle menel mógł ci w > każdej chwili gardło poderżnąć.
Szczerze, to bez różnicy, bo w GT6 zabudowa kabiny tak tak mizerna że dzieciak w wieku 10 tat by ją rozwalił jednym kopnięciem (z półobortu :D)
-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]
wysłane przez 105ngs
> Gdybym był motorniczym, to na chwilę obecną za żadne pieniądze nie > poprowadziłbym liniowo wozu bez w pełni zabudowanej kabiny.
Ja również, ale z drugiej strony sporo używanych MANów jeździ z kabiną prawie nie zabudowaną. Przewoźnicy podorabiali co prawda jakieś szyby, ale stelaże, na których się one trzymają można strącić jednym pyknięciem palca, nie mówiąc już o tym, że przełożenie ręki nad szybą to żaden problem. Wracając do tematu - dałem tylko przykład, że w Poznaniu dało się zrobić nawet to, co u nas jest niemożliwością, a tu "niedasię" zrobić nawet podstawowych rzeczy.
wysłane przez lhb178 19
> A może wybrać sobie inny skład do zachowania na historyczny ?
726+725 albo 663+719? ;-)
> Coś, co jest bardziej oryginalne. Szybki to nie problem - akurat > je łatwo zamontować. No bo sorry, ale co to za "historyk" ze > statyczną przetwornicą, kolorowym wnętrzem i pełną zabudową > kabiny w pierwszym wozie ? Teraz jeszcze te listwy - za kilka lat, > kiedy ten skład być może przestanie być już liniowym i > będziemy myśleć o przywróceniu mu oryginalnego wyglądu, takich > listew może już nigdzie nie być !
Dlatego powinno się je zabezpieczyć już dziś. Tak samo jak komplet poręczy (nie wiem, czy ich uchwyty są plastikowe, czy tylko pomalowane).
Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :)
-- Flames to dust
wysłane przez 105ngs
> 726+725 albo 663+719? ;-)
;> 667+647 mi przez myśl przeszedł ;)
> Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :)
Odcień czerwonego ?
wysłane przez lhb178 19
> > Ale jest plus - malowanie bardziej słuszne historycznie :) > > Odcień czerwonego ?
Dolny pas kremowy kończy się nad, a nie na wycięciu na wózek. Fakt, że 720 i 701 oryginalnie takiego malowania już nie miały...
-- Flames to dust