Forum

Nie ma porozumienia w MZK

Nie ma porozumienia w sprawie podwyżek płac w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Szczecinie. Związkowcy zrezygnowali z 30-procentowego wzrostu pensji. Teraz zaproponowali 15 procent, czyli około 300 złotych netto dla każdego pracownika. Dyrekcja MZK ma pieniądze na podwyżki w wysokości średnio 60 złotych na osobę.

wysłane przez leks 17

W sumie nie ma się co dziwić tym ludziom. Muszą walczyć stanowczo i bezwzględnie, bo znając polskie realia nic, by nie wywalczyli. Mam takie pytanie: Czy pensja w MZK jest taka sama jak w pozostałych spółkach ( MZK nie jest spółką ), czy jakoś znacząco się różni? Jeśli tak to moim zdaniem żeby było sprawiedliwie w MZK też powinno być te 10% podwyżki. Miasto powinno wyskrobać te 4 mln czy ile w skali roku. Przecież jest jakaś rezerwa budżetowa, która może być wykorzystana w ekstremalnych sytuacjach, zresztą ta kwota w skali całego budżetu nie jest wcale tak duża. To mniej niż koszt jednego niskopodłogowego tramwaju, którego Szczecin nie może kupić od 10 lat! I wcale nie powinno to się odbywać kosztem inwestycji, bo to zwykły szantaż. Moim zdaniem na prawdę motorniczowie mają prawo się domagać podwyżek, mimo, że ich pensja najniższa nie jest to inflacja przez te kilka lat wzrosła, a wzrostu nie było żadnego. Ciekawi mnie tylko czemu teraz związki chcą 15%...

Wiem, że ktoś mnie zaraz zjedzie, ale ja popieram działania tych ludzi w dążeniu do podwyżek - to nie jest problem motorniczych, że ktoś chce zrzucić całą odpowiedzialność na nich, to wygląda jak zwykły szantaż.

Pozdrawiam.

wysłane przez Phobos 17

leks napisał(a):

> zresztą > ta kwota w skali całego budżetu nie jest wcale tak duża. > To mniej niż koszt jednego niskopodłogowego tramwaju, > którego Szczecin nie może kupić od 10 lat!

Skoro od 10 lat nie ma pieniędzy na ten tramwaj, to myślisz, że nagle wezmą się z powietrza na podwyżki?

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez tatrownik

Phobos napisał(a):

> Skoro od 10 lat nie ma pieniędzy na ten tramwaj, to myślisz, > że nagle wezmą się z powietrza na podwyżki?

Może i nie, ale ty chciałbyś chyba godnie zarabiać. Zresztą praca w takich warunkach jest okropna (chodzi o chuliganów i pasażerów, a także i o same tramwaje, choć te może i troszkę się poprawiły, ale...)

wysłane przez Phobos 17

tatrownik napisał(a):

> Może i nie, ale ty chciałbyś chyba godnie zarabiać.

Sorry, ale do znudzenia będę w kółko powtarzał - 3500 PLN brutto miesięcznie średnio dla motorniczych to jest "godnie zarabiać".

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

tatrownik napisał(a):

> Może i nie, ale ty chciałbyś chyba godnie zarabiać. > Zresztą praca w takich warunkach jest okropna (chodzi o > chuliganów i pasażerów, a także i o same tramwaje, choć te > może i troszkę się poprawiły, ale...)

Motorniczy rzeczywiście ma przechlapane, ale może zwolnicie trochę obibików z zajezdni to będzie więcej kasy dla każdego? :).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Skoro od 10 lat nie ma pieniędzy na ten tramwaj

Skąd ta pewność, że nie ma, może nie ma chęci. Jak to jest, że porównywalne też portowe miasto Gdańsk może wyskrobać na tramwaje i autobusy, Bydgoszcz też. Wrocław znalazł rozwiązanie z tramwajami Wa205 (sorry, że nie podaję pełnej nazwy), tylko w Szczecinie nie da się, nie ma pieniędzy. Ale na mieszkania dla niezbędnych są... Albo niesprawiedliwy system podwójnej opłaty za autobusy pospieszne, powodujący, że KM w grodzie Gryfa jest jedną z najdroższych w Polsce może istnieć. Podobny system był w Bydgoszczy, ale tam można było go znieść i kupić 2 nowe niskopodłogowce Pesa i ponad tuzin nowych autobusów merecedesów. Nie będę podwał reszty miast, które w ostanim czasie dokonały modernizacji tabory tramwajowego i autobusowego. Czas najwyższy aby w Szczecinie pojawiły się przynajmniej 4 niskopodłogowe tramwaje. Po jednym na 7, 8 i 12, a czwarty na rezerwę, ewentualnie 2.

wysłane przez Jasiek 36

na116 napisał(a):

> Czas najwyższy > aby w Szczecinie pojawiły się przynajmniej 4 niskopodłogowe > tramwaje. Po jednym na 7, 8 i 12, a czwarty na rezerwę, ewentualnie 2.

Najpierw to trzeba wyremontować tory tramwajowe, aby takie niskopodłogowce mogły tam jeździć. Nawet tory na 8 wymagają małej poprawy, chociażby na trasie do Basenu Górniczego, bo troszkę rzuca koło wiaduktu kolejowego i przy dojeździe do przystanku Merkatora od strony centrum.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Najpierw to trzeba wyremontować tory tramwajowe, aby takie > niskopodłogowce mogły tam jeździć.

Od wielu lat Kraków ciągnie pieniądze z UE na budowę autonomicznej linii szybkiego tramwaju, w między czasie zakupił 50 Bombardierów do obsługi linii i wyremontował tory, jednak cały czas ta linia nie jest w pełni bezkolizyjna. Co stoi na przeszkodzie aby Szczecin wystąpił z wnioskiem o budowę SST i na początku wyremontował najbardziej newralgiczne odcinki na Basen Górniczy i kupił wspomniane wyżej tramwaje. Jest jeszcze rozwiązanie Wrocławskie 4* częściowo niskopodłogowe Wa205. Mysle, że one bez problemu pojadą po naszych torowiskach. Nastepna propozycja wzorem śląska - zintegrowany transport zakup paru autobusów dowożących do Basenu Górniczego i tramwaje rozwożące ludzi w dalsze rejony miasta. Linie 2,7 i 8 takie są....Autobusy i tak bedą kupione /4mln złoty/+ solarisy 12m. Może jestem naiwny , ale jak by się chciało to można by coś zrobić. A nie być złomowiskiem Berlina /tatry, many/. A druga sprawa bezwzględnie należy sie podwyżka. Skoro Niemcy mogą zarabiac normalne pieniądze i pracowac w nieporównywalnie lepszych warunkach, czemu my Polacy nie możemy....
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police  163

> Jest > jeszcze rozwiązanie Wrocławskie 4*składy częściowo > niskopodłogowe Wa205. Mysle, że one pojada bez problemu pojadą po > naszych torowiskach.

205WrAs. Radzą sobie na krzywych torach, bo ich wózki jezdne wielkością i budową przypominają wózki wykorzystywane w tramwajach rodziny 105N. Koszt zakupu jednego takiego tramwaju to 3 mln zł z hakiem.

> Nastepna propozycja wzorem śląska - zintegrowany transport zakup > paru autobusów dowożących do Basenu Górniczego i tramwaje > rozwożące ludzi w dalsze rejony miasta.

Jaka to różnica, czy pasażer ma przesiadać się z tramwaju, czy z autobusu? Chodzi o to, by pasażerowie z prawobrzeża jadąc do centrum nie musieli się przesiadać na Basenie Górniczym.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> Jaka to różnica, czy pasażer ma przesiadać się z tramwaju, czy z > autobusu? Chodzi o to, by pasażerowie z prawobrzeża jadąc do centrum > nie musieli się przesiadać na Basenie Górniczym.

Ale skoro budowa SST na razie jest zbyt kosztowna dla Szczecina, a stan torów jest wymówką przeciw zakupowi nowych składów, to można w ten spsób rozwijać naszą KM. Najłatwiej nie robic nic i czekać nastepne 20lat, aż Berlin zacznie wyprzedawać jakieś niskopodłogowce. Nie mówcie, że taka jest Wasza abicja jako miłośników aby byc śmietniskiem, złomowiskiem dla Berlina. A nic nie stoi na przeszkodzie aby za 20-50lat, wcześniej to raczej nie nastapi, przedłużać SST w strone Kijewa. Basen i tak będzie ważnym węzłem dla Dąbia. To sa tylko moje propozycje i spostrzeżenia aby pokazać, że niskopodłogowy /częsciowo niskopodłogowy/ tramwaj w szczecinie jest możliwy w miare przystępnym czasie. I jest czymś dziwnym, że jeszcze nie ma ani jednego takego pojazdu, podczas gdy w innych, podobnych miatach jest ich kilkanascie/kilkadziesiąt. I chyba ta strona po to jest, aby móc sie nimi wymienić. A nóż ktos przeczyta i weźmie do serca.... Również to, że ludzie chcą godnie zarabiać nie powinno byc dla nikogo dziwne.

wysłane przez Luke_Police  163

> Ale skoro budowa SST na razie jest zbyt kosztowna dla Szczecina, a > stan torów jest wymówką przeciw zakupowi nowych składów, to można > w ten spsób rozwijać naszą KM. Najłatwiej nie robic nic i czekać > nastepne 20lat, aż Berlin zacznie wyprzedawać jakieś > niskopodłogowce. (...) Basen i tak będzie ważnym > węzłem dla Dąbia. (...) I jest czymś dziwnym, że > jeszcze nie ma ani jednego takego pojazdu, podczas gdy w innych, > podobnych miatach jest ich kilkanascie/kilkadziesiąt.

Tylko pytanie: po co produkowane są niskopodłogowe autobusy i tramwaje? A no po to by ułatwić podróżowanie osobom starszym, niepełnosprawnym i matkom z wózkami dziecięcymi. A po co takiej osobie z Kijewa niskopodłogowy tramwaj, który zawiezie ją w pole zwane Basenem Górniczym, skoro tam i tak będzie musiała się przesiąść do wysokopodłogowego tramwaju, co w przypadku np. osoby na wózku inwalidzkim nie jest już takie proste, o ile w ogóle wykonalne. Nie ma sensu budować drugiej sieci tramwajowej obok już istniejącej, jeżeli punkt przesiadkowy miałby miejsce z dala od centrum miasta lub centrów handlowych. A kupowanie nispopodłogowego tramwaju tylko dlatego, że "inne miasta już mają" nie ma żadnego uzasadnienia, podobnie jak kupienie go po to by stał jako rezerwa w zajezdni lub woził ludzi w gdzieś w pole. Jeżeli już myślimy poważnie o przyszłości naszej komunikacji, należy wyremontować torowiska w centrum i dopiero można myśleć o niskopodłogowym tramwaju.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> A po co takiej > osobie z Kijewa niskopodłogowy tramwaj, który zawiezie ją w pole > zwane Basenem Górniczym, skoro tam i tak będzie musiała się > przesiąść do wysokopodłogowego tramwaju, co w przypadku np. osoby > na wózku inwalidzkim nie jest już takie proste, o ile w ogóle > wykonalne.

Chodziło mi, że najpierw pozyskujemy fundusze z UE na remont torów do Basenu i zakup kilku 3-4 tramwajów. Potem w jakies mglistej przyszłości przedłużamy SST do Kijewa. Most juz od prawie 10 lat rdzewieje. Według Ciebie za ile, powstanie cały SST, bo według mnie nie wczesniej niż 10 - 15lat. A moja propozycja wydaje sie byc do zrealizowania w ciągu 2 - 3lat. Dlatego podałem liczbe 3+rezerwa. Aby na rozkładach umieścić kursy niskopodłogowe i aby zawsze taki tramwaj podjechał. I nie chodzi mi o kupowanie niskopodłogowców, bo tak inne miasta robia w sensie sztuka dla sztuki, tylko aby ułatwić niepełnosprawnym na wózkach i pasażerom z wózkami komunikacje z centrum. Aby kursy niskopodłogowych autobusów z Dąbia, Prawobrzeża, Podjuch były skomunikowane z niskowejściowymi 7 i 8. Wydaje mi się, że 205Wa zbyt szybko by sie nie rozjechały na naszych torach. A póki co, ani torów ani tramwajów nie ma, bo się nie da, nie ma funduszy, w Szczecinie nie potrzeba...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

na116 napisał(a):

> przyszłości przedłużamy SST do Kijewa. Most juz od prawie 10 lat > rdzewieje.

Który most masz na myśli? Pionierów otwarto w 2002 roku, czyli 6 lat temu. Od 10 lat to rdzewieje most na ul.Mieszka I nad torami kolejowymi, ale on nie ma nic wspólnego z trasą SST.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez Luke_Police  163

> Chodziło mi, że najpierw pozyskujemy fundusze z UE na remont torów > do Basenu i zakup kilku 3-4 tramwajów. Potem w jakies mglistej > przyszłości przedłużamy SST do Kijewa. Most juz od prawie 10 lat > rdzewieje.

Ten pomysł jest nie zły, aczkolwiek ustalono już listę odcinków torowisk do natychmiastowego remontu i zdaje się, że nie było tam odcinka na Basen Górniczy...

> Aby kursy > niskopodłogowych autobusów z Dąbia, Prawobrzeża, Podjuch były > skomunikowane z niskowejściowymi 7 i 8.

Trudna sprawa, jeżeli na każdej z tych linii miałby jeździć jeden niskopodłogowy tramwaj. Problem byłby z tym, że częstotliwość pojawiania się na Basenie niskopodłogowego tramwaju nijak by się miała do częstotliwości pojawiania niskopodłogowych autobusów w tym węźle. To nie pętla typu Głębokie czy Gocław, że przyjeżdżają 2 linie autobusowe...

> Wydaje mi się, że 205Wa zbyt szybko by sie nie rozjechały na > naszych torach.

We Wrocławiu zdarzają się krótkie odcinki torów porównywalne z naszą aleją Piastów, które te przegubowce pokonują bardzo sprawnie. Wytrzymałość konstrukcji z Protramu jest większa niż klasycznych 105-tek. Wynika to z tego, że 204WrAs i 205WrAs mają mocniejszy szkielet, a więc trwalszą i solidniejszą kratownicę. Ponadto ich zderzak został tak zaprojektowany by maksymalnie wytłumić siłę uderzenia (podobno). Sami pracownicy MPK bardziej chwalą 205-tki niż niemal całkowicie niskopodłogowe Skody 16T. Ponoć pierwszego dnia eksploatacji dwie pierwsze wprowadzone do ruchu liniowego Skody miały awarię i były spychane do zajezdni przez liniowe wozy 102Na...

> A póki co, ani torów ani tramwajów nie ma, bo się > nie da, nie ma funduszy, w Szczecinie nie potrzeba...

Jak znajdziesz 15 mln zł, to 4 205-tki można zamówić... Aha, tylko nie zapomnij, że trzeba jeszcze przebudować podstacje zasilające sieć tramwajową, aby umożliwić tym wozom rekuperację energii elektrycznej. Nie wiem jaki byłby to koszt, ale pewnie na dłuższą metę zwróciłby się z zaoszczędzonej energii.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> Trudna sprawa, jeżeli na każdej z tych linii miałby jeździć jeden > niskopodłogowy tramwaj. Problem byłby z tym, że częstotliwość > pojawiania się na Basenie niskopodłogowego tramwaju nijak by się > miała do częstotliwości pojawiania niskopodłogowych autobusów w > tym węźle. To nie pętla typu Głębokie czy Gocław, że > przyjeżdżają 2 linie autobusowe...

Podoba mi sie system Warszawski gdzie 30 (wiem, ze ostanio pojawiło sie 15 Pes, ale one musza mieć stałe przydziały) niskopodłogowców nie obsługuje tylko 1 lini ale co 60-70 min pojawia się na każdej lini. Mysle, że jeden niskacz na 7 i jeden na 8 + rezerwa sprawi, że co 30-40 min osoby niepełnosprawne lub z wózkami dzieciecymi bedą miały bardzo ułatwiony dojazd do centrum, cmentarza, urzędów.I co za problem tak wycyrklowac brygady aby jeden niskacz na 65 był skomunikowany z 7 następny na 71 z 8. Każde 54 można tak zrobić aby trafiało na niski tramwaj na basenie. Wiem, że to mało, ale w końcu od czegos trzeba zacząć. Wydaje mi sie, że lepsze to, niż opowiadanie przez nastepne 10 lat, że nie ma sensu wprowadzac niskaczy w Szczecinie. Też chcaiłbym dożyc czasów gdzie 2, 7, 8, 11 i 12 będą w całości obsługiwane przez niskacze, a pozostałe w tym 3 i 6 przynajmniej w połowie :)

wysłane przez Luke_Police  163

> Mysle, że jeden niskacz na 7 i jeden na 8 + rezerwa sprawi, że > co 30-40 min osoby niepełnosprawne lub z wózkami dzieciecymi bedą > miały bardzo ułatwiony dojazd do centrum, cmentarza, urzędów.

Chyba masz na myśli co 30-40 minut jakikolwiek tramwaj niskopodłogowy na Basenie, bo w tak krótkim czasie, to jedna z tych linii dojedzie co najwyżej w jedną stronę.

> I co za > problem tak wycyrklowac brygady aby jeden niskacz na 65 był > skomunikowany z 7 następny na 71 z 8. Każde 54 można tak zrobić aby > trafiało na niski tramwaj na basenie.

To łatwiej już zaznaczyć w obecnych rozkładach jazdy (przy założeniu że się nie zmienią, jeżeli twoja koncepcja zostałaby zrealizowana), które kursy autobusów są skomunikowane z niskopodłogowym kursem linii 2, 7 lub 8 z Basenu i wybierać na te brygady autobusów wozy niskopodłogowe. Przy liniach obsługiwanych solówkami w zasadzie nie ma problemu, bo w Dąbiu wysokopodłogowe solówki to w ogóle ciężko spotkać na liniach kończących na Basenie. Gorzej jest niestety z liniami obsługiwanymi taborem przegubowym...

> Też chcaiłbym dożyc czasów gdzie 2, 7, 8, 11 i 12 będą > w całości obsługiwane przez niskacze, a pozostałe w tym 3 i 6 > przynajmniej w połowie :)

Myślisz, że takie czasy kiedyś nadejdą? Ja śmiem wątpić...

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 5

na116 napisał(a):

> Ale skoro budowa SST na razie jest zbyt kosztowna dla Szczecina, a > stan torów jest wymówką przeciw zakupowi nowych składów, to można > w ten spsób rozwijać naszą KM. Najłatwiej nie robic nic i czekać > nastepne 20lat, aż Berlin zacznie wyprzedawać jakieś > niskopodłogowce. Nie mówcie, że taka jest Wasza abicja jako > miłośników aby byc śmietniskiem, złomowiskiem dla Berlina.

Nie jest naszą ambicją, tak samo nie jest ambicją aby z nas się nabijać: "hahaha, kupili 10 niskopodłogowców za 70 mln i żaden po 3 tygodniach nie był na chodzie, bo się rozsypały". Już wolę te 70 mln wsadzić w infrastrukturę, a potem pobawić się w niskacze, nawet zaczynając ich karierę od używek z Berlina...

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram

Mareczek napisał(a):

> Już wolę te > 70 mln wsadzić w infrastrukturę, a potem pobawić się w niskacze, > nawet zaczynając ich karierę od używek z Berlina...

HAHAHA Piszecie już tak od ładnych 3 lat i co? I nic! Poza tym, że były obietnice "Nie kupimy jeszcze niskopodłogowych tramwajów, ale w zamian za to wyremontujemy tory". Wyszło na to, że coraz więcej torów jest w opłakanym stanie i tym tempem remontowania torów to nigdy nie doczekamy się niskopodłogowców... Zawsze wsadzają te XX milionów w tory, z czego jakoś potem połowa gdzieś znika... Wystarczy popatrzeć na trasę "ósemki". Jak nie od strony Gumieniec, to od strony Basenu tory są do wymiany. Gdybyśmy kupili parę niskopodłogowych tramwajów i by się pokazowo zaczęły psuć to może by miasto się chociaż zainteresowało i wrzuciło więcej kasy w tramwaje, a tak to będziemy sobie tylko powtarzać.... "będą tory, to i nowe tramwaje będą..."

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Mareczek 5

DamTram napisał(a):

> HAHAHA Piszecie już tak od ładnych 3 lat i co? I nic!

Pisać to my możemy, od tego jest forum...

> Gdybyśmy kupili > parę niskopodłogowych tramwajów i by się pokazowo zaczęły psuć

Nie za moją (naszą) kasę...

> to może by miasto się chociaż zainteresowało i wrzuciło więcej > kasy w tramwaje

Hahahahaha...

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> HAHAHA Piszecie już tak od ładnych 3 lat i co? I nic!

Nic? Remonty na Ku Słońcu, remonty na Bohaterów Warszawy to się pewnie z powietrza wzięły? Fakt - to kropla w morzu potrzeb, ale to i tak o wiele więcej niż zrobiono przy toriwiskach przez kilka dobrych lat...

> Gdybyśmy kupili > parę niskopodłogowych tramwajów i by się pokazowo zaczęły psuć > to może by miasto się chociaż zainteresowało i wrzuciło więcej > kasy w tramwaje,

Ty siebie chyba nie słyszysz. Jak zrobiono 105Ng/S wszyscy powtarzali, że Golęcin swoje zepsuje i MZK będzie miało nauczkę, żeby więcej takich "eksperymentów" nie robić. No to Golęcin 105Ng/S zepsuł, a MZK dalej w zaparte. Przyszły bulwy i wszyscy powtarzali, że jak Golęcin swoje bulwy zepsuje to MZK będzie miało nauczkę, żeby więcej takich "eksperymentów" nie robić. No to Golęcin swoje bulwy psuje, a MZK dalej w zaparte. Teraz przyszły doczepy, a niedługo T6A2. I co? Myślisz, że jak za rok co druga golęcińska tatra będzie miała pół bebechów na wierzchu, a drugiej połowy nie będzie miała wcale to ktokolwiek w MZK się tym przejmie?

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> Nic? Remonty na Ku Słońcu, remonty na Bohaterów Warszawy to się > pewnie z powietrza wzięły? Fakt - to kropla w morzu potrzeb, ale to i > tak o wiele więcej niż zrobiono przy toriwiskach przez kilka dobrych > lat...

Tak, my te remonty robimy w taki sposób, że Ku Słońcu zamykane było 3 razy, zamiast raz! Tak po kawałeczku to my nigdy nic nie odbudujemy... To samo było z Bohaterów Warszawy i odcinkiem Krzywoustego... robione na 3x!

> Ty siebie chyba nie słyszysz. Jak zrobiono 105Ng/S wszyscy powtarzali, > że Golęcin swoje zepsuje i MZK będzie miało nauczkę, żeby więcej > takich "eksperymentów" nie robić. No to Golęcin 105Ng/S zepsuł, a > MZK dalej w zaparte.

Golęcińskie 105Ng/S się trzymają o niebo lepiej niż te z Pogodna... Przynajmniej jeżdżą a te z Pogodna jakoś chyba więcej stoją

> Przyszły bulwy i wszyscy powtarzali, że jak > Golęcin swoje bulwy zepsuje to MZK będzie miało nauczkę, żeby > więcej takich "eksperymentów" nie robić. No to Golęcin swoje > bulwy psuje, a MZK dalej w zaparte.

Bulwy też jakoś wszyskie jeżdżą i są sprawne więc nie wiem o czy rozmawiamy. Z kolei na Pogodnie 2 Bulwy robiono prawie 3 miesiące aby w końcu wyjechały na miasto. Ciekawe na jak długo?

> Teraz przyszły doczepy, a > niedługo T6A2. I co? Myślisz, że jak za rok co druga golęcińska > tatra będzie miała pół bebechów na wierzchu, a drugiej połowy nie > będzie miała wcale to ktokolwiek w MZK się tym przejmie?

Ja w porównaniu do Ciebie przyszłości nie znam...

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> Tak, my te remonty robimy w taki sposób, że Ku Słońcu zamykane > było 3 razy, zamiast raz!

Skoro nie ma pieniędzy, to tak trzeba robić. Koniec kropka.

> Tak po kawałeczku to my nigdy nic nie > odbudujemy... To samo było z Bohaterów Warszawy i odcinkiem > Krzywoustego... robione na 3x!

No to daj z własnej kieszeni jakieś 40 mln PLN to na hura zamkniemy całą sieć i wyremontujemy.

> Golęcińskie 105Ng/S się trzymają o niebo lepiej niż te z > Pogodna... Przynajmniej jeżdżą a te z Pogodna jakoś chyba więcej > stoją

Przypomnij mi - wozy, z której zajezdni 2 razy w ciągu roku gubiły koła?...

> Bulwy też jakoś wszyskie jeżdżą i są sprawne więc nie wiem o czy > rozmawiamy.

O poziomie obsługi technicznej, która wielkim zdziwieniem po 2 czy 3 latach eksploatacji zareagowała kiedy serwis Konstalu im powiedział, że obręcze kół trzeba smarować...

> Z kolei na Pogodnie 2 Bulwy robiono prawie 3 miesiące aby > w końcu wyjechały na miasto. Ciekawe na jak długo?

Golęcin natomiast swoich bulw nie naprawia wcale, bo nie umie. Wysyła na WNT.

> Ja w porównaniu do Ciebie przyszłości nie znam...

Mówi się "w przeciwieństwie do"... Kandydat na moderatora... :-/

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> No to daj z własnej kieszeni jakieś 40 mln PLN to na hura zamkniemy > całą sieć i wyremontujemy.

No przecież to my płacimy podatki, z których właśnie KM powinna być odpowiednio dofinansowana.

> O poziomie obsługi technicznej, która wielkim zdziwieniem po 2 czy 3 > latach eksploatacji zareagowała kiedy serwis Konstalu im powiedział, > że obręcze kół trzeba smarować...

Z tego co wiem, w "bulwach" był automatyczny system smarowania obręczy. W tych z 2001 roku już od dawna to nie działa, zresztą nie tylko na Golęcinie...

> Golęcin natomiast swoich bulw nie naprawia wcale, bo nie umie. Wysyła > na WNT.

Nie umie, ale jakoś jeżdżą... dziwne, na WNT ostatnio był 1053+1054 na malowaniu

> Mówi się "w przeciwieństwie do"... Kandydat na moderatora... :-/

Ty za to jesteś nieomylny.

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> No przecież to my płacimy podatki, z których właśnie KM powinna > być odpowiednio dofinansowana.

Poprawka. To np. ja płacę podatki. Ty jeszcze nie.

> Nie umie, ale jakoś jeżdżą...

Na Niemierzynie stodwójki też "jakoś" jeździły. Na słowo honoru chyba,a nie o to chodzi.

> Ty za to jesteś nieomylny.

Nie jestem. Ale przynajmniej nie stosuje zwrotów, których nie znam :-)

-- Wyniki wyborów na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Proszę o powrót do meritum dyskusji.

wysłane przez DamTram

na116 napisał(a):

> A druga sprawa bezwzględnie należy sie podwyżka. Skoro Niemcy > mogą zarabiac normalne pieniądze i pracowac w nieporównywalnie > lepszych warunkach, czemu my Polacy nie możemy....

I tak odnośnie strajku i Niemiec, chciałbym powiedzieć, że dziś w Berlinie był strajk BVG i co na to powiedzą fanatycy, którzy twierdzą zarówno, że nie można strajkować i trzeba brać przykład z Berlina?

PS. Dziś w Berlinie jeździły jedynie U i S-Bahny

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Talbot

DamTram napisał(a):

> I tak odnośnie strajku i Niemiec, chciałbym powiedzieć, że dziś w > Berlinie był strajk BVG i co na to powiedzą fanatycy, którzy > twierdzą zarówno, że nie można strajkować i trzeba brać przykład > z Berlina?

Niemcy mogą,my nie! W Niemczech, społeczeństwo ich poprze, pomimo niedogodności związanych ze strajkiem. W Polsce....hmmm... za dużo żądają. A tak w ogóle... przecież im się nie należy. Przecież w hipermarketach zarabiają mniej, przecież pielęgniarki też mają mało i policjanci i strażacy i lekarze też mają mało. Najlepiej, gdyby był komunizm i wszyscy mieli by mało. Dużo muszą mieć decydenci. Oni odpowiadają za wszystko.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

Zapomniałeś napisać, że w BVG związkowcy żądają od 8 do 12% podwyżki, a nie 30%...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Talbot

Phobos napisał(a):

> [ciach] > > Zapomniałeś napisać, że w BVG związkowcy żądają od 8 do 12% > podwyżki, a nie 30%...

Tylko że te średnio 10% to nie mniej,niż 200 Euro,co daje 700zł. Jeżeli 200Euro = 10% podstawy,to już teraz zarabiają 2000Euro,czyli 7tyś.PLN. Zauważ,że koszty życia w Polsce zaczynają być porównywalne z tymi na Zachodzie.Tak więc,proponowane podwyżki w kwocie 50-90zł,wydają się śmieszne. Zakładając,że w MZK zarabiają 3000zł,to jest to równowartość 857 Euro.

wysłane przez Piotr

Talbot napisał(a):

> Tylko że te średnio 10% to nie mniej,niż 200 Euro,co daje 700zł. > Jeżeli 200Euro = 10% podstawy,to już teraz zarabiają 2000Euro,czyli > 7tyś.PLN. > Zauważ,że koszty życia w Polsce zaczynają być porównywalne z tymi > na Zachodzie.Tak więc,proponowane podwyżki w kwocie 50-90zł,wydają > się śmieszne. > Zakładając,że w MZK zarabiają 3000zł,to jest to równowartość > 857 Euro.

Śmieszne to są Twoje porównania :) koszty podobne itd. a może tak porównasz łaskawco budżety państw i miast, a dopiero potem żądaj podwyżek na poziomie "starej Europy"?

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

ROTFL! Sorry, ale potrzebuje, aby mój rozmówca miał nieco lepsze wykształcenie niż kurs prowadzenia stopiątki, abym uznał jego dywagacje ekonomiczne za jakkolwiek uzasadnione...

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo  4

Phobos napisał(a):

> ROTFL! Sorry, ale potrzebuje, aby mój rozmówca miał nieco lepsze > wykształcenie niż kurs prowadzenia stopiątki, abym uznał jego > dywagacje ekonomiczne za jakkolwiek uzasadnione...

^^^ Klasyczna dyskusja o meritum problemu.

-- Why I'm here I can't quite remember.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

konjo napisał(a):

> ^^^ Klasyczna dyskusja o meritum problemu.

^^^ Klasyczny przypadek postu, który nie powinien był się znaleźć na forum.

http://www.mkm.szczecin.pl/help.php?problem=instrukcja_forum punkt 11

-- Wyniki wyborów na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez paki

Talbot napisał(a):

> Zauważ,że koszty życia w Polsce zaczynają być porównywalne z tymi > na Zachodzie.

Oczywiście, kawalerka 35m2, w obskórnej dzielnicy, z Turkami, Irańczykami, narkomanami, wandalizmem za "jedyne" 450 euro (1604 zł). Nadal twierdzisz, że koszty życia są porównywalne?

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Talbot

paki napisał(a):

> Oczywiście, kawalerka 35m2, w obskurnej dzielnicy, z Turkami, > Irańczykami, narkomanami, wandalizmem za "jedyne" 450 euro (1604 > zł). Nadal twierdzisz, że koszty życia są porównywalne?

Jasne, że tak twierdzę nadal, skoro Turków, Irańczyków i narkomanów stać na to, aby wynajmować kawalerkę w slumsach (obskurnej dzielnicy) Berlina, płacąc 1604 zł miesięcznie. W Szczecinie ludzie mieszkają w gorszych warunkach niż ci, o których pisałeś (Skolwin i okolice - XVIII wiek). Nie stać ich na płacenie czynszu. Z biedy popadają w alkoholizm. Popełniają samobójstwa.

Pojmij to, że w Berlinie (mieszkałem i pracowałem tam kilka lat) są tak wysokie socjale dla takich ludzi, że jeżdżą samochodami, mają pełne lodówki jedzenia, dostają odzież na wiosnę i jesień. Korzystają z takich przywilejów, że nasza dyskusja traci sens. Miasto płaci nawet za czynsz, prąd i gaz. Tak jest poprawnie - politycznie.

Jakie przywileje i w jakiej wysokości finansowej dostają nasi bezrobotni i mało zarabiający - chyba wiesz? Pomijam wysokość rent i "normalnych" emerytur, które zmuszają ludzi do penetrowania śmietników.

Chcesz, aby taki status quo w Polsce, trwał nadal? Aby to zmienić, trzeba walczyć o swoje. Ci, którzy w Niemczech korzystają z tego "dobrobytu" - wywalczyli to.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

Talbot napisał(a):

> Pojmij to, że w Berlinie (mieszkałem i pracowałem tam kilka lat) są > tak wysokie socjale dla takich ludzi, że jeżdżą samochodami, mają > pełne lodówki jedzenia, dostają odzież na wiosnę i > jesień. Korzystają z takich przywilejów, że nasza dyskusja traci > sens. Miasto płaci nawet za czynsz, prąd i gaz. Tak jest poprawnie - > politycznie.

A czy to jest aż takie dobre? Bo według mnie socjale powinny być w jakiś granicach, ponieważ przykład Niemiec sprawia, że tym ludziom nie chce się nawet szukać pracy tylko jest dobrze tak jak jest. A kto płaci za takie wygody dla bezrobotnych w Niemczech? No oczywiście społeczeństwo niemieckie, czyli w większości Ci co pracują.

wysłane przez paki

Talbot napisał(a):

> Jasne, że tak twierdzę nadal, skoro Turków, Irańczyków i > narkomanów stać na to, aby wynajmować > kawalerkę w slumsach (obskurnej dzielnicy) Berlina, płacąc 1604 zł > miesięcznie.

Jasne, że ich stać, jak mieszkają po 10 osób w jednym mieszkaniu;). Zresztą powodzi im się nie ze względu na socjal, tylko ze względu na to, że przejęli branże, w których rodowitym Niemcom nie opłaca się pracować (np. kafejki internetowe).

> Pojmij to, że w Berlinie (mieszkałem i pracowałem tam kilka lat) są > tak wysokie socjale dla takich ludzi, że jeżdżą samochodami, mają > pełne lodówki jedzenia, dostają odzież na wiosnę i > jesień.

Z tym się zgadzam, patrząc na sąsiadów moich znajomych w Hamburgu.

> Pomijam wysokość rent > "normalnych" emerytur

Moja babcia po 30 latach pracy w Polsce i 19 w Niemczech dostaje... 1400 Euro, z czego 1000 idzie na mieszkanie. Więc u nich emerytury też nie są wysokie.

> Chcesz, aby taki status quo w Polsce, trwał nadal? > Aby to zmienić, trzeba walczyć o swoje.

A jak chcesz o to walczyć?

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez (użytkownik usunięty)

paki napisał(a):

> A jak chcesz o to walczyć?

W przypadku motorniczych pozostaje strajk. My możemy okazac zrozumienie. Bo to nie są bananowi książęta. Tylko normalni ludzie, którzy chcą, mają prawo normalnie życ za swoja pracę.

wysłane przez Kangur

paki napisał(a):

> Oczywiście, kawalerka 35m2, w obskórnej dzielnicy, z Turkami, > Irańczykami, narkomanami, wandalizmem za "jedyne" 450 euro (1604 > zł). Nadal twierdzisz, że koszty życia są porównywalne?

Mieszkanie ponad 50m2, dwa pokoje, kuchnia, lazienka w spokojnej dzielnicy, bardzo dobre polaczenie komunikacyjne (jak BVG nie strajkuje), 410€/mc (w tym woda, ogrzewanie, kablowka) normalnie, studentom za polowe przez pierwszy rok, potem za 250 za kolejny itd. Net prawie 30Mbps - 25€, prad tez bez szalenstw, chociaz rzeczywiscie drozszy niz w Polsce. Jakis czas temu pokazywali w TV mlodych ludzi, ktorzy strasznie sie cieszyli z wynajecia kawalerki w Szczecinie za 1000zl (sam najem). Ale widac my o dwoch roznych Berlinach mowimy...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez paki

Kangur napisał(a):

[ciach]

Konkretnie o Berlin-Wedding.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Kangur

paki napisał(a):

> Konkretnie o Berlin-Wedding.

No a ja o Steglitz, na Wedding bym nie chcial mieszkac (chociaz to Ost-Berlin nie byl), podobnie jak i we wschodnich dzielnicach. Pewnie i na Golecinie by sie dalo wynajac jakies mieszkanie za grube pieniadze. Z reszta, koniec offtopicowania.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> Zapomniałeś napisać, że w BVG związkowcy żądają od 8 do 12% > podwyżki, a nie 30%...

Ale oni też stosunkowo więcej zarabiają niż nasi. Tak więc żądają mniej. Zresztą gdyby u nas wystartowano z tymi 10% skończyło by się na 3%...

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> Ale oni też stosunkowo więcej zarabiają niż nasi. Tak więc > żądają mniej. Zresztą gdyby u nas wystartowano z tymi 10% > skończyło by się na 3%...

Ja, w przeciwieństwie do Ciebie, nie mam kryształowej kuli, która mówi mi "co by było gdyby..." :-)

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Phobos 17

> ale jak by się chciało to można by coś > zrobić. A nie być złomowiskiem Berlina /tatry, many/.

Oczywiście! Najlepiej unieść się honorem i do końca XXI wieku eksploatować 102Na... :-/ PS. Nawiasy ci ukradli z klawiatury?

> A druga sprawa bezwzględnie należy sie podwyżka. Skoro Niemcy > mogą zarabiac normalne pieniądze i pracowac w nieporównywalnie > lepszych warunkach, czemu my Polacy nie możemy....

Prędzej Ziemia zacznie się kręcić w przeciwnym kierunku, niż zobaczę Polaka pracującego tak solidnie jak Niemca. I to jest właśnie powód, dla którego zarobki Polaka i Niemca nigdy nie będą takie same.

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> Prędzej Ziemia zacznie się kręcić w przeciwnym kierunku, niż > zobaczę Polaka pracującego tak solidnie jak Niemca. I to jest > właśnie powód, dla którego zarobki Polaka i Niemca nigdy nie będą > takie same.

To chyba właśnie się kręci... Polacy są solidniejsi od niemców! Szkoda tylko, że nie ci w Polsce...

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> To chyba właśnie się kręci... Polacy są solidniejsi od niemców! > Szkoda tylko, że nie ci w Polsce...

Powiedział wielki ekspert, który zwiedził już cały świat i w swoich wieloletnich badaniach doszedł do takiego wniosku...

PS. Rzeczowniki będące nazwali narodów piszemy z wielkiej litery. Bez względu na to, co sądzimy o solidności danego narodu. Ku pamięci kandydata na moderatora.

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n  49

na116 napisał(a):

> A druga sprawa bezwzględnie należy sie podwyżka. Skoro Niemcy > mogą zarabiac normalne pieniądze i pracowac w nieporównywalnie > lepszych warunkach, czemu my Polacy nie możemy....

Chciałbyś niemieckie zarobki, ale ceny żeby zostały polskie? Każdy by chciał...

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez (użytkownik usunięty)

t105n napisał(a):

> Chciałbyś niemieckie zarobki, ale ceny żeby zostały polskie? > Każdy by chciał...

Nie widzisz, co sie dzieje z cenami w Polsce. Ceny mieszkań podbne jak w Berlinie. Ale oczywiscie po co komu mieszkanie własne, mozna mieszkać po kilka osób. Ceny energi w góre. Ceny jabłek w góre. oczywiscie pisze o luksusach...bez których można sie obejść. Nie wspominając już o cenach firmowych ciuchów, butów które już dawno są w tej samej cenie co na zachodzie...

wysłane przez Phobos 17

na116 napisał(a):

> Nie widzisz, co sie dzieje z cenami w Polsce. Ceny mieszkań podbne jak > w Berlinie.

No to kupuj, na co czekasz? Wyjeżdżaj! Nie będziemy tęsknili :-)

> Ale oczywiscie po co komu mieszkanie własne, mozna > mieszkać po kilka osób. Ceny energi w góre. Ceny jabłek w góre. > oczywiscie pisze o luksusach...bez których można sie obejść.

Przypomina mi się fajny post jakiegoś kierowcy czy motorniczego (nie pamiętam dokładnie), który niestety został odrzucony. Fajnie się czytało, jak się żalił, że zarabia takie grosze, że ostatnio z Cyfry+ musiał zrezygnować. I co on teraz biedny ma zrobić skoro ligi angielskiej pooglądać sobie nie może...

> Nie > wspominając już o cenach firmowych ciuchów, butów które już dawno > są w tej samej cenie co na zachodzie...

Super! Powiedz to np. rodzicom dzieci, których szkoły miasto chce zamknąć. Jestem pewien, że od razu przestaną protestować, jak tylko dowiedzą się, że trzeba zamknąć 2x więcej szkół, bo motorniczy _MUSI_ prowadzić tramwaj w nowiutkich bucikach pumy czy nike...

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> No to kupuj, na co czekasz? Wyjeżdżaj! Nie będziemy tęsknili :-)

Wyjechałem 2,5 roku temu i pracuje jak inżynier procesu w fabryce układów scalonych www.zarlink.com. Szczecin z przyjemnością odwiedzam, bo spędziłem tu piekny okres, życia jakim były studia na polibudzie na elektrycznym. I chciałbym, aby był nowoczesną metropolią.

> Super! Powiedz to np. rodzicom dzieci, których szkoły miasto chce > zamknąć. Jestem pewien, że od razu przestaną protestować, jak > tylko dowiedzą się, że trzeba zamknąć 2x więcej szkół, bo > motorniczy _MUSI_ prowadzić tramwaj w nowiutkich bucikach pumy czy > nike.

Dzisiejsza wiadomość z portalu dziennik. Ceny energi pójdą o 60-70% w góre. Więc także, taki motorniczy ma prawo do godziwego życia. I też ma prawo wykształcić swoje dzieci, a to kosztuje. Nie wspominając już o tym, że on i jego dzieci mają takie same żołądki jak dizeci naszych cudownych włodarzy. Dla nich sa darmowe bilety, darmowe mieszkania... Ale nie ma już dla motorniczych, pieleęgniarek. Na komunikacje. A po przyjęciu Euro, do którego naszym władzą tak śpieszno ceny bedą takie same jak na zachodzie...

wysłane przez Luke_Police  163

na116 napisał(a):

> piekny okres, życia jakim były studia na > polibudzie na elektrycznym.

Witaj w klubie :D

> Dzisiejsza wiadomość z portalu dziennik. Ceny energi pójdą o 60-70% > w góre.

I dlatego należy dążyć do zwiększenia energo-oszczędności tramwajów choćby poprzez wymiany przetwornic i zastosowanie układów odzyskiwania energii. Ciekawe, kiedy wreszcie ktoś na górze weźmie się za kwestie ekologiczne i skłoni miasto do działania w kwestiach energetycznych. Choćby poprzez przebudowę podstacji zasilających trakcję na potrzeby rekuperacji energii... Ciekawe ile tramwajów do dzisiaj możnaby kupić za pieniądze zaoszczędzone na energii elektrycznej, gdyby choć 10% naszego taboru zaopatrzyć w mechanizmy zwrotu energii do sieci...

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

lukas napisał(a):

> Nawet tory na 8 wymagają > małej poprawy, chociażby na trasie do Basenu Górniczego, bo > troszkę rzuca koło wiaduktu kolejowego i przy dojeździe do > przystanku Merkatora od strony centrum.

Bo generalnie to nie jest tak, że tory kładzie się raz i potem leżą 30 lat do następnego remontu (a minęło dopiero 14 czy 16). Zwłaszcza tory na podkładach i podsypce, położone na tak niestabilnym podłożu.

-- Flames to dust

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

No świetnie... kolejny rozhisteryzowany, który sam nie wie, o czym chce pisać. Najważniejsze to pisać, a że system taryfowy w Bydgoszczy jest raczej mało związany z podwyżkami w szczecińskim MZK to już nie ważne...

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> No świetnie... kolejny rozhisteryzowany, który sam nie wie, o > czym chce pisać. Najważniejsze to pisać, a że system taryfowy w > Bydgoszczy jest raczej mało związany z podwyżkami w > szczecińskim MZK to już nie ważne...

Chcę pokazać, że skoro mamy najdroższą komunikację w tym kraju, to powinna ona być na dużo wyższym poziomie niż jest teraz. Nigdzie już nie ma takiego dziwactwa jak podwójne ceny biletów na pośpieszne autobusy komunikacji miejskiej. Do niedawna było podobnie w Bydgoszczy, ale w końcu również i tam się to zmieniło i nie spowodowało zapaści tamtejszej KM, a wręcz przeciwnie dalej się ona rozwija...

wysłane przez t105n  49

na116 napisał(a):

> Chcę pokazać, że skoro mamy najdroższą komunikację w tym kraju,

Najdroższą? Sprawdź nowe ceny MPK Poznań: http://www.mpk.poznan.pl/bilety.html

> to powinna ona być na dużo wyższym poziomie niż jest teraz. > Nigdzie już nie ma takiego dziwactwa jak podwójne ceny biletów na > pośpieszne autobusy komunikacji miejskiej.

Patrz link powyżej. Właśnie tam zobaczysz podwójne ceny na pośpiechy.

A teraz Wrocław: http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=171&Itemid=37 Cena na pośpiecha jest o 40% wyższa niż na normalny. Dlatego proszę Cię, używaj argumentów prawdziwych.

-- Węzeł anty-przesiadkowy "Kołłątaja"

wysłane przez Phobos 17

na116 napisał(a):

> Chcę pokazać, że skoro mamy najdroższą komunikację w tym kraju,

Ten mit już dawno obaliliśmy! W porównaniu dotacji budżetowych dla organizatorów KM, Szczecin wypada najlepiej w sensie ekonomicznym (tzn. komunikacja miejska kosztuje ogół podatników najmniej). W porównaniu cen biletów (czyli kosztów, jakie ponoszą pasażerowie) Szczecin lokuje się gdzieś w środku stawki.

> to powinna ona być na dużo wyższym poziomie niż jest teraz.

Ano powinna. Ale protesty tu niewiele dadzą. Trzeba po prostu przekonywać włodarzy. Z doświadczenia wiem, że wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Ale zapomniałem, że na tym forum panuje moda na siedzenie z założonymi rękoma i narzekanie. Działanie odeszło do lamusa.

> Nigdzie już nie ma takiego dziwactwa jak podwójne ceny biletów na > pośpieszne autobusy komunikacji miejskiej.

Bo nigdzie nie ma takiego dziwactwa jak miasto o liczbie mieszkańców zbliżonej do Bydgoszczy, ale powierzchni zbliżonej do Krakowa!

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Bo nigdzie nie ma takiego dziwactwa jak miasto o liczbie mieszkańców > zbliżonej do Bydgoszczy, ale powierzchni zbliżonej do Krakowa!

Znaczy się w Polsce, bo takie Bergen:

powierzchnia 465,32 km2 ludność 239 209
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Phobos 17

Piotr napisał(a):

> Znaczy się w Polsce, bo takie Bergen: > > powierzchnia 465,32 km2 > ludność 239 209

To teraz jeszcze przytocz np. wielkość budżetów Szczecina i Bergen :->

-- Wyniki wyborów na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> To teraz jeszcze przytocz np. wielkość budżetów Szczecina i Bergen > :->

Lepiej nie :), a poza tym podejrzewam, że tam większość z samochodów korzysta :D. Ok koniec OT

wysłane przez lhb178 19

na116 napisał(a):

> Albo niesprawiedliwy system > podwójnej opłaty za autobusy pospieszne, powodujący, że KM w > grodzie Gryfa jest jedną z najdroższych w Polsce może > istnieć.

A to jest jakiś nakaz jeżdżenia pospiesznymi?

> Podobny system był w Bydgoszczy, ale tam można było > go znieść

Tyle, że pośpiechy zastąpiono systemem przesiadkowym autobus - tramwaj, dawne pospieszne stały się liniami przyspieszonymi jadącymi inną, okrężną trasą. Swoją drogą pomysł do zastosowania i u nas, zamiast chmary pośpiechów (28 autobusów) system dowozowy do tramwaju (wystarczyłoby podokładać wagonów). Ale mieszkańcy przyzwyczajeni do bezpośredniego i szybkiego dojazdu na pewno by się nie ucieszyli :>

> i kupić 2 nowe niskopodłogowce Pesa

Podobno z 2. już zrezygnowali, a żeby zdobyć pieniądze na pierwszy egzemplarz, mają sprzedać zajezdnię autobusową :)

> Nie będę podwał reszty miast, które w ostanim czasie dokonały > modernizacji tabory tramwajowego i autobusowego. Czas najwyższy > aby w Szczecinie pojawiły się przynajmniej 4 niskopodłogowe > tramwaje.

Na razie najsensowniejszym rozwiązaniem wydaje się NB4/4NBWE... A jeśli będą te remonty na Ku Słońcu i Sikorskiego, MZK będzie miało wreszcie swoją modelową linię, na której można puszczać normalne niskopodłogowce... szkoda, że trochę mnie ważną w systemie.

-- Flames to dust

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> A to jest jakiś nakaz jeżdżenia pospiesznymi?

Nie, nie ma. Ale jest to jedyny sposób,a by w racjonalnym czasie dojechać z prawobrzeża, jak by nie było największej sypialni do centrum, na uczelnie, do urzędów. I skoro mieszkańcy lewobrzeża mogą za normalną opłatę sprawnie poruszać się komunikacją, nie rozumiem dlaczego mieszkańcy największej sypialni mają być dyskryminowani, tym bardziej, że ma to miejsce tylko w Szczecinie. Zaraz znajdzie sie ktoś, kto na podstawie rozkładów spróbuje mi udowodnić, że różnica jest niewielka, że wszystko jest ładnie skomunikowane. Od razu proszę aby sobie darował. Z własnego doświadczenia wiem, że z reguły w sobotę/niedzielę wieczorem jak tramwaj przyjeżdża, 65/71 nie czekając na pasażerów odjeżdża. Podobnie w drugą stronę. Zanim ludzie dobiegną z autobusu, tramwaj już jest za przystankiem. I 15/20 min. czekasz na następny.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

na116 napisał(a):

> > A to jest jakiś nakaz jeżdżenia pospiesznymi? > > Nie, nie ma. Ale jest to jedyny sposób,a by w racjonalnym czasie > dojechać z prawobrzeża, jak by nie było największej sypialni do > centrum, na uczelnie, do urzędów. I skoro mieszkańcy lewobrzeża > mogą za normalną opłatę sprawnie poruszać się komunikacją, nie > rozumiem dlaczego mieszkańcy największej sypialni mają być > dyskryminowani, tym bardziej, że ma to miejsce tylko w Szczecinie.

Mieszkańcy Warszewa, Osowa czy Kormoranów na przykład nie mają w ogóle bezpośredniej linii do centrum, więc nie wiem, kto tu jest dyskryminowany.

> Podobnie w drugą stronę. Zanim ludzie dobiegną z autobusu, tramwaj > już jest za przystankiem. I 15/20 min. czekasz na następny.

Interwał na ciągu tramwajowym nie jest większy niż 10 minut.

-- Flames to dust

wysłane przez Błażej 3

lhb178 napisał(a):

> Mieszkańcy Warszewa, Osowa czy Kormoranów na przykład nie mają w > ogóle bezpośredniej linii do centrum, więc nie wiem, kto tu jest > dyskryminowany.

Chyba jednak z ul. Kormoranów z os. Żelechowa jest bezpośredni autobus do Centrum, co prawda tylko do 17 z groszem, ale zawsze to coś.

-- 62, 69, 72, 74

wysłane przez torwid  67

leks napisał(a):

> W sumie nie ma się co dziwić tym ludziom.

Nie ma, fakt. Każdy ma prawo godnie zarabiać, choć uparcie powtarzm, że w MZK zarobki są wysokie.

Muszą walczyć > stanowczo i bezwzględnie...

Ale dlaczego moim kosztem - pasażera i podatnika? Bezwzględna walka w MZK sprowadzi sie do tego, ze nie będę miał czym dojechać do pracy, jakbym przynajmniej osobiscie te podyzki blokował...

Mam takie pytanie: Czy pensja w MZK jest taka > sama jak w pozostałych spółkach ( MZK nie jest spółką > ), czy jakoś znacząco się różni? Jeśli tak to moim > zdaniem żeby było sprawiedliwie w MZK też powinno być te > 10% podwyżki.

W MZK srednia płaca jest najwyższa, potem są zarobki ZDiTM, a w spółkach jest jakieś 200-300 zł mniej. Na dobrą sprawę, gdyby MZK nic teraz nie dostało, to jako zakład budżetowy, ciągnący tylko kasę z budżetu miasta, miałoby nadal zarobki na poziomie wyższym, niz spółki, które na siebie pracują.

Miasto powinno wyskrobać te 4 mln czy ile w > skali roku...

Miasto, miasto... Czemu ciągle miasto ma dokładać do tej studni bez dna? Może najpierw niech się firma zreformuje i zacznie działać na innych zasadach? Może niech wejdzie system motywacyjny, a nie czy sie stoi, czy się leży..? Może niech kondycja sie ustabilizuje, dyrekcja potnie koszty, jak to częściowo mimo oporu niektórych już zrobiła, dzięki czemu ma 200 tys. na premie kwartalne?

Przecież jest jakaś rezerwa budżetowa, która > może być wykorzystana w ekstremalnych sytuacjach, zresztą > ta kwota w skali całego budżetu nie jest wcale tak duża. > To mniej niż koszt jednego niskopodłogowego tramwaju,

Nie wiem, co i jak liczysz, ale od dawna wiadomo, że gdyby przyznać oczekiwane wcześniej 30 proc. więcej, to na same pensje, bez pochodnych trzebaby ponad 10 mln zł. A to jednak więcej, niż tramwaj niskopodlogowy.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez leks 17

torwid napisał(a):

> Nie ma, fakt. Każdy ma prawo godnie zarabiać, choć uparcie > powtarzm, że w MZK zarobki są wysokie.

Bo powołujesz się na te rzekome 3000, które są średnią, do której wliczane są też zarobki wszystkich dyrektorów, kierowników itd.? Mi się nie wydaję żeby te obecne 1850 brutto to było jakoś specjalnie dużo. No chyba, że np. po 5 latach pracy te pensja jest jakoś o 1/3 wyższa czy co.

> Ale dlaczego moim kosztem - pasażera i podatnika? Bezwzględna > walka w MZK sprowadzi sie do tego, ze nie będę miał czym > dojechać do pracy, jakbym przynajmniej osobiscie te podyzki > blokował...

Nie owijając w bawełne to raczej nikogo to zbytnio nie obchodzi. Gdyby protest to była jakaś pikietka pod urzędem miasta to pracownicy MZK zostali by tak samo olani jak rodzice dzieci z zamykanych szkół.

> W MZK srednia płaca jest najwyższa, potem są zarobki ZDiTM, > a w spółkach jest jakieś 200-300 zł mniej. Na dobrą > sprawę, gdyby MZK nic teraz nie dostało, to jako zakład > budżetowy, ciągnący tylko kasę z budżetu miasta, miałoby > nadal zarobki na poziomie wyższym, niz spółki, które na > siebie pracują.

Tylko czy te 200 - 300zł więcej to oby na pewno zarabiają motorniczowie których w MZK jest najwięcej?

> Nie wiem, co i jak liczysz, ale od dawna wiadomo, że gdyby > przyznać oczekiwane wcześniej 30 proc. więcej, to na same > pensje, bez pochodnych trzebaby ponad 10 mln zł. A to jednak > więcej, niż tramwaj niskopodlogowy.

Czytałeś mnie uważnie? Z tego co pisze w gazetach wynika, że dyrekcja proponuje podwyżki 3%, związkowcy chcieli 30%, ale z tego co wnioskuje z gazet zmniejszyli żądania do 10 - 15% ( w zależności od źródła w naszych bardzo rzetelnych gazetkach szczecińskich ). I uważam, że powinno dojść do podwyżek 10% dla motorniczych. Więc skoro 30% to koszt 10mln, to 10% założyłem, że około 4 mln.

I w końcu czy ktoś powie raz a dokładnie, żeby nie było tego wiecznego zamentu co to za wartość te rzekome 3500 brutto, kto na prawdę tyle zarabia. Ile zarabiają zwykli motorniczowie np. z 5 czy 10 letnim stażem.

wysłane przez techno

leks napisał(a):

> Bo powołujesz się na te rzekome 3000, które są średnią, do > której wliczane są też zarobki wszystkich dyrektorów, > kierowników itd.?

Jeszcze raz:

"Średnia płaca brutto w 2007 r. w grupie motorniczych wyniosła 3.495 zł."

Źródło: Urząd Miasta Szczecin - Prezydent Beniamin Chochulski (dane otrzymane z MZK od dyr. Z. Bila).

http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinBIP/chapter_11201.asp?soid=379B3582BF724EA986165273ACA07F2D&chapterdest=11152

> I w końcu czy ktoś powie raz a dokładnie, żeby nie było tego > wiecznego zamentu co to za wartość te rzekome 3500 brutto, kto > na prawdę tyle zarabia. > Ile zarabiają zwykli motorniczowie np. z 5 czy 10 letnim > stażem.

Żaden motorniczy Tobie nie powie, że tyle zarabia, bo by się naraził na krytykę postronnych. Zresztą też żaden z motorniczych nie przyzna się jakie dostaje deputaty (np. kiedyś na kolei słynny był tzw. "dodatek węglowy"). Nazbierałoby się tego trochę. "Trzynastki" też w MZK są...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez techno

> leks napisał(a):

> > Bo powołujesz się na te rzekome 3000, które są średnią, do > > której wliczane są też zarobki wszystkich dyrektorów, > > kierowników itd.?

Swoje zdanie o tej dyskusji wyrazili zarówno Phobos, jak i torwid (szczerze mówiąć nie dziwię się, że brak już siły na dalszą merytorykę).

Skoro jak byk na stronie Urzędu Miasta Szczecin pisze, że chodzi o grupę motorniczych, to nie wciskaj tu kitów, że do tego wrzucane są pensje dyrektorów i innych ludzi na stanowiskach administracyjnych. Jestem człowiekiem, którego życie zawodowe opiera się na liczbach, więc nie mam powodów, by nie wierzyć dyrekcji MZK i prezydentowi Chochulskiemu, że podane przez nich dane są nieprawdziwe. Zresztą gdyby podali dane fałszywe, to ponieśliby tego konsekwencje.

Jestem skłonny rzec, że możnaby zrobić tak jak z lekarzami. Pokażcie swoje PIT-y, a porozmawiamy. Wtedy się okaże, kto ile zarabia. A nie ma się co oszukiwać, przed urzędem skarbowym nie da się ukryć wiele. W przeciwieństwie do mediów, czy użytkowników takiego serwisu jak ten.

I jeszcze raz się zapytam:

Dlaczego NIKT mi nie odpowiedział na pytanie czy Dyrektor Z. Bil oraz prezydent B. Chochulski kłamie?

Jeżeli ktokolwiek przedstawi mi dowody na twierdzącą odpowiedź na powyższe pytanie, to zapraszam na wspólną wycieczkę do prokuratury. Skoro cierpliwość Phobosa i torwida się wyczerpała, to ja też mam prawo, by przejść od słów do czynów. Są tu osoby, które potrafią rzucać oskarżenia, więc niech w końcu zaczną ponosić konsekwencje wypowiadanych słów.

I mam nadzieję, że ktoś w końcu (oprócz torwida:) ) mi na to pytanie odpowie. Jeżeli nadal będzie się tutaj dyskusja ciągnęła bez odpowiedzi na MOJE pytanie, to utworzę nowy wątek, który zobaczą wszyscy użytkownicy KOMISu, a nie tylko ludzie, którzy czytają 128-my post w danej dyskusji.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram

leks napisał(a):

> I w końcu czy ktoś powie raz a dokładnie, żeby nie było tego > wiecznego zamentu co to za wartość te rzekome 3500 brutto, kto > na prawdę tyle zarabia. > Ile zarabiają zwykli motorniczowie np. z 5 czy 10 letnim > stażem.

Obecnie z nadgodzinami ok. 1800zł...

-- Pozdrawiam stronniczą administrację :]

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> Obecnie z nadgodzinami ok. 1800zł...

Poproszę jakieś _wiarygodne_ źródło tych informacji.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> Poproszę jakieś _wiarygodne_ źródło tych informacji.

http://www.damtram.szczecin.pl/d1.jpg http://www.damtram.szczecin.pl/d2.jpg

wysłane przez Phobos 17

DamTram napisał(a):

> http://www.damtram.szczecin.pl/d1.jpg > http://www.damtram.szczecin.pl/d2.jpg

Wspaniale. To teraz zdobądź kwity pozostałych dwustu-paru motorniczych, to będzie można średnią wyliczyć.

-- 50% zaskoczenia - całkiem niezły wynik...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

Phobos napisał(a):

> Wspaniale. To teraz zdobądź kwity pozostałych dwustu-paru > motorniczych, to będzie można średnią wyliczyć.

Nawet jakbym tyle zdobył, to i tak byście powiedzieli, że to jest niewiarygodne...

-- Pozdrawiam zakłamaną i stronniczą administrację :]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> Phobos napisał(a):

> > Poproszę jakieś _wiarygodne_ źródło tych informacji. > > http://www.damtram.szczecin.pl/d1.jpg > http://www.damtram.szczecin.pl/d2.jpg

Dodam, że podobnie wyglądają "paski" wszystkich pracowników zatrudnionych w przeciągu ostatnich 6 lat. Gwoli ciekawości, za przepracowane 201 godzin płacą około 2100 zł na rękę. To gdzie te 3400 co miesiąc co? Dlaczego każdy z Was mówi tylko o motorniczych? A może tak o pracownikach zaplecza coś powiecie? O tych co zarabiają po 1200 zł na rękę wykonując nie mniej odpowiedzialną pracę ode mnie?

-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D

wysłane przez torwid  67

Iwo napisał(a):

> Dodam, że podobnie wyglądają "paski" wszystkich pracowników > zatrudnionych w przeciągu ostatnich 6 lat. Gwoli ciekawości, za > przepracowane 201 godzin płacą około 2100 zł na rękę...

Postrajkuj z tydzień, to dostaniesz za marzec 1500. I żadnej premii czy trzynastki już w tym roku nie będzie.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Iwo

torwid napisał(a):

> Postrajkuj z tydzień, to dostaniesz za marzec 1500. I żadnej premii > czy trzynastki już w tym roku nie będzie.

Nie zapominaj, że są jeszcze zwolnienia lekarskie i to te płatne 100%, a takie dostane bez problemów, także ja tam się tym nie przejmuję.

-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D

wysłane przez torwid  67

Iwo napisał(a):

> Nie zapominaj, że są jeszcze zwolnienia lekarskie i to te płatne > 100%, a takie dostane bez problemów, także ja tam się tym nie > przejmuję.

OK, więc Ty i paru bardziej "zaradnych" może wybrniecie, ale na pewno nie 250 osób, dla których dobra podobno całe zamieszanie ma być. Na szczęście, jeśli mój informator się nie myli, a układanka zaczyna się układać w całość to najwcześniej wtorek. Jutro powinien być jeszcze spokój.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez paki

Iwo napisał(a):

> przepracowane 201 godzin płacą około 2100 zł na rękę. To gdzie te > 3400 co miesiąc co?

Ja za 201 godzin dostawałem 1407 zł na rękę, pracując po 14 godzin w stresie, temperaturze 40 stopni i mając do czynienia z dresiarzami, którzy rzucali się z pięściami, fruwającymi pudełkami. Więc nie tylko Wy macie ciężką i niewdzięczną pracę za marne pieniądze.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Iwo

> Ja za 201 godzin dostawałem 1407 zł na rękę, pracując po 14 godzin > w stresie, temperaturze 40 stopni i mając do czynienia z dresiarzami, > którzy rzucali się z pięściami, fruwającymi pudełkami. Więc nie > tylko Wy macie ciężką i niewdzięczną pracę za marne pieniądze.

Nie twierdze, że tylko my mamy ciężką pracę. O ile człowieka do pracy z plakietką "ochrona" znaleźć łatwo to już motorniczego nie.

-- - Poprosze studencki!
- Nie ma :D

wysłane przez lhb178 19

DamTram napisał(a):

> > Poproszę jakieś _wiarygodne_ źródło tych informacji. > > http://www.damtram.szczecin.pl/d1.jpg

Fajnie, ale to jest akurat "trzynastka".

wysłane przez konjo  4

lhb178 napisał(a):

> Fajnie, ale to jest akurat "trzynastka".

Za miesiąc luty?

So never mind the darkness.

wysłane przez lhb178 19

konjo napisał(a):

> > Fajnie, ale to jest akurat "trzynastka". > > Za miesiąc luty?

Zwykle wtedy płacą trzynastki :P

PS. 213.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> > Za miesiąc luty? > > Zwykle wtedy płacą trzynastki :P

To nie są paski z "13"

wysłane przez lhb178 19

Iwo napisał(a):

> To nie są paski z "13"

OK, wierzę, ale pole "DOD.WYNAGRODZ.ROCZNE" jest mimo wszystko nurtujące...

wysłane przez MQ ?

DamTram napisał(a):

> Obecnie z nadgodzinami ok. 1800zł...

A tymczasem w "Wyborczej" jest wywiad z dyrektorem MZK. Cały artykuł nie trafił do serwisu, bo powtarza to, co już wszyscy wiemy, ale sama rozmowa jest ciekawa. Pozwolę sobie ją przytoczyć.

Mariusz Rabenda: W sobotniej "Gazecie" opublikowaliśmy rozmowę z motorniczym z 20-letnim stażem, który mówi, że zarabia 2 tys. zł miesięcznie. Tymczasem pan podaje, że średnie zarobki w MZK wynoszą 3,4 tys. Jaka jest prawda?

Krystian Wawrzyniak: W ub.r. średnia płaca w MZK wyniosła dokładnie 3413 zł. W grupie motorniczych płaca była wyższa, bo wynosiła 3495 zł. Oczywiście są to płace brutto. Jednak nawet po wszystkich odliczeniach jest ona zapewne wyższa niż 2 tys.

To skąd dysproporcja między tym, co mówi miasto a pracownicy domagający się podwyżek?

- Bardzo często, gdy ludzie mówią, że zarabiają 2 tys., zapominają o dodatkach, a u nas tych dodatków jest sporo. Pracownicy otrzymują przecież trzynaste pensje, premie stażowe. Co 5 lat otrzymują dodatkowo nagrody jubileuszowe. Po przepracowaniu 10 lat wynosi ona 80 proc. wypłaty, po 15 latach 165 proc., po 20 latach - 245 proc., a po 35 - 405 proc. To są spore obciążenia naszego budżetu płac, bo trzeba pamiętać, że większość naszej załogi to ludzie z bardzo długim stażem.

Mamy też system odpraw emerytalnych, zgodnie z którym pracownicy przechodzący na emeryturę dostają dodatkową pensję, jeśli w MZK pracowali mniej niż 10 lat, jeśli mniej niż 15 lat - dwie pensje, poniżej 20 lat - trzy pensje, a jeśli nasz emeryt pracował w MZK więcej niż 20 lat, odchodząc, dostaje dodatkowo półroczną wypłatę.

Te wszystkie dodatki i premie mogą świadczyć o sporych dysproporcjach płacowych w MZK.

- Taki mamy zakładowy system wynagrodzeń, przyjęty zanim przyszedłem do pracy tutaj. Gwarantuje on większe płace tym, którzy dłużej pracują.

To nie jest zachęcające, by pozyskać nowych motorniczych, na których brak narzeka zakład. Ile zarabia taki pracownik?

- Brutto mogę mu zaoferować zaraz po kursie 1850 zł. Wiem, że to jest mało i będę dążył do tego, by jak najszybciej sytuacja się zmieniła.


http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,5032690.html

wysłane przez techno

[ciach wszystko]

To świadczy tylko o tym, że trzeba zmienić w MZK układ zbiorowy.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram

mkubien napisał(a):

[ciach]

Tylko dla mnie to jest dziwne, aby podawać wynagrodzenie ze wszystkimi premiami dodatkami itp. Powinna być podane wynagrodzenie brutto "gołej pensji" i do tego ewnetualnie obok dopisane dodatki... Po drugie, prawda jest taka, że starzy dostają więcej i jest ich więcej, co po dodaniu wszystkich dodatków mogło doprowadzić do tak wysokiej średniej pensji...

-- Koniec końca końców końcowych których końca nie widać bo są wykońcowane

wysłane przez torwid  67

DamTram napisał(a):

> Tylko dla mnie to jest dziwne, aby podawać wynagrodzenie ze wszystkimi > premiami dodatkami itp. Powinna być podane wynagrodzenie brutto > "gołej pensji" i do tego ewnetualnie obok dopisane dodatki...

A dla mnie dziwne i chore jest, że temat tłuczemy od bodajże grudnia, a do Ciebie i paru innych osób pewne rzeczy nie docierają. Takie są zasady, tak się wylicza średnie płace we wszystkich firmach, we wszystkich firmach. Bo takie są w Polsce przepisy.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Phobos 17

leks napisał(a):

> Bo powołujesz się na te rzekome 3000, które są średnią, do > której wliczane są też zarobki wszystkich dyrektorów, > kierowników itd.?

Do Was to jak grochem o ścianę... Pytanie stawiane już kilkakrotnie - czy sugerujesz, że zastępca prezydenta miasta kłamie, a tym samym publicznie znieważasz funkcjonariusza publicznego za co grozi grzywna, kara ograniczenia bądź pozbawienia wolności do roku? (art. 226 par. 1 KK)

-- Wyniki wyboró na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez leks 17

Phobos napisał(a):

> Do Was to jak grochem o ścianę... Pytanie stawiane już > kilkakrotnie - czy sugerujesz, że zastępca prezydenta miasta > kłamie,

Zaraz zaraz, ja wyraziłem tylko swoje wątpliwości, zadałem pytania. Nie mam zamiaru nikogo oczerniać.

> a tym samym publicznie znieważasz funkcjonariusza > publicznego za co grozi grzywna, kara ograniczenia bądź > pozbawienia wolności do roku? (art. 226 par. 1 KK)

Sratatata, już trzeba czymś przysrać. Jakby się tak wszyscy sądzili o każde wypowiedziane słówko to już 70% narodu by w więzieniach siedziało. To już jest co najmniej nadinterpretacja. Nikogo nie znieważam. Zresztą nie jesteś ani sędzią ani prokuratorem, a znajomością przepisów szpanować nie musisz ;].

wysłane przez Phobos 17

leks napisał(a):

> Zaraz zaraz, ja wyraziłem tylko swoje wątpliwości, zadałem > pytania.

Nie zadałeś pytania. Stwierdziłeś, że powołujemy się na "rzekome" 3000 PLN. Jak dla wyczerpuje to znamiona oskarżenia o kłamstwo.

> Nikogo nie znieważam. Zresztą nie jesteś ani sędzią ani > prokuratorem, a znajomością przepisów szpanować nie musisz ;].

A ty nie jesteś nikim i nawet szpanować nie możesz. Tylko do czego prowadzi ten akapit? Do niczego. Więc po jaką cholerę go napisałeś?

-- Wyniki wyborów na KOMISie będą dla mnie takim samym zaskoczeniem jak wyniki ostatnich wyborów w Rosji...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez leks 17

Phobos napisał(a):

> Nie zadałeś pytania. Stwierdziłeś, że powołujemy się na > "rzekome" 3000 PLN.

"Bo powołujesz się na te rzekome 3000, które są średnią, do której wliczane są też zarobki wszystkich dyrektorów, kierowników itd.?"

Nosisz jakieś okulary?

> Jak dla wyczerpuje to znamiona oskarżenia o > kłamstwo.

A niech sobie wyczerpuje. Dla mnie ty też jesteś nikim dla tego gadaj sobie co chcesz, mam to gdzieś i jak dla mnie EOT, bo nie mam zamiaru toczyć tu z tobą jakiś głupich dyskusji. Jak tak to bardzo proszę idź do prokuratury i sobie zgłaszaj swoje wątpliwości to Cię wyśmieją.

Mimo wszystko jeśli ktoś się poczuł znieważony to przepraszam.

Pozdrawiam.
Kończymy tę bezsensowną dyskusję.

wysłane przez leks 17

Administracja napisał(a):

> Kończymy tę bezsensowną dyskusję.

No o to prosiłem :) Dziękuje za wysłuchanie mnie :D.

wysłane przez torwid  67

leks napisał(a):

(...) W merytoryczną dyskusję już nie wchodzę, bo efekt jest taki, jakbym rzucał grochem o ścianę albo kopał się z koniem. Ale poważnie proponuję Ci mniej Intenetu, więcej książek. I to nie ze względu na treści, tylko styl, ortografię i interpunkcję. To naprawdę pomaga...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...