Forum

Zautomatyzowane norymberskie metro

zdjęcie
Zautomatyzowane norymberskie metro
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez martines

Bałbym się wsiąść do takiego automatycznego pociągu...

wysłane przez Adam

martines napisał(a):

> Bałbym się wsiąść do takiego automatycznego pociągu...

Czemu miałbyś się bać? Moim zdaniem jest bardziej bezpieczne niż jazda z motorniczym :) Drzwi na fotokomórce, wszystko ładnie, pięknie...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez martines

Adam napisał(a):

> Czemu miałbyś się bać? Moim zdaniem jest bardziej > bezpieczne niż jazda z motorniczym :) Drzwi na fotokomórce, > wszystko ładnie, pięknie...

Do czasu ładnie, pięknie. Awaria komputerów, automatyki jest bardziej prawdopodobna i może mieć gorsze skutki, niż błąd motorniczego. Wolę swoje życie powierzyć człowiekowi, niż urządzeniu, które może zawieść. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
martines napisał(a):

> Do czasu ładnie, pięknie. Awaria komputerów, automatyki jest > bardziej prawdopodobna i może mieć gorsze skutki, niż błąd > motorniczego. Wolę swoje życie powierzyć człowiekowi, niż > urządzeniu, które może zawieść. Ale to oczywiście tylko > moje zdanie.

Dane z wagonu metra jest cały czas kontrolowane i przesyłane do centrali. Dodatkowo perony na stacji linii U3 są monitorowane czy nikt nie stoi zbyt blisko krawędzi peronu. A nad szynami znajduje się pole, które wykrywa czy nic nie spadło na torowisko. Poza tym w razie niebezpieczeństwa przy drzwiach znajdują się interkomy przez co pasażerowie mogą powiadomić centralę.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez martines

kajetansz napisał(a):

> A nad szynami znajduje > się pole, które wykrywa czy nic nie spadło na torowisko. Poza > tym w razie niebezpieczeństwa przy drzwiach znajdują się > interkomy przez co pasażerowie mogą powiadomić centralę.

I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?

wysłane przez mike_1994

martines napisał(a):

> I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można > dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?

Dla niektórych atrakcja turystyczna, dla metra XXI wiek ;)

wysłane przez martines

mike_1994 napisał(a):

> Dla niektórych atrakcja turystyczna, dla metra XXI wiek ;)

I oby nic więcej :) Oby nie zagrożenie dla zawodu motorniczego ;P Może za parę lat... automatyczny tramwaj na linii nr 3? :)
martines napisał(a):

> I oby nic więcej :) Oby nie zagrożenie dla zawodu motorniczego ;P > Może za parę lat... automatyczny tramwaj na linii nr 3? :)

Co to tramwajów na ruchliwych arteriach to pewnie nigdy nie będzie automatyzacji. Metro jeździ bezkolizyjnie i tam można zastosować taki wynalazek.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez Adam

martines napisał(a):

> I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można > dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?

Może doszli do wniosku, że nie opłaca im się zatrudniać motorniczego. We Frankfurcie na lotnisku, terminale łączy ze sobą kolejka nadziemna na podobnym działaniu jak ta, o której dyskutujemy.
martines napisał(a):

> Bałbym się wsiąść do takiego automatycznego pociągu...

Ja jechałem takowym tyle, że w Paryżu i wspomnienia mam jak najbardziej pozytywne;)