Forum
Zautomatyzowane norymberskie metro
wysłane przez martines
wysłane przez Adam
> Bałbym się wsiąść do takiego automatycznego pociągu...
Czemu miałbyś się bać? Moim zdaniem jest bardziej bezpieczne niż jazda z motorniczym :) Drzwi na fotokomórce, wszystko ładnie, pięknie...
wysłane przez martines
> Czemu miałbyś się bać? Moim zdaniem jest bardziej > bezpieczne niż jazda z motorniczym :) Drzwi na fotokomórce, > wszystko ładnie, pięknie...
Do czasu ładnie, pięknie. Awaria komputerów, automatyki jest bardziej prawdopodobna i może mieć gorsze skutki, niż błąd motorniczego. Wolę swoje życie powierzyć człowiekowi, niż urządzeniu, które może zawieść. Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
wysłane przez kajetansz 65
> Do czasu ładnie, pięknie. Awaria komputerów, automatyki jest > bardziej prawdopodobna i może mieć gorsze skutki, niż błąd > motorniczego. Wolę swoje życie powierzyć człowiekowi, niż > urządzeniu, które może zawieść. Ale to oczywiście tylko > moje zdanie.
Dane z wagonu metra jest cały czas kontrolowane i przesyłane do centrali. Dodatkowo perony na stacji linii U3 są monitorowane czy nikt nie stoi zbyt blisko krawędzi peronu. A nad szynami znajduje się pole, które wykrywa czy nic nie spadło na torowisko. Poza tym w razie niebezpieczeństwa przy drzwiach znajdują się interkomy przez co pasażerowie mogą powiadomić centralę.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez martines
> A nad szynami znajduje > się pole, które wykrywa czy nic nie spadło na torowisko. Poza > tym w razie niebezpieczeństwa przy drzwiach znajdują się > interkomy przez co pasażerowie mogą powiadomić centralę.
I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?
wysłane przez mike_1994
> I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można > dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?
Dla niektórych atrakcja turystyczna, dla metra XXI wiek ;)
wysłane przez martines
> Dla niektórych atrakcja turystyczna, dla metra XXI wiek ;)
I oby nic więcej :) Oby nie zagrożenie dla zawodu motorniczego ;P Może za parę lat... automatyczny tramwaj na linii nr 3? :)
wysłane przez kajetansz 65
> I oby nic więcej :) Oby nie zagrożenie dla zawodu motorniczego ;P > Może za parę lat... automatyczny tramwaj na linii nr 3? :)
Co to tramwajów na ruchliwych arteriach to pewnie nigdy nie będzie automatyzacji. Metro jeździ bezkolizyjnie i tam można zastosować taki wynalazek.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez Adam
> I po co tyle tych wszystkich urządzeń? Skoro równie dobrze można > dać pracę człowiekowi, który będzie taki pociąg prowadził?
Może doszli do wniosku, że nie opłaca im się zatrudniać motorniczego. We Frankfurcie na lotnisku, terminale łączy ze sobą kolejka nadziemna na podobnym działaniu jak ta, o której dyskutujemy.
wysłane przez RoGaL 2
> Bałbym się wsiąść do takiego automatycznego pociągu...
Ja jechałem takowym tyle, że w Paryżu i wspomnienia mam jak najbardziej pozytywne;)