Forum
Ostatnio SPAK bywa tu bardzo często
wysłane przez Wojciech
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez stoch
> Oznaczenie niemal "wzorowe" :/ Nie po to są w pojeździe > wyświetlacze+sterownik z zaprogramowanymi wszystkimi liniami > aby odstawiać taką prowizorkę jak tutaj...:/
Nie wszystkie klonowickie pojazdy mają zaprogramowane wszystkie linie.
-- Ahh... gdyby utworzono linię tramwajową do Polic...
wysłane przez Wojciech
> Nie wszystkie klonowickie pojazdy mają zaprogramowane > wszystkie linie.
Powinny mieć. Skoro w autobusach zaprogramowane są wszystkie linie tramwajowe to nie problem, aby autobusowe też w całości były.
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez michalSPAK
> [ciach]
Oznaczenie jak oznaczenie, ale te wizyty na polickich liniach przez SPAK i SPAD są coraz częstsze. Widać mają spore problemy taborowe skoro tak często pojawiają się szczecińskie wozy. Pewnie nieprędko pozbędą się Jelczy :/
wysłane przez Wojciech
> Oznaczenie jak oznaczenie, ale te wizyty na polickich liniach > przez SPAK i SPAD są coraz częstsze.
Ciekawe jak wygląda sprawa z wozokm w takich przypadkach, a mianowicie: np. na jednej brygady popołudniu SPPK nie jest w stanie wystawić to zgłaszane jest do do dyspozytora ZDITM, który kieruje pojazd z SPAK i SPAK dostaje kase za wykonanie wg stawki swojej, a SPPK jakąś kare za to? Albo w przypadku rezerwy, gdy wypada jakaś brygada na np. 107 i 2-3 kursy realizuje pojazd z innej zajezdni? Jak wtedy rozliczane są wozokm?
> Widać mają spore problemy taborowe skoro tak często pojawiają się > szczecińskie wozy.
I nie tylko taborowe, niestety :/
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez stoch
> I nie tylko taborowe, niestety :/
Sęk w tym właśnie, że im brakuje kierowców. Na placu w tym samym czasie kiedy #1250 jeździło po Policach stały przeguby m.in. MANy NG312 (z pierwszej dostawy i ex-berlińczyki) oraz solówki: "białasy", MANy NL222, o Jelczach nie wspominając... Jadąc tamtędy rowerem byłem zdziwiony, że tyle stoi tam autobusów o tej porze. Ale nic dziwnego - długi SPPK. Gdzieś czytałem, że planowali nawet zlikwidować firmę. Oby Pan Trzciński przywrócił świetność SPPK...
-- Ahh... gdyby utworzono linię tramwajową do Polic...
wysłane przez Wojciech
> Sęk w tym właśnie, że im brakuje kierowców. Na placu w tym > samym czasie kiedy #1250 jeździło po Policach stały przeguby > m.in. MANy NG312 (z pierwszej dostawy i ex-berlińczyki) oraz > solówki: "białasy", MANy NL222, o Jelczach nie wspominając... > Jadąc tamtędy rowerem byłem zdziwiony, że tyle stoi tam > autobusów o tej porze. Ale nic dziwnego - długi SPPK.
Nadmiar pojazdów na placu nie zawsze oznacza, że są one sprawne i gotowe do wyjazdu zaraz na linie :) Co do kierowców, podobno problem z etatami został już jakoś załatwiony.
> Gdzieś czytałem, że planowali nawet zlikwidować firmę.
O tym było głośno i to niedawno nawet. Radni z POlic byli głównymi inicjatorami takiego rozwiązania ;]
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez stoch
> Nadmiar pojazdów na placu nie zawsze oznacza, że są one sprawne i > gotowe do wyjazdu zaraz na linie :) Co do kierowców, podobno problem > z etatami został już jakoś załatwiony.
No tak, ale nie uważasz, że to przesada wysyłać na linie #618, zamiast "białasa", który jest w o wiele lepszym stanie?
-- Ahh... gdyby utworzono linię tramwajową do Polic...
wysłane przez Wojciech
> No tak, ale nie uważasz, że to przesada wysyłać na linie #618, > zamiast "białasa", który jest w o wiele lepszym stanie?
Jeśli oba pojazdy są sprawne, to wiadomo że lepiej wysłać "białasa", no chyba że dyspozytor nie lubi danego kierowcy ;-)
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez michalSPAK
> Gdzieś czytałem, że planowali nawet zlikwidować firmę. Oby Pan > Trzciński przywrócił świetność SPPK...
Owszem planowali, ale przecież niedawno dostali dofinansowanie od Szczecina i Polic na spłacenie zaległych rat leasingowych, więc likwidacja raczej nie wchodzi w grę.
wysłane przez
t105n
49
> Owszem planowali, ale przecież niedawno dostali dofinansowanie od > Szczecina i Polic na spłacenie zaległych rat leasingowych, więc > likwidacja raczej nie wchodzi w grę.
Jedno nie wyklucza drugiego. W przypadku likwidacji spółki, jej majątek poszedłby na spłatę długów. W dużym uproszczeniu: trzeba by posprzedawać autobusy, żeby spłacić długi.
wysłane przez
Luke_Police
163
> Ale nic dziwnego - długi SPPK. Gdzieś > czytałem, że planowali nawet zlikwidować firmę. Oby Pan > Trzciński przywrócił świetność SPPK...
Niestety z pustego to i Salomon nie naleje. Problemem są niskie stawki za wozokm, jakie dostaje SPPK za przewozy. Dopóki firmą rządził pan Markowski, nikt w tę tezę nie wierzył, ale po zmianie prezesa i dogłębnej analizie finansowej, okazało się, że niestety te stawki rzeczywiście są za niskie. Jakiś czas temu pojawił się artykuł z którego wynikało, że umowa z ZDiTM miała być renegocjowana i polubownie rozwiązana. Mówiło się o dacie 18.03.2009, jednak dzień ten dawno minął i najwyraźniej w mediach nie pojawiły się żadne doniesienia na temat efektu tych negocjacji. Kolejna możliwość to tylko droga sądowa, ale tutaj jako najszybszą możliwą datę rozwiązania podano bodajże lipiec albo sierpień br.
-- Szczecin, czy Wrocław - gdziekolwiek jestem, zawsze chętnie zajrzę na Komis :)
Technik serwisu :)
wysłane przez
BatiX
14
> Sęk w tym właśnie, że im brakuje kierowców.
Kierowców zdecydowanie nie brakuje - powiedziałbym raczej, że nie ma pracy dla chętnych. Problemem natomiast są rzeczywiście niesprawne pojazdy - 757 ma problemy z wałem, w związku z tym 756 też oszczędzać zaczęli, bo od sierpnia w książkę wpisane, że wał wyje (nie sposób nie usłyszeć); 3032 po wizycie wśród dinozaurów na Skolwinie wyjechał w grudniu 2 razy i od tamtej pory stoi; 3030 padł jakiś czas temu na półosie, nie pojawia się na liniach, któraś nocka (nie biała) się szyb znowu pozbyła przez głupie zarządzenie... Można to mnożyć i mnożyć.
wysłane przez Lukasy
> 3032 po wizycie wśród dinozaurów na Skolwinie wyjechał w > grudniu 2 razy i od tamtej pory stoi; 3030 padł jakiś czas > temu na półosie, nie pojawia się na liniach.
Wczoraj na liniach widziałem dwa krótkie berlińczyki. Nie wiem tylko, które...
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/