Forum
Szczecin - miasto korków
wysłane przez TCT
wysłane przez MaK
> Chyba niewiele miast w Polsce widziałeś, jeżeli Szczecin > dla Ciebie jest miastem korków ;>
Dokładnie. Z tej grupy największych miast w Polsce, Szczecin jest chyba najmniej zakorkowany.
-- Z mapy samochodowej można się dowiedzieć wszystkiego, oprócz tego, jak ją złożyć.
wysłane przez stoch
> Chyba niewiele miast w Polsce widziałeś, jeżeli Szczecin > dla Ciebie jest miastem korków ;>
Wiem, że są miasta bardziej zakorkowane - chociażby nasza kochana stolica, ale nie miałem pomysłu na tytuł zdjęcia :D
-- Ahh... gdyby utworzono linię tramwajową do Polic...
wysłane przez Piotr
> Chyba niewiele miast w Polsce widziałeś, jeżeli Szczecin > dla Ciebie jest miastem korków ;>
Np. taki Wrocław ;) http://media8.mojageneracja.pl/oiiwpewuwe/mediumkb5zcj554932fd3346f9526426.jpg
wysłane przez Luke_Police 163
> Np. taki Wrocław ;)
Oj tak, zdecydowanie! W godzinach szczytu lepiej nie jechać pojazdem innym niż rower, bo w wielu punktach miasta więcej się stoi niż jedzie. Wystarczy jeden wypadek na środku dużego skrzyżowania i komunikacja miejska leży. Pamiętam taki deszczowy dzień, kiedy z powodu jakiegoś wypadku w okolicach Dworca Głównego, wszystkie główne ulice były zakorkowane, autobus którym jechałem po godzinie 17 miał 45 minut opóźnienia, a w drodze na dworzec opóźnienie przekroczyło godzinę. Dowiedziałem się, że niektóre linie, tego dnia miały nawet 200 minut opóźnienia! Nie lepiej było z tramwajami, bo w wielu miejscach torowiska nie są wydzielone.
-- Wkrótce wracam do Szczecina :)
Technik serwisu :)
wysłane przez t105n 49
wysłane przez Kilofownikownia 13
[ciach]
Jak by ktoś pomyślał to i autobusy mogłyby nimi jeździć. No ale po co.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Michal 2
> t105n napisał(a):
> [ciach] > > Jak by ktoś pomyślał to i autobusy mogłyby nimi jeździć. > No ale po co.
Patrząc na to zdjęcie dokładnie taka myśl się nasuwa. A Dlaczego te autobusy grzęzną w tym korku skoro taki piękny pas komunikacyjny istnieje. A takich przykładów w mieście więcej. Nie logiczne kompletnie... A co do korków - po wizycie samochodem w Warszawie i Krakowie stwierdzam - W Szczecinie coś takiego jak korek się nie zdarza...
-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez BatiX 14
> Patrząc na to zdjęcie dokładnie taka myśl się nasuwa. > A Dlaczego te autobusy grzęzną w tym korku skoro taki piękny > pas komunikacyjny istnieje.
Ten pas komunikacyjny mógłby być "na lusterka" - autobus jest 10 cm szerszy od "stopiątki".
wysłane przez Michal 2
> Ten pas komunikacyjny mógłby być "na lusterka" - autobus jest > 10 cm szerszy od "stopiątki".
Wydaje mi się, że potrzeba byłaby jedynie na pas pod górkę w stronę Bramy P. Czyli problem mijania się 2 autobusów odpada. A myślisz, że autobus i "stopiątka" dadzą radę?
-- 60 przez Zawadzkiego i Szafera to jedyne sensowne dla ludzi rozwiązanie.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Mareczek 5
> Jak by ktoś pomyślał to i autobusy mogłyby nimi jeździć.
A na torowisku zmieszczą się 2 mijające autobusy?
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Wojtek 24
> A na torowisku zmieszczą się 2 mijające autobusy?
Myślę, że tak. W trakcie uruchomienia linii 863 do Ludowej na przystanku Robotnicza mijały się dwa autobusy, więc czemu tu miałyby się nie zmieścić.
wysłane przez qba111
> > A na torowisku zmieszczą się 2 mijające autobusy?
> Wojtek napisał(a):
> Myślę, że tak.
No więc zakładając, że dwa autobusy się miną można by zrobić to w ten sposób, że po wyjeździe z przystanku Wyszyńskiego autobus wjeżdżał by na torowisko i jechał pod górę. Aby nie musiał się przeciskać ze środka jezdni na prawy pas aby skręcić w Niepodległości mógłby mieć przystanek z dwójką (obecnie za krótki peron). Później skręca sobie tak jak tramwaj tylko oczywiście na ulice ;D Myślę, że przydał by się przystanek na Bramie Portowej jednak jest to niewielki sukces bo to tylko przystanek w jedną stronę. To tylko pomysł dla linii pospiesznych ale zostają jeszcze 52,76,75,61,81. Ruch na Bramie Portowej i tak trzeba by było postawić na głowie. To tylko spekulacje, dodawajcie swoje propozycje ;p
wysłane przez Bauer
> [ciach]
Pomysł może i warty rozpatrzenia, ale szczerze... na co Ty liczysz? Miasto nie robi nic by usprawnić komunikację. U nas jest wieczna bieda i monotonia, już miał być SST, niskopodłogowe tramwaje, kładka na basenie górniczym, bus-pasy, tramwaj na Mieszka I i Taczaka i wiele innych rarytasów. Prawda jest taka że nie mamy nic, od czasów PRL-u udało nam się jedynie wycofać Ikarusy, Jelcze i stare tramwaje zastępując je Solarisami i używaną padliną zza Odry, a włodarze naszego miasta z Krzystkiem na czele myślą jedynie o tym jak dogodzić sobie do tyłków, a niżeli zrobić coś dla transportu publicznego w tym mieście. Zero nowoczesnych rozwiązań, mydlenie oczu i kupa projektów z których i tak guzik wyjdzie - oto nasza komunikacja miejska.
-- "Na nocce nie będzie ogniska bo w STMKM nie ma kto umyć grilla"
wysłane przez Kilofownikownia 13
[ciach]
> A na torowisku zmieszczą się 2 mijające autobusy?
Jeśli od początku by planowano puścić autobusy po torowisku to co za problem dodać te 10 cm na każdy pas? Zresztą tam jest chyba dosyć szeroko żeby autobusy mogły się spokojnie minąć.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez kajetansz 65
> Jeśli od początku by planowano puścić autobusy po torowisku to > co za problem dodać te 10 cm na każdy pas? Zresztą tam jest > chyba dosyć szeroko żeby autobusy mogły się spokojnie minąć.
Owszem, ale główka szyny wystaje ponad poziom jezdni i mamy casus Mickiewicza.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez Kilofownikownia 13
[ciach]
> Owszem, ale główka szyny wystaje ponad poziom jezdni i mamy casus > Mickiewicza.
A to w trakcie remontu nie można było o tym pomyśleć? To mnie najbardziej w Szczecińskiej KM wnerwia. Brak perspektywicznego myślenia. Bo uważam, że dostosowanie tego torowiska do ruchu autobusów nie powodowałoby wielkich zmian w budżecie. We Frankfurcie nad Odrą większość torowisk jest jednocześnie buspasami. Ale tam nawet jadąc samochodem osobowym prawie nie czuć, że jedzie się po torowisku. A u nas? Nawet w autobusie muszę się z kierownicą siłować bo mi ją z rąk wyrywa.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Mareczek 5
> A to w trakcie remontu nie można było o tym pomyśleć?
12 lat temu cieszono się z klonowickich B10MA i czekano w Dąbiu na "nowoczesność" gdzie podstawą taboru przegubowego były Ikarusy, a nasz prezydent od fruwających bagienek pisał jeszcze pracę magisterską :) Mało kto wtedy myślał o takich rozwiązaniach, nawet patrząc na cały kraj.
> To mnie > najbardziej w Szczecińskiej KM wnerwia. Brak perspektywicznego > myślenia.
Plan zagospodarowania przestrzennego przeczy Twoim słowom, ale co do bieżących usprawnień w pełni się z Tobą zgadzam.
> Bo uważam, że dostosowanie tego torowiska do ruchu > autobusów nie powodowałoby wielkich zmian w budżecie.
Warto nadmienić, że w planach przebudowy al. Niepodległości pojawił się wjazd na torowisko tramwajowe od strony placu Rodła, co by świadczyło o planach wspólnego przystanku. Może i by się dało, aby dalej ul. Wyszyńskiego autobusy jechały po torowisku. Gorzej, bo w drugą stronę, wspólny przystanek na Bramie jest raczej mało prawdopodobny.
-- "Potem myśliwi przeszukując okolicę natknęli się na wypoczywającego jelonka. Gdyby tam była puma, to nie byłoby jelonka - powiedział Sobiak" - (C) onet.pl
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Kilofownikownia 13
[ciach]
To Wyszyńskiego była remontowana 12 lat temu? Wydawało mi się, że to niedawno całkiem było. Ale rzadko tam bywam więc może coś mi się tylko zdawało. A plan w takim bądź razie nieco kiepski skoro nie pomyślano o połączeniu buspasa z torowiskiem.
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Bauer
> To zdjęcie doskonale obrazuje wyższość tramwajów nad > samochodami
No to niech ci się teraz taki tramwaj rozsypie w czasie jazdy (bardzo prawdopodobne u nas!). I kto tu jest teraz góra?
-- "Na nocce nie będzie ogniska bo w STMKM nie ma kto umyć grilla"