Forum

Gdyby nie ulica Potulicka, być może "Swingi" na...

zdjęcie
Gdyby nie ulica Potulicka, być może "Swingi" na Głębokie mogłyby kursować nie tylko jako "jazda próbna"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez solniczka53

803 ma inny wyświetlacz? Czy mi się zdaje?

wysłane przez X

Bartek, ja nie wiem kiedy by miały kursować np. na "9" chyba, że w wakacje. Bo wydaje mi się, że normalnie to taki tabor to za duży by był jak na tę linię:-).

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez leks 17

X napisał(a):

> Bartek, ja nie wiem kiedy by miały kursować np. na "9" > chyba, że w wakacje. Bo wydaje mi się, że normalnie to > taki tabor to za duży by był jak na tę linię:-).

No chociażby. W szczycie trochę osób 9 jeździ, ale faktycznie wożenie tym powietrza przez cały dzień nie było by uzasadnione ;).

Ale moim zdaniem o takich liniach też trzeba pomyśleć. W nowym przetargu na 22-24 wozy można by kupić kilka krótszych wagonów np. 121Na takich jak ma Elbląg. Takie wozy w przyszłości mogłyby kursować na 9, 4, 1 czy 6 ( mówię tu tu tylko o potokach a nie parametrach torowiska ;) )

wysłane przez pioko17 38

leks napisał(a):

> Ale moim zdaniem o takich liniach też trzeba pomyśleć. W > nowym przetargu na 22-24 wozy można by kupić kilka krótszych > wagonów np. 121Na takich jak ma Elbląg.

Zakup 121Na bez sensu, bo są one wąskotorowe i by u nas nie mogły jeździć. xD A tak na serio: 3-członowy SWING na 1435mm to jest 119Na.

A ogólnie pomysł niegłupi. Kupić 20 szt. 120Na i 4 szt. 119Na. I byłoby dobrze. :D

wysłane przez leks 17

pioko17 napisał(a):

> Zakup 121Na bez sensu, bo są one wąskotorowe i by u nas nie > mogły jeździć. xD A tak na serio: 3-członowy SWING na 1435mm > to jest 119Na.

Hehe. Zapomniałem o tym ;). No, a wsumie to SWING'a takiego jeszcze nie wyprodukowano. Mamy tylko starszą wersję elbląską. U nas jeśli rzeczywiście by takie kupić to chyba jedynie 9, by się do tego nadawała w najbliższym czasie, ale miasto musiałoby bezwzględnie zrobić Potulicką. Wtedy te wozy mogłyby też podmieniać wieczorem dłuższe SWINGI ;)>

wysłane przez mxk

leks napisał(a):

[ciach]

Trochę dziwnie to wygląda - jeszcze nawet przetargu nie ma, a my już wybieramy tramwaje z oferty PESY (jakby było przesądzone, że ona wygra). Dziwne te nasze przetargi... ;P

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez leks 17

mxk napisał(a):

> Trochę dziwnie to wygląda - jeszcze nawet przetargu nie ma, a my > już wybieramy tramwaje z oferty PESY (jakby było przesądzone, że > ona wygra). Dziwne te nasze przetargi... ;P

Eee. Bez przesady. Przetargu nie ma i my żadną komisją przetargową nie jesteśmy, może to być jedynie propozycja dla szanownego TS co najwyżej.

Bardziej mi chodzi o rozwiązanie zapotrzebowania na konkretny tabor w przyszłości. W Polsce z niskopodłogowców jedynie w Elblągu mamy przykład krótkiego wagonu niskopodłogowego właśnie PESY. Na pewno możliwością produkcji podobnego wagonu dysponowałby też Solaris. I chyba hiszpański CAF o ile się nie mylę ( lub inny producent z tamtych rejonów ) ma coś podobnego w ofercie.

wysłane przez mxk

leks napisał(a):

> Eee. Bez przesady. Przetargu nie ma i my żadną komisją przetargową > nie jesteśmy, może to być jedynie propozycja dla szanownego TS co > najwyżej.

Moja wypowiedź była "z przymrużeniem oka" ;)

[reszta ciach]

Większość producentów podjęłoby się wykonania takiego tramwaju, o ile TS nie zapatrzą się na SPAD, który widocznie popiera starą retorykę pt. "jak napisać przetarg i dlaczego wygrać ma Solaris" (w przypadku TS zamiast Solarisa byłaby PESA). ;D

-- Widzieć problem w całości, a nie we fragmentach - oto cel prawdziwej ekonomii (H. Hazalitt).

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Jasiek 36

leks napisał(a):

> Ale moim zdaniem o takich liniach też trzeba pomyśleć. W > nowym przetargu na 22-24 wozy można by kupić kilka krótszych > wagonów np. 121Na takich jak ma Elbląg.

Zapomnijcie o krótszych kolejnych 22 niskopodłogowcach. Te tramwaje mają jeździć na liniach SST, czyli 2, 7 i 8. Choć przy dobrych wiatrach to i tam nie starczą i będziemy oglądać Tatry lub 105N.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez lhb178 19

Jasiek napisał(a):

> Zapomnijcie o krótszych kolejnych 22 niskopodłogowcach. Te > tramwaje mają jeździć na liniach SST, czyli 2, 7 i 8.

Pewnie, kontynuujmy dyskryminowanie mieszkańców jeżdżących na mniej słusznych liniach.

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Pewnie, kontynuujmy dyskryminowanie mieszkańców jeżdżących na > mniej słusznych liniach.

No wiesz ja jednak wolę, aby Swingi jeździły na trasach przystosowanych do tramwajów niskopodłogowych od początku do końca. A nie tu odcinek, tam odcinek. A doskonale wiesz, że na remont wszystkich torowisk miasto pieniędzy nie ma i raczej mieć nie będzie. Natomiast TS-y mogłyby wpaść w końcu na wynajem od czasu do czasu podbijarki torowej, aby te niedawno wyremontowane torowiska przetrwały jak najdłużej bez kapitalnego remontu. A tym samym ich okres eksploatacji ulegnie wydłużeniu.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez lhb178 19

Jasiek napisał(a):

> > Pewnie, kontynuujmy dyskryminowanie mieszkańców jeżdżących na > > mniej słusznych liniach. >  > No wiesz ja jednak wolę, aby Swingi jeździły na trasach > przystosowanych do tramwajów niskopodłogowych od początku do > końca. A nie tu odcinek, tam odcinek.

Tu Potulicka i 3 Maja - i już "9" zdobyta. Dalej Piastów, Powstańców i Pomorzany (które i tak pilnie trzeba zrobić) - następna linia.

> A doskonale wiesz, że na > remont wszystkich torowisk miasto pieniędzy nie ma i raczej mieć > nie będzie.

Ma, tylko widać kolejna nowa trasa dla kierowców jest ważniejsza niż telepiące się 20 km/h tramwaje w centrum miasta.

> Natomiast TS-y mogłyby wpaść w końcu na wynajem od > czasu do czasu podbijarki torowej, aby te niedawno wyremontowane > torowiska przetrwały jak najdłużej bez kapitalnego remontu. A tym > samym ich okres eksploatacji ulegnie wydłużeniu.

No właśnie, na Gdańskiej (przynajmniej większości) i Mickiewicza remont średni powinien wystarczyć. A nie, że będziemy wymieniać 18-letnie tory, pozostawiając 25- czy 35-letnie na łaskę losu.

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> Tu Potulicka i 3 Maja - i już "9" zdobyta. Dalej Piastów, > Powstańców i Pomorzany (które i tak pilnie trzeba zrobić) - > następna linia.

A Wojska Polskiego to chyba raczej na całodniowe kursowanie niskopodłogowców też nie za bardzo się nadaje.

> Ma, tylko widać kolejna nowa trasa dla kierowców jest ważniejsza > niż telepiące się 20 km/h tramwaje w centrum miasta.

A to już inna kwestia i raczej ciężko będzie to zmienić.

> No właśnie, na Gdańskiej (przynajmniej większości) i Mickiewicza > remont średni powinien wystarczyć. A nie, że będziemy wymieniać > 18-letnie tory, pozostawiając 25- czy 35-letnie na łaskę losu.

Tylko czy TS na to wpadnie?

-- lukas -> jasiek

wysłane przez lhb178 19

Jasiek napisał(a):

> A Wojska Polskiego to chyba raczej na całodniowe kursowanie > niskopodłogowców też nie za bardzo się nadaje.

Ale też nie tak wiele trzeba, by to poprawić.

> > No właśnie, na Gdańskiej (przynajmniej większości) i > Mickiewicza > > remont średni powinien wystarczyć. A nie, że będziemy wymieniać > > 18-letnie tory, pozostawiając 25- czy 35-letnie na łaskę losu. >  > Tylko czy TS na to wpadnie?

A to TS wymyślało remontowanie najlepszych torów?

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez Jasiek 36

lhb178 napisał(a):

> A to TS wymyślało remontowanie najlepszych torów?

Ale wiesz za eksploatację odpowiada TS, a tam gdzie masz na myśli to głos TS się liczy. Czyli teoretycznie to TS też brało udział przy wskazaniu.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez piotrekk

Wracając do ulicy Potulickiej, jej modernizacja ma się zacząć w tym roku przed wakacjami. Ma być przebudowane torowisko, jezdnia jak i chodniki.

wysłane przez leks 17

piotrekk napisał(a):

> Wracając do ulicy Potulickiej, jej modernizacja ma się > zacząć w tym roku przed wakacjami. Ma być przebudowane > torowisko, jezdnia jak i chodniki.

Z tego co ja wiem to najwcześniej w przyszłym roku. W budżecie jest ledwie 1mln. Łopaty wbić można, ale dużo to się raczej nie zrobi... Skąd masz takie informacje?

wysłane przez piotrekk

leks napisał(a):

> Z tego co ja wiem to najwcześniej w przyszłym roku. W > budżecie jest ledwie 1mln. Łopaty wbić można, ale dużo to > się raczej nie zrobi... > Skąd masz takie informacje?

Z gazety Moje Miasto (wydanie papierowe. Miasto znalazło pieniądze na przebudowę tej ulicy i zostanie przeznaczona na to kwota 36 milionów złotych.

Cyt. "Wybudowana zostanie również sygnalizacja świetlna. Miasto chce zwiększyć również ilość miejsc parkingowych. Przebudowana zostanie również kanalizacja sanitarna, sieć wodociągowa, sieć teletechniczna oraz gazowa."
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez leks 17

piotrekk napisał(a):

> Z gazety Moje Miasto (wydanie papierowe. Miasto znalazło > pieniądze na przebudowę tej ulicy i zostanie przeznaczona na to > kwota 36 milionów złotych. >  > Cyt. "Wybudowana zostanie również sygnalizacja świetlna. > Miasto chce zwiększyć również ilość miejsc parkingowych. > Przebudowana zostanie również kanalizacja sanitarna, sieć > wodociągowa, sieć teletechniczna oraz gazowa."

Z kiedy to wydanie? Niestety, ale miasto czasem co 2 dni gada co innego więc radzę uważać.

wysłane przez piotrekk

leks napisał(a):

> Z kiedy to wydanie? Niestety, ale miasto czasem co 2 dni gada co > innego więc radzę uważać.

Z czwartku.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Moderator 0

piotrekk napisał(a):

>[ciach!]

Tnij cytaty.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez alat57

piotrekk napisał(a):

> Wracając do ulicy Potulickiej, jej modernizacja ma się > zacząć w tym roku przed wakacjami. Ma być przebudowane > torowisko, jezdnia jak i chodniki.

Skąd takie info, jak wcześniej zaznaczono z MM, tylko jakiej daty. O zielonym torowisku na Piastów, MM również informowało. Tak całkowicie poważnie, to Potulicka powinna być priorytetem w kolejce torowisk do remontu. Bo w niedługim czasie, część tatr pójdzie do kasacji jak helmuty i 102N.

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)