Forum
Prawie jak parowóz
wysłane przez Bamip
wysłane przez Luke_Police 163
> Ciekawe, o ile wzrasta zużycie paliwa przy takich mrozach.
Na pewno nie tak mocno jak w Warszawie, gdzie wszystkie autobusy stoją w nocy z odpalonym silnikiem, by nie zamarznąć do rana, do czasu ich wyjazdu na linię. Czytałem, że przeciętny autobus na postoju z uruchomionym silnikiem zużywa 3 litry paliwa na godzinę.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez LinX 13
> (...) Czytałem, > że przeciętny autobus na postoju z uruchomionym silnikiem > zużywa 3 litry paliwa na godzinę.
Przeciętny samochód osobowy napędzany silnikiem benzynowym zużywa 1l do 2l na godzinę, a więc w przypadku autobusu myślę że ta wartość jest nieco większa.
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Przeciętny samochód osobowy napędzany silnikiem benzynowym > zużywa 1l do 2l na godzinę, a więc w przypadku autobusu > myślę że ta wartość jest nieco większa.
O ile wierzyć wskazaniom komputera pokładowego to na wolnych obrotach spalanie waha się miedzy litrem a 3 litrami na godzinę. W zależności od temperatury silnika i włączonych odbiorników. Więc nie ma wcale takiej tragedii. Przy czym ja odnoszę się do pojazdów normalnych producentów a nie Solarisa:) Jeżdżę teraz DAF-em ale on złośliwie nie chce pokazywać spalania na postoju:D
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez Luke_Police 163
> O ile wierzyć wskazaniom komputera pokładowego to na wolnych > obrotach spalanie waha się miedzy litrem a 3 litrami na godzinę. > W zależności od temperatury silnika i włączonych odbiorników.
Dane, które czytałem dotyczyły jednej z zajezdni w Warszawie, gdzie oprócz Solarisów, było jeszcze sporo Ikarusów i Jelczy.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez LinX 13
> Ciekawe, o ile wzrasta zużycie paliwa przy takich mrozach.
Agregat ogrzewania musi pracować na większej mocy przez co zużywa więcej paliwa. Dodatkowo rozgrzewanie zimnego autobusu zwiększa zużycie paliwa, bo trwa dłużej
Należy też wspomnieć że mokra nawierzchnia zwiększa opory toczenia, a śnieg na drogach zwiększa te opory je jeszcze bardziej. Przekłada się to bezpośrednio na wyższe zużycie paliwa.
wysłane przez Bamip
>ciach
Warto by też postawić sobie pytania, jak duża część tego obłoku bierze się ze zwiększenia spalania, a jaka to po prostu skroplone powietrze.
wysłane przez lhb178 19
> a jaka to po prostu > skroplone powietrze.
No nie, aż tak zimno chyba nie jest.
wysłane przez Kilofownikownia 13
> Warto by też postawić sobie pytania, jak duża część tego > obłoku bierze się ze zwiększenia spalania, a jaka to po prostu > skroplone powietrze.
Przecież to zwykła para wodna jest. Zimą nic niesamowitego. Szczególnie w silnikach z Ad Blue. Jak jest odpowiednio zimno (-14 i zimniej) to mimo ciepłego silnika po mocniejszym wduszeniu gazu i tak leci para wodna. Ot taka ciekawostka:)
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)