Forum

Marka nam dobrze znana, ale nie w tej odsłonie

zdjęcie
Marka nam dobrze znana, ale nie w tej odsłonie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez djdark  0

A ja się pytam, gdzie podziały się oryginalne pomarańczki z tego wozu...

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> A ja się pytam, gdzie podziały się oryginalne pomarańczki > z tego wozu...

Myślę, że po prostu pilnują tego, żeby Dąbskie miały zielone, a klonowickie pomarańczowe.

-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
Bamip napisał(a):

> Myślę, że po prostu pilnują tego, żeby Dąbskie miały > zielone, a klonowickie pomarańczowe.

Kto pilnuje, po co i ile to może kosztować?
djdark napisał(a):

> A ja się pytam, gdzie podziały się oryginalne pomarańczki > z tego wozu...

Może nie były kompatybilne z komputerem R&G? Albo nie chciały obsługiwać plfontów?

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
Kilofownikownia napisał(a):

> Może nie były kompatybilne z komputerem R&G? Albo nie > chciały obsługiwać plfontów?

Wcześniej dawali radę przeprogramować czaro-białe wyświetlacze i nie było takich problemów, pomarańczowe miał również 2554 i też nie mięli z tym problemów.

-- "Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz." (c) mkubien

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

> Wcześniej dawali radę przeprogramować czaro-białe > wyświetlacze i nie było takich problemów, pomarańczowe miał > również 2554 i też nie mięli z tym problemów.

Nie zawsze się da. Ewentualnie koszty są niewspółmierne. Zobacz chociażby na polickie białasy. Pierwsza seria ma ekrany sprzęgnięte ze sterownikiem R&G a druga już ma osobno sterowane ekrany.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
Kilofownikownia napisał(a):

> Nie zawsze się da. Ewentualnie koszty są niewspółmierne. Zobacz > chociażby na polickie białasy. Pierwsza seria ma ekrany > sprzęgnięte ze sterownikiem R&G a druga już ma osobno sterowane > ekrany.

Bo to zależy od systemu transmisji. 4 kabli na 3 nie upchniesz. Czy jakoś tak.
BatiX napisał(a):

> Bo to zależy od systemu transmisji. 4 kabli na 3 nie upchniesz. Czy > jakoś tak.

Czekaj czekaj, zależy jaki system jest w autobusie. Najpowszechniej stosowany u niemieckich przewoźników IBIS ma nawet więcej niż 4 (4 to minimum, a reszta bodajże jest opcjonalna). R&G potrzebuje też 4, więc w czym problem? Jeżeli nawet jednego by zabrakło, to można jeszcze wykorzystać masę pojazdu jako minus zasilania. W autobusie nie ma ryzyka wystąpienia wysokiego napięcia na obudowie, w przeciwieństwie do trolejbusu i tramwaju, gdzie przez ułamki sekundy w pewnych warunkach to się zdarza...

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> ciach!

A pamiętasz jak to jest w LAWO?
BatiX napisał(a):

> A pamiętasz jak to jest w LAWO?

ZTCW IBIS.

wysłane przez PiotrSekula

LLUZNIAK napisał(a):

>  > ZTCW IBIS.

Proponuję zajrzeć tutaj >> http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2042 >> ponieważ w tym artykule dostatecznie wyjaśniono sprawę wyświetlaczy kierunkowych.

-- Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.

Pasażer uciekającego pojazdu jest pasażerem:
a) w przypadku rzadkiej linii - innej linii,
b) w przypadku korku - poprzedniej brygady, która została wyprzedzona przez tą, co uciekła.
PiotrSekula napisał(a):

> Proponuję zajrzeć tutaj >> > http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=2042 >> ponieważ w tym > artykule dostatecznie wyjaśniono sprawę wyświetlaczy kierunkowych.

Autor troszkę przesadził z krytyką tablic diodowych. Znacznym uproszczeniem jest stwierdzenie, że tablica diodowa przy 70% zapalonych diod pobiera do kilkunastu amperów z zasilacza. Nawet jeśli faktycznie tak jest, to zasilacz jest wbudowany w tablicę i dostosowany do takiego poboru prądu, niemniej jednak znacznie obniżone napięcie zasilania diod względem napięcia zasilania tablicy (z 24-26 V do około 3 - 3,5 V) oraz praca impulsowa diod LED [współczynnik wypełnienia (czas zapalenia / okres migotania) zależy od oświetlenia zewnętrznego], powoduje, że chwilowy pobór prądu z wewnętrznego zasilacza nie przekłada się na ciągły pobór tak dużego prądu ze źródła zasilania pojazdu. Nawet w momencie włączenia wyświetlacza, w chwili kiedy na chwilę zapalają się wszystkie diody, prąd pobierany ze źródła zasilania nie przekracza 2 A.

Jeśli chodzi o wysoką awaryjność urządzeń, również jest to nieuzasadniona opinia. Patrząc na warunki w jakich pracują wyświetlacze (nieustanne wstrząsy, jazda po kiepskich drogach) ich usterki występują naprawdę sporadycznie.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
djdark napisał(a):

> Wcześniej dawali radę przeprogramować czaro-białe > wyświetlacze i nie było takich problemów, pomarańczowe miał > również 2554 i też nie mięli z tym problemów.

Coś mi się zdaje, że #2554 dostał nówki, bo stare do niczego się nie nadawały. Inna sprawa to gdzie się te "pomarańczki" podziały.

-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.
Kilofownikownia napisał(a):

> Może nie były kompatybilne z komputerem R&G? Albo nie > chciały obsługiwać plfontów?

Zapewne tak było. Tylko SPAD raczej stosuje sprzęt Pixela, a nie R&G. Niemniej jednak w Niemczech jadą na systemie IBIS, więc ze zdobyciem stosownego sterownika do wyświetlacza nie powinno być problemów. Gorzej z polskimi literkami ;)

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
djdark napisał(a):

> A ja się pytam, gdzie podziały się oryginalne pomarańczki > z tego wozu...

To raz. A dwa to dlaczego ten wyświetlacz jest taki mały? Ale SPAD chyba nie lubi pomarańczek, krótkie Volvo dostał też zielone, tylko, że normalnych wymiarów.
man1995 napisał(a):

> To raz. A dwa to dlaczego ten wyświetlacz jest taki mały?

Może został przełożony z innego, wycofanego wozu. Jak w SPAK, gdzie boczne wyświetlacze z wycofanych MAN-ów trafiły jako przednie do B10MA po remoncie.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Może został przełożony z innego, wycofanego wozu. Jak w SPAK, > gdzie boczne wyświetlacze z wycofanych MAN-ów trafiły jako > przednie do B10MA po remoncie.

Być może. Ale nie pamiętam by jakiś wóz wcześniej miał taki wyświetlacz, a na boczny jest za duży.
Luke_Police napisał(a):

> Może został przełożony z innego, wycofanego wozu. Jak w SPAK, > gdzie boczne wyświetlacze z wycofanych MAN-ów trafiły jako > przednie do B10MA po remoncie.

A co za sens wkładać boczne, jak po kasowanych NG272 zwalniały się pełne komplety z dużymi włącznie...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> A co za sens wkładać boczne, jak po kasowanych NG272 zwalniały > się pełne komplety z dużymi włącznie...

Najwyraźniej duży się nie zmieścił.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

  > Najwyraźniej duży się nie zmieścił.

To chyba jest duży wyświetlacz, tylko ta szyba jest przyciemniona i widać tylko cześć wyświetlacza.

-- 62, 69, 72, 74
Błażej napisał(a):

> To chyba jest duży wyświetlacz, tylko ta szyba jest przyciemniona i > widać tylko cześć wyświetlacza.

To nie jest duży wyświetlacz.

http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2011/1302899650.jpg

I szyba jest zaklejona od środka czarną folią, żeby bebechy we wnęce nie raziły w oczy.
BatiX napisał(a):

> To nie jest duży wyświetlacz. >  > http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2011/1302899650.jpg >  > I szyba jest zaklejona od środka czarną folią, żeby bebechy we > wnęce nie raziły w oczy.

Więc dlaczego w dłuższym bracie zrobili znowu wieś.pl?

-- "Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz." (c) mkubien

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
BatiX napisał(a):

  > To nie jest duży wyświetlacz.

A jesteś pewien ? Przyjrzałeś się dokładnie z bliska ?   > http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2011/1302899650.jpg

Po co link do tego wozu ?   > I szyba jest zaklejona od środka czarną folią, żeby bebechy we > wnęce nie raziły w oczy.

Doszedł pasek na szybę, ale na wyświetlaczu po bokach już miał.

I o to się rozchodzi, czy to jest orginalnie przyciemnione i czy przez to nie widać całego dużego wyświetlacza ?

-- 62, 69, 72, 74
Błażej napisał(a):

> A jesteś pewien ? Przyjrzałeś się dokładnie z bliska ? >   > > http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2011/1302899650.jpg >  > Po co link do tego wozu ?

Żebyś zobaczył jak wygląda duży przedni wyświetlacz w Volvo serii 7700. Nie trzeba z bliska tego oglądać, żeby zobaczyć, że rozmiary tych wyświetlaczy różnią się od siebie.
BatiX napisał(a):

> Żebyś zobaczył jak wygląda duży przedni wyświetlacz w Volvo serii > 7700. Nie trzeba z bliska tego oglądać, żeby zobaczyć, że rozmiary > tych wyświetlaczy różnią się od siebie.

http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_foto_0707_heag-darmstadt-255.jpg

^^ Tak wyglądały oryginalnie.

-- "Nie rzucaj się tak, bo na zawał zejdziesz." (c) mkubien

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
djdark napisał(a):

http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_foto_0707_heag-darmstadt-255.jpg >  > ^^ Tak wyglądały oryginalnie.

To już i w Darmstadt była jakaś ekologiczna wersja...
BatiX napisał(a):

> To już i w Darmstadt była jakaś ekologiczna wersja...

Ekologiczna? Przecież wyświetlacz nie emituje zanieczyszczeń proporcjonalnie do jego rozmiarów. Nie emituje ich wcale. Hałasu też w zasadzie nie emituje (pomijam cichutkie pobrzękiwanie elementów indukcyjnych zasilacza). Analogicznie z zakłóceniami EMC, skoro jest zamknięty w metalowej obudowie, stanowiącej swoistą puszkę Faradaya, to zakłócenia elektromagnetyczne się z niego nie wydostają.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Ekologiczna?

Takie ironiczne uproszczenie. Teraz wszystko można podciągnąć pod ekologię. Ekologiczne silniki, ekologiczny sposób jazdy, ekologiczna skóra, ekologiczne torby... Tu na przykład ekologia znacznie zyskała przez wielkość - wiesz ile poliestrów i polichlorków musi oddać życie za jeden wyświetlacz? Ile to na przykład energii żre? Im mniejszy wyświetlacz, tym bardziej ekologiczny. Jak spotkasz na drodze jakiegoś ekologa to na pewno Ci wytłumaczy. Ja mogę tylko próbować ściemniać, ale po tym, co się nasłuchałem o ekologii w motoryzacji to nic mnie nie zaskoczy.
BatiX napisał(a):

> Tu na przykład ekologia znacznie zyskała > przez wielkość - wiesz ile poliestrów i polichlorków musi oddać > życie za jeden wyświetlacz?

Taki wyświetlacz to głównie aluminium. Tylna klapa uszczelniona jest pianką przypominającą cienką gąbkę. A w środku wiadomo - kilka płytek drukowanych dwustronnie z elementami SMD, kilka wiązek przewodów, wszystko przymocowane śrubkami do obudowy. A więc wagowo przeważają metale.

> Ile to na przykład energii żre? Im > mniejszy wyświetlacz, tym bardziej ekologiczny.

Jedna dioda LED około 7-15 mA w zależności od natężenia oświetlenia na zewnątrz. Steruje tym fotorezystor. W nocy wyświetlacz świeci słabiej niż w słoneczny dzień.

> Jak spotkasz na drodze > jakiegoś ekologa to na pewno Ci wytłumaczy. Ja mogę tylko próbować > ściemniać, ale po tym, co się nasłuchałem o ekologii w motoryzacji > to nic mnie nie zaskoczy.

Taaak, światło o długości fali lambda = xyz [nm], emitowane przed diody LED w wyświetlaczu powoduje oślepianie przelatujących ptaków i zagraża ich życiu i zdrowiu... itd., skąd ja to znam. I suma sumarum dochodzimy do tego, że bardziej ekologiczny jest zielony wyświetlacz klapkowy z podświetleniem, gdyż nie emituje pomarańczowego intensywnego światła oślepiającego ptaki. Bardziej ekologiczny jest w momencie eksploatacji, ale mniej ekologiczne było jego wytworzenie ;).

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
BatiX napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > Ekologiczna? >  > Teraz wszystko można podciągnąć pod ekologię.

Ja na ekologię spoglądam z nieco innego punktu widzenia. Nowsze autobusy są mniej ekologiczne w porównaniu ze swoimi starszymi poprzednikami, jeżeli chodzi o materiał, z którego zostały wytworzone. Chodzi oczywiście o spore ilości plastiku i ogólnie szeroko rozumianych tworzyw sztucznych, wypełniających wnętrze autobusu. Do tego dochodzi planowane postarzanie produktu, przez co pojazdy szybciej będą się zużywać i szybciej trafiać na przemiał.

-- 2008 & 1410

2008, 1410, 2876, 1571
riversedge_pl napisał(a):

> Ja na ekologię spoglądam z nieco innego punktu widzenia. Nowsze > autobusy są mniej ekologiczne w porównaniu ze swoimi starszymi > poprzednikami,

Teoretycznie z tego co tu się pisze to często i spalanie coraz bardziej rośnie...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Teoretycznie z tego co tu się pisze to często i spalanie coraz > bardziej rośnie...

Spalanie ciężko porównywać. Tym bardziej, że nie ukrywajmy: ruch i ilość aut na drodze rośnie. Więc spalanie niestety też. Dodać do tego pogoń za wykonaniem rozkładu i już pięknie przekraczamy normę o 50%. Zresztą żaden producent nie podaje normy spalania. To tylko kierownicy/dyrektorzy warsztatów wymyślają sobie ile mniej więcej pojazd powinien palić.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
riversedge_pl napisał(a):

> Ja na ekologię spoglądam z nieco innego punktu widzenia. Nowsze > autobusy są mniej ekologiczne w porównaniu ze swoimi starszymi > poprzednikami, jeżeli chodzi o materiał, z którego zostały > wytworzone. Chodzi oczywiście o spore ilości plastiku i ogólnie > szeroko rozumianych tworzyw sztucznych, wypełniających wnętrze > autobusu. Do tego dochodzi planowane postarzanie produktu, przez co > pojazdy szybciej będą się zużywać i szybciej trafiać na > przemiał.

Tylko, że duża część tego plastiku pochodzi z recyklingu. I zdecydowana większość ma się nadawać do przetworzenia. Już od paru lat są dyrektywy na ten temat. I nie wiem jak polscy producenci się z tego wywiązują, ale europejska czołówka wyrabia z zapasem wymagane normy. A co do postarzania produktów to zdania są podzielone. Często problemy są natury elektronicznej a nie mechanicznej. Więc nie wiadomo czy po 10 latach eksploatacji można jeszcze winić producenta, że elektronika wariuje na naszych "drogach".

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
BatiX napisał(a):

  > Żebyś zobaczył jak wygląda duży przedni wyświetlacz w Volvo serii > 7700. Nie trzeba z bliska tego oglądać, żeby zobaczyć, że rozmiary > tych wyświetlaczy różnią się od siebie.

Z daleka to można zobaczyć ile tego wyświetlacza widać ramce bez folii, a ile jest go pod folią to już nie widać.

-- 62, 69, 72, 74
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Błażej napisał(a):

> Z daleka to można zobaczyć ile tego wyświetlacza widać ramce bez > folii, a ile jest go pod folią to już nie widać.

A jaka jest funkcjonalność części wyświetlacza zasłoniętego folią? Bo treści to się tam chyba nie wyświetla...
Błażej napisał(a):

> Z daleka to można zobaczyć ile tego wyświetlacza widać ramce bez > folii, a ile jest go pod folią to już nie widać.

Bo pod folią są już tylko kable i pusta przestrzeń. Nie kupuje się przecież większego wyświetlacza po to, żeby potem zaklejać mu część roboczą.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)

wysłane przez konjo  4

A ja się pytam, jak wnętrze tego wozu...

So never mind the darkness.

wysłane przez Bamip

konjo napisał(a):

> A ja się pytam, jak wnętrze tego wozu...

Bądź spokojny, że w przeciwieństwie do Solarisów potrafią z-mkm-ować więcej ludzi.

wysłane przez konjo  4

Bamip napisał(a):

> Bądź spokojny, że w przeciwieństwie do Solarisów potrafią > z-mkm-ować więcej ludzi.

Nie chodziło mi o dyskusje Volvo vs. Solaris.

Jak utrzymane? Jaka kolorystyka? Czy ktoś ma fotkę chociaż nie wyraźną? Jaki typ foteli? (Ster? Czy jakiś inny wg życzenia zamawiającego?) Itp...

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.

wysłane przez Korczian

konjo napisał(a):

> A ja się pytam, jak wnętrze tego wozu...

Całkiem przyjemne, acz sprawia wrażenie trochę ciasnego (zwłaszcza przejście między siedzeniami jest dziwnie wąskie jak dla mnie). No i brak tapicerki FG na siedzeniach - acz ta, co jest w tej chwili wygląda całkiem dobrze, więc pewnie dlatego jej nie ruszano. Same siedzenia są całkiem wygodne; wnętrze ogólnie w dobrym stanie.

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!

wysłane przez pantera

> konjo napisał(a):

> A ja się pytam, jak wnętrze tego wozu...

A posiada biletomat i monitoring?

wysłane przez Jasiek 36

pantera napisał(a):

> A posiada biletomat i monitoring?

Posiada i są jeszcze monitory LCD.

wysłane przez Luke_Police  163

Jasiek napisał(a):

> Posiada i są jeszcze monitory LCD.

... i jeszcze głosowe zapowiadanie przystanków i wyświetlacz dla niedowidzących. Wyposażony został praktycznie jak Solarisy z najnowszej dostawy. Gdyby nie tapicerka siedzeń, to przeciętny pasażer nie zorientowałby się, że to autobus używany. Chociaż z drugiej strony, to większość pasażerów nie zwraca uwagi na kolor siedzeń, a nawet na to jakim autobusem jadą ;)

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)

wysłane przez Jasiek 36

Luke_Police napisał(a):

> ... i jeszcze głosowe zapowiadanie przystanków i wyświetlacz dla > niedowidzących.

Tak, jest: - automat; - monitoring (8 kamer) - 1 na przód, 1 na tył, 6 wnętrza (4 człon A, 2 człon B), ale kamery są inne niż te znane ze Solarisów czy MAN-ów; - monitory LCD z nową szatą graficzną oraz albo mają nowy design, albo to inny model Pixela - są także trochę wyżej zamontowane; - dwie powierzchnie na wózki; - śmietniczki; - wygodne siedzenia oraz tak jak w #2610 więcej miejsca na nogi;

Jedyne co nie działało to LCD w członie B.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Luke_Police napisał(a):

> ... i jeszcze głosowe zapowiadanie przystanków ...

A czy jest ten sam speaker co w Solarisach? Czy jakaś nowość?

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):

> A czy jest ten sam speaker co w Solarisach? Czy jakaś nowość?

Ta sama Pani zapowiada.