Forum

Jest przetarg na budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku wydawało się, że Szczeciński Szybki Tramwaj nie ma szans na szybką realizację. Jednak korzystna dla miasta decyzja konserwatora zabytków otworzyła ścieżkę dla budowy nowej linii tramwajowej. Miasto właśnie rozpisało przetarg na realizację inwestycji.
Trzy przystanki, to trochę mało, jak na Szybki Tramwaj. Choć ja w Białymstoku chciałbym mieć choć zwykły... Tym bardziej, że przy budowie ulic nadal zostawia się miejsce pod drugi środek transportu (nie koniecznie tramwaj, myślano bardziej o BRT). Trzymam kciuki za powodzenie waszego projektu.
Piotr_B napisał(a):

> Trzy przystanki, to trochę mało, jak na Szybki Tramwaj. > Choć ja w Białymstoku chciałbym mieć choć zwykły...

Osobiście wolałbym aby to była zwykła trasa z zalążkami szybkiego tramwaju wtedy komfort podróży byłby niewiele niższy. Przykładem takiej trasy jest trasa na Chełm i dalej do Łostowic w Gdańsku.

wysłane przez zack1989 12

Myślałem, że wcześniej ogłoszą przetarg na remont pętli Basen Górniczy. No ale i tak jest z czego się cieszyć. PS: jest gdzieś dostępna SIWZ?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez stoch

wysłane przez 333Wojtas333 15

zack1989 napisał(a):

> Myślałem, że wcześniej ogłoszą przetarg na remont > pętli Basen Górniczy. No ale i tak jest z czego się > cieszyć. > PS: jest gdzieś dostępna SIWZ?

Może do tego czasu coś z nią zrobią. Mnie bardziej martwi stan torowiska na odcinku Wyszyńskiego - Basen Górniczy. Co z tego jak uruchomią SST a od Basenu do centrum będzie jechał wolniej niż autobus pospieszny. Już ktoś zarzucił tu pomysł, aby zlikwidować wszystkie przystanki na trasie BG - Wyszyńskiego i puścić zamiast tego autobus - to byłoby lepsze.

-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P

wysłane przez mlodzianiasz 5

333Wojtas333 napisał(a):

> Już ktoś zarzucił tu > pomysł, aby zlikwidować wszystkie przystanki na trasie BG - > Wyszyńskiego i puścić zamiast tego autobus - to byłoby > lepsze.

Tyle że i w Poznaniu i w Krakowie tramwaj poza Trasą Szybkiego Tramwaju, tramwaj zatrzymuje się na każdym przystanku. Nie widzę tu żadnego problemu skoro SST będzie się kończył przed Basenem Górniczym, a dalej już biegnie normalna trasa.

wysłane przez lhb178 19

mlodzianiasz napisał(a):

> Nie > widzę tu żadnego problemu skoro SST będzie się kończył > przed Basenem Górniczym, a dalej już biegnie normalna trasa.

A ja widzę. Ciężko jest zastąpić pospieszne pod względem czasu przejazdu i wizerunku zatrzymując się na min. 5 dodatkowych przystankach.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej

wysłane przez mlodzianiasz 5

lhb178 napisał(a):

>  > A ja widzę. Ciężko jest zastąpić pospieszne pod względem > czasu przejazdu i wizerunku zatrzymując się na min. 5 dodatkowych > przystankach.

Bilet na autobus pospieszny jest 2x droższy od tramwaju więc jakiś kompromis musi być: pasażerowie będą mniej płacić w zamian za góra 5 minut dłuższej jazdy.

wysłane przez 333Wojtas333 15

mlodzianiasz napisał(a):

> Bilet na autobus pospieszny jest 2x droższy od tramwaju więc jakiś > kompromis musi być: pasażerowie będą mniej płacić w zamian za > góra 5 minut dłuższej jazdy.

Ja już wolę zapłacić drożej (nawet lepiej: kupić sobie sieciówkę na wszystkie linie) i dojechać szybciej. W centrum miasta pospieszne nie mają zlokalizowanych przystanków aż tak daleko.

-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P

wysłane przez lhb178 19

mlodzianiasz napisał(a):

> Bilet na autobus pospieszny jest 2x droższy od tramwaju więc jakiś > kompromis musi być: pasażerowie będą mniej płacić w zamian za > góra 5 minut dłuższej jazdy.

Albo pojadą za więcej, wypasioną sześciopasmówką z kładkami.

-- "Wystarczy jeden pieszy i setki, a nawet tysiące samochodów stają" - TVP Szczecin o ul. Gdańskiej

wysłane przez Mareczek 5

zack1989 napisał(a):

> Myślałem, że wcześniej ogłoszą przetarg na remont > pętli Basen Górniczy. No ale i tak jest z czego się > cieszyć.

Pętla ma iść z programu remontu torowisk, tak samo jak torowisko na odcinku Most Długi - Basen Górniczy. Program dofinansowania ten sam co na SST. Podobno na dniach ma się pojawić przetarg (choć niby szybciej ma być Wawrzyniaka z Mickiewicza).

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> Pętla ma iść z programu remontu torowisk, tak samo jak > torowisko na odcinku Most Długi - Basen Górniczy. Program > dofinansowania ten sam co na SST.

Obecnie na Energetyków i Gdańską pojawiło się wszczęcie postępowania o udzielenie pozwolenia na budowę. Do przetargu jeszcze trochę.

wysłane przez zack1989 12

Jasiek napisał(a):

> Obecnie na Energetyków i Gdańską pojawiło się wszczęcie > postępowania o udzielenie pozwolenia na budowę. Do przetargu > jeszcze trochę.

A przetarg będzie w trybie "zaprojektuj i zbuduj" czy jest już projekt?

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez Jasiek 36

zack1989 napisał(a):

> A przetarg będzie w trybie "zaprojektuj i zbuduj" czy jest już > projekt?

Skoro złożono o pozwolenie na budowę, to już jest projekt.

wysłane przez zack1989 12

Zastanawia mnie też czy miasto ma w planach ogłoszenie przetargu na budowę pętli autobusowej przy końcu SST. A do tego czy jest jakiś konkretny plan przeniesienia linii z Basenu Górniczego na tę pętlę.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"