Forum

Mają stać w zajezdni?

Za niemal 4 mln zł Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne kupiło 3 nowe autobusy. W rekordowo krótkim czasie przygotowało je do jazdy. Nie wiadomo jednak, czy wozy nie pozostaną w zajezdni, bo zdaniem szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego nie mają prawa kursować, a spółce naliczane są kary.

wysłane przez MlodyS53 78

No nie powiem. Pięknie. Koledzy z Rosji uzyliby stwierdzenia "bardak".

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez elewator991

Zamiast zajmować się takimi pseudo kontrolami, jak te dotyczące nowych polickich wozów, to może niech ZDiTM zacznie kontrolować, czy w upalnie dni jest klimatyzacja włączona, czy okna są zablokowane, czy kierowcy zmieniają kierunek jazdy. Po prostu zająć się kontrolą czegoś, co jest ważne dla pasażerów. Pasażerów guzik obchodzi, czy ten autobus jest w barwach FG, czy w polickich. Pasażerów guzik obchodzi, czy ten autobus ma naklejony regulamin przewozów. Co do sprzętu GMV to niech ZDiTM się nie kompromituje, bo sam jest z tym głęboko w lesie. Brak w zapowiedziach głosowych informacji, że dany przystanek jest na żądanie. To samo tyczy się tych nowych ekranów w autobusach. Jadę sobie 81 i dowiaduje się, że na Wyszyńskiego mogę się przesiąść na 61,75,87 i 62, gdzie 62 tylko kończy tam ostatni kurs i zjeżdża do zajezdni. To na co mogę się przesiąść? Dokąd? Do zajezdni? Nie ma za to informacji o możliwości przesiadki na A,B,C,D,E,G i tak jest na każdej innej linii. Nie wiem, czy ten system wyłapuje przesiadki tylko po słupkach przystankowych? Moja dziewczyna chciała na Rodła kupić w biletomacie stacjonarnym bilet. Opcje e-portmonetką i kartą były na zielone, natomiast gotówka na szaro/niebiesko i nie mogła tej opcji wybrać. Stwierdziła, że kupi bilet kartą. Przyłożyła kartę i czeka, czeka, czeka. Po 2 minutach anulowała transakcję i kupiła bilet w kasie. Ja z kolei chciałem kupić wieczorem bilet na Placu Zwycięstwa, żeby nie truć głowy kierowcy. Miałem 7 minut do autobusu i nie zgadniecie co? Nie zdążyłem kupić, bo co chwilę biletomat się zawieszał i nie reagował na dotknięcia. Żeby nie było, że tak wszystko źle, to inne biletomaty sprawdzane przeze mnie działały bez zarzutu.

wysłane przez pawelp19 −3

elewator991 napisał(a):

> Moja dziewczyna chciała na Rodła kupić w biletomacie > stacjonarnym bilet. Opcje e-portmonetką i kartą były na > zielone, natomiast gotówka na szaro/niebiesko i nie mogła > tej opcji wybrać. Stwierdziła, że kupi bilet kartą. > Przyłożyła kartę i czeka, czeka, czeka. Po 2 minutach > anulowała transakcję i kupiła bilet w kasie. Ja z kolei > chciałem kupić wieczorem bilet na Placu Zwycięstwa, żeby > nie truć głowy kierowcy. Miałem 7 minut do autobusu i nie > zgadniecie co? Nie zdążyłem kupić, bo co chwilę > biletomat się zawieszał i nie reagował na dotknięcia. > Żeby nie było, że tak wszystko źle, to inne biletomaty > sprawdzane przeze mnie działały bez zarzutu.

Mobilet ludzie mobilet. Ja rozumiem, że starsi ludzie mogą tego nie ogarnąć ale reszta? To jest mega luz i komfort i przy parkowaniu w strefie i przy jeździe komunikacją. 5 sekund i temat załatwiony zero szukania kiosku, zero wnerwiania się na biletomat po prostu wsiadasz klikasz w telefonie i jedziesz także polecam i jeszcze raz polecam.

OT A przy parkowaniu oddaje kasę niewykorzystaną za czas parkowania więc jeszcze bardziej się opłaca niż w parkomacie ;)

wysłane przez elewator991

pawelp19 napisał(a):

> Mobilet ludzie mobilet. Ja rozumiem, że starsi ludzie mogą > tego nie ogarnąć ale reszta? To jest mega luz i komfort i > przy parkowaniu w strefie i przy jeździe komunikacją. 5 > sekund i temat załatwiony zero szukania kiosku, zero > wnerwiania się na biletomat po prostu wsiadasz klikasz w > telefonie i jedziesz także polecam i jeszcze raz polecam. >  > OT A przy parkowaniu oddaje kasę niewykorzystaną za czas > parkowania więc jeszcze bardziej się opłaca niż w > parkomacie ;)

To te biletomaty są po to żeby sobie stały, czy po to żeby można było w nich kupić bilet? Zresztą, mi nie chodzi o dostępność do biletów, bo uważam, że ta jest duża (biletomaty stacjonarne, biletomaty w autobusach, kioski, telefon). Chodzi mi o to, że ZDiTM nie ogarnia tego co się dzieje w ramach CSZKM.

wysłane przez Piotr_B

Kogoś w tym zarządzie pogięło. W poprzednim roku SPPK mogło kupić autobusy w polickich kolorach, a w tym już nie? Tu chyba chodzi o coś innego.

wysłane przez PawlukBoss21

Piotr_B napisał(a):

> Kogoś w tym zarządzie pogięło. W poprzednim roku SPPK > mogło kupić autobusy w polickich kolorach, a w tym już > nie? Tu chyba chodzi o coś innego.

Może chodzi tu oto, że Solarisy Urbino 18 w barwach szczecińskich zostały na stałe oddelegowane na obsługę Linii Samorządowej nie należącej do ZDiTM ??

wysłane przez LagunaGrandtour 105

PawlukBoss21 napisał(a):

> Piotr_B napisał(a):

> > Kogoś w tym zarządzie pogięło. W poprzednim roku SPPK > > mogło kupić autobusy w polickich kolorach, a w tym już > > nie? Tu chyba chodzi o coś innego. >  > Może chodzi tu oto, że Solarisy Urbino 18 w barwach > szczecińskich zostały na stałe oddelegowane na obsługę > Linii Samorządowej nie należącej do ZDiTM ??

ZDiTM nie ma nic do tego, po drugie to zajezdnia decyduje gdzie wozy jeżdżą, a po trzecie to próba wymuszenia barw FG. SPPK ma własne barwy zakładowe i niech w takie maluje swoje wozy. ZDiTM dołożył się, że wymaga swoich barw? Nie, lepiej wydać na g... warty system za bagatela 54mln. ZDiTM szuka dziury w całym, tylko w jakim dokładnie celu, tego nie wiem. Niech się wezmą za ogarnięcie tego bubla, a nie zajmują się pierdołami.

Mam nadzieję, że Pan rzecznik wypowie się na ten temat.

wysłane przez bartez 336

LagunaGrandtour napisał(a):

> SPPK ma własne barwy zakładowe i niech w takie maluje swoje wozy. > ZDiTM dołożył się, że wymaga swoich barw?

ZDiTM zamawia przewozy i teoretycznie może zapisać sobie w umowie, że pojazdy mają być w barwach miejskich.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Jasiek 36

LagunaGrandtour napisał(a):

> Mam nadzieję, że Pan rzecznik wypowie się na ten temat.

Pani rzecznik jeśli już. :]

wysłane przez LagunaGrandtour 105

Jasiek napisał(a):

> LagunaGrandtour napisał(a):

> > Mam nadzieję, że Pan rzecznik wypowie się na ten temat. >  > Pani rzecznik jeśli już. :]

To Dariusz Wołoszczuk już nie jest rzecznikiem?

wysłane przez Luke_Police  163

PawlukBoss21 napisał(a):

> Może chodzi tu oto, że Solarisy Urbino 18 w barwach > szczecińskich zostały na stałe oddelegowane na obsługę > Linii Samorządowej nie należącej do ZDiTM ??

Zatem proponuję SPPK na stałe skierować autobusy #784, #785 i #3052 do obsługi Linii Samorządowej. Natomiast na linie ZDiTM jeżdżące po Szczecinie (63, 58, 59) z uporem maniaka kierować wyeksploatowane "Norwegi"...

Tak właśnie wygląda funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Szczecinie. Mamy XXI wiek, a takie sytuacje pokazują, że obieg informacji między przewoźnikami, a organizatorem funkcjonuje chyba przy pomocy gołębii pocztowych...

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

PawlukBoss21 napisał(a):

> Może chodzi tu oto, że Solarisy Urbino 18 w barwach > szczecińskich zostały na stałe oddelegowane na obsługę > Linii Samorządowej nie należącej do ZDiTM ??

Naprawdę tam? Bo ja je widziałem na 101 i 107.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez Mati524

t105n napisał(a):

> Naprawdę tam? Bo ja je widziałem na 101 i 107.

Przynajmniej jeden przegubowy Solaris jeździ od jakiegoś czasu tylko na LS.

Pozdrawiam :)

wysłane przez dami3030 0

Dzisiaj z kolei #785, jeździ na linii 63.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

dami3030 napisał(a):

> Dzisiaj z kolei #785, jeździ na linii 63.

Wczoraj i dzisiaj #785 i #3052 kursują na 63.

wysłane przez bartez 336

t105n napisał(a):

 > Naprawdę tam? Bo ja je widziałem na 101 i 107.

Podobno od października.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez t105n  49

bartez napisał(a):

> Podobno od października.

Fakt! Przepraszam, źle zinterpretowałem poprzednią wypowiedź, że Solarisy jeżdżą wyłącznie na LS. Jeżdżą na LS, ale 2 lub 3 sztuki starczają na linie ZDiTM.

-- Prędzej się doczekałem syna niż nowej trasy tramwajowej w Szczecinie.

wysłane przez end 52

To niech pracownicy ZDiTM zajmą się wszystkimi używanymi przegubowymi MANami ze SPAK...(159X i 165X), bo ani malowanie ani oznaczenie nie jest zgodne z tym co ustalił ZDiTM. SPAK co prawda pomalował je w kolory FG, ale po swojemu. Natomiast oznaczenie pojazdów na zewnątrz i w środku w ogóle odbiega od przyjętych standardów. Dziwię się, w takim razie, że ZDiTM nie zareagował, jak autobusy te były dopuszczane do ruchu. Niepoprawne oznaczenia dotyczą też Solarisów 1590 i 1591.

-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez man1995 55

end napisał(a):

> To niech pracownicy ZDiTM zajmą się wszystkimi używanymi > przegubowymi MANami ze SPAK...(159X i 165X), bo ani malowanie > ani oznaczenie nie jest zgodne z tym co ustalił ZDiTM. SPAK > co prawda pomalował je w kolory FG, ale po swojemu. > Natomiast oznaczenie pojazdów na zewnątrz i w środku w > ogóle odbiega od przyjętych standardów. Dziwię się, w > takim razie, że ZDiTM nie zareagował, jak autobusy te były > dopuszczane do ruchu. Niepoprawne oznaczenia dotyczą też > Solarisów 1590 i 1591.

Dokładnie. PKS, SPAD i TS=y jakoś mogą mieć naklejki wewnętrzne wg nowego schematu i piktogramy a SPAK? Nie wiem. Może ZDiTM nie doinformował sąsiadów. :P

wysłane przez man1995 55

Wklejam tutaj post ze skyscrapercity bo może nie każdy tam zagląda.

"Witajcie, to mój 2 post. Dzisiaj postanowiłem odebrać samochód z warsztatu nie jak zwykle jadąc po niego taksówką, tylko komunikacją miejską. Przygoda jak nie wiem co gdyż do tej pory skycasha używałem do parkowania (często) ewentualnie do wieczornych powrotów z działki 74/80 w stanie %%. A dziś na trzeźwo kurs w miasto. 12:42, przystanek berlinga, linia 53 autobus man nr boczny 1597 zs 597ax, z zewnątrz nawet fajny man, ale to co się działo w środku to przesada. Nie umiem wklejać filmików, to dam link do one driva onedrive.live.com/redir?resid=AD96B0CC6945B7E3!2570&authkey=!ACxZTW5TmbFnMTs&ithint=video%2cmp4 (sorki ale nie umiem inaczej zahostować, a nie chce mi sie na yt upoadować) usiadłem sobie w "loży" między 1szymi a 2gimi dzwiami. Ale tam nie szło wyrobić, jak widać na filmie. Nie wiem jak kierowca wytrzymuje. Wyświetlacz który tam wisiał tak nap***** że nie szło wyrobić. A jechałem raptem 10 min. Btw. Fajnie w tym manie, podłokietniki są i fajne w " loży" się siedzi. Za 2 czy 3 zł można się przejechać. Ale ten wyświetlacz tak na****, że nie idzie wyrobić. To takie tam moje przymyślenia od człowieka który nie jeździ km "

I teraz moja prośba do tych znawców zza biurek. Macie tutaj przykład zwykłego Kowalskiego, który nie korzysta zbyt często z KM. I co jest dla niego największym zaskoczeniem? Autobus ogólnie nie jest zły a kto zamontował takie g.... w tych autach? No kto? Chyba zapłaciliście za to 54 mln więc może do jasnej cholery zadbajcie o to żeby ten syf GMV zaczął jakoś się prezentować i działać. To jest wasz obowiązek ! A nie kary za to, że wyjechał piękny wóz na linie i FOCH bo nie ma tego badziewia zamontowanego. I bardzo dobrze, że nie ma. Bo ja bym wiele dał żeby jeździć autobusami bez tego gówna. Bo sorry. Ale te całe wasze automaty są nagłośniejszymi elementami w dwudziestoletnich autobusach marki Volvo. O monitorach już nie wspomne. Bo nie raz widziałem monitor, który jak już działał to tylko podczas postoju bo nie wytrzymywał nawet mini wibracji podczas ruchu. Już nie wspominam o tym, że jak działał to nie pokazywał przystanków tylko FG. Wcale się nie dziwie kierowcom, którzy starają się zniwelować hałas i upychają co się da między stelarze a monitor. Ja osobiście widziałem już kartony, drewniane kołki i sklejanie na silvertapy. Dlatego jeszcze raz proszę. Zajmijcie się bublem, który sami wciskacie "uszczęśliwiajac" nimi na siłę pasażerów, nie wspominając o uszczęśliwianiu portfeli hiszpańskich a pewnie i własnych.

wysłane przez NWO

Nie o kolor autobusów chodzi w tym sporze. Kto słuchał ostatnio pewnej audycji interwencyjnej w lokalnym szczecińskim radiu, ten wie, że rzecz rozchodzi się o brak urządzeń systemu GMV w nowozakupionych pojazdach. Zarząd sprytnie w umowie przewozowej zawarł fakt, że każdy nowy pojazd ma być w te urządzenia wyposażony, ale najwyraźniej nie wynika to wprost, że montaż ma się odbyć na koszt przewoźnika. W SPPK żyją w przekonaniu, że ZDiTM przyśle podwykonawcę zajmującego się montażem urządzeń, a ZDiTM nie chce tego zrobić, bo sprytnie zrzuciło tę czarną robotę na przewoźnika. Ciekawe, że szanownemu Zarządowi nie przeszkadza to, że autobusy posiadające urządzenia GMV jeżdżą tam, gdzie komunikacja miejska nie dociera, podczas, gdy w gminie Dobra komunikację wykonują pojazdy bez tych hiszpańskich zabawek. Jechałem niedawno linią 1A do Gryfina i kurs wykonywał autobus z kasownikami GMV. Natomiast na linii 108 standardem są autobusy bez nowych kasowników.

wysłane przez PrzemekW

NWO napisał(a):

> Nie o kolor autobusów chodzi w tym sporze. Kto słuchał > ostatnio pewnej audycji interwencyjnej w lokalnym > szczecińskim radiu, ten wie, że rzecz rozchodzi się o brak > urządzeń systemu GMV w nowozakupionych pojazdach. Zarząd > sprytnie w umowie przewozowej zawarł fakt, że każdy nowy > pojazd ma być w te urządzenia wyposażony, ale > najwyraźniej nie wynika to wprost, że montaż ma się > odbyć na koszt przewoźnika. W SPPK żyją w przekonaniu, > że ZDiTM przyśle podwykonawcę zajmującego się montażem > urządzeń, a ZDiTM nie chce tego zrobić, bo sprytnie > zrzuciło tę czarną robotę na przewoźnika.

Ależ ZDiTM się z tym nie kryje. Jakiś czas temu na moje zapytanie, rzecznik udzielił odpowiedzi, że właśnie osprzęt będzie montowany i serwisowany na koszt przewoźników... he he he.

wysłane przez NWO

PrzemekW napisał(a):

> Ależ ZDiTM się z tym nie kryje. Jakiś czas temu na moje > zapytanie, rzecznik udzielił odpowiedzi, że właśnie > osprzęt będzie montowany i serwisowany na koszt > przewoźników... he he he.

Czyżby przejedli unijne 54 miliony złotych? System jak nie działał, tak nie działa. Niedawno widziałem w jakimś tramwaju na kasowniku GMV datę 01.01.1970, podczas, gdy linia i kierunek wyświetlane były prawidłowo. Przyłóż kartę użytkowniku, a zapłacisz za 35 lat jazdy komunikacją miejską.

wysłane przez Mariusz_W

NWO napisał(a):

> Jechałem niedawno linią 1A do Gryfina i kurs > wykonywał autobus z kasownikami GMV.

To szkoda, że na wyświetlaczach przystankowych nie pokazywało tej linii. ;-)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.