Forum

MAN opuszcza Szczecin po 10-ciu latach służby na Pomorzu...

zdjęcie
MAN opuszcza Szczecin po dziesięciu latach służby na Pomorzu Zachodnim
Wyświetlacze zostały wymontowane czy pojechały w świat razem z wozem?
wsad123 napisał(a):

> Wyświetlacze zostały wymontowane czy pojechały w świat > razem z wozem?

Wygląda jak by wymontowano je.

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wsad123 napisał(a):

> Wyświetlacze zostały wymontowane czy pojechały w świat > razem z wozem?

Pojechały.
wsad123 napisał(a):

> Wyświetlacze zostały wymontowane czy pojechały w świat > razem z wozem?

W przypadku tych wyświetlaczy, to mam poważne wątpliwości czy mają one jakąkolwiek wartość. Strasznie awaryjne były i dużo było z nimi problemów.
pioko17 napisał(a):

> W przypadku tych wyświetlaczy, to mam poważne wątpliwości > czy mają one jakąkolwiek wartość. Strasznie awaryjne były > i dużo było z nimi problemów.

Dokładnie tak jak mówisz. Potrafiły pokazywać kilka kierunków jednocześnie co dawało wiadomo jaki efekt. A w którymś to tylny np. wcale nie działał. Dodatkowo ich minusem było to ze sterowanie miały z IBIS-a.
man1995 napisał(a):

> Dokładnie tak jak mówisz. Potrafiły pokazywać kilka > kierunków jednocześnie co dawało wiadomo jaki efekt. A w > którymś to tylny np. wcale nie działał. Dodatkowo ich minusem > było to ze sterowanie miały z IBIS-a.

... a co za tym idzie, brak polskich znaków (ą,ę,ś,ć,ń,ź,ż,ó,ł). Dzisiaj w dobie powszechnego wycofywania autobusów niskopodłogowych można w stosunkowo dobrej cenie kupić lepsze używane tablice polskich producentów wraz ze sterownikami.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

No właśnie. Co do tych tablic z odzysku. Tak się właśnie teraz zastanawiam siedząc na przerwie w pracy jak to jest z tymi białymi tablicami w SPAD. Jechał właśnie przed chwila #2152. On tak samo jak 2151 i 2452 mają te białe, wg mnie paskudne wyświetlacze. Skąd je wzięli? Z odzysku po NL202? Niektóre SU12 te używane tez takie mają. Ciekawi mnie to bo np. PKS w tych samych autach co 2151, 52 nie wymieniał tablic. Wiec albo nie potrafili ich ogarnąć albo były do d...
man1995 napisał(a):

> No właśnie. Co do tych tablic z odzysku. Tak się właśnie teraz > zastanawiam siedząc na przerwie w pracy jak to jest z tymi białymi > tablicami w SPAD. Jechał właśnie przed chwila #2152. On tak samo > jak 2151 i 2452 mają te białe, wg mnie paskudne wyświetlacze. > Skąd je wzięli? Z odzysku po NL202? Niektóre SU12 te używane tez > takie mają. Ciekawi mnie to bo np. PKS w tych samych autach co 2151, > 52 nie wymieniał tablic. Wiec albo nie potrafili ich ogarnąć albo > były do d...

PKS przez wiele lat miał tylko kilka stałych linii, gdzie kursowały autobusy w standardzie miejskim, więc stwierdzili, że jeśli da się jednorazowo i na stałe zaprogramować wyświetlacze, aby wyświetlały wszystkie używane przez nich kierunki, to im to wystarcza i poszli na to. Natomiast w SPAD prawdopodobnie funkcjonuje podejście, że tablica musi być możliwa do błyskawicznego wykorzystania nawet w sytuacji, gdy dziś dowiadujemy się, że jutro kursować będzie nowa linia Za tramwaj lub coś będzie kursować zmienioną trasą. Dlatego w SPAD korzystają z tablic, które są tylko "ekranem", a pamięć do napisów znajduje się w programowalnym zewnętrznym sterowniku. Natomiast w PKS-ie we wspomnianych autobusach mają wyświetlacze z jednorazowo zaprogramowaną pamięcią dla wszystkich wykorzystywanych kierunków i sterownik wysyła tylko numer napisu do wyświetlenia z pamięci tablicy.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)