Forum
Wraz z nadejściem nowego roku obsługę linii 52 przejął...
wysłane przez pawelp19 −3
wysłane przez man1995 55
> Jedno uchylne okienko i to na samym końcu i pewnie po > drugiej stronie okien tak samo a klimy brak... > Na lato wymarzony autobus dla działkowców i mieszkańców > wyspy...
Ale dwa szyberdachy są! :D
wysłane przez Jasiek 36
> Jedno uchylne okienko i to na samym końcu i pewnie po > drugiej stronie okien tak samo a klimy brak... > Na lato wymarzony autobus dla działkowców i mieszkańców > wyspy...
Ale trzeba przyznać, że zadbane są. Ciekawe czy PKS da radę utrzymać je w takiej kondycji.
wysłane przez PrzemekW
> Ale trzeba przyznać, że zadbane są. Ciekawe czy PKS da radę > utrzymać je w takiej kondycji.
Rozumiem, że nie oczekujesz odpowiedzi na to pytanie... ;) Szkoda, że "zapomnieli" o kleksach na szybach, które w katalogu malowań widnieją. Choć biorąc pod uwagę brak klimy i 2 uchylne okna, to to wydaje się małym szczegółem :|
wysłane przez man 128
> Szkoda, że "zapomnieli" o kleksach na szybach, które w katalogu > malowań widnieją.
ZDiTM tego nie egzekwuje? SPAK też już nie nakleja...
wysłane przez PrzemekW
> ZDiTM tego nie egzekwuje? SPAK też już nie nakleja...
Najwyraźniej nie... SPAD na NU jakoś o tym pamiętał, więc można. Trzeba widocznie tylko chcieć.
wysłane przez man 128
> Trzeba widocznie tylko chcieć.
Szkoda, to fajny element na wozach. Może SPAK do tego wróci jeszcze.
wysłane przez Jasiek 36
> Najwyraźniej nie... SPAD na NU jakoś o tym pamiętał, więc > można. Trzeba widocznie tylko chcieć.
Dokładnie. A odnośnie SPAK to oni zawsze mieli z tym problem, jeśli chodzi o wprowadzone używki, odkąd pamiętam i trzeba było prosić, upominać.
wysłane przez man 128
> A odnośnie SPAK to oni zawsze mieli z tym problem, jeśli > chodzi o wprowadzone używki, odkąd pamiętam i trzeba było prosić, > upominać.
Raz się zwróci uwagę, drugi i może już potem wejdzie w nawyk.
wysłane przez wojtazz 42
> Jasiek napisał(a):
> > A odnośnie SPAK to oni zawsze mieli z tym problem, jeśli > > chodzi o wprowadzone używki, odkąd pamiętam i trzeba było > prosić, > > upominać. > > Raz się zwróci uwagę, drugi i może już potem wejdzie w nawyk.
Ludzie, na prawdę myślicie, że dla pasażerów korzystających z tych autobusów, to ma jakieś znaczenie czy ten autobus ma jakiegoś kleksa na szybie czy nie? Chyba ważniejsze czy jedzie punktualnie a w środku jest komfort jako taki... Sorry ale nie mogłem się powstrzymać.
wysłane przez Luke_Police 163
> Ludzie, na prawdę myślicie, że dla pasażerów korzystających z > tych autobusów, to ma jakieś znaczenie czy ten autobus ma jakiegoś > kleksa na szybie czy nie?
Moim zdaniem nawet lepiej jest dla pasażera, jak tego kleksa na oknie nie ma, bo więcej wtedy widzi przez szybę.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez t105n 49
> Moim zdaniem nawet lepiej jest dla pasażera, jak tego kleksa na oknie > nie ma, bo więcej wtedy widzi przez szybę.
Jestem przekonany, że spora część pasażerów nawet nie zauważyła zmiany przewoźnika, bo najzwyczajniej nie ma to dla nich żadnego znaczenia.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez MlodyS53 78
> Luke_Police napisał(a):
> Jestem przekonany, że spora część pasażerów nawet nie zauważyła > zmiany przewoźnika, bo najzwyczajniej nie ma to dla nich żadnego > znaczenia.
A i tu się lekko mylisz. Rozmawiałem z kierowcą w pierwszy dzień kursowania linii. Przekazał mi informację że pasażer ( może liczba mnoga) pytali czy to jeździ Klonowica. Kierowca odpowiedział że nie, że PKS. Pasażer na to: A to taki dobry autobus. Nie szkoda go tutaj? Bo wie pan. jak jeździło Dąbie to tutaj różne wozy jeździły.
O czymś to świadczy.
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Kacpi 27
> t105n napisał(a):
> > Luke_Police napisał(a):
>
> A i tu się lekko mylisz. Rozmawiałem z kierowcą w pierwszy dzień > kursowania linii. Przekazał mi informację że pasażer ( może liczba > mnoga) pytali czy to jeździ Klonowica. Kierowca odpowiedział że nie, > że PKS. Pasażer na to: A to taki dobry autobus. Nie szkoda go tutaj? > Bo wie pan. jak jeździło Dąbie to tutaj różne wozy jeździły. > > O czymś to świadczy.
No nieźle, rzadko słyszę, że pasażer zna przewoźnika, przeważnie słyszę "autobus ZDITM".
-- Pozdrawiam i szanuję PKS Szczecin
Do porozumiewania się na drodze kierowcy używają: kierunkowskazów, świateł stopu i środkowego palca.
wysłane przez Michal105N
> A i tu się lekko mylisz. Rozmawiałem z kierowcą w pierwszy dzień > kursowania linii. Przekazał mi informację że pasażer ( może liczba > mnoga) pytali czy to jeździ Klonowica. Kierowca odpowiedział że nie, > że PKS. Pasażer na to: A to taki dobry autobus. Nie szkoda go tutaj? > Bo wie pan. jak jeździło Dąbie to tutaj różne wozy jeździły. > > O czymś to świadczy.
Szkoda, że pasażerowie chociażby 81 nie mogą odczuć tej zmiany jakościowej jeśli chodzi o tabor.
wysłane przez bartez 336
> O czymś to świadczy.
O tym, że pasażer nie zna się na autobusach ;)
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez PrzemekW
> O tym, że pasażer nie zna się na autobusach ;)
Po raz wtóry wnioskuję o like button dla takich postów :D Obawiam się, że dla większości pasażerów najmniej istotnym jest jaka "baza" wykonuje przewozy na danej linii. Co do "dobrego" autobusu, to świeże malowanie swoje robi, ufajda się jak reszta wozów i już dobry nie będzie - będzie za to 15 letni piekarnik bez klimy.
wysłane przez MlodyS53 78
> bartez napisał(a):
> Po raz wtóry wnioskuję o like button dla takich postów :D > Obawiam się, że dla większości pasażerów najmniej istotnym jest > jaka "baza" wykonuje przewozy na danej linii. Co do "dobrego" autobusu, > to świeże malowanie swoje robi, ufajda się jak reszta wozów i już > dobry nie będzie - będzie za to 15 letni piekarnik bez klimy.
Wymagana jest klimatyzacja? No nie. Więc w czym problem? Klimatyzacja to wyposażenie dodatkowe. Dobry wóz to nie tylko lakier. Te pojazdy czyli 10371 i pobratyńcy są w naprawdę fajnym stanie. Nic nie puka i nie stuka.
Ale co ja się tam znam. Jest tu wiele mądrzejszych ode mnie osób które nawet za kierownicą autobusu nie siedziały.
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez PrzemekW
> Wymagana jest klimatyzacja? No nie. Więc w czym problem? Klimatyzacja > to wyposażenie dodatkowe. Dobry wóz to nie tylko lakier. Te pojazdy > czyli 10371 i pobratyńcy są w naprawdę fajnym stanie. Nic nie puka i > nie stuka. > > Ale co ja się tam znam. Jest tu wiele mądrzejszych ode mnie osób > które nawet za kierownicą autobusu nie siedziały.
I uważasz, że wprowadzanie do ruchu w 2017/18 roku wozów które nie mają klimatyzacji jest czymś zupełnie normalnym? Rozumiem poniekąd Twoje stanowisko, ale próba bronienia badziewnych zakupów w ten sposób (że to nie wymóg i wyposażenie dodatkowe) jest bez sensu.
Do wycieczek personalnych odnosił się nie będę, bo to nie miejsce na takie. Pozostaje liczyć, że na przyszły rok Arriva się bardziej przygotuje, a ZDiTM nie ustawi przetargu pod jednego przewoźnika.
wysłane przez man1995 55
> Jestem przekonany, że spora część pasażerów nawet nie zauważyła > zmiany przewoźnika, bo najzwyczajniej nie ma to dla nich żadnego > znaczenia.
No właśnie zauważyli. We wtorek było kilka osób, które podchodziły żeby się przywitać z "nowym" kierowcą bo wiedzą, że zmiana jest. Niektórzy nawet instruowali co i jak. Dwie osoby pokazały nawet kogo nie zabierać bo np "ładnie pachną" albo sterty śmieci ciągają ze sobą.
> Jestem przekonany, że spora część pasażerów nawet nie zauważyła > zmiany przewoźnika, bo najzwyczajniej nie ma to dla nich żadnego > znaczenia.
Poczekaj, aż przestanie się pojawiać na przystankach, jak to jest z 81 ;) Teraz to jeszcze PKS miał na 81 jakąś tam presję, żeby nawet z opóźnieniem, ale coś podjechało, a gdy częstotliwość wyniesie 10 minut to będą na niewyjazdy machać ręką :P
-- Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
wysłane przez Jasiek 36
> wojtazz napisał(a):
> > Ludzie, na prawdę myślicie, że dla pasażerów korzystających z > > tych autobusów, to ma jakieś znaczenie czy ten autobus ma > jakiegoś > > kleksa na szybie czy nie? > > Moim zdaniem nawet lepiej jest dla pasażera, jak tego kleksa na oknie > nie ma, bo więcej wtedy widzi przez szybę.
Ale to nie jest tematem czy to ma jakieś znaczenie czy kontur kleksa jest czy nie. Jest przyjęty określony schemat, zatem nie dziwię się niektórym że takie rzeczy dostrzegają, bo kontury mają być na autobusach i tramwajach w Szczecinie i tyle w temacie Panie Wojtku i Łukaszu.
wysłane przez Jasiek 36
> Rozumiem, że nie oczekujesz odpowiedzi na to pytanie... ;) > Szkoda, że "zapomnieli" o kleksach na szybach, które w katalogu > malowań widnieją.
Kwestii oznakowania pojazdów powinna pilnować odpowiednia komórka UM, albo ZDiTM.
> Kwestii oznakowania pojazdów powinna pilnować odpowiednia > komórka UM, albo ZDiTM.
Powinna. Tak jak Klonowica dostaje soczyste kary za Volva (nie wiem jak Dąbie) tak powinni dopierdzielać każdemu bez wyjątku kary finansowe za nie oklejenie autobusów oraz tramwajów w prawidłowy sposób, który znajduje się w papierach. Ja pomijam fakt gdzie i w jaki sposób są naniesione kolory (grunt że się piXdrzwi zgadza), ale skoro jest określone gdzie mają być numery boczne, oznaczenie przewoźnika, oraz miejsce i ilość konturów... To się tego trzymajmy!
Pesy wciąż mają pełne kleksy. Duża ilość autobusów nie ma już nawet śladów po pełnych, a nowych wciąż nie mają. #140+142 pojechały jako żółte, wróciły jako "pełne" FG (bo ten szary fartuch wciąż do mnie nie przemawia). Nawet nowe logo TS mają. Więc nikt mi nie powie, że "sie nie da sie".
-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."
Kiedyś to było, teraz to nie ma.
wysłane przez man 128
ciach!
Zgadzam się z tym co mówisz. Wszystko powinno być SPÓJNE w malowaniu i oklejeniach kleksów(Solarisy w SPAK z lat 2009 - 2011 dalej mają numery taborowe i oznaczenia spółki na dole).
wysłane przez t105n 49
> Zgadzam się z tym co mówisz. Wszystko powinno być SPÓJNE w > malowaniu i oklejeniach kleksów
Zadziwia mnie, jak niektórym z Was zależy, żeby pasażerowie NIE mogli podróżować w przyzwoitych warunkach. A później lament, że rezygnują z KM...
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
> Zadziwia mnie, jak niektórym z Was zależy, żeby pasażerowie NIE > mogli podróżować w przyzwoitych warunkach. > A później lament, że rezygnują z KM...
Ci co zrezygnowali i tak już nie wrócą, bo skąd mają wiedzieć że gdzieś tam jeździ "dobry wóz"? A Ci co jeszcze jeżdżą są chwilowo podtrzymywani "przy życiu", chociaż za kilka miesięcy wozy i tak będą trupami. Póki jest cukier jest spoko...
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Jasiek 36
> Zadziwia mnie, jak niektórym z Was zależy, żeby pasażerowie NIE > mogli podróżować w przyzwoitych warunkach. > A później lament, że rezygnują z KM...
Jacek, ale czy naprawdę uważasz że ktoś z powodu kleksa na szybie zrezygnuje z km? To dlaczego nie jeździły puste autobusy, gdy na lewych burtach łącznie z oknami były reklamy z folii? Skoro miasto kilka lat temu poszło na kompromis i kazało zastosować kontury kleksów, to moim zdaniem, powinieneś już przestać stale to podkreślać, że jakoby kontury kleksów przeszkadzają w widoczności z pojazdu, bo nie przeszkadzają i na pewno wiele osób tego nawet nie zauważa.
wysłane przez t105n 49
> powinieneś już przestać stale to > podkreślać, że jakoby kontury kleksów przeszkadzają w widoczności > z pojazdu, bo nie przeszkadzają
Mi przeszkadzają. Więc może też niektórzy przestaną stale marudzić, że brak ciapów. Odpuściłem, ale po przeczytaniu sto pięćdziesiątego postu w tym temacie, postanowiłem się wypowiedzieć. Sorry, zamykam się.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez Jasiek 36
> Zadziwia mnie, jak niektórym z Was zależy, żeby pasażerowie NIE > mogli podróżować w przyzwoitych warunkach. > A później lament, że rezygnują z KM...
Ponadto nie wiem czy wiesz, ale ta cała marka FG na pojazdach, którą krytykujesz, spowodowała jakoby pośrednio, że zniknęły właśnie reklamy całopojazdowe (na pojazdach w FG), bo inaczej do dzisiaj może byłyby folie, przez które po zmroku lub w deszczu nic faktycznie nie było widać. Zresztą do dzisiaj żółte tramwaje TS dalej tak jeżdżą bodajże.
wysłane przez t105n 49
> Ponadto nie wiem czy wiesz, ale ta cała marka FG na pojazdach, którą > krytykujesz, spowodowała jakoby pośrednio, że zniknęły właśnie > reklamy całopojazdowe (na pojazdach w FG), bo inaczej do dzisiaj może > byłyby folie, przez które po zmroku lub w deszczu nic faktycznie nie > było widać.
Zamienił stryjek... Reklamy z okien można było wyrugować bez wprowadzania na nie ciapów. W innych miastach się udało.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez Jasiek 36
> Zamienił stryjek... > Reklamy z okien można było wyrugować bez wprowadzania na nie > ciapów. W innych miastach się udało.
Wiesz gadanie na zasadzie się w innych miastach udało. Nie wiele zmienia. U nas się udało i to dzięki malowaniu FG i nie zaprzeczysz temu. Pozdrawiam.
wysłane przez t105n 49
> Wiesz gadanie na zasadzie się w innych miastach udało. Nie wiele > zmienia. U nas się udało i to dzięki malowaniu FG i nie zaprzeczysz > temu. Pozdrawiam.
To tylko przypomnę, że na kilku dąbskich autobusach były całopojazdowe reklamy mimo malowania FG. Chyba MAN #2001 i #2002. Może coś jeszcze, ale na Prawobrzeżu bywam rzadko.
-- "I pełno ludzi w każdym wagonie, a w jednym krowy, a w drugim konie." (Julian Tuwim "Lokomotywa")
wysłane przez Jasiek 36
> To tylko przypomnę, że na kilku dąbskich autobusach były > całopojazdowe reklamy mimo malowania FG. Chyba MAN #2001 i #2002.
Tak było, ale to były epizody, które zwalczono. I tak całkiem serio moim zdaniem także, skoro kontury kleksów są elementem malowania i oznaczenia pojazdów km, zatem powinny być na każdym pojeździe, a nie na zasadzie dobrowolności wedle uznania władz przewoźników, ale to tylko moje zdanie. Bo na tej zasadzie to np. SPAD mogłoby sobie nie umieszczać herbu miasta, bo mu nie pasuje, a TS mogłoby np. numery taborowe naklejać koloru granatowego, bo Pan prezes lubi bardziej granatowy. Mam nadzieję, że rozumiesz to porównanie.
wysłane przez Luke_Police 163
> Zadziwia mnie, jak niektórym z Was zależy, żeby pasażerowie NIE > mogli podróżować w przyzwoitych warunkach. > A później lament, że rezygnują z KM...
Moim zdaniem jest wiele ważniejszych rzeczy niż jakieś kontury kleksów na szybach. Jeśli ludzie rezygnują z KM to raczej dlatego, że nie spełnia ich oczekiwań jeśli chodzi o czas dojazdu, elastyczność przesiadek, komfort podróży (czystość pojazdów, osoby uciążliwe wśród pasażerów itp.) pogorszenie oferty dojazdu (np. od początku tego roku gmina Kołbaskowo straciła dobre połączenie z dworcem PKP w Szczecinie w postaci linii 81), stan techniczny taboru (i niekoniecznie chodzi tu o rzeczy ważne takie jak silnik, skrzynia biegów, czy hamulce - ale np. o hałasujący biletomat GMV, który nie pozwala porozmawiać przez telefon podczas podróży), czy sytuacje losowe - popsuł się tramwaj, ktoś spóźnił się do pracy i poniósł tego konsekwencje służbowe. Brak priorytetów dla komunikacji miejskiej też nie sprzyja powrotowi kierowców samochodów do korzystania z KM.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)