Forum

Grudniowe zmiany w rozkładach jazdy

1 grudnia wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy linii 54, 56, 84, 86, 87, 91 i 94.

wysłane przez Mar321 0

Zgodnie z projektem budżetu miasta na rok 2020 "(...) planowane są oszczędności w wyniku zmiany siatki połączeń komunikacyjnych, które wprowadza się pod wpływem rosnących kosztów usług transportowych." Wydatki planuje się obciąć z obecnych 296 mln zł na 289 mln zł, czyli możemy oczekiwać kolejnych pozytywnych inaczej informacji. I to miasto chce wyprowadzić samochody z centrum. Pogratulować.

wysłane przez kasper1 48

Przyczyną chronicznych cięć według mnie są to:

- braki kierowców
- odpływ pasażerów spowodowany wzrostem niedzieli niehandlowych
- optymalizacja kosztów spowodowanych między innymi budową aquaparku i przebudową stadionu.

Taka jest moja opinia.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez Karton_03 89

kasper1 napisał(a):
Przyczyną chronicznych cięć według mnie są to:

- braki kierowców
- odpływ pasażerów spowodowany wzrostem niedzieli niehandlowych
- optymalizacja kosztów spowodowanych między innymi budową aquaparku i przebudową stadionu.

Do tego można jeszcze dodać finansowanie różnorakich obietnic serwowanych raz za razem przez pewnego starszego pana z Żoliborza...

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Glemp 0

Karton_03 napisał(a):
Do tego można jeszcze dodać finansowanie różnorakich obietnic serwowanych raz za razem przez pewnego starszego pana z Żoliborza...

Jak o polityce mowa, to może spójrz kto ma obecnie większość w radzie miasta ;) A poważniej - to, co piszecie to raczej preteksty, a nie powody. Gdyby komunikację publiczną traktowano priorytetowo, żadna z tych okoliczności nie byłaby w stanie wyrządzić takich spustoszeń, jakie od pewnego czasu zachodzą w rozkładach. A tak czekamy na kolejny komunikat ZDiTM, w wolnych chwilach dowiemy się jak cudownie można spędzić czas na placu Orła Białego czy innego tam Adamowicza.

wysłane przez t105n  49

Glemp napisał(a):
A tak czekamy na kolejny komunikat ZDiTM, w wolnych chwilach dowiemy się jak cudownie można spędzić czas na placu Orła Białego czy innego tam Adamowicza.

Żeby spędzić gdzieś czas, to trzeba mieć możliwość dojazdu. No chyba że dopychamy miasto samochodami i słuchamy kolejnych lamentów nad zatłoczeniem ulic i parkingów.

wysłane przez Michal 2

kasper1 napisał(a):
Przyczyną chronicznych cięć według mnie są to:

- braki kierowców
- odpływ pasażerów spowodowany wzrostem niedzieli niehandlowych
- optymalizacja kosztów spowodowanych między innymi budową aquaparku i przebudową stadionu.

Moim zdaniem wszystko będzie szło w kierunku ograniczeń w dni wolne, a wzmocnień w szczycie. Ten komunikat jakoś w sumie wpisuje się w tą tendencję obserwowaną też w innych miastach. W dni wolne, przy pustych drogach komunikacja nigdy nie będzie konkurencją dla samochodu i będzie ona miała funkcję jedynie zachowawczą, aby była możliwość dojazdu dla osób nie posiadających auta. (A tych jednak coraz mniej)
Rażąco inaczej sytuacja wyglada w szczycie. Tu jest duża szansa na pozyskanie pasażera : bo parking, bo korki, bo mi się nie chce, bo jazda w szczycie to udręka. I tu jakieś wzmocnienia powinny nastąpić (jak 86, jak ta linia powstawała i zainteresowanie było można powiedzieć średnie, tak przypuszczałem, że kiedyś zyska popularność)
Ostatnio moją znajomą nierozłącznie związaną ze swoim samochodem zobaczyłem podróżującą wygodnie w „10”. Byłem w szoku, a okazało się, że ma to związek ze zmianami na Pl. Orła B. Czyli jednak to działa. Jeden samochód na trasie napewno mniej. :)

A jeżeli 91 i 94 nie sprawdziło się to dobrze, że miasto się z tego po jakimś czasie wycofuje, a nie brnie w zaparte. Swoją droga jechałem ostatnio i tłumu nie było.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kasper1 48

Michal napisał(a):
Moim zdaniem wszystko będzie szło w kierunku ograniczeń w dni wolne.

W niedziele wystarczyłoby na przykład ograniczyć częstotliwość linii tramwajowych poza "jedynką", "czwórką" i "dziesiątką" z 12-minutowej do 20-24 minutowej.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez N236 0

(...) zwracam uwagę, że "4" w ogóle nie kursuje w dni świąteczne. Ale sugestia ze zmniejszeniem częstotliwości jak najbardziej zasadna. W Poznaniu (jeżeli nic się nie zmieniło) w niedziele tramwaje kursują co 20 minut. W Szczecinie poza jedną pętlą (Goclaw) dociera więcej niż 1 linia. Spokojnie można wtedy zrobić cykl 10 - 10 lub 7 - 7 - 6 i dramatu chyba by to nie spowodowało?

wysłane przez Luke_Police  163

N236 napisał(a):
(...) zwracam uwagę, że "4" w ogóle nie kursuje w dni świąteczne. Ale sugestia ze zmniejszeniem częstotliwości jak najbardziej zasadna. W Poznaniu (jeżeli nic się nie zmieniło) w niedziele tramwaje kursują co 20 minut. W Szczecinie poza jedną pętlą (Goclaw) dociera więcej niż 1 linia. Spokojnie można wtedy zrobić cykl 10 - 10 lub 7 - 7 - 6 i dramatu chyba by to nie spowodowało?

Też uważam, że tramwajów w niedziele niehandlowe jest nadpodaż w stosunku do potrzeb. Tylko wiecie... Linia 6 jest skomunikowana z 58 i 102. Linie 1 i 9 ze 103, 106, 51 i 121. Linie 8 i 10 ze 108, 88 i 124. Na Basenie Górniczym też zdaje się są jakieś skomunikowania, więc... każda zmiana rozkładu komunikacji tramwajowej spowoduje konieczność zmian wielu linii autobusowych. Można zejść z częstotliwości podstawowej 12 minut w niedziele do 15 lub 20, tylko wtedy trzeba będzie poprzesuwać w czasie skomunikowane kursy autobusów. Ogarnięcie tak dużych zmian przez ZDiTM potrwa pewnie kilka tygodni.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mati524

Mar321 napisał(a):
Zgodnie z projektem budżetu miasta na rok 2020 "(...) planowane są oszczędności w wyniku zmiany siatki połączeń komunikacyjnych.

Podobno od nowego roku tych zmian ma być sporo. Chodzą plotki że chcą zlikwidować linie F.

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):
Chodzą plotki że chcą zlikwidować linie F.

Jakieś konkrety?

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
kasper1 napisał(a):
Jakieś konkrety?

Dowiesz się z komunikatu ZDiTM ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Mati524 napisał(a):
Podobno od nowego roku tych zmian ma być sporo. Chodzą plotki że chcą zlikwidować linie F.

Co to za pośpiech, który jedzie tylko 6 minut krócej niż 107.
94

wysłane przez kasper1 48

Linia 94 to bezsensowny twór, który powinien zniknąć jak 55, czyli zostać wykreślony z siatki linii komunikacji miejskiej.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Administracja 0

Proszę zwracać uwagę, komu i na co odpowiadasz.

wysłane przez Mati524

Wojtek napisał(a):
Co to za pośpiech, który jedzie tylko 6 minut krócej niż 107.

Przy obecnych korkach i przebudowie drogi w Przęsocinie która będzie trwać jeszcze ze 2 czy 3 lata, bo inwestycja jest podzielona na 3 etapy - ta linia nie ma sensu. Wszystko i tak jeździ opóźnione 10-20 minut. Codziennie.

Pozdrawiam :)
Mati524 napisał(a):
Przy obecnych korkach i przebudowie drogi w Przęsocinie która będzie trwać jeszcze ze 2 czy 3 lata, bo inwestycja jest podzielona na 3 etapy - ta linia nie ma sensu.

To pewnie dlatego autobusy F jeżdżą podobno zawalone po sufit 😉
MQ napisał(a):
To pewnie dlatego autobusy F jeżdżą podobno zawalone po sufit 😉

Jak przez 40 minut nie ma żadnej 107 to ludzie wsiadają do pierwszego lepszego autobusu który jedzie, już nie patrzą czy to 101, 107 czy F. Tak samo jest w przypadku B i 51/78.
lukaszenko napisał(a):
Jak przez 40 minut nie ma żadnej 107 to ludzie wsiadają do pierwszego lepszego autobusu który jedzie, już nie patrzą czy to 101, 107 czy F. Tak samo jest w przypadku B i 51/78.

Duże napełnienia na F zaczęły się na długo zanim rozpoczęto przebudowę drogi w Przęsocinie i są związane raczej z bezpłatnymi przejazdami dla uczniów.