Forum

Tramwaje Szczecińskie na razie nie planują zakupów tramwajów

Większość miast posiadających sieci tramwajowe wykorzystała obecną perspektywę finansową UE do zakupu nowych pojazdów. Trwa teraz przetarg w Grudziądzu, a niebawem z postępowaniem ma wystartować Toruń. Wyjątkiem jest tutaj Szczecin. Tamtejszy przewoźnik zamierza kontynuować jedynie modernizację Tatr, a także montaż we własnym zakresie kilku sztuk nowych tramwajów.

Kiedy w końcu ktoś zauważy, że modernizacja Tatr miałaby sens z 10 lat temu?
333Wojtas333 napisał(a):
Kiedy w końcu ktoś zauważy, że modernizacja Tatr miałaby sens z 10 lat temu?

Za dziesięć lat 😂😂😂 mogliby chociaż pomyśleć o niskopodłogowej wstawce wzorem Bety... ale to tylko Szczecin...
Czarny87 napisał(a):
Za dziesięć lat 😂😂😂 mogliby chociaż pomyśleć o niskopodłogowej wstawce wzorem Bety... ale to tylko Szczecin...

Jestem wstrząśniety tym, co przeczytałem...
Serio myślałem, że zakup nowego taboru to tylko kwestia czasu. A tu nawet planów nie ma! A wiadomo, że od planu do realizacji i tak długa droga.
Przegubowe Tatry są naprawdę super, ale na dziś. Modernizować je bez niskiej wstawki to głupota i brak perspektywicznego myślenia. Z zazdrością patrzę na miasta, gdzie przybywa nowego taboru. Czekam tylko, jak zaraz ktoś ogłosi 100% taboru z przynajmniej częściowo niską podłogą. My zostaniemy z wysokimi Tatrami na kolejne ćwierćwiecze...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
Jestem wstrząśniety tym, co przeczytałem...
Serio myślałem, że zakup nowego taboru to tylko kwestia czasu. A tu nawet planów nie ma! A wiadomo, że od planu do realizacji i tak długa droga.
Przegubowe Tatry są naprawdę super, ale na dziś. Modernizować je bez niskiej wstawki to głupota i brak perspektywicznego myślenia. Z zazdrością patrzę na miasta, gdzie przybywa nowego taboru. Czekam tylko, jak zaraz ktoś ogłosi 100% taboru z przynajmniej częściowo niską podłogą. My zostaniemy z wysokimi Tatrami na kolejne ćwierćwiecze...

W TS-ach Tatry T6 będą eksploatowane dłużej, pomimo planu wycofania ich do 2020.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
(...) Że T6 pożyją dłużej to było widać już od kilku(nastu) miesięcy. Ale... najwyższa pora wyremontować / przebudować najstarszą zajezdnię, czyli Golęcin. KT to nie tylko Pogodno. Na Golęcinie nie muszą stacjonować Swingi. Wystarczą np. Moderusy z niską częścią. Poza tym czym nowszy tabor tym gorsze statystyki gotowości do wyjazdu, co widać po ZP. A z tą niską wstawką do Tatr to nie wiem czy nie bardziej nadawały by się T6, niż te przegubowe. W przegubowych trza by bylo dołożyć minimum jeden wózek, z dwóch T6 jest ich wystarczająca ilość.