Forum
Nowy rok – nowe rozkłady jazdy
- Nowy rok – nowe rozkłady jazdy
- Nowe rozkłady
- Żenada
wysłane przez kasper1 50
- Linia 99 zostanie przemianowana na linię 901, oraz będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach 6-17.
- Linia 95 zostanie przemianowana na linię 904
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej
- W międzyszczycie zostanie ograniczona częstotliwość linii A i B do 20-minutowej częstotliwości, zaś wieczorem w dni powszednie do 30-minutowej częstotliwości
- Linia F zostanie zlikwidowana, co było wcześniej wspominane.
W kontekście linii A i B ZDiTM po raz kolejny udowodni, że jest pogarszane połączenie lewobrzeża z prawobrzeżem.
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez wojtazz 42
Na stronie internetowej ZDiTM pojawiły się nowe informacje na temat rozkładów jazdy obowiązujących od 1 stycznia 2020.:
- Linia F zostanie zlikwidowana, co było wcześniej wspominane.
Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)
wysłane przez Mar321 0
Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)
Ciekawie, z tego co wiem to już dzisiaj w 107 się drzwi nie domykają w szczycie, a tu jeszcze likwidacja F bez żadnej kompensacji.
wysłane przez Radzio
Ciekawie, z tego co wiem to już dzisiaj w 107 się drzwi nie domykają w szczycie, a tu jeszcze likwidacja F bez żadnej kompensacji.
W sumie F jedzie tylko 5 min szybciej. I nie wiem, ale za każdym razem jak jechałem tym pośpiechem to dużo osób nim nie jechało. No ale powinni dodać te kilka kursów do linii 107, bo w szczycie jest tłoczno.
wysłane przez Kanarek 58
W sumie F jedzie tylko 5 min szybciej. I nie wiem, ale za każdym razem jak jechałem tym pośpiechem to dużo osób nim nie jechało. No ale powinni dodać te kilka kursów do linii 107, bo w szczycie jest tłoczno.
W praktyce różnica czasu przejazdu między F i 107 to 2 minuty. Ostatnio często widuje „eFkę” i pasażerów jakby przybyło. Nie mam pojęcia czy to moje błędne obserwacje czy tak naprawdę jest, ale likwidacja tego pośpiecha bez dodania dodatkowych kursów dla linii 107 to rzeczywiście głupie posunięcie.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez Luke_Police 163
W praktyce różnica czasu przejazdu między F i 107 to 2 minuty.
Nie gadaj, może tak wychodziło między faktycznym czasem jazdy F, a rozkładowym czasem 107 (teoretycznym), ale to tylko przez wahadło w Przęsocinie. W praktyce jak jeździłem linią F, to przeważnie po drodze wyprzedzało się ze 2 autobusy 107. Oszczędność czasu dla pasażera była zauważalna względem zapchanego w szczycie 107.
Technik serwisu :)
wysłane przez Luke_Police 163
Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)
Zawiesić to można coś na okres wakacji, ferii, remontu drogi itp. Tutaj mamy zawieszenie bezterminowe, czyli w praktyce będzie to likwidacja linii. Proponuję zaczekać do stycznia i obserwować ilostan taborowy SPPK. Jeśli MAN-y NL313-15 zejdą ze stanu i nie przybędzie nic w zamian, nie liczyłbym na przyszłe "odwieszenie" linii F.
Technik serwisu :)
wysłane przez man 128
Zawiesić to można coś na okres wakacji, ferii, remontu drogi itp. Tutaj mamy zawieszenie bezterminowe, czyli w praktyce będzie to likwidacja linii. Proponuję zaczekać do stycznia i obserwować ilostan taborowy SPPK. Jeśli MAN-y NL313-15 zejdą ze stanu i nie przybędzie nic w zamian, nie liczyłbym na przyszłe "odwieszenie" linii F.
Teoretycznie w opisie zmian na górze rozkładów od 01.01.2020 zniknęło "zawieszenie linii F", także może nie jest to jeszcze decyzja na 100%.
wysłane przez Tatra108 10
W kontekście linii A i B ZDiTM po raz kolejny udowodni, że jest pogarszane połączenie lewobrzeża z prawobrzeżem.
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Arek Dynamo 0
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...
A które miasto w Polsce ma idealną komunikację? bo jeśli mowa o miastach wojewódzkich to wszędzie są jakieś wady (może w Warszawie mniejsze) bo i w Gdańsku nieciekawie z tym, w Poznaniu różnie z komunikacją bywa, nie wspominając o masie innych przypadków takich jak we Wrocławiu czy innych miejskich ośrodkach
wysłane przez Mar321 0
A które miasto w Polsce ma idealną komunikację? bo jeśli mowa o miastach wojewódzkich to wszędzie są jakieś wady (może w Warszawie mniejsze) bo i w Gdańsku nieciekawie z tym, w Poznaniu różnie z komunikacją bywa, nie wspominając o masie innych przypadków takich jak we Wrocławiu czy innych miejskich ośrodkach
Prawda, ja tam pomimo tego co się teraz dzieje nadal uważam, że dobrze podróżuje się po tym mieście komunikacją. Natomiast szkoda, że zamiast polepszana jest ona regularnie pogarszana.
Co do Warszawy, polemizowałbym. Po ponad 4 latach tam z przyjemnością wróciłem do Szczecina. Jeden wielki zlot opóźnionych puszek sardynek :-)
wysłane przez Kanarek 58
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...
Akurat z pośpiechów korzysta sporo ludzi mimo podwójnej taryfy i dopóki autobusy będą jeździć pełne to dalej za przejazd pośpiechem będziemy płacić podwójnie. Z kolei gdyby nie podwójna taryfa to SST jeździło by puste (poza szczytem i tak od BG jeździ czasem 5-7 osób) i pewnie tak by się to wszystko potoczyło.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez t105n 49
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych.
Prawie we wszystkich miastach już je uśmiercono.
wysłane przez MatiMichalak 0
Prawie we wszystkich miastach już je uśmiercono.
W Warszawie funkcjonują linie przyspieszone 5XX na zasadach takich samych jak linie pospieszne, czyli postoje nie na wszystkich przystankach. Taryfa dla takich linii jest identyczna z liniami zwykłymi i linie przyspieszone cieszą się olbrzymią popularnością. Nie muszą zatem być one dobijane. Zapewne taki krok i u nas spowodowałby wzrost pasażerów linii pospiesznych. Dla linii F i 107 taki krok byłby wskazany, bo 107 często jeździ przepełnione. Zamiast je wykańczać powinno się je rozwijać i zapomnieć o tej archaicznej podwójnej taryfie dla pośpiechów. Tylko to może uratować sytuację szczecińskiej komunikacji miejskiej.
Ale SST i SKM byłyby wówczas może i n ie potrzebne gdyby się tak zrobiło. Moim zdaniem obie (SST oraz SKM), przy równej taryfie dla zwykłych i pośpiechów, byłyby dobrym uzupełnieniem oferty przewozowej. Pośpiechy nie zabrałyby im pasażerów, jestem tego pewny.
wysłane przez Mar321 0
ciach
Nie do końca można tak bezpośrednio porównać pięćsetki w Warszawie z naszymi pospiesznymi. Proszę zauważyć, że nasze pospieszne w większości pokrywają się z relacjami odpowiednich linii zwykłych, pozwalając na podróż z ominięciem części przystanków i bez przesiadki. Można powiedzieć, że to taka dodatkowa komunikacja. W Warszawie tak nie jest, są to linie stanowiące zazwyczaj jedyny sensowny sposób podróży w danej relacji.
Odrębną sprawą jest to, że obecne dokładanie przystanków jest wypaczeniem idei, psuciem tych linii i zmniejszaniem popytu. Raczej w tej dziedzinie oczekiwałbym działań, redukcji liczby zatrzymań, a nie zmian taryfowych.
wysłane przez torwid 67
Na stronie internetowej ZDiTM pojawiły się nowe informacje na temat rozkładów jazdy obowiązujących od 1 stycznia 2020.:
(...)
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej
Bzdura. Kursy do szkoły zostają, natomiast ostatni kurs do Kwiatkowskiego ma być ok. godz. 17.
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez maciekos95 3
- Linia 99 zostanie przemianowana na linię 901, oraz będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach 6-17.
- Linia 95 zostanie przemianowana na linię 904
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się wzięły takie dziwne numery? Logiczną numeracją byłoby albo 905, 908 i 909 albo 901, 902 i 903. A tutaj mamy coś zupełnie innego, bez żadnej konsekwencji.
wysłane przez Pepe 235
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się wzięły takie dziwne numery? Logiczną numeracją byłoby albo 905, 908 i 909 albo 901, 902 i 903. A tutaj mamy coś zupełnie innego, bez żadnej konsekwencji.
901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.
wysłane przez maciekos95 3
901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.
Podejrzewam, że większość ludzi nie złapie tej analogii. Nie jest to zbyt intuicyjne. To już mogli zrobić 951, 964 i 988. Wtedy przynajmniej każdy by się domyślił o co chodzi.
wysłane przez Kanarek 58
901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.
Z tych linii korzystają tylko lokalni mieszkańcy i według mnie takie oznaczenie robi tylko syf w numeracji. Te linie są od siebie na tyle oddalone, że niemożliwe jest aby doszło do jakiejkolwiek pomyłki przy wsiadaniu do pojazdu, więc średnio rozumiem po co takie oznaczenie. Ludzie i tak nie zrozumieją o co chodzi w tej numeracji, tak więc numeracja tych linii powinna iść po kolei zaczynając od 901 i dalej idąc w górę.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez lukaszenko 16
Te linie są od siebie na tyle oddalone, że niemożliwe jest aby doszło do jakiejkolwiek pomyłki przy wsiadaniu do pojazdu, więc średnio rozumiem po co takie oznaczenie. Ludzie i tak nie zrozumieją o co chodzi w tej numeracji[...]
Sam sobie odpowiedziałeś - ludzie nie rozumieją więc dla nich to obojętne, a zarządzający siecią KM mają spokój ducha że im się wszystko zgadza. Wilk syty i owca cała.
wysłane przez jas59 ?
Pytam, jak długo miasto i ZDiTM będą prowadziły taką politykę transportową? Mając za nic swoje wcześniejsze ustalenia - uchwały w sprawie polityki transportowej.
cogito ergo sum
wysłane przez Mar321 0
ciach
Już to gdzieś wcześniej pisałem. Kilka lat temu w ciągu godziny w szczycie było 20 tramwajów i 24 autobusy A/B/D/G, teraz 15 tramwajów i 10 autobusów A/B. I teraz niby chcą wyprowadzić samochody z centrum, uspokajanie ruchu, likwidacja miejsc postojowych, Hangarowa P+R. To co robi to miasto to jakaś kpina, która się nie trzyma kupy.
wysłane przez Luke_Police 163
Już to gdzieś wcześniej pisałem. Kilka lat temu w ciągu godziny w szczycie było 20 tramwajów i 24 autobusy A/B/D/G, teraz 15 tramwajów i 10 autobusów A/B. I teraz niby chcą wyprowadzić samochody z centrum, uspokajanie ruchu, likwidacja miejsc postojowych, Hangarowa P+R. To co robi to miasto to jakaś kpina, która się nie trzyma kupy.
W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu. A tak poza tym, to widzę, że po raz kolejny ZDiTM w komunikatach nie potrafi zatytułować poprawnie i dostadnie zaprezentowanej informacji. Pojęcia takie jak "nowe rozkłady jazdy" czy "zmiany w rozkładach jazdy" rozmijają się z prawdą, kiedy zmiany ograniczają się do cięć pracy przewozowej. Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.
Technik serwisu :)
wysłane przez kasper1 50
W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu.
Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez Kanarek 58
Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.
Co jest złego w wałbrzyskiej KM? Ja bym właśnie chciał żeby Szczecin miał taką komunikację miejską... Wi-Fi, nowy tabor, dobra częstotliwość kursów. No chyba, że mówimy o Wałbrzychu sprzed 8 lat, bo wtedy to już inna sprawa :-)
Pozdrawiam :-)
wysłane przez Arek Dynamo 0
Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.
A co masz dokładnie na myśli? Bo akurat w Koszalinie komunikacja dobrze funkcjonuje.
wysłane przez t105n 49
A co masz dokładnie na myśli? Bo akurat w Koszalinie komunikacja dobrze funkcjonuje.
Widziałem rozkłady jazdy na 25 grudnia i nie podzielam tej opinii.
wysłane przez Arek Dynamo 0
Widziałem rozkłady jazdy na 25 grudnia i nie podzielam tej opinii.
Mówię tutaj o ogólnym rozkładzie, a nie dniu w którym i tak autobusy pewnie wożą powietrze :p a tak przynajmniej kierowcy maja wolne
wysłane przez 333Wojtas333 15
W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu. A tak poza tym, to widzę, że po raz kolejny ZDiTM w komunikatach nie potrafi zatytułować poprawnie i dostadnie zaprezentowanej informacji. Pojęcia takie jak "nowe rozkłady jazdy" czy "zmiany w rozkładach jazdy" rozmijają się z prawdą, kiedy zmiany ograniczają się do cięć pracy przewozowej. Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.
Przeglądam rozkład A i B i jedyne co rzuca się w oczy to zmniejszenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych w dniach roboczych (co swoją drogą jest złym rozwiązaniem, bo i wtedy w takich godzinach potrafią jeździć pełne). Czy coś jeszcze się zmieniło co umknęło mi uwadze?
wysłane przez Mar321 0
Przeglądam rozkład A i B i jedyne co rzuca się w oczy to zmniejszenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych w dniach roboczych (co swoją drogą jest złym rozwiązaniem, bo i wtedy w takich godzinach potrafią jeździć pełne). Czy coś jeszcze się zmieniło co umknęło mi uwadze?
Do tego cięcie w międzyszczycie, zamiast co 15 to co 20. I chyba we wrześniu było wcześniejsze cięcie, w niedziele.
wysłane przez Wojtek 24
Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.
Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.
wysłane przez lukaszenko 16
Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.
No tu akurat racja, powinniście być wdzięczni że jeszcze ta komunikacja jakkolwiek funkcjonuje.
wysłane przez Czarny87
Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.
Jakbyś tam był: https://gs24.pl/nie-mozna-ograniczac-komunikacji-miejskiej-radni-apeluja-o-przywrocenie-polaczen/ar/c1-14694129 Pani Hanna żeni kity niczym najlepszy wóz propagandowy w II WŚ...
wysłane przez Czarny87
wysłane przez kasper1 50
Kolejne żenujące posunięcie Krzystka i UM, stadion i aquapark pociągnęły budżet na dno i szuka się oszczędności na każdym kroku.
Niestety, od września 2019 roku mamy echo cięć rodem z lat 2001-2002. Jeśli tak dalej pójdzie to w 2023 roku będziemy mieli komunikację na poziomie z 2005 roku.
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez szaszlyk20 7
Kolejne żenujące posunięcie Krzystka i UM, stadion i aquapark pociągnęły budżet na dno i szuka się oszczędności na każdym kroku.
Z drugiej strony w tym roku UM będzie miał zdecydowanie mniejsze wpływy z podatków, dlatego szukają oszczędności. Z tym, że na KM nie ma co oszczędzać, to tylko pogorszy ilość aut na Szosie Polskiej i ciągu Prawo-Lewobrzeże, a do SKM jeszcze daleko.