Forum

Nowy rok – nowe rozkłady jazdy

wysłane przez kasper1 50

Na stronie internetowej ZDiTM pojawiły się nowe informacje na temat rozkładów jazdy obowiązujących od 1 stycznia 2020.:

- Linia 99 zostanie przemianowana na linię 901, oraz będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach 6-17.
- Linia 95 zostanie przemianowana na linię 904
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej
- W międzyszczycie zostanie ograniczona częstotliwość linii A i B do 20-minutowej częstotliwości, zaś wieczorem w dni powszednie do 30-minutowej częstotliwości
- Linia F zostanie zlikwidowana, co było wcześniej wspominane.

W kontekście linii A i B ZDiTM po raz kolejny udowodni, że jest pogarszane połączenie lewobrzeża z prawobrzeżem.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
kasper1 napisał(a):
Na stronie internetowej ZDiTM pojawiły się nowe informacje na temat rozkładów jazdy obowiązujących od 1 stycznia 2020.:

- Linia F zostanie zlikwidowana, co było wcześniej wspominane.


Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)
wojtazz napisał(a):
Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)

Ciekawie, z tego co wiem to już dzisiaj w 107 się drzwi nie domykają w szczycie, a tu jeszcze likwidacja F bez żadnej kompensacji.

wysłane przez Radzio

Mar321 napisał(a):
Ciekawie, z tego co wiem to już dzisiaj w 107 się drzwi nie domykają w szczycie, a tu jeszcze likwidacja F bez żadnej kompensacji.

W sumie F jedzie tylko 5 min szybciej. I nie wiem, ale za każdym razem jak jechałem tym pośpiechem to dużo osób nim nie jechało. No ale powinni dodać te kilka kursów do linii 107, bo w szczycie jest tłoczno.
Radzio napisał(a):
W sumie F jedzie tylko 5 min szybciej. I nie wiem, ale za każdym razem jak jechałem tym pośpiechem to dużo osób nim nie jechało. No ale powinni dodać te kilka kursów do linii 107, bo w szczycie jest tłoczno.

W praktyce różnica czasu przejazdu między F i 107 to 2 minuty. Ostatnio często widuje „eFkę” i pasażerów jakby przybyło. Nie mam pojęcia czy to moje błędne obserwacje czy tak naprawdę jest, ale likwidacja tego pośpiecha bez dodania dodatkowych kursów dla linii 107 to rzeczywiście głupie posunięcie.

Pozdrawiam :-)
Kanarek napisał(a):
W praktyce różnica czasu przejazdu między F i 107 to 2 minuty.

Nie gadaj, może tak wychodziło między faktycznym czasem jazdy F, a rozkładowym czasem 107 (teoretycznym), ale to tylko przez wahadło w Przęsocinie. W praktyce jak jeździłem linią F, to przeważnie po drodze wyprzedzało się ze 2 autobusy 107. Oszczędność czasu dla pasażera była zauważalna względem zapchanego w szczycie 107.

Technik serwisu :)
wojtazz napisał(a):
Nie zlikwidowana tylko "zawieszona" ;-)

Zawiesić to można coś na okres wakacji, ferii, remontu drogi itp. Tutaj mamy zawieszenie bezterminowe, czyli w praktyce będzie to likwidacja linii. Proponuję zaczekać do stycznia i obserwować ilostan taborowy SPPK. Jeśli MAN-y NL313-15 zejdą ze stanu i nie przybędzie nic w zamian, nie liczyłbym na przyszłe "odwieszenie" linii F.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):
Zawiesić to można coś na okres wakacji, ferii, remontu drogi itp. Tutaj mamy zawieszenie bezterminowe, czyli w praktyce będzie to likwidacja linii. Proponuję zaczekać do stycznia i obserwować ilostan taborowy SPPK. Jeśli MAN-y NL313-15 zejdą ze stanu i nie przybędzie nic w zamian, nie liczyłbym na przyszłe "odwieszenie" linii F.

Teoretycznie w opisie zmian na górze rozkładów od 01.01.2020 zniknęło "zawieszenie linii F", także może nie jest to jeszcze decyzja na 100%.
kasper1 napisał(a):
W kontekście linii A i B ZDiTM po raz kolejny udowodni, że jest pogarszane połączenie lewobrzeża z prawobrzeżem.

Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Post został wyedytowany przez autora.
Tatra108 napisał(a):
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...

A które miasto w Polsce ma idealną komunikację? bo jeśli mowa o miastach wojewódzkich to wszędzie są jakieś wady (może w Warszawie mniejsze) bo i w Gdańsku nieciekawie z tym, w Poznaniu różnie z komunikacją bywa, nie wspominając o masie innych przypadków takich jak we Wrocławiu czy innych miejskich ośrodkach
Arek Dynamo napisał(a):
A które miasto w Polsce ma idealną komunikację? bo jeśli mowa o miastach wojewódzkich to wszędzie są jakieś wady (może w Warszawie mniejsze) bo i w Gdańsku nieciekawie z tym, w Poznaniu różnie z komunikacją bywa, nie wspominając o masie innych przypadków takich jak we Wrocławiu czy innych miejskich ośrodkach

Prawda, ja tam pomimo tego co się teraz dzieje nadal uważam, że dobrze podróżuje się po tym mieście komunikacją. Natomiast szkoda, że zamiast polepszana jest ona regularnie pogarszana.
Co do Warszawy, polemizowałbym. Po ponad 4 latach tam z przyjemnością wróciłem do Szczecina. Jeden wielki zlot opóźnionych puszek sardynek :-)
Tatra108 napisał(a):
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych. A taryfa jak była podwójna tak jest. Takie rzeczy tylko w Szczecinie. Zamiast zachęcać to zniechęcają, a potem płacz, bo "korki są, a autobusy powietrze wożą". Daleko Szczecinowi do miasta z idealną komunikacją, oj daleko...

Akurat z pośpiechów korzysta sporo ludzi mimo podwójnej taryfy i dopóki autobusy będą jeździć pełne to dalej za przejazd pośpiechem będziemy płacić podwójnie. Z kolei gdyby nie podwójna taryfa to SST jeździło by puste (poza szczytem i tak od BG jeździ czasem 5-7 osób) i pewnie tak by się to wszystko potoczyło.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez t105n  49

Tatra108 napisał(a):
Dążą do powolnej śmierci pośpiesznych.

Prawie we wszystkich miastach już je uśmiercono.
t105n napisał(a):
Prawie we wszystkich miastach już je uśmiercono.

W Warszawie funkcjonują linie przyspieszone 5XX na zasadach takich samych jak linie pospieszne, czyli postoje nie na wszystkich przystankach. Taryfa dla takich linii jest identyczna z liniami zwykłymi i linie przyspieszone cieszą się olbrzymią popularnością. Nie muszą zatem być one dobijane. Zapewne taki krok i u nas spowodowałby wzrost pasażerów linii pospiesznych. Dla linii F i 107 taki krok byłby wskazany, bo 107 często jeździ przepełnione. Zamiast je wykańczać powinno się je rozwijać i zapomnieć o tej archaicznej podwójnej taryfie dla pośpiechów. Tylko to może uratować sytuację szczecińskiej komunikacji miejskiej.

Ale SST i SKM byłyby wówczas może i n ie potrzebne gdyby się tak zrobiło. Moim zdaniem obie (SST oraz SKM), przy równej taryfie dla zwykłych i pośpiechów, byłyby dobrym uzupełnieniem oferty przewozowej. Pośpiechy nie zabrałyby im pasażerów, jestem tego pewny.
MatiMichalak napisał(a):
ciach

Nie do końca można tak bezpośrednio porównać pięćsetki w Warszawie z naszymi pospiesznymi. Proszę zauważyć, że nasze pospieszne w większości pokrywają się z relacjami odpowiednich linii zwykłych, pozwalając na podróż z ominięciem części przystanków i bez przesiadki. Można powiedzieć, że to taka dodatkowa komunikacja. W Warszawie tak nie jest, są to linie stanowiące zazwyczaj jedyny sensowny sposób podróży w danej relacji.
Odrębną sprawą jest to, że obecne dokładanie przystanków jest wypaczeniem idei, psuciem tych linii i zmniejszaniem popytu. Raczej w tej dziedzinie oczekiwałbym działań, redukcji liczby zatrzymań, a nie zmian taryfowych.
kasper1 napisał(a):
Na stronie internetowej ZDiTM pojawiły się nowe informacje na temat rozkładów jazdy obowiązujących od 1 stycznia 2020.:

(...)
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej

Bzdura. Kursy do szkoły zostają, natomiast ostatni kurs do Kwiatkowskiego ma być ok. godz. 17.

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
kasper1 napisał(a):

- Linia 99 zostanie przemianowana na linię 901, oraz będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach 6-17.
- Linia 95 zostanie przemianowana na linię 904
- Linia 98 zostanie przemianowana na linię 908, oraz ulegną likwidacji kursy do szkoły przy ulicy Chobolańskiej

Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się wzięły takie dziwne numery? Logiczną numeracją byłoby albo 905, 908 i 909 albo 901, 902 i 903. A tutaj mamy coś zupełnie innego, bez żadnej konsekwencji.
maciekos95 napisał(a):
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć skąd się wzięły takie dziwne numery? Logiczną numeracją byłoby albo 905, 908 i 909 albo 901, 902 i 903. A tutaj mamy coś zupełnie innego, bez żadnej konsekwencji.

901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.
Pepe napisał(a):
901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.

Podejrzewam, że większość ludzi nie złapie tej analogii. Nie jest to zbyt intuicyjne. To już mogli zrobić 951, 964 i 988. Wtedy przynajmniej każdy by się domyślił o co chodzi.
Pepe napisał(a):
901 od linii 51, 904 od linii 64, 908 od 8 oraz 88.

Z tych linii korzystają tylko lokalni mieszkańcy i według mnie takie oznaczenie robi tylko syf w numeracji. Te linie są od siebie na tyle oddalone, że niemożliwe jest aby doszło do jakiejkolwiek pomyłki przy wsiadaniu do pojazdu, więc średnio rozumiem po co takie oznaczenie. Ludzie i tak nie zrozumieją o co chodzi w tej numeracji, tak więc numeracja tych linii powinna iść po kolei zaczynając od 901 i dalej idąc w górę.

Pozdrawiam :-)
Kanarek napisał(a):
Te linie są od siebie na tyle oddalone, że niemożliwe jest aby doszło do jakiejkolwiek pomyłki przy wsiadaniu do pojazdu, więc średnio rozumiem po co takie oznaczenie. Ludzie i tak nie zrozumieją o co chodzi w tej numeracji[...]

Sam sobie odpowiedziałeś - ludzie nie rozumieją więc dla nich to obojętne, a zarządzający siecią KM mają spokój ducha że im się wszystko zgadza. Wilk syty i owca cała.

wysłane przez jas59  ?

Jeśli chodzi o linie pospieszne A i B, ZDiTM tudzież miasto po raz kolejny udowadnia, że ma w głębokim poważaniu mieszkańców, pogarszając z każdą zmianą połączenia lewobrzeżnej i prawobrzeżnej części miasta. Później urzędnicy narzekają, że miasto jest zakorkowane, bo na czterystotysięczne miasto jest trzysta tysięcy samochodów.

Pytam, jak długo miasto i ZDiTM będą prowadziły taką politykę transportową? Mając za nic swoje wcześniejsze ustalenia - uchwały w sprawie polityki transportowej.

cogito ergo sum
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Mar321 0

jas59 napisał(a):
ciach

Już to gdzieś wcześniej pisałem. Kilka lat temu w ciągu godziny w szczycie było 20 tramwajów i 24 autobusy A/B/D/G, teraz 15 tramwajów i 10 autobusów A/B. I teraz niby chcą wyprowadzić samochody z centrum, uspokajanie ruchu, likwidacja miejsc postojowych, Hangarowa P+R. To co robi to miasto to jakaś kpina, która się nie trzyma kupy.

wysłane przez Luke_Police  163

Mar321 napisał(a):
Już to gdzieś wcześniej pisałem. Kilka lat temu w ciągu godziny w szczycie było 20 tramwajów i 24 autobusy A/B/D/G, teraz 15 tramwajów i 10 autobusów A/B. I teraz niby chcą wyprowadzić samochody z centrum, uspokajanie ruchu, likwidacja miejsc postojowych, Hangarowa P+R. To co robi to miasto to jakaś kpina, która się nie trzyma kupy.

W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu. A tak poza tym, to widzę, że po raz kolejny ZDiTM w komunikatach nie potrafi zatytułować poprawnie i dostadnie zaprezentowanej informacji. Pojęcia takie jak "nowe rozkłady jazdy" czy "zmiany w rozkładach jazdy" rozmijają się z prawdą, kiedy zmiany ograniczają się do cięć pracy przewozowej. Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.

Technik serwisu :)

wysłane przez kasper1 50

Luke_Police napisał(a):
W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu.

Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez Kanarek 58

kasper1 napisał(a):
Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.

Co jest złego w wałbrzyskiej KM? Ja bym właśnie chciał żeby Szczecin miał taką komunikację miejską... Wi-Fi, nowy tabor, dobra częstotliwość kursów. No chyba, że mówimy o Wałbrzychu sprzed 8 lat, bo wtedy to już inna sprawa :-)

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Arek Dynamo 0

kasper1 napisał(a):
Mam nadzieję, że komunikacja miejska w Szczecinie nie podzieli losu komunikacji miejskiej w takich miastach jak Koszalin, Wałbrzych czy Włocławek.

A co masz dokładnie na myśli? Bo akurat w Koszalinie komunikacja dobrze funkcjonuje.

wysłane przez t105n  49

Arek Dynamo napisał(a):
A co masz dokładnie na myśli? Bo akurat w Koszalinie komunikacja dobrze funkcjonuje.

Widziałem rozkłady jazdy na 25 grudnia i nie podzielam tej opinii.

wysłane przez Arek Dynamo 0

t105n napisał(a):
Widziałem rozkłady jazdy na 25 grudnia i nie podzielam tej opinii.

Mówię tutaj o ogólnym rozkładzie, a nie dniu w którym i tak autobusy pewnie wożą powietrze :p a tak przynajmniej kierowcy maja wolne

wysłane przez 333Wojtas333 15

Luke_Police napisał(a):
W tym rzecz, że nie chcą. Chodzi o to, żeby dopiąć budżet w mieście, a nie żeby poprawić płynność ruchu. A tak poza tym, to widzę, że po raz kolejny ZDiTM w komunikatach nie potrafi zatytułować poprawnie i dostadnie zaprezentowanej informacji. Pojęcia takie jak "nowe rozkłady jazdy" czy "zmiany w rozkładach jazdy" rozmijają się z prawdą, kiedy zmiany ograniczają się do cięć pracy przewozowej. Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.

Przeglądam rozkład A i B i jedyne co rzuca się w oczy to zmniejszenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych w dniach roboczych (co swoją drogą jest złym rozwiązaniem, bo i wtedy w takich godzinach potrafią jeździć pełne). Czy coś jeszcze się zmieniło co umknęło mi uwadze?

wysłane przez Mar321 0

333Wojtas333 napisał(a):
Przeglądam rozkład A i B i jedyne co rzuca się w oczy to zmniejszenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych w dniach roboczych (co swoją drogą jest złym rozwiązaniem, bo i wtedy w takich godzinach potrafią jeździć pełne). Czy coś jeszcze się zmieniło co umknęło mi uwadze?

Do tego cięcie w międzyszczycie, zamiast co 15 to co 20. I chyba we wrześniu było wcześniejsze cięcie, w niedziele.

wysłane przez Wojtek 24

Luke_Police napisał(a):
Tutaj pasowałby tytuł "cięcia na liniach pospiesznych" lub "gorsza komunikacja miejska po Nowym Roku". Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu.

Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.

wysłane przez lukaszenko 16

Wojtek napisał(a):
Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.

No tu akurat racja, powinniście być wdzięczni że jeszcze ta komunikacja jakkolwiek funkcjonuje.

wysłane przez Czarny87

Wojtek napisał(a):
Ale Hania tak ładnie ubierze to w słowa, że jeszcze powinniśmy być wdzięczni, że mamy autobus co 20 minut.

Jakbyś tam był: https://gs24.pl/nie-mozna-ograniczac-komunikacji-miejskiej-radni-apeluja-o-przywrocenie-polaczen/ar/c1-14694129 Pani Hanna żeni kity niczym najlepszy wóz propagandowy w II WŚ...

wysłane przez Czarny87

Kolejne żenujące posunięcie Krzystka i UM, stadion i aquapark pociągnęły budżet na dno i szuka się oszczędności na każdym kroku. Do tego teraz będzie się chwalił, że ludzie tramwajem jeżdżą. Tak samo będzie po powstaniu SKM, podejrzewam, że to zawieszenie F to tylko preludium do obcięcia 102, 107, 101. A później będzie trąbienie, że taką fajną kolejkę zbudowaliśmy. Podejrzewam, że skończy się tak: między Szczecinem a Policami będzie do wyboru kolejka co 25 minut albo 107 w tej samej częstotliwości. Resztę autobusów ograniczą do kursów po Policach i miejscowościach przyległych.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez kasper1 50

Czarny87 napisał(a):
Kolejne żenujące posunięcie Krzystka i UM, stadion i aquapark pociągnęły budżet na dno i szuka się oszczędności na każdym kroku.

Niestety, od września 2019 roku mamy echo cięć rodem z lat 2001-2002. Jeśli tak dalej pójdzie to w 2023 roku będziemy mieli komunikację na poziomie z 2005 roku.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez szaszlyk20 7

Czarny87 napisał(a):
Kolejne żenujące posunięcie Krzystka i UM, stadion i aquapark pociągnęły budżet na dno i szuka się oszczędności na każdym kroku.

Z drugiej strony w tym roku UM będzie miał zdecydowanie mniejsze wpływy z podatków, dlatego szukają oszczędności. Z tym, że na KM nie ma co oszczędzać, to tylko pogorszy ilość aut na Szosie Polskiej i ciągu Prawo-Lewobrzeże, a do SKM jeszcze daleko.