Forum

Pożegnanie marki Volvo

Z dniem 10 lutego 2020 roku ze stanu skreślony został pojazd Volvo 7700 2610. Powodem wycofania są nieskuteczne naprawy autobusu, między innymi w serwisie Volvo na ulicy Pomorskiej. Tym samym z szczecińsko-polickiej komunikacji miejskiej znika ostatni autobus marki Volvo.

wysłane przez Karton_03 91

„Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść NIEPOKONANYM...”

To były jedne z moich ulubionych autobusów, każda przejażdżka nimi dla mnie, młodego człowieka, była czymś w rodzaju niesamowitego przeżycia. Ale cóż, nowe przychodzi, stare odchodzi...

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...

wysłane przez maciekos95 3

Karton_03 napisał(a):
„Trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść NIEPOKONANYM...”

To były jedne z moich ulubionych autobusów, każda przejażdżka nimi dla mnie, młodego człowieka, była czymś w rodzaju niesamowitego przeżycia. Ale cóż, nowe przychodzi, stare odchodzi...

Warto dodać, że autobusy tej marki były obecne na ulicach Szczecina nieprzerwanie od 25 lat. Jak przychodziłem na świat to już jeździły (co prawda dopiero od kilku miesięcy, ale jednak) ;)

Może kiedyś jeszcze Volva powrócą do Szczecina, kto wie...

wysłane przez kasper1 50

Łup w słup. Autobusy Volvo są bardzo drogie w eksploatacji.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez t105n  49

kasper1 napisał(a):
Łup w słup. Autobusy Volvo są bardzo drogie w eksploatacji.

A ich jakość podupadła, odkąd Volvo jest w rękach chińskich.

wysłane przez kasper1 50

t105n napisał(a):
A ich jakość podupadła, odkąd Volvo jest w rękach chińskich.

Sytuacja z Volvo jest identyczna, tak jak kiedyś z Polskim Fiatem 125p. Im późniejsze roczniki, tym gorsza jakość wykonania.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez BatiX  14

t105n napisał(a):
A ich jakość podupadła, odkąd Volvo jest w rękach chińskich.

Chińskich? No chyba jednak nie.

wysłane przez t105n  49

BatiX napisał(a):
Chińskich? No chyba jednak nie.

Właścicielem jest chiński koncern Geely Automobile.

wysłane przez arko5 30

t105n napisał(a):
Właścicielem jest chiński koncern Geely Automobile.

Mylisz auta osobowe z autobusami

wysłane przez BatiX  14

t105n napisał(a):
Właścicielem jest chiński koncern Geely Automobile.

Geely jest właścicielem Volvo Car Corporation. Część autobusowa należy do Volvo Aktiebolaget (AB).

wysłane przez Ikarus 280

maciekos95 napisał(a):
Warto dodać, że autobusy tej marki były obecne na ulicach Szczecina nieprzerwanie od 25 lat. Jak przychodziłem na świat to już jeździły (co prawda dopiero od kilku miesięcy, ale jednak) ;)

Może kiedyś jeszcze Volva powrócą do Szczecina, kto wie...

A może powrócą tylko teraz w wersji hybrydowej, takową widziałem ostatnio w Krakowie całkiem ładnie się prezentowala. Marka volvo mocno zapisała się w historii Szczecina

wysłane przez Piotr_B

Ikarus 280 napisał(a):
A może powrócą tylko teraz w wersji hybrydowej, takową widziałem ostatnio w Krakowie całkiem ładnie się prezentowala. Marka volvo mocno zapisała się w historii Szczecina

Jeżdżą w Białymstoku, a w tym roku pojawią się kolejne. To bardzo fajne i niezawodne autobusy.

wysłane przez Arek Dynamo 0

Piotr_B napisał(a):
Jeżdżą w Białymstoku, a w tym roku pojawią się kolejne. To bardzo fajne i niezawodne autobusy.

I w Koszalinie też jeżdżą od listopada :) generalnie mówiąc Volvo powoli wraca na polski rynek autobusowy, zwłaszcza że oprócz Koszalina parę innych miast też kupiło tą markę (np. Krosno).

wysłane przez Jasiek 36

Arek Dynamo napisał(a):
I w Koszalinie też jeżdżą od listopada :) generalnie mówiąc Volvo powoli wraca na polski rynek autobusowy, zwłaszcza że oprócz Koszalina parę innych miast też kupiło tą markę (np. Krosno).

Jedyny problem niskopodłogowych Volvo w Szczecinie to brak w zajezdni oprogramowania do diagnozowania ich usterek oraz brak serwisu Volvo znającego się na naprawie autobusów.

wysłane przez Ikarus 280

Jasiek napisał(a):
Jedyny problem niskopodłogowych Volvo w Szczecinie to brak w zajezdni oprogramowania do diagnozowania ich usterek oraz brak serwisu Volvo znającego się na naprawie autobusów.

To skoro Koszalin ma to już niedaleko Szczecin. Pożyjemy, zobaczymy.

wysłane przez wojtazz 42

Jest jeszcze klonowicka 100ka - może nieliniowy ale Volvo jak najbardziej :)