Forum

Zanik komunikacji PKS Szczecin

wysłane przez Mariusz_W

Przeglądając tablicę rozkładową dworca autobusowego Szczecin stwierdziłem, że komunikacja regionalna i dalekobieżna PKS Szczecin na ich własnym dworcu niemal zanikła.
Nie licząc linii komunikacji miejskiej do Gryfina, to zostały wyłącznie 3 kierunki: lotniska w Berlinie (8 par), lotnisko w Goleniowie (6-8 par) oraz Banie (2 pary). Cała reszta to autobusy innych przewoźników. Od 3 lutego nie jeździ już autobus do Kielc, będący ostatnim połączeniem dalekobieżnym PKS Szczecin. W rozkładzie jest jeszcze wpisany autobus pospieszny do Pobierowa na wakacje.

Lepiej jest w Placówce Terenowej Gryfino. Z przystanku dworcowego, poza komunikacją miejską Gryfina, w dzień powszedni odjeżdża 25 autobusów.
Mariusz_W napisał(a):
Przeglądając tablicę rozkładową dworca autobusowego Szczecin stwierdziłem, że komunikacja regionalna i dalekobieżna PKS Szczecin na ich własnym dworcu niemal zanikła.
Nie licząc linii komunikacji miejskiej do Gryfina, to zostały wyłącznie 3 kierunki: lotniska w Berlinie (8 par), lotnisko w Goleniowie (6-8 par) oraz Banie (2 pary). Cała reszta to autobusy innych przewoźników. Od 3 lutego nie jeździ już autobus do Kielc, będący ostatnim połączeniem dalekobieżnym PKS Szczecin. W rozkładzie jest jeszcze wpisany autobus pospieszny do Pobierowa na wakacje.

Pytanie co zajezdnia na Heyki miałaby obsługiwać? Typowe lokalne przewozy na terenach gmin Mierzyn i Kołbaskowo są pod banderą ZDiTM. Na północy króluje Kamień, Gryfice oraz Fedeńczak, do Stargardu jeździ Transa, południe jak wspomniałeś Gryfino jeszcze żyje a na Pyrzyce jezdzi Paan-Bus. Pewnie ktoś tam jeszcze jeździ, ale już nie wnikam w szczegóły.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):
Pytanie co zajezdnia na Heyki miałaby obsługiwać? Typowe lokalne przewozy na terenach gmin Mierzyn i Kołbaskowo są pod banderą ZDiTM. Na północy króluje Kamień, Gryfice oraz Fedeńczak, do Stargardu jeździ Transa, południe jak wspomniałeś Gryfino jeszcze żyje a na Pyrzyce jezdzi Paan-Bus. Pewnie ktoś tam jeszcze jeździ, ale już nie wnikam w szczegóły.

W gminach Dobra i Kołbaskowo komunikację komercyjną PKS zastąpiła komunikacja miejska. Z tym "królowaniem" Kamienia to też nie tak do końca. Świnoujście w zasadzie przejęły firmy busiarskie takie jak Emilbus, Wolin-bus i podobne. Z Międzyzdrojów z początkiem tego roku PKS Kamień się wycofał bo skończyła im się umowa z gminą, a dzięki tej umowie obsługiwali lokalne połączenie do Lubina i przy okazji było też więcej połączeń z Wolinem i Świnoujściem. W Goleniowie częściowo komunikację PKS zastąpiła "komunikacja miejska" - cudzysłów używam z premedytacją, bo ciężko w ten sposób nazywać po dwa połączenia dziennie wykonywane tylko w dni powszednie. Na innych trasach też królują prywatne busy, Kamień jeździ głównie na przewozach szkolnych i kilku liniach pracowniczych (Amazon, KK Wind Solutions i chyba jeszcze Ikea Stepnica), a komunikacja lokalna to ogryzek tego, co było dawniej.

Stargard i Pyrzyce nigdy nie były terenami działania PKS-u Szczecin. Tam dawniej królował PKS Stargard który w 2012 roku został zlikwidowany. Z kolei kierunki takie jak Dębno, Myślibórz czy Gorzów upadły bo oferta PKS-u Szczecin była tam dość słaba i jakoś usług też taka sobie - częste opóźnienia, zdarzały się odwoływane kursy, w końcu kursowanie do Gorzowa czy Myśliborza tylko przez 1-2 dni w tygodniu... Linia bezpośrednia Szczecin - Banie to pewien ewenement, który pewnie też skazany jest na skrócenie do Gryfina.

Technik serwisu :)

wysłane przez Ikarus 280

Luke_Police napisał(a):
W gminach Dobra i Kołbaskowo komunikację komercyjną PKS zastąpiła komunikacja miejska. Z tym "królowaniem" Kamienia to też nie tak do końca. Świnoujście w zasadzie przejęły firmy busiarskie takie jak Emilbus, Wolin-bus i podobne. Z Międzyzdrojów z początkiem tego roku PKS Kamień się wycofał. Stargard i Pyrzyce nigdy nie były terenami działania PKS-u Szczecin. Tam dawniej królował PKS Stargard który w 2012 roku został zlikwidowany.

Panowie powiedzmy szczerze PKS Szczecin ogólnie zanika tak jak właśnie era PKS Stargard tam też wiele firma miała połączeń a teraz niestety firmy niema. Od kiedy pamiętam nikt nie napisał o firmie z Heyki niczego dobrego,niczego pozytywnego a jedyne co pada to kolejne obelgi i braki taborowe,ja sądzę że gdyby nie powstał Amazon lub inne firmy do których ważą ludzi dawno by już ogłosili upadłość bo jakość z jakimi woza pasażerów dawno przekroczyła mininum. Przepraszam ale szczerze to nie jest zbyt fajna wizytówka miasta. Coś miłego i fajnego to stmkm szczecin, oni już mają lepszy tabor.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez man1995 55

Ikarus 280 napisał(a):
Panowie powiedzmy szczerze PKS Szczecin ogólnie zanika tak jak właśnie era PKS Stargard tam też wiele firma miała połączeń a teraz niestety firmy niema. Od kiedy pamiętam nikt nie napisał o firmie z Heyki niczego dobrego,niczego pozytywnego a jedyne co pada to kolejne obelgi i braki taborowe,ja sądzę że gdyby nie powstał Amazon lub inne firmy do których ważą ludzi dawno by już ogłosili upadłość bo jakość z jakimi woza pasażerów dawno przekroczyła mininum. Przepraszam ale szczerze to nie jest zbyt fajna wizytówka miasta. Coś miłego i fajnego to stmkm szczecin, oni już mają lepszy tabor.

Dziwny jesteś.

wysłane przez Ikarus 280

man1995 napisał(a):
Dziwny jesteś.

Dziwne to jest że firma która niema szacunku do pasażera nadal wygrywa przetargi.moze i mają lepszą ofertę ale jakość nigdy się niepoprawi a zróżnicowany tabor to jedynie gratka dla fana autobusów ale na pewno nie dla zwykłego pasażera a tych na pewno jest więcej od miłośników. Przepraszam ale PKS Szczecin pozostawia wiele do życzenia,każdy ma chyba prawo do szczerości

wysłane przez Olo07

Ikarus 280 napisał(a):
Panowie powiedzmy szczerze PKS Szczecin ogólnie zanika tak jak właśnie era PKS Stargard tam też wiele firma miała połączeń a teraz niestety firmy niema. Od kiedy pamiętam nikt nie napisał o firmie z Heyki niczego dobrego,niczego pozytywnego a jedyne co pada to kolejne obelgi i braki taborowe,ja sądzę że gdyby nie powstał Amazon lub inne firmy do których ważą ludzi dawno by już ogłosili upadłość bo jakość z jakimi woza pasażerów dawno przekroczyła mininum. Przepraszam ale szczerze to nie jest zbyt fajna wizytówka miasta. Coś miłego i fajnego to stmkm szczecin, oni już mają lepszy tabor.

PKS upada? Ciekawe, w tym roku dostał kolejną linię miejską. Nie piszą nic dobrego bo to Komis nie będą dodawać informacji typu "PKS robi postępy dzisiaj na linii 108 kurusje Solaris Urbino 18..." tutaj się piszę jak coś jest nie tak a nie tak jak powinno.
A co do taboru to może nie jest najlepszy jakościowo ale za to różnorodny i ciekawy.

wysłane przez MlodyS53 77

Olo07 napisał(a):
.
A co do taboru to może nie jest najlepszy jakościowo ale za to różnorodny i ciekawy.

Bo to jest najważniejsze.
Brawo za dedukcje... na poziomie gimnazjum

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Olo07 napisał(a):
PKS upada? Ciekawe, w tym roku dostał kolejną linię miejską. Nie piszą nic dobrego bo to Komis nie będą dodawać informacji typu "PKS robi postępy dzisiaj na linii 108 kurusje Solaris Urbino 18..." tutaj się piszę jak coś jest nie tak a nie tak jak powinno.
A co do taboru to może nie jest najlepszy jakościowo ale za to różnorodny i ciekawy.

Linie dostali tylko z tego względu że wygrał przetarg na pulę linii którą ogłosił ZDiTM, sami sobie nie wybrali. Wygrywają tylko dzięki temu że mają niską opłatę za wozokilometr, przez co automatycznie leci jakość obsługi.
Co to różnorodności, po pierwsze co to ma do znaczenia? Przecież nikogo nie obchodzi co to jest za model pojazdu. Po drugie z logicznego punktu widzenia to że mają zróżnicowany tabor jest minusem ze względu na potrzebę gromadzenia dużej ilości różnych części zamiennych do różnego typu autobusów, tak więc takie "super" to to też nie jest.

wysłane przez Waszka 80

lukasz007 napisał(a):
Linie dostali tylko z tego względu że wygrał przetarg na pulę linii którą ogłosił ZDiTM, sami sobie nie wybrali. Wygrywają tylko dzięki temu że mają niską opłatę za wozokilometr, przez co automatycznie leci jakość obsługi.

Baa, zacznijmy od tego, że wygrywają, bo nie ma innych chętnych.

lukasz007 napisał(a):
Co to różnorodności, po pierwsze co to ma do znaczenia? Przecież nikogo nie obchodzi co to jest za model pojazdu. Po drugie z logicznego punktu widzenia to że mają zróżnicowany tabor jest minusem ze względu na potrzebę gromadzenia dużej ilości różnych części zamiennych do różnego typu autobusów, tak więc takie "super" to to też nie jest.

Dokładnie, dla przeciętnego pasażera ważne jest żeby autobus przyjechał na czas, i żeby było wolne miejsce siedzące. Wiele osób rozróżnia jedynie autobusy "krótkie" i "z przyczepą", nie wspominając już o marce.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
[quote=Waszka]Baa, zacznijmy od tego, że wygrywają, bo nie ma innych chętnych.

Chętni może by i byli, ale z pustego to i Salomon nie naleje.

wysłane przez Mariusz_W

Luke_Police napisał(a):
Stargard i Pyrzyce nigdy nie były terenami działania PKS-u Szczecin. Tam dawniej królował PKS Stargard który w 2012 roku został zlikwidowany. Z kolei kierunki takie jak Dębno, Myślibórz czy Gorzów upadły bo oferta PKS-u Szczecin była tam dość słaba i jakoś usług też taka sobie - częste opóźnienia, zdarzały się odwoływane kursy, w końcu kursowanie do Gorzowa czy Myśliborza tylko przez 1-2 dni w tygodniu...
Gorzów Wielkopolski to wspólnie z tamtejszym PKS-em (od jakiegoś czasu z wyraźną przewagą Gorzowa), a Myślibórz i Dębno to z kolei „królestwo” PKS Myślibórz, więc na wszystkich wymienionych kierunkach PKS Szczecin był najwyżej domieszką.

wysłane przez Luke_Police  163

Mariusz_W napisał(a):
Gorzów Wielkopolski to wspólnie z tamtejszym PKS-em (od jakiegoś czasu z wyraźną przewagą Gorzowa), a Myślibórz i Dębno to z kolei „królestwo” PKS Myślibórz, więc na wszystkich wymienionych kierunkach PKS Szczecin był najwyżej domieszką.

Paradoksalnie ostatnie bezpośrednie kursy w relacji Szczecin - Dębno i Szczecin - Myślibórz szybciej zlikwidował PKS Myślibórz niż PKS Szczecin. W końcowej fazie PKS Szczecin jeździł już tylko na odcinku Gryfino - Myślibórz, a nawet chyba był moment, że istniał w rozkładzie taki ogryzek jak Lubanowo - Myślibórz w wykonaniu PKS Szczecin.

Technik serwisu :)

wysłane przez paki

Zdarzyło się mi i mojej żonie kilka razy skorzystać z usług PKSu do Kielc i w sumie nie dziwię, że to padło... PKS był wiecznie opóźniony (przez co ładował się w korki na wjeździe do Kielc i Szczecina), ponadto postoje w "nierozsądnych" dla pasażera miejscach, typu DA w Koninie o 2 w nocy (dziura zabita dechami z sanitariatami pod płotem). Stamar wypadał o niebo lepiej. Podstawowym kryterium wyboru dnia podróży był przewoźnik... Poza tym wcale nie było taniej niż samochodem, dużo dłużej (8h samochodem po otwarciu A1, 10h przed otwarciem A1 vs 12h autobusem), no a teraz dodatkowo pojawiło się połączenie kolejowe Szczecin-Lublin przez Kielce.

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi