Forum

Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na przebudowę torowisk w centrum miasta

Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła dziś przetarg na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od placu Żołnierza Polskiego do pętli „Dworzec Niebuszewo” oraz w ciągu: plac Żołnierza Polskiego – ulica Matejki – ulica Piłsudskiego (do placu Rodła).

Przedwczoraj termin składania ofert przełożono na 8 maja.
Znowu zmieniono termin otwarcia ofert, tym razem na 14 maja.
3

wysłane przez Michal 2

Z wizualizacji wynika, że będzie przywrócony dawno temu zlikwidowany skręt Wyzwolenia -> Piłsudskiego. Czy to oznacza, że 1 nie będzie robić objazdu przez Matejki, jak zaraz po wojnie 4?
Skróciłaby się trasa przejazdu. Z drugiej zaś strony na przystanku Filharmonia nic by już się nie zatrzymywało. Absurdalnie myśląc możnaby nawet w tym momencie zbędny kawałek Matejki zaorać, a fundusze na remont przesunąć gdzie indziej. :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez fan004 86

Michal napisał(a):
Z wizualizacji wynika, że będzie przywrócony dawno temu zlikwidowany skręt Wyzwolenia -> Piłsudskiego. Czy to oznacza, że 1 nie będzie robić objazdu przez Matejki, jak zaraz po wojnie 4?
Skróciłaby się trasa przejazdu. Z drugiej zaś strony na przystanku Filharmonia nic by już się nie zatrzymywało. Absurdalnie myśląc możnaby nawet w tym momencie zbędny kawałek Matejki zaorać, a fundusze na remont przesunąć gdzie indziej. :D

Na placu Rodła powstanie według projektu pełna rozeta. Wydaje mi się że dobudowanie skrętu nie jest powodem do zamknięcia torowiska przy filharmonii i "wyrzucenia" z tamtąd "jedynki". Na pewno ułatwi za to zjazdy 10 z centrum do zajezdni Pogodno :).
Poza tym idąc za twoją, jak ją sam nazwałeś "absurdalną" ideą, pamiętaj, że planuje się poprowadzenie torowiska od placu Hołdu Pruskiego do projektowanego mostu Kłodnego i na Łasztownię, więc "zaoranie" fragmentu długoterminowo by się nie opłaciło :D.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez t105n  49

fan004 napisał(a):
Na placu Rodła powstanie według projektu pełna rozeta. (...)
Poza tym idąc za twoją, jak ją sam nazwałeś "absurdalną" ideą, pamiętaj, że planuje się poprowadzenie torowiska od placu Hołdu Pruskiego do projektowanego mostu Kłodnego i na Łasztownię, więc "zaoranie" fragmentu długoterminowo by się nie opłaciło :D.

A ja słyszałem o planie dobudowania także skrętu na pl. Żołnierza w stronę pl. Rodła. W ten sposób powstanie pętla uliczna zdatna do wykorzystania z każdego kierunku, a nie tylko od strony Bramy Portowej.
1

wysłane przez fan004 86

t105n napisał(a):
A ja słyszałem o planie dobudowania także skrętu na pl. Żołnierza w stronę pl. Rodła. W ten sposób powstanie pętla uliczna zdatna do wykorzystania z każdego kierunku, a nie tylko od strony Bramy Portowej.

To się zgadza. Pod tym linkiem są opisy i projekty planowanych zmian (https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/56,34939,22927764,dodatkowe-zakrety-przystanki-buspasy-drogi-rowerowe-mamy.html).

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 235

fan004 napisał(a):
Na placu Rodła powstanie według projektu pełna rozeta. Wydaje mi się że dobudowanie skrętu nie jest powodem do zamknięcia torowiska przy filharmonii i "wyrzucenia" z tamtąd "jedynki". Na pewno ułatwi za to zjazdy 10 z centrum do zajezdni Pogodno :).
Poza tym idąc za twoją, jak ją sam nazwałeś "absurdalną" ideą, pamiętaj, że planuje się poprowadzenie torowiska od placu Hołdu Pruskiego do projektowanego mostu Kłodnego i na Łasztownię, więc "zaoranie" fragmentu długoterminowo by się nie opłaciło :D.

Skoro w ramach tego pakietu całe torowisko w okolicach placu Hołdu, Filharmonii i alei Kwiatowej będzie wymieniane to raczej się go nie zaorze. Pytanie Michała chyba było słabo przemyślane.

wysłane przez fan004 86

Pepe napisał(a):
Skoro w ramach tego pakietu całe torowisko w okolicach placu Hołdu, Filharmonii i alei Kwiatowej będzie wymieniane to raczej się go nie zaorze. Pytanie Michała chyba było słabo przemyślane.

Pewnie tak, ale nie wypada zostawiać pytań bez odpowiedzi :).

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
Skoro w ramach tego pakietu całe torowisko w okolicach placu Hołdu, Filharmonii i alei Kwiatowej będzie wymieniane to raczej się go nie zaorze. Pytanie Michała chyba było słabo przemyślane.

Ależ bardzo przemyślane. ;)
Pytanie główne dotyczyło ewentualnego uproszczenia trasy „jedynki” i skrócenia tym samym czasu przejazdu w związku z nowymi możliwościami na placu Rodła wzorem powojennej „czwórki”.
W takiej sytuacji zakładając brak innych zmian na liniach to torowisko przy Filharmonii stało by się liniowo zbędne.
Moje stwierdzenie „absurdalne” wskazuje wyraźnie moje nastawienie do zaorania tego miejsca i jedynie poddaje pod rozwagę to, że ktoś z naszych decydentów mógłby kiedyś w ten sposób rozumować i dążyć do przesunięcia funduszy w jego zdaniem potrzebniejsze miejsce. Mało było w przeszłości takich „absurdalnych” pomysłów ?
Ktoś mnie chyba troszkę nie zrozumiał ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez N236 0

Co do skrętu na pl. Rodła dla zjazdów 10 to trzeba powiedzieć, że on jest już i teraz, tylko jest kwestia jego stanu technicznego. Natomiast dobudowanie tam pozostałych, nieistniejących dzisiaj relacji na pewno przyspieszy wyjazdy i zjazdy, wg dzisiejszych rozkładów, 3 i 12 z ZG. Podejrzewam, że jednak prędzej 3 i 12 będą mogły skorzystać z nowego skrętu przed Mostem Długim.

wysłane przez fan004 86

N236 napisał(a):
Co do skrętu na pl. Rodła dla zjazdów 10 to trzeba powiedzieć, że on jest już i teraz, tylko jest kwestia jego stanu technicznego.

Miałem na myśli skręt z alei Niepodległości w stronę placu Grunwaldzkiego. Obecnie "dziesiątka" zawraca w stronę filharmonii, robi kółko do Bramy Portowej, a potem zjeżdża przez Plac Kościuszki, Bohaterów Warszawy i Wojska Polskiego. Zamiast tego mogłaby skręcić w lewo i zjechać trasą "jedynki" - o to przynajmniej chodziło mi w tamtym poście.

"Natomiast dobudowanie tam pozostałych, nieistniejących dzisiaj relacji na pewno przyspieszy wyjazdy i zjazdy, wg dzisiejszych rozkładów, 3 i 12 z ZG. Podejrzewam, że jednak prędzej 3 i 12 będą mogły skorzystać z nowego skrętu przed Mostem Długim." - (nie wiem jak sprawić by był to cytat)

Faktycznie, oszczędziłoby to 12 kółka przez Dworcowa jakie obecnie musi zaliczyć, by powrócić do centrum i zjechać przez Matejki.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez mlodzianiasz 5

fan004 napisał(a):
Miałem na myśli skręt z alei Niepodległości w stronę placu Grunwaldzkiego. Obecnie "dziesiątka" zawraca w stronę filharmonii, robi kółko do Bramy Portowej, a potem zjeżdża przez Plac Kościuszki, Bohaterów Warszawy i Wojska Polskiego. Zamiast tego mogłaby skręcić w lewo i zjechać trasą "jedynki" - o to przynajmniej chodziło mi w tamtym poście.

Ale "dziesiątka" obecnie tak zjeżdża do zajezdni przez remont torowiska na placu Szarych Szeregów. W stałym układzie linii tramwajowych zjazd do zajezdni Pogodno z Gumieniec jest realizowany od placu Żołnierza właśnie trasą "jedynki" (przez Filharmonię, pl. Rodła, al. Wojska Polskiego).

Ten skręt na pewno pozwoli zaoszczędzić kilka kilometrów na wyjazdach i zjazdach. Ale nie zmienia to faktu, że gdyby ten skręt już istniał to i tak "dziesiątka musiałaby zjeżdżać przez plac Kościuszki.

wysłane przez fan004 86

mlodzianiasz napisał(a):
Ale "dziesiątka" obecnie tak zjeżdża do zajezdni przez remont torowiska na placu Szarych Szeregów. [...] Ten skręt na pewno pozwoli zaoszczędzić kilka kilometrów na wyjazdach i zjazdach. Ale nie zmienia to faktu, że gdyby ten skręt już istniał to i tak "dziesiątka musiałaby zjeżdżać przez plac Kościuszki.

Oczywiście masz rację. W normalnym układzie skręt, o którym mówimy pozwoliłby zaoszczędzić około 500m przy każdym wjeździe/zjeździe z trasy. I dodatkowo czas potrzebny na pokonanie dwóch skrzyżowań więcej. Obecnie nie miałoby to znaczenia, bo tak jak mówisz torowisko na odcinku plac Rodła - plac Szarych Szeregów i tak jest zamknięte.

#TramwajemPoŚwiecie