Forum
Przetarg na nowe autobusy elektryczne
Ogłoszony został przetarg na zakup 8 autobusów elektrycznych. Firmy zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na składanie ofert do 5 czerwca br.
wysłane przez kasper1 50
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez Tosiek 17
Mam taką nadzieję, że w tym przetargu na osiem autobusów elektrycznych wygra Mercedes-Benz lub Volvo.
Ja obstawiałbym Solarisy bo w Szczecinie sytuacja taborowa jest taka że jeżdzi ok 200 Solarisów i myślę że szanse na wybór tego samego produktu są spore Solaris jako jedyny wywiązuje się z umów
SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
wysłane przez bartez 336
Ja obstawiałbym Solarisy bo w Szczecinie sytuacja taborowa jest taka że jeżdzi ok 200 Solarisów i myślę że szanse na wybór tego samego produktu są spore Solaris jako jedyny wywiązuje się z umów
To co już zawsze będą jeździć w Szczecinie Solarisy??
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Arek Dynamo 0
To co już zawsze będą jeździć w Szczecinie Solarisy??
Tak, w końcu tylko ta marka dostarczała nowe pojazdy dla Szczecina :>
wysłane przez fan004 86
J Solaris jako jedyny wywiązuje się z umów
Myślę, że to dość mocna przesada.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Michau 13
Myślę, że to dość mocna przesada.
Volvo byłoby dobrym wyborem bo jednak przez długi okres były podstawą taboru 18 metrowego. Mercedes jest drogi więc wątpię żeby go wybrali. Scania nie robi elektrycznych przegubów a mogłaby też u nas być. Solaris wg. mnie się już przejadł więc jeśli go wybiorą to raczej będą mieli jakiś rabat bo tak jakby jesteśmy stałymi klientami
wysłane przez Tosiek 17
Volvo byłoby dobrym wyborem bo jednak przez długi okres były podstawą taboru 18 metrowego. Mercedes jest drogi więc wątpię żeby go wybrali. Scania nie robi elektrycznych przegubów a mogłaby też u nas być. Solaris wg. mnie się już przejadł więc jeśli go wybiorą to raczej będą mieli jakiś rabat bo tak jakby jesteśmy stałymi klientami
Z tym Volvem się zgodzę, ta marka może się na nowo odrodzić u nas
SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
wysłane przez fan004 86
Z tym Volvem się zgodzę, ta marka może się na nowo odrodzić u nas
Obawiam się, że długa, wspólna historia naszego miasta i autobusów marki Volvo nie wystarczy do wygrania przetargu. Cena ma wagę 60% w tym postępowaniu, więc pewnie wygra firma dająca najtańszą propozycję.
Tu fragment od BIP-u o wadze kryteriów na wybór oferty:
"Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Zużycie energii / Waga: 20 %
Kryterium jakości - Nazwa: Klimatyzacja - Ilość czynnika chłodzącego / Waga: 5 %
Kryterium jakości - Nazwa: Podatność obsługowo-serwisowa / Waga: 5 %
Kryterium jakości - Nazwa: Zawieszenie / Waga: 5 %
Kryterium jakości - Nazwa: Szyba przednia / Waga: 5 %
Cena - Waga: 60 %"
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez 333Wojtas333 15
Z tym Volvem się zgodzę, ta marka może się na nowo odrodzić u nas
Obawiam się, że sentyment i biznes coraz rzadziej idą ze sobą w parze. Tym bardziej, że nie ma co porównywać B10MA z obecnymi pojazdami, bo przeskok technologiczny w tym przypadku jest nieporównywalny. Z resztą przygody z kilkoma pojazdami 7700 i 7700A pokazały, że są problemy z ich utrzymaniem (aczkolwiek zakładam także, że mogły być to szczególne przypadki tych konkretnych egzemplarzy). Ja mam swojego faworyta rzecz jasna, ale trzeba poczekać na rozwój sytuacji.
wysłane przez konjo 4
Z tym Volvem się zgodzę, ta marka może się na nowo odrodzić u nas
Hmm. Zarówno na Volvo Used Buses, Truck Scout24 i Alga.de są oferty Volvo 7700 i 7900. Krótkich, długich i nawet hybrydowych. I jakoś nikt w naszych zajezdniach nie kwapi się do uzupełniania taboru poprzez zakupy używanych Volvo.
So never mind the darkness.
wysłane przez kasper1 50
Hmm. Zarówno na Volvo Used Buses, Truck Scout24 i Alga.de są oferty Volvo 7700 i 7900. Krótkich, długich i nawet hybrydowych. I jakoś nikt w naszych zajezdniach nie kwapi się do uzupełniania taboru poprzez zakupy używanych Volvo.
Bardzo prosty wniosek - Volvo jest drogie w utrzymaniu i ich części wraz z serwisem są bardzo drogie.
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez Kanarek 58
Volvo byłoby dobrym wyborem bo jednak przez długi okres były podstawą taboru 18 metrowego. Mercedes jest drogi więc wątpię żeby go wybrali. Scania nie robi elektrycznych przegubów a mogłaby też u nas być. Solaris wg. mnie się już przejadł więc jeśli go wybiorą to raczej będą mieli jakiś rabat bo tak jakby jesteśmy stałymi klientami
Volvo byłoby dobrym wyborem gdybyśmy eksploatowali jakieś w miarę nowe autobusy tego producenta. Solaris jest najkorzystniejszą opcją ze wszystkich, bo w przeciwieństwie do Volvo możemy zamawiać części w dużych ilościach i mechanicy również są zaznajomieni z tą marką. Do tego dochodzi jeszcze rzecz jasna cena, która gra tutaj kluczową rolę.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez Luke_Police 163
Volvo byłoby dobrym wyborem gdybyśmy eksploatowali jakieś w miarę nowe autobusy tego producenta. Solaris jest najkorzystniejszą opcją ze wszystkich, bo w przeciwieństwie do Volvo możemy zamawiać części w dużych ilościach i mechanicy również są zaznajomieni z tą marką. Do tego dochodzi jeszcze rzecz jasna cena, która gra tutaj kluczową rolę.
Patrząc na to, jacy producenci są obecnie zainteresowani przetargami na autobusy elektryczne w Polsce, to spodziewałbym się udziału w postępowaniu producentów Solaris, Volvo i może MAN. Ewentualnie jakiś SOR mógłby jeszcze wystartować, choć Szczecin to już trochę daleko od nich leży. Evobus dotychczas nie był zainteresowany przetargami w Szczecinie, więc nie liczyłbym na udział Mercedesa. Wybór Solarisa wydaje się najrozsądniejszy, chociaż w Koszalinie niedawno zakupiono hybrydy od Volvo.
Technik serwisu :)
wysłane przez bartez 336
Volvo byłoby dobrym wyborem bo jednak przez długi okres były podstawą taboru 18 metrowego.
Zawsze mogliby "pożyczyć" jakieś części z MTiK albo STMKM ;)
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D