Forum

Nowa linia autobusowa na odnowionej ul. Hożej? Sprawdziliśmy

Cały przebudowywany odcinek ul. Hożej powinien być przejezdny w czerwcu. Sprawdziliśmy, czy to oznacza, że ulicą Hożą i Łączną ruszy nowa linia autobusowa.

Puszczać tam 58 i 59? Chyba niedobry pomysł, mając na uwadze, że te linie na swoich trasach uzupełniają się wspólnie. Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.
6
man napisał(a):
Puszczać tam 58 i 59? Chyba niedobry pomysł, mając na uwadze, że te linie na swoich trasach uzupełniają się wspólnie. Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.

Dokładnie, pożyjemy zobaczymy, ale co ciekawe swego czasu istniał projekt (mam go nawet w pdfie) przed wydłużeniem linii 68 na Przepiórki (Os. Małe Błonia) był pomysł w ZDitTMie, aby powstała zupełnie nowa linia w relacji Kołłątaja - Osiedle Małe Błonia (wg planu Kołłątaja - aktualnie pętla Przepiórki) czyli linia 89.

Teraz w związku z remontem Hożej oraz w niedługim czasie otwarciem tej ulicy mogliby powrócić do tego projektu, a więc do projektu linii 89 z Kołłątaja w relacji do pętli na Studziennej (obecnie jeździ tylko poranna i popołudniowa szczytówka 59) albo Wiszesława, która jest nieczynna dla linii dziennych. W sumie to zawsze większy wybór linii, szczególnie na Kołłątaja, bo nie oszukujmy się, kolejna linia z Hożej do pętli Plac Rodła to lekka przesada zwłaszcza, że poza 58 i 59 do wyboru są jeszcze 101 i 107 (oczywiście ta druga linia ma bardzo dużą częstotliwością odjazdów).
Post został wyedytowany przez autora.
2
man napisał(a):
Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.

Oprócz ulicy Hożej do obsługi autobusem nadaje się obszar w okolicy Wałów Chrobrego czyli ulice Małopolska, Starzyńskiego, Parkowa. Są tu szkoły, uczelnie, urzędy, sądy i pewnie sporo siedzib firm, a dojazd transportem zbiorowym jest słaby. Mieszkam w okolicy i widzę ile codziennie rano wjeżdża tu samochodów z kierunku od Polic czy os. Książąt Pomorskich przez ulicę Malczewskiego do Wałów właśnie. Po południu wszystko wyjeżdża w przeciwnym kierunku. Można by połączyć to jedną linią z przystankiem końcowym np w okolicy Filharmonii.
Linia 70 to totalne nieporozumienie, która wozi powietrze, bo trasa w obecnej postaci nie ma sensu.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
bartez napisał(a):
Linia 70 to totalne nieporozumienie, która wozi powietrze, bo trasa w obecnej postaci nie ma sensu.

Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
1
kasper1 napisał(a):
Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.

Możliwe, bo 70 wykonuje wykonuje tyle kursów, co kot napłakał.

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
1
LOZOI napisał(a):
Możliwe, bo 70 wykonuje wykonuje tyle kursów, co kot napłakał.

Wątpię by odebrano jedyną możliwość mieszkańców wsi takich jak Kamieniec, Pargowo czy Moczyły na dojazd KM do Szczecina. Choć trasa w centrum faktycznie jest do zmiany...

#TramwajemPoŚwiecie
5
kasper1 napisał(a):
Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.

Z tym to tak średnio bo jednak 70 zalicza sporo wsi typu Ustowo, Siadło Górne/Dolne, Kurów, Pargowo. Więc o ile do pętli "Klucz Autostrada" była możliwość przedłużenia tam 64, tak w tym wypadku nie ma za bardzo alternatyw (druga kwestia czy linia 70 na trasie do Pargowa notuje przyzwoite potoki pasażerskie)
1
Arek Dynamo napisał(a):
Z tym to tak średnio bo jednak 70 zalicza sporo wsi typu Ustowo, Siadło Górne/Dolne, Kurów, Pargowo. Więc o ile do pętli "Klucz Autostrada" była możliwość przedłużenia tam 64, tak w tym wypadku nie ma za bardzo alternatyw (druga kwestia czy linia 70 na trasie do Pargowa notuje przyzwoite potoki pasażerskie)

Autorowi raczej chodziło o skróceniu 70tki do np. Wyszyńskiego, tak jak to jeździ w weekendy.

Jeżeli chodzi o odcinek pomiędzy Urzędem Miasta a Wyszyńskiego, również potwierdzam, że tłoków tam nie ma. Może i jest tam potrzebny autobus, ale na pewno na bardziej przemyślanej trasie.

@opowiesciwobiektywie
3
bartez napisał(a):
Oprócz ulicy Hożej do obsługi autobusem nadaje się obszar w okolicy Wałów Chrobrego czyli ulice Małopolska, Starzyńskiego, Parkowa. Są tu szkoły, uczelnie, urzędy, sądy i pewnie sporo siedzib firm, a dojazd transportem zbiorowym jest słaby.

Kiedyś codziennie dojeżdżałem 5/11 od Placu Rodła w stronę stoczni. Na "Parkowej", nawet po południu, wysiadało 90% pasażerów.

Przy ulicy Henryka Pobożnego znajduje się IILO w Szczecinie. Z tego co pamiętam, uczęszcza tam około 1000 osób, a dojazd komunikacją jest żaden i wszyscy muszą iść "z buta" na Plac Rodła lub ewentualnie na 6. - A to tylko przykład z instytucji publicznych, które się tam znajdują.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
4
fan004 napisał(a):
Kiedyś codziennie dojeżdżałem 5/11 od Placu Rodła w stronę stoczni. Na "Parkowej", nawet po południu, wysiadało 90% pasażerów.

Przy ulicy Henryka Pobożnego znajduje się IILO w Szczecinie. Z tego co pamiętam, uczęszcza tam około 1000 osób, a dojazd komunikacją jest żaden i wszyscy muszą iść "z buta" na Plac Rodła lub ewentualnie na 6. - A to tylko przykład z instytucji publicznych, które się tam znajdują.

Prawda. Akurat wieki temu ukończyłem II LO i pamiętam jak problematyczny był dojazd transportem zbiorowym. W zasadzie jadąc z Bukowego miałem do wyboru, albo drełować piechotą z Placu Rodła przez Mazowiecką i Zygmunta Starego, albo z Wyszyńskiego przez Panieńską, gdzie dodatkowo oprócz A było E. W drodze powrotnej sprawa się komplikowała, bo trzeba było iść na Rodła aż pod LOT albo na Wyszyńskiego przechodząc jeszcze po drodze przez skrzyżowanie przy Nabrzeżu Wieleckim. I tak dzień w dzień. O 70 nie było co marzyć z resztą rozkład tej linii do dzisiaj nie zachwyca. Przesiadka na 6 też bez sensu, bo z Wałów Chrobrego też trzeba było dojść nieco się cofając. Teraz jest myślę odrobinę lepiej jak funkcjonuje przystanek przy Bulwarze Piastowskim.

Mówimy jednak o jednej z największych szkół średnich Szczecina, a co jak co, ale to właśnie młodzież (i emeryci) są głównym beneficjentem komunikacji miejskiej. Większość dorosłych pracujących szybko robi prawo jazdy i wybiera z wielu względów samochód. Dlatego ta dziura komunikacyjna w okolicach LO2, LO12 i AM tym mocniej dziwi.
10
pioko17 napisał(a):
Większość dorosłych pracujących szybko robi prawo jazdy i wybiera z wielu względów samochód.

Chyba mało korzystasz z komunikacji miejskiej, bo moje obserwacje pasażerów przeczą Twojej teorii. Mnóstwo osób dojeżdża do pracy KM.
A z takich ważnych instytucji przy trasie 70 są także np. Urząd Wojewódzki, duża przychodnia na ul. Starzyńskiego no i Urząd Miejski.
t105n napisał(a):
Chyba mało korzystasz z komunikacji miejskiej, bo moje obserwacje pasażerów przeczą Twojej teorii. Mnóstwo osób dojeżdża do pracy KM.
A z takich ważnych instytucji przy trasie 70 są także np. Urząd Wojewódzki, duża przychodnia na ul. Starzyńskiego no i Urząd Miejski.

Tylko pytanie ile takich kursów faktycznie jeździ w miarę napchanych w ciągu całego dnia na trasie w centrum? Poza tym kolega napisał, że to było dawno temu, teraz mogło się to zmienić rzecz jasna.
man napisał(a):
PNajlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.

Ja bym wydłużył do Wiszesława. Lepszy dojazd do zajezdni Golęcin, mieszkańcy Robotniczej mieliby lepszy wybór a i nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.
5
lukaszenko napisał(a):
nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.

Będą musieli się przyzwyczaić, bo tamtędy będzie dojazd do przystanku SKM Żelechowa.
2
lukaszenko napisał(a):
Ja bym wydłużył do Wiszesława. Lepszy dojazd do zajezdni Golęcin, mieszkańcy Robotniczej mieliby lepszy wybór a i nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.

Tak sobie przemyślałem, że w sumie niegłupim pomysłem byłoby zwiększenie częstotliwości rozkładu (3 lub 4 brygady) oraz wydłużenie trasy linii 82 do Studziennej albo Wiszesława. Bo i tak z moich obserwacji wynika, że przez większość swoich kursów autobus woził/wozi powietrze, a tak zawsze to jakaś lepsza alternatywa dojazdu, szczególnie na Kołłątaja.

58, 59 i 68 zostawić w spokoju niech bezstresowo śmigają tak jak teraz to robią.
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):
Tak sobie przemyślałem, że w sumie niegłupim pomysłem byłoby zwiększenie częstotliwości rozkładu (3 lub 4 brygady) oraz wydłużenie trasy linii 82 do Studziennej albo Wiszesława. .

Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?
2
BatiX napisał(a):
Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?

Szczególnie, że linia 82 ma głównie służyć domu opieki i jego pensjonariuszom. A z Kruczej na nowy odcinek Hożej nie ma opcji dojechać tak by potem zjechać w stronę Studziennej czy Wiszesława, chyba że w ogóle ominąć "Kombatanta", ale wtedy linia traci sens...

#TramwajemPoŚwiecie
3
fan004 napisał(a):
A z Kruczej na nowy odcinek Hożej nie ma opcji dojechać tak by potem zjechać w stronę Studziennej czy Wiszesława

No jak to z Kruczej można skręcić w lewo w Bogumińską i dojechać do Bożej. To tak czysto teoretycznie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
No jak to z Kruczej można skręcić w lewo w Bogumińską i dojechać do Bożej. To tak czysto teoretycznie.

Oczywiście, przez osiedle się da, ale tak by to miało jakiś sens przy obecnej trasie to nie wiem jak miałaby jechać :/. Mogłaby skręcić w Kruczą z drugiej strony, pojechać pod górę i dopiero potem w prawo, tak jak 68, a potem nowym odcinkiem znów w dół. I z powrotem tak samo, ale nie wiem czy to taki pomysł miał PawelSzczecinFG2050.

#TramwajemPoŚwiecie
1
BatiX napisał(a):
Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?

Oczywiście. W sadzie to nie jest moja koncepcja tylko ZDiTMu tzn zanim wybrali przedłużenie linii 68 do Przepiórki (pierwotnie do Os. Małe Błonie). Ja poszedłem jeszcze dalej i biorąc pod uwagę plany koncepcyjne linii 89 mając na uwagę zakończenie budowy ulicy Hożej do skrzyżowania z ulicą Bogumińską widziałbym to mniej więcej tak:

KOŁŁĄTAJA - Niemcewicza - Łucznicza - Włoska - Kormoranów - Królewskiego NŻ - Świergotki - Hoża - Żelazna - Robotnicza 5 - Robotnicza - Zajezdnia Golęcino - WISZESŁAWA - Zajezdnia Golęcino - Robotnicza - Robotnicza 5 - Zgorzelecka - Hoża - Świergotki - Królewskiego NŻ - Włoska - Łucznicza - Orzeszkowej NŻ - Niemcewicza - KOŁŁĄTAJA

Czas przejazdu na takiej wyniósł by ok. 18-20 minut w obu kierunkach bazując na linii czasach przejazdów 58/59/68 i 69 oraz sygnalizacji świetlnej. Ewentualnie zamiast zmieniać trasę linii 82 zawsze może powstać nowa linia w tego typu koncepcji.

No ale Jak to będzie wyglądać i czy w ogóle powstanie tego typu linia? Pożyjemy zobaczymy cytując klasyka.
Post został wyedytowany przez autora.
1
man napisał(a):
Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej.

Zwłaszcza, że pętla Przepiórki bardzo wygląda na tymczasową.
t105n napisał(a):
Zwłaszcza, że pętla Przepiórki bardzo wygląda na tymczasową.

A jaka to tam pętla; kawałek zygzaka na drodze. Nawet kibla nie ma.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
A jaka to tam pętla; kawałek zygzaka na drodze. Nawet kibla nie ma.

A na Studziennej jest? ;)

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
A na Studziennej jest? ;)

Dlatego optuję za wersją do zajezdni Golęcin. Być może udałoby się dogadać by kierowcy mogli korzystać z toalety na terenie zajezdni? Czy dalej panuje taki beton w naszej KM że nawet w tak prostej kwestii się nie dogadają.
3
lukaszenko napisał(a):
Dlatego optuję za wersją do zajezdni Golęcin. Być może udałoby się dogadać by kierowcy mogli korzystać z toalety na terenie zajezdni? Czy dalej panuje taki beton w naszej KM że nawet w tak prostej kwestii się nie dogadają.

Ostatnio słyszałem rozmowę dwóch kierowców na pętla Stocznia Szczecińska, że z powodu pandemii nie ma dostępu do klopa... Wszystkie linie jakie stamtąd jadą na drugim końcu trasy nie mają żadnego zaplecza więc gdzie się załatwić?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
bartez napisał(a):
Ostatnio słyszałem rozmowę dwóch kierowców na pętla Stocznia Szczecińska, że z powodu pandemii nie ma dostępu do klopa... Wszystkie linie jakie stamtąd jadą na drugim końcu trasy nie mają żadnego zaplecza więc gdzie się załatwić?

To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest. Ba, kontener który tam stoi w końcu wygląda jak punkt socjalny, a nie grzyb na ścianach, zimnica totalna i łuszcząca się farba jak ty jest obecnie w starym "budynku".
lukaszenko napisał(a):
To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest. Ba, kontener który tam stoi w końcu wygląda jak punkt socjalny, a nie grzyb na ścianach, zimnica totalna i łuszcząca się farba jak ty jest obecnie w starym "budynku".

Czyli ten kontener na pętli "Ludowa", przy peronie 6 w stronę Gocławia, to też nowy punkt socjalny?

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
1
fan004 napisał(a):
Czyli ten kontener na pętli "Ludowa", przy peronie 6 w stronę Gocławia, to też nowy punkt socjalny?

Obydwa kontenery są wynajęte i robią obecnie za punkt socjalny do momentu wybudowania nowych budynków w miejscu obecnych.
1
lukaszenko napisał(a):
To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest.

Ewidentnie jeden kierowca narzekał do drugiego, że nie można skorzystać.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Ewidentnie jeden kierowca narzekał do drugiego, że nie można skorzystać.

Być może było to przed przekazaniem ich do użytku.