Forum
Nowa linia autobusowa na odnowionej ul. Hożej? Sprawdziliśmy
Cały przebudowywany odcinek ul. Hożej powinien być przejezdny w czerwcu. Sprawdziliśmy, czy to oznacza, że ulicą Hożą i Łączną ruszy nowa linia autobusowa.
wysłane przez man 128
Puszczać tam 58 i 59? Chyba niedobry pomysł, mając na uwadze, że te linie na swoich trasach uzupełniają się wspólnie. Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.
Dokładnie, pożyjemy zobaczymy, ale co ciekawe swego czasu istniał projekt (mam go nawet w pdfie) przed wydłużeniem linii 68 na Przepiórki (Os. Małe Błonia) był pomysł w ZDitTMie, aby powstała zupełnie nowa linia w relacji Kołłątaja - Osiedle Małe Błonia (wg planu Kołłątaja - aktualnie pętla Przepiórki) czyli linia 89.
Teraz w związku z remontem Hożej oraz w niedługim czasie otwarciem tej ulicy mogliby powrócić do tego projektu, a więc do projektu linii 89 z Kołłątaja w relacji do pętli na Studziennej (obecnie jeździ tylko poranna i popołudniowa szczytówka 59) albo Wiszesława, która jest nieczynna dla linii dziennych. W sumie to zawsze większy wybór linii, szczególnie na Kołłątaja, bo nie oszukujmy się, kolejna linia z Hożej do pętli Plac Rodła to lekka przesada zwłaszcza, że poza 58 i 59 do wyboru są jeszcze 101 i 107 (oczywiście ta druga linia ma bardzo dużą częstotliwością odjazdów).
wysłane przez bartez 336
Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.
Oprócz ulicy Hożej do obsługi autobusem nadaje się obszar w okolicy Wałów Chrobrego czyli ulice Małopolska, Starzyńskiego, Parkowa. Są tu szkoły, uczelnie, urzędy, sądy i pewnie sporo siedzib firm, a dojazd transportem zbiorowym jest słaby. Mieszkam w okolicy i widzę ile codziennie rano wjeżdża tu samochodów z kierunku od Polic czy os. Książąt Pomorskich przez ulicę Malczewskiego do Wałów właśnie. Po południu wszystko wyjeżdża w przeciwnym kierunku. Można by połączyć to jedną linią z przystankiem końcowym np w okolicy Filharmonii.
Linia 70 to totalne nieporozumienie, która wozi powietrze, bo trasa w obecnej postaci nie ma sensu.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez kasper1 50
Linia 70 to totalne nieporozumienie, która wozi powietrze, bo trasa w obecnej postaci nie ma sensu.
Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.
PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
wysłane przez Tosiek 17
Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.
Możliwe, bo 70 wykonuje wykonuje tyle kursów, co kot napłakał.
SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
wysłane przez fan004 86
Możliwe, bo 70 wykonuje wykonuje tyle kursów, co kot napłakał.
Wątpię by odebrano jedyną możliwość mieszkańców wsi takich jak Kamieniec, Pargowo czy Moczyły na dojazd KM do Szczecina. Choć trasa w centrum faktycznie jest do zmiany...
#TramwajemPoŚwiecie
Czyli można rzec, że obecna linia 70 skończy się jak linia 55 - czyli wykreśleniem z siatki połączeń.
Z tym to tak średnio bo jednak 70 zalicza sporo wsi typu Ustowo, Siadło Górne/Dolne, Kurów, Pargowo. Więc o ile do pętli "Klucz Autostrada" była możliwość przedłużenia tam 64, tak w tym wypadku nie ma za bardzo alternatyw (druga kwestia czy linia 70 na trasie do Pargowa notuje przyzwoite potoki pasażerskie)
wysłane przez Waszka 80
Z tym to tak średnio bo jednak 70 zalicza sporo wsi typu Ustowo, Siadło Górne/Dolne, Kurów, Pargowo. Więc o ile do pętli "Klucz Autostrada" była możliwość przedłużenia tam 64, tak w tym wypadku nie ma za bardzo alternatyw (druga kwestia czy linia 70 na trasie do Pargowa notuje przyzwoite potoki pasażerskie)
Autorowi raczej chodziło o skróceniu 70tki do np. Wyszyńskiego, tak jak to jeździ w weekendy.
Jeżeli chodzi o odcinek pomiędzy Urzędem Miasta a Wyszyńskiego, również potwierdzam, że tłoków tam nie ma. Może i jest tam potrzebny autobus, ale na pewno na bardziej przemyślanej trasie.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez fan004 86
Oprócz ulicy Hożej do obsługi autobusem nadaje się obszar w okolicy Wałów Chrobrego czyli ulice Małopolska, Starzyńskiego, Parkowa. Są tu szkoły, uczelnie, urzędy, sądy i pewnie sporo siedzib firm, a dojazd transportem zbiorowym jest słaby.
Kiedyś codziennie dojeżdżałem 5/11 od Placu Rodła w stronę stoczni. Na "Parkowej", nawet po południu, wysiadało 90% pasażerów.
Przy ulicy Henryka Pobożnego znajduje się IILO w Szczecinie. Z tego co pamiętam, uczęszcza tam około 1000 osób, a dojazd komunikacją jest żaden i wszyscy muszą iść "z buta" na Plac Rodła lub ewentualnie na 6. - A to tylko przykład z instytucji publicznych, które się tam znajdują.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez pioko17 38
Kiedyś codziennie dojeżdżałem 5/11 od Placu Rodła w stronę stoczni. Na "Parkowej", nawet po południu, wysiadało 90% pasażerów.
Przy ulicy Henryka Pobożnego znajduje się IILO w Szczecinie. Z tego co pamiętam, uczęszcza tam około 1000 osób, a dojazd komunikacją jest żaden i wszyscy muszą iść "z buta" na Plac Rodła lub ewentualnie na 6. - A to tylko przykład z instytucji publicznych, które się tam znajdują.
Prawda. Akurat wieki temu ukończyłem II LO i pamiętam jak problematyczny był dojazd transportem zbiorowym. W zasadzie jadąc z Bukowego miałem do wyboru, albo drełować piechotą z Placu Rodła przez Mazowiecką i Zygmunta Starego, albo z Wyszyńskiego przez Panieńską, gdzie dodatkowo oprócz A było E. W drodze powrotnej sprawa się komplikowała, bo trzeba było iść na Rodła aż pod LOT albo na Wyszyńskiego przechodząc jeszcze po drodze przez skrzyżowanie przy Nabrzeżu Wieleckim. I tak dzień w dzień. O 70 nie było co marzyć z resztą rozkład tej linii do dzisiaj nie zachwyca. Przesiadka na 6 też bez sensu, bo z Wałów Chrobrego też trzeba było dojść nieco się cofając. Teraz jest myślę odrobinę lepiej jak funkcjonuje przystanek przy Bulwarze Piastowskim.
Mówimy jednak o jednej z największych szkół średnich Szczecina, a co jak co, ale to właśnie młodzież (i emeryci) są głównym beneficjentem komunikacji miejskiej. Większość dorosłych pracujących szybko robi prawo jazdy i wybiera z wielu względów samochód. Dlatego ta dziura komunikacyjna w okolicach LO2, LO12 i AM tym mocniej dziwi.
wysłane przez t105n 49
Większość dorosłych pracujących szybko robi prawo jazdy i wybiera z wielu względów samochód.
Chyba mało korzystasz z komunikacji miejskiej, bo moje obserwacje pasażerów przeczą Twojej teorii. Mnóstwo osób dojeżdża do pracy KM.
A z takich ważnych instytucji przy trasie 70 są także np. Urząd Wojewódzki, duża przychodnia na ul. Starzyńskiego no i Urząd Miejski.
Chyba mało korzystasz z komunikacji miejskiej, bo moje obserwacje pasażerów przeczą Twojej teorii. Mnóstwo osób dojeżdża do pracy KM.
A z takich ważnych instytucji przy trasie 70 są także np. Urząd Wojewódzki, duża przychodnia na ul. Starzyńskiego no i Urząd Miejski.
Tylko pytanie ile takich kursów faktycznie jeździ w miarę napchanych w ciągu całego dnia na trasie w centrum? Poza tym kolega napisał, że to było dawno temu, teraz mogło się to zmienić rzecz jasna.
PNajlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej, no ale zobaczymy, co wymyślą.
Ja bym wydłużył do Wiszesława. Lepszy dojazd do zajezdni Golęcin, mieszkańcy Robotniczej mieliby lepszy wybór a i nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.
wysłane przez MQ ?
nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.
Będą musieli się przyzwyczaić, bo tamtędy będzie dojazd do przystanku SKM Żelechowa.
Ja bym wydłużył do Wiszesława. Lepszy dojazd do zajezdni Golęcin, mieszkańcy Robotniczej mieliby lepszy wybór a i nie byłoby skarg mieszkańców ze Studziennej że autobus im tarabani pod oknem.
Tak sobie przemyślałem, że w sumie niegłupim pomysłem byłoby zwiększenie częstotliwości rozkładu (3 lub 4 brygady) oraz wydłużenie trasy linii 82 do Studziennej albo Wiszesława. Bo i tak z moich obserwacji wynika, że przez większość swoich kursów autobus woził/wozi powietrze, a tak zawsze to jakaś lepsza alternatywa dojazdu, szczególnie na Kołłątaja.
58, 59 i 68 zostawić w spokoju niech bezstresowo śmigają tak jak teraz to robią.
wysłane przez BatiX 14
Tak sobie przemyślałem, że w sumie niegłupim pomysłem byłoby zwiększenie częstotliwości rozkładu (3 lub 4 brygady) oraz wydłużenie trasy linii 82 do Studziennej albo Wiszesława. .
Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?
wysłane przez fan004 86
Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?
Szczególnie, że linia 82 ma głównie służyć domu opieki i jego pensjonariuszom. A z Kruczej na nowy odcinek Hożej nie ma opcji dojechać tak by potem zjechać w stronę Studziennej czy Wiszesława, chyba że w ogóle ominąć "Kombatanta", ale wtedy linia traci sens...
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
A z Kruczej na nowy odcinek Hożej nie ma opcji dojechać tak by potem zjechać w stronę Studziennej czy Wiszesława
No jak to z Kruczej można skręcić w lewo w Bogumińską i dojechać do Bożej. To tak czysto teoretycznie.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
No jak to z Kruczej można skręcić w lewo w Bogumińską i dojechać do Bożej. To tak czysto teoretycznie.
Oczywiście, przez osiedle się da, ale tak by to miało jakiś sens przy obecnej trasie to nie wiem jak miałaby jechać :/. Mogłaby skręcić w Kruczą z drugiej strony, pojechać pod górę i dopiero potem w prawo, tak jak 68, a potem nowym odcinkiem znów w dół. I z powrotem tak samo, ale nie wiem czy to taki pomysł miał PawelSzczecinFG2050.
#TramwajemPoŚwiecie
Proponujesz wydłużenie linii robiącej pętlę uliczną. Możesz jakoś bliżej opisać koncepcję trasy?
Oczywiście. W sadzie to nie jest moja koncepcja tylko ZDiTMu tzn zanim wybrali przedłużenie linii 68 do Przepiórki (pierwotnie do Os. Małe Błonie). Ja poszedłem jeszcze dalej i biorąc pod uwagę plany koncepcyjne linii 89 mając na uwagę zakończenie budowy ulicy Hożej do skrzyżowania z ulicą Bogumińską widziałbym to mniej więcej tak:
KOŁŁĄTAJA - Niemcewicza - Łucznicza - Włoska - Kormoranów - Królewskiego NŻ - Świergotki - Hoża - Żelazna - Robotnicza 5 - Robotnicza - Zajezdnia Golęcino - WISZESŁAWA - Zajezdnia Golęcino - Robotnicza - Robotnicza 5 - Zgorzelecka - Hoża - Świergotki - Królewskiego NŻ - Włoska - Łucznicza - Orzeszkowej NŻ - Niemcewicza - KOŁŁĄTAJA
Czas przejazdu na takiej wyniósł by ok. 18-20 minut w obu kierunkach bazując na linii czasach przejazdów 58/59/68 i 69 oraz sygnalizacji świetlnej. Ewentualnie zamiast zmieniać trasę linii 82 zawsze może powstać nowa linia w tego typu koncepcji.
No ale Jak to będzie wyglądać i czy w ogóle powstanie tego typu linia? Pożyjemy zobaczymy cytując klasyka.
wysłane przez t105n 49
Najlepszym pomysłem byłoby wydłużenie 68 do Studziennej.
Zwłaszcza, że pętla Przepiórki bardzo wygląda na tymczasową.
wysłane przez bartez 336
Zwłaszcza, że pętla Przepiórki bardzo wygląda na tymczasową.
A jaka to tam pętla; kawałek zygzaka na drodze. Nawet kibla nie ma.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
A jaka to tam pętla; kawałek zygzaka na drodze. Nawet kibla nie ma.
A na Studziennej jest? ;)
#TramwajemPoŚwiecie
A na Studziennej jest? ;)
Dlatego optuję za wersją do zajezdni Golęcin. Być może udałoby się dogadać by kierowcy mogli korzystać z toalety na terenie zajezdni? Czy dalej panuje taki beton w naszej KM że nawet w tak prostej kwestii się nie dogadają.
wysłane przez bartez 336
Dlatego optuję za wersją do zajezdni Golęcin. Być może udałoby się dogadać by kierowcy mogli korzystać z toalety na terenie zajezdni? Czy dalej panuje taki beton w naszej KM że nawet w tak prostej kwestii się nie dogadają.
Ostatnio słyszałem rozmowę dwóch kierowców na pętla Stocznia Szczecińska, że z powodu pandemii nie ma dostępu do klopa... Wszystkie linie jakie stamtąd jadą na drugim końcu trasy nie mają żadnego zaplecza więc gdzie się załatwić?
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Ostatnio słyszałem rozmowę dwóch kierowców na pętla Stocznia Szczecińska, że z powodu pandemii nie ma dostępu do klopa... Wszystkie linie jakie stamtąd jadą na drugim końcu trasy nie mają żadnego zaplecza więc gdzie się załatwić?
To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest. Ba, kontener który tam stoi w końcu wygląda jak punkt socjalny, a nie grzyb na ścianach, zimnica totalna i łuszcząca się farba jak ty jest obecnie w starym "budynku".
wysłane przez fan004 86
To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest. Ba, kontener który tam stoi w końcu wygląda jak punkt socjalny, a nie grzyb na ścianach, zimnica totalna i łuszcząca się farba jak ty jest obecnie w starym "budynku".
Czyli ten kontener na pętli "Ludowa", przy peronie 6 w stronę Gocławia, to też nowy punkt socjalny?
#TramwajemPoŚwiecie
Czyli ten kontener na pętli "Ludowa", przy peronie 6 w stronę Gocławia, to też nowy punkt socjalny?
Obydwa kontenery są wynajęte i robią obecnie za punkt socjalny do momentu wybudowania nowych budynków w miejscu obecnych.
wysłane przez bartez 336
To coś ci się musiało przesłyszeć, bo punkt socjalny na stoczni jak najbardziej jest.
Ewidentnie jeden kierowca narzekał do drugiego, że nie można skorzystać.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Ewidentnie jeden kierowca narzekał do drugiego, że nie można skorzystać.
Być może było to przed przekazaniem ich do użytku.