Forum

Przetarg na tramwaje dwukierunkowe

„Tramwaje Szczecińskie” Sp z o.o. ogłosiły przetarg na dostawę dwóch nowych nadwozi i elementów wyposażenia do montażu pod nadzorem wykonawcy, tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, częściowo niskopodłogowych.

wysłane przez Fryga −1

Jest się z czego cieszyć. Do łączne liczby 32 szt. tramwajów niskopodłogowych za dwa lata dojdą dwie sztuki. Aby trochę posmucić przestawiam ilostan tramwajów niskopodłogowych w innych miastach Polski:
1. Warszawa - 311 szt. + 213 zamówionych
2. Kraków - 164 szt. + 60 zamówionych
3. Wrocław - 144 szt.
4. Łódź - 108 szt. + 30 zmówionych
5. Gdańsk - 107 szt.
6. Poznań - 176 szt.
7. Olsztyn - 15 szt. + 12 zmówionych
8 Bydgoszcz - 35 szt.
9. Gorzów Wlkp. - 12 szt.
10.Częstochowa - 17 szt.
11. Tramwaje Górnośląskie - 76 szt. + 35 szt. w trakcie dostaw
Ostatnio Grudziądz ogłosił przetarg na 4 szt. tramwajów niskopodłogowych.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez kasper1 50

Wrocław otworzył oferty na 25+21 wagonów tramwajowych, Łódź rozstrzygnęła przetarg na 30 wagonów tramwajowych, a Szczecin dwa do złożenia jak klocki Lego. Wstyd....

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
2

wysłane przez Pepe 235

kasper1 napisał(a):
Wrocław otworzył oferty na 25+21 wagonów tramwajowych, Łódź rozstrzygnęła przetarg na 30 wagonów tramwajowych, a Szczecin dwa do złożenia jak klocki Lego. Wstyd....

Ale w zamian będzie stadion, fabryka wody, co tam jeszcze mniej komunikacyjnego...? ;)
7
kasper1 napisał(a):
Wrocław otworzył oferty na 25+21 wagonów tramwajowych

I wpłynęły dwie oferty - Modertrans chce za swoje Gammy 205 milionów, a PESA za Twisty - o 12 baniek więcej.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
1

wysłane przez Waszka 80

Jeżeli dojdzie do remontu/budowy torowiska, na którym konieczne będzie wysyłanie tramwajów dwukierunkowych, to czy dwie sztuki to nie jest za mało? Wystarczy, że jeden tramwaj będzie w naprawie. Drugi nie obsłuży sam całej dzielnicy. Jeżeli miasto faktycznie ma plan puszczanie takich tramwajów ma 26 kwietnia, to niech zakupi ich więcej. Dwie sztuki to śmiech na sali. Będą do wszystkiego i do niczego. A stadionem mieszkańcy nie dojadą do domów.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
6

wysłane przez kasper1 50

Waszka napisał(a):
Dwie sztuki to śmiech na sali. Będą do wszystkiego i do niczego.

Mam taką nadzieję, że za parę lat TS-y ogłoszą przetarg na kilkanaście dwukierunkowych Moderusów Gamma.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez lukaszenko 16

kasper1 napisał(a):
Mam taką nadzieję, że za parę lat TS-y ogłoszą przetarg na kilkanaście dwukierunkowych Moderusów Gamma.

Skąd ta pewność że przetarg wygra Modertrans?
5

wysłane przez man1995 55

lukaszenko napisał(a):
Skąd ta pewność że przetarg wygra Modertrans?

No bo przetarg na Moderusy! :)
6

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
Skąd ta pewność że przetarg wygra Modertrans?

A bo to jego pierwsze wróżenie ze szklanej kuli?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
10

wysłane przez lukaszenko 16

bartez napisał(a):
A bo to jego pierwsze wróżenie ze szklanej kuli?

Ze szklanej to może jeszcze by coś wyszło sensownego, tutaj to raczej wróżenie z fusów :P
4

wysłane przez 333Wojtas333 15

kasper1 napisał(a):
Mam taką nadzieję, że za parę lat TS-y ogłoszą przetarg na kilkanaście dwukierunkowych Moderusów Gamma.

Ogłosić przetarg z już wyłonionym zwycięzcą. Paradoks to za mało :P

Jeżdżę regularnie Gammami i nie mogę się do nich przyczepić, ale uważam, że są lepsze konstrukcje dostępne na rynku.
3

wysłane przez Ronaldinho

kasper1 napisał(a):
Mam taką nadzieję, że za parę lat TS-y ogłoszą przetarg na kilkanaście dwukierunkowych Moderusów Gamma.

Wczoraj,byłem na wyjeździe w Poznaniu Moderus Gamma to serio całkiem w ciapke tramwaj.Moze i to daleko idące stwierdzenie ale ładniej w środku niż w pesie.
1

wysłane przez MlodyS53 77

kasper1 napisał(a):
Mam taką nadzieję, że za parę lat TS-y ogłoszą przetarg na kilkanaście dwukierunkowych Moderusów Gamma.

Jak na Moderusy Gamma, to nie przetarg.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez Pepe 235

Waszka napisał(a):
Jeżeli dojdzie do remontu/budowy torowiska, na którym konieczne będzie wysyłanie tramwajów dwukierunkowych, to czy dwie sztuki to nie jest za mało? Wystarczy, że jeden tramwaj będzie w naprawie. Drugi nie obsłuży sam całej dzielnicy. Jeżeli miasto faktycznie ma plan puszczanie takich tramwajów ma 26 kwietnia, to niech zakupi ich więcej. Dwie sztuki to śmiech na sali. Będą do wszystkiego i do niczego. A stadionem mieszkańcy nie dojadą do domów.

Oczywiście masz rację. Jakikolwiek odcinek remontowy bez pętli będzie miał rację bytu, gdy złożą już 4 Mode... wagony (czyli późna jesień 2022?). No więc ściema jest totalna. Będzie już końcówka remontu Niebuszewa i mniej więcej połowa Pomorzan. Chyba niewiele osób będących tutaj wierzy w budowę trasy na 26 kwietnia.

Kwestia gotowości tych wagonów do ruchu (właśnie stoi w krzakach 603) to też ważne zagadnienie.
2

wysłane przez Mareczek 5

Pepe napisał(a):
Oczywiście masz rację. Jakikolwiek odcinek remontowy bez pętli będzie miał rację bytu, gdy złożą już 4 Mode... wagony (czyli późna jesień 2022?). No więc ściema jest totalna. Będzie już końcówka remontu Niebuszewa i mniej więcej połowa Pomorzan. Chyba niewiele osób będących tutaj wierzy w budowę trasy na 26 kwietnia.

Kwestia gotowości tych wagonów do ruchu (właśnie stoi w krzakach 603) to też ważne zagadnienie.

Tak na serio to będzie typowa pokazówka. Obawiam się też, że później miasto/TS wykorzysta okazję do rezygnacji z dwukierunków "no mamy dwa, ale nie mają ona w naszym mieście zastosowania, bo zawsze jeździmy i tak z jednej kabiny".

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
2

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):


Kwestia gotowości tych wagonów do ruchu (właśnie stoi w krzakach 603) to też ważne zagadnienie.

A co się stało z 603?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Dzikikot 0203

Waszka napisał(a):
Jeżeli dojdzie do remontu/budowy torowiska, na którym konieczne będzie wysyłanie tramwajów dwukierunkowych, to czy dwie sztuki to nie jest za mało? Wystarczy, że jeden tramwaj będzie w naprawie. Drugi nie obsłuży sam całej dzielnicy. Jeżeli miasto faktycznie ma plan puszczanie takich tramwajów ma 26 kwietnia, to niech zakupi ich więcej. Dwie sztuki to śmiech na sali. Będą do wszystkiego i do niczego. A stadionem mieszkańcy nie dojadą do domów.

A ile sztuk tramwajów dwukierunkowych ma niby być w Szczecinie?
1

wysłane przez Administracja 0

Dzikikot 0203 napisał(a):
A ile sztuk tramwajów dwukierunkowych ma niby być w Szczecinie?

Ostrzegamy, czytanie postów i informacji naprawdę nie boli. Jeszcze jedno takie pytanie, na które kilka centymetrów wyżej można znaleźć odpowiedź, a nie będzie tak miło. Rozejrzyj się, poczytaj, a potem zaczynaj dyskusję.
1

wysłane przez bprog 1

Znowu bez klimatyzacji?

wysłane przez Waszka 80

Zupełnie się w tym temacie nie orientuję, dlatego pozwolę sobie zadać takie pytanie: Jakie są szanse na to, że przetarg wygra Solaris Tramino? Jak na razie tramwaje tej marki są jedynie w dwóch miastach w Polsce a ciekaw jestem czy ktokolwiek poważnie myśli o tym, że mogłyby się one pojawić u nas.

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez 333Wojtas333 15

Waszka napisał(a):
Zupełnie się w tym temacie nie orientuję, dlatego pozwolę sobie zadać takie pytanie: Jakie są szanse na to, że przetarg wygra Solaris Tramino? Jak na razie tramwaje tej marki są jedynie w dwóch miastach w Polsce a ciekaw jestem czy ktokolwiek poważnie myśli o tym, że mogłyby się one pojawić u nas.

Produkcję tramwajów Solarisa przejął Stadler, więc ciężko powiedzieć czy marka Tramino w ogóle będzie jeszcze produkowana. Poza tym gdyby były to Tramino w wersji poznańskiej to zmasakrowałyby torowiska.
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez fan004 86

333Wojtas333 napisał(a):
Poza tym gdyby były to Tramino w wersji poznańskiej to zmasakrowałyby torowiska.

A wersja olsztyńska byłaby za szeroka na nasze tory.

#TramwajemPoŚwiecie
2

wysłane przez 333Wojtas333 15

fan004 napisał(a):
A wersja olsztyńska byłaby za szeroka na nasze tory.

Natomiast wersje na rynek niemiecki są poza naszym zasięgiem i możliwościami.
2

wysłane przez fan004 86

333Wojtas333 napisał(a):
Natomiast wersje na rynek niemiecki są poza naszym zasięgiem i możliwościami.

I w zasadzie podsumowaliśmy możliwość pojawienia się Tramino w naszym mieście ;).

#TramwajemPoŚwiecie
7

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
I w zasadzie podsumowaliśmy możliwość pojawienia się Tramino w naszym mieście ;).

Technicznie to my jesteśmy na etapie Helmutów. Wiele torowisk to jest dramat i właśnie Helmuty, N-ki i 102-dwójki by się tu najlepiej odnalazły.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
6

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Technicznie to my jesteśmy na etapie Helmutów. Wiele torowisk to jest dramat i właśnie Helmuty, N-ki i 102-dwójki by się tu najlepiej odnalazły.

To prawda. Za długo czekali z remontami... przez lata nie zrobiono prawie nic. Cała trasa "szóstki" to tragedia - a to tylko jeden z wielu odcinków wymagających remontu, o którym na razie można w zasadzie zapomnieć.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez maciekos95 3

333Wojtas333 napisał(a):
Produkcję tramwajów Solarisa przejął Stadler, więc ciężko powiedzieć czy marka Tramino w ogóle będzie jeszcze produkowana. Poza tym gdyby były to Tramino w wersji poznańskiej to zmasakrowałyby torowiska.

To może sam Stadler? Przypominam, że ten producent dostarcza obecnie tramwaje do Krakowa (startował w przetargu jeszcze będąc w konsorcjum z Solarisem, ale do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia zdążył już przejąć jego tramwajową część).