Forum

Która linia do zmiany.

wysłane przez Ronaldinho

Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez bartez 336

Ronaldinho napisał(a):
Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?

Nie rozumiem pytania...

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Nie rozumiem pytania...

Chyba chodzi o to, czy naszym zdaniem są linie, których trasy w pewnym stopniu nie mają sensu i należałoby je zmienić.

Ja jako przykład mógłbym dać fragment trasy 58 i 59. Rzadziej jeżdżące 58 obsługuje przy ulicy Strzałowskiej SP14 i Szpital Onkologiczny. Natomiast częściej kursujące 59 podjeżdża ulicą Świętojańską przy której nie ma w zasadzie nic (póki nie pojawi się przystanek SKM, ale to jeszcze trochę). Oczywiście wiem, że 58 ma dłuższą trasę, ale większość pasażerów pochodzi jednak z centrum lub dolnego Golęcina/Żelechowej.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Ronaldinho

bartez napisał(a):
Nie rozumiem pytania...

Czy obecna siatka połączeń jest ok? Czy w jakiejś linii chciałbyś zmian tras bądź rozkładu?

wysłane przez 333Wojtas333 15

Ronaldinho napisał(a):
Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?

Muchowóz 84 na odcinku Jaśminowa ZUS - Turkusowa. Do przystanku SST w zupełności by wystarczyła. Niestety, z różnych przyczyn nie ma możliwości wykorzystania przystanku na ulicy Jaśminowej.

Z takich innych kwestii to przydałaby się linia uzupełniająca niektóre "luki" komunikacyjne w Śródmieściu, a konkretniej ulica Narutowicza / Plac Dziecka przy okazji docierając do osiedla przy Kusocińskiego. Jakiś czas temu wraz ze znajomym dyskutowaliśmy w tym temacie i powiedzmy, że coś z tego wyszło. Jeżeli ktoś byłyby zainteresowany tym tematem chętnie podzielę się ze szczegółami.
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez kasper1 50

333Wojtas333 napisał(a):
Muchowóz 84 na odcinku Jaśminowa ZUS - Turkusowa. Do przystanku SST w zupełności by wystarczyła. Niestety, z różnych przyczyn nie ma możliwości wykorzystania przystanku na ulicy Jaśminowej.

To dlaczego nie wydłużą 84 do Basenu Górniczego?

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.

wysłane przez 333Wojtas333 15

kasper1 napisał(a):
To dlaczego nie wydłużą 84 do Basenu Górniczego?

Dlatego żeby nie dublowała się z tramwajem do którego i tak będzie się trzeba przesiąść.

wysłane przez bartez 336

333Wojtas333 napisał(a):

Z takich innych kwestii to przydałaby się linia uzupełniająca niektóre "luki" komunikacyjne w Śródmieściu.

Już kiedyś gdzieś pisałem, że Wały Chrobrego i okolice są słabo skomunikowane z dużą częścią miasta. Linia 70 nie cieszy się powodzeniem, a potencjalnych pasażerów widzę tam bardzo dużo.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7

wysłane przez wolvo1565 24

bartez napisał(a):
Już kiedyś gdzieś pisałem, że Wały Chrobrego i okolice są słabo skomunikowane z dużą częścią miasta. Linia 70 nie cieszy się powodzeniem, a potencjalnych pasażerów widzę tam bardzo dużo.

Trochę brakuje bezpośredniego przebicia Farnej ze Starzyńskiego (rejony placu Hołdu Pruskiego też się wydają być taką plamą komunikacyjną). Wtedy można byłoby stworzyć linię, bądź przekierować jakaś linię (tylko jaką?) od Dworca Głównego przez Wyszka, Farną, Starzyńskiego, Parkową do Emilii Plater i dalej przykładowo Sczanieckiej w stronę północnych dzielnic.
1

wysłane przez bartez 336

wolvo1565 napisał(a):
Trochę brakuje bezpośredniego przebicia Farnej ze Starzyńskiego (rejony placu Hołdu Pruskiego też się wydają być taką plamą komunikacyjną). Wtedy można byłoby stworzyć linię, bądź przekierować jakaś linię (tylko jaką?) od Dworca Głównego przez Wyszka, Farną, Starzyńskiego, Parkową do Emilii Plater i dalej przykładowo Sczanieckiej w stronę północnych dzielnic.

Coś z Rodła np 59 czy 68.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
3

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Coś z Rodła np 59 czy 68.

To raczej 68, bo 59 jest połączone z 58 i jak ruszać, to trzeba obie.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
To raczej 68, bo 59 jest połączone z 58 i jak ruszać, to trzeba obie.

58 z 59 nie jest ożenione na zawsze więc jakby co to można zmienić rozkład.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
58 z 59 nie jest ożenione na zawsze więc jakby co to można zmienić rozkład.

Też racja.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez konjo  4

333Wojtas333 napisał(a):
Muchowóz 84 na odcinku Jaśminowa ZUS - Turkusowa. Do przystanku SST w zupełności by wystarczyła. Niestety, z różnych przyczyn nie ma możliwości wykorzystania przystanku na ulicy Jaśminowej.

Popieram. :)

Wiem, że pewnie się nie da wyciąć z Zakładów, ale przedłużone kursy 84 ostatnio to loteria...

So never mind the darkness.

wysłane przez Waszka 80

Ronaldinho napisał(a):
Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?

Linia 122. Skopane skomunikowania, skopane godziny odjazdów, skopana trasa i przez to często zerowa ilość pasażerów.

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez lukaszenko 16

Waszka napisał(a):
Linia 122. Skopane skomunikowania, skopane godziny odjazdów, skopana trasa i przez to często zerowa ilość pasażerów.

Ciekawe jaka byłaby frekwencja gdyby zmienić trasę i po wybudowaniu pętli na Szafera skierować ją właśnie tam zamiast do pętli na Bezrzeczu. Myślę że wtedy miałby to sens gdyż nieznacznie, ale podbijamy częstotliwość na wspólnym odcinku z 74 i 105, dodatkowa linia dowożąca do tramwaju no i też ludzie z Kościna i Dołuj mieliby bezpośredni dojazd w ten rejon miasta oraz alternatywną trasę do centrum Szczecina.
11

wysłane przez Tosiek 17

Linia A w związku likwidacją linii F na Trasę Osiedle Bukowe-Police Wyszyńskiego Polana.

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez 333Wojtas333 15

LOZOI napisał(a):
Linia A w związku likwidacją linii F na Trasę Osiedle Bukowe-Police Wyszyńskiego Polana.

Już coś takiego było kilka lat temu - no i coś nie wyszło.
6

wysłane przez fan004 86

LOZOI napisał(a):
Linia A w związku likwidacją linii F na Trasę Osiedle Bukowe-Police Wyszyńskiego Polana.

I godzinne opóźnienia łapane na Szosie Polskiej, Komuny Paryskiej i w drodze na Prawobrzeże... lecimyyy! ;D

A tak na poważne to lepiej byłoby przywrócić F, bo opóźnienia na tej trasie byłyby nieziemskie, a niewiele jest chyba osób jadących bezpośrednio z Polic na Prawobrzeże. Ponadto nawet jeśli się takie znajdą, to na Placu Rodła mają mnóstwo możliwości przesiadki na pośpiechy i normalnie też 2.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
A tak na poważne to lepiej byłoby przywrócić F

F jest zbędne, bo jest znacznie droższe niż np 107, a dużo szybciej do celu nie dojedzie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
F jest zbędne, bo jest znacznie droższe niż np 107, a dużo szybciej do celu nie dojedzie.

To prawda, ale w teorii na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż A jadące do Polic.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Pomeranianek 0

fan004 napisał(a):
I godzinne opóźnienia łapane na Szosie Polskiej, Komuny Paryskiej i w drodze na Prawobrzeże... lecimyyy! ;D

Dołożę do tego wiecznie przepełnione deski w szczycie - rano od samej pętli na Bukowym i w drugą stronę po południu. Nigdy nie rozumiałem tego masochistycznego podejścia SPPK.

wysłane przez man 128

Pomeranianek napisał(a):
Dołożę do tego wiecznie przepełnione deski w szczycie - rano od samej pętli na Bukowym i w drugą stronę po południu. Nigdy nie rozumiałem tego masochistycznego podejścia SPPK.

Z tego, co pamiętam, to wszystkie linie jadące z/na prawobrzeże były wówczas opóźnione, ponieważ trwała przebudowa ulicy Gdańskiej i budowa SST. Teraz takiego problemu by nie było, ale czy jest sens przywracania A na takiej trasie, albo w ogóle odwieszania F, które w ostatnich latach coraz mniej różniło się od 107? Moim zdaniem raczej nie. 🙂

Deski z SPPK to też już pieśń przeszłości. 😉
1

wysłane przez Pomeranianek 0

man napisał(a):
Z tego, co pamiętam, to wszystkie linie jadące z/na prawobrzeże były wówczas opóźnione, ponieważ trwała przebudowa ulicy Gdańskiej i budowa SST. Teraz takiego problemu by nie było, ale czy jest sens przywracania A na takiej trasie, albo w ogóle odwieszania F, które w ostatnich latach coraz mniej różniło się od 107? Moim zdaniem raczej nie. 🙂

Deski z SPPK to też już pieśń przeszłości. 😉

Dokładnie tak było. Popołudniami z centrum na Prawobrzeże zawsze były korki właśnie przez ten remont torowiska, a ogóreczki kisły się w przepełnionych deskach :/.

Koniec kariery samych desek też jest mi wiadomy. Nie mówię, że pojazdy były złe, ale nieadekwatne do potoków tej linii.
LOZOI napisał(a):
Linia A w związku likwidacją linii F na Trasę Osiedle Bukowe-Police Wyszyńskiego Polana.

Linia F została zlikwidowana nie po to, żeby teraz puszczać za nią inną linię. Poza tym, który to już twój "ambitny" pomysł? Testowa hybryda jako zastępstwo za 1842, Sprintery na 809, teraz "A" do Polic. Też lubię pofantazjować, ale no bez przesady...
9

wysłane przez Waszka 80

lukaszenko napisał(a):
Ciekawe jaka byłaby frekwencja gdyby zmienić trasę i po wybudowaniu pętli na Szafera skierować ją właśnie tam zamiast do pętli na Bezrzeczu. Myślę że wtedy miałby to sens gdyż nieznacznie, ale podbijamy częstotliwość na wspólnym odcinku z 74 i 105, dodatkowa linia dowożąca do tramwaju no i też ludzie z Kościna i Dołuj mieliby bezpośredni dojazd w ten rejon miasta oraz alternatywną trasę do centrum Szczecina.

Może być to jakaś alternatywa, ale wydaje mi się, że gdybym mieszkał w Kościnie, wolałbym mieć szybki dojazd do centrum przez Gumieńce, niż krążyć po wioskach. Dla pasażerów podróżujących do północnych dzielnic Szczecina taka trasa rzeczywiście miałaby sens, ale czy nie lepiej po prostu skomunikować 122 i 74 na Bezrzeczu? 122 nigdy nie jeździ opóźniony, 74 zazwyczaj wyrabia się z opóźnieniem na pętlach, więc 2 minuty na przesiadkę i jazda.
Swoją drogą dziwię się, że 122 wciąż nie jest obsługiwane Sprinterem...

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez MQ ?

Dobra planowała konsultacje społeczne w sprawie swoich linii, ale nie mam pojęcia, czy cokolwiek się odbyło.

Co do 122, to jest to dobry przykład sprzecznych interesów pasażerów. Ta linia ma zrobioną przesiadkę na relacji Kościno – Gumieńce (czyli 122 <> 108). Ale Wąwelnica czy Redlica też chciałyby przesiadkę w kierunku Gumieniec, a jednocześnie na Bezrzeczu w kierunku Krzekowa. Powstaje problem, że fizycznie nie da się tego zrobić.

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):
Dobra planowała konsultacje społeczne w sprawie swoich linii, ale nie mam pojęcia, czy cokolwiek się odbyło.

Co do 122, to jest to dobry przykład sprzecznych interesów pasażerów. Ta linia ma zrobioną przesiadkę na relacji Kościno – Gumieńce (czyli 122 <> 108). Ale Wąwelnica czy Redlica też chciałyby przesiadkę w kierunku Gumieniec, a jednocześnie na Bezrzeczu w kierunku Krzekowa. Powstaje problem, że fizycznie nie da się tego zrobić.

Da się. Zrobić 5 minutowy postój w Dołujach (kierunek Wąwelnica) w zatoczce przed Żabką lub opóźnić kurs. Przykład?
122 przyjeżdża z Kościna do Dołuj o godzinie 16:25. 108 z Dołuj na Gumieńce odjeżdża o 16:35 (!). 108 przyjeżdża do Dołuj z miasta o godzinie 16:27 (planowo). Są dwie opcje:
1. Przesunąć kurs linii 122 z Kościna o 7 minut aby przyjeżdżał do Dołuj o 16:32 i od razu odjechał (3 minuty wystarczą na przesiadkę do 108, 10 minut (tak jak jest obecnie) to zdecydowanie przesada).
2. Zostawić obecną godzinę odjazdu z Kościna, ale zrobić 5-7 minutowy postój w Dołujach.
Takich przykładów jest bardzo wiele. I tym sposobem wszyscy będą zadowoleni.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez MQ ?

Waszka napisał(a):
10 minut (tak jak jest obecnie) to zdecydowanie przesada).

Czas przesiadki w Dołujach był wydłużany z 8 do 10 minut na wniosek pasażerów. Nie każdy jest rączy jak jeleń, przystanki są beznadziejnie zlokalizowane, a szczególnie starsze osoby miały problem z przesiadką.

Zostawić obecną godzinę odjazdu z Kościna, ale zrobić 5-7 minutowy postój w Dołujach.
Takich przykładów jest bardzo wiele. I tym sposobem wszyscy będą zadowoleni.

Myślę, że z tym „wszyscy będą zadowoleni” to zbyt daleko posunięte założenie. Przypomnij sobie 122 na trasie objazdowej, które miało kilkuminutowy postój w Wąwelnicy i z jaką awanturą to się wiązało.

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):
Czas przesiadki w Dołujach był wydłużany z 8 do 10 minut na wniosek pasażerów. Nie każdy jest rączy jak jeleń, przystanki są beznadziejnie zlokalizowane, a szczególnie starsze osoby miały problem z przesiadką.

Nigdy o tym nie słyszałem. Pewnie jakiś słaby pretekst, żeby w międzyczasie zrobić zakupy w Żabce. ;)
Jedyny problem z punktualnością linii 122 było podczas wahadła drogowego przy kościele w Dołujach.

MQ napisał(a):

Myślę, że z tym „wszyscy będą zadowoleni” to zbyt daleko posunięte założenie. Przypomnij sobie 122 na trasie objazdowej, które miało kilkuminutowy postój w Wąwelnicy i z jaką awanturą to się wiązało.

No tak, bo to po prostu było bez sensu. A 90% pasażerów i tak przesiada się w Dołujach. Więc niech będzie, 90% pasażerów będzie zadowolonych. Czemu moja druga opcja nie mogłaby wejść w życie?

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MQ ?

Waszka napisał(a):
Nigdy o tym nie słyszałem. Pewnie jakiś słaby pretekst, żeby w międzyczasie zrobić zakupy w Żabce. ;)

W relacji, o której mówisz, czyli Kościno > Gumieńce do przejścia jest około 200 metrów. To nie jest mało, w centrum miasta to jest mniej więcej tyle, ile jest między kolejnymi przystankami na danej linii. 3 minuty dla starszej osoby są nierealne.

Czemu moja druga opcja nie mogłaby wejść w życie?

Ta z postojem? Jeśli gmina uzna, że autobus ma i może tam stać, to nie widzę problemu. Pewnie nawet kierowca może w tym czasie tańczyć, żeby rozerwać pasażerów. Ale póki co gmina zdaje się zawiesiła wszelkie zmiany w rozkładach w oczekiwaniu na te konsultacje.

wysłane przez Waszka 80

MQ napisał(a):
Ta z postojem? Jeśli gmina uzna, że autobus ma i może tam stać, to nie widzę problemu.

Raczej może, skoro w weekendy zmiana kierowców odbywa się właśnie tam. I mam na myśli zmianę, że jeden kierowca parkuje, zamyka autobus i idzie na 108, a dopiero po godzinie przychodzi drugi.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez Vlogus123 8

Waszka napisał(a):
Linia 122. Skopane skomunikowania, skopane godziny odjazdów, skopana trasa i przez to często zerowa ilość pasażerów.

Mogliby 122 wydłużyć do Stolca tak jak kiedyś.

wysłane przez MQ ?

Davidek10 napisał(a):
Mogliby 122 wydłużyć do Stolca tak jak kiedyś.

122 jeździło do Stolca tylko jednym szkolnym kursem, który po reorganizacji szkół okazał się niepotrzebny.
1

wysłane przez Waszka 80

Davidek10 napisał(a):
Mogliby 122 wydłużyć do Stolca tak jak kiedyś.

I co by to dało?

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez bartez 336

Waszka napisał(a):
I co by to dało?

Autobus w Stolcu :D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
8

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Autobus w Stolcu :D

Toć mają 123 i 535 :D.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Vlogus123 8

fan004 napisał(a):
Toć mają 123 i 535 :D.

Ale łatwiej się dostać do Bezrzecza. I jeszcze do Grzepnicy zrobić podjazd.

wysłane przez Pepe 235

fan004 napisał(a):
Toć mają 123 i 535 :D.

535 zawieszone, wiec nie mają. Poza tym w nocy nie mają jak się nim cieszyć bo śpią. 😁
3

wysłane przez Vlogus123 8

Waszka napisał(a):
I co by to dało?

1. Więcej autobusów.
2. Łatwiejsze się dostanie do Dobrej i okolic.
3. Skomunikowania zarówno z 74 jak i 108

wysłane przez wolvo1565 24

Davidek10 napisał(a):
1. Więcej autobusów.
2. Łatwiejsze się dostanie do Dobrej i okolic.
3. Skomunikowania zarówno z 74 jak i 108

Z punktu widzenia odcinka Stolec-Dobra (chyba tutaj o to chodzi), to jak dobrze pamiętam 123 i jej potoki na tym odcinku oraz same okolice przez które przejeżdża ta linia, to nie potrzebuje jakoś wzmocnienia. Skomunikowania ze 108? A to teraz 123 nie jest jakoś skomunikowane w Lubieszynie ze 108? Czyli takie przedłużenie, aby było po prostu :) Skomunikowania z 74? Przecież 123 jest skomunikowane w Dobrej, w większości przypadków ze 105.

wysłane przez Waszka 80

Davidek10 napisał(a):
1. Więcej autobusów.
2. Łatwiejsze się dostanie do Dobrej i okolic.
3. Skomunikowania zarówno z 74 jak i 108

1. No tak "wincyj" autobusów, dziwne, że przed moim domem jeszcze nic nie jeździ.
2. Wystarczy przesiadka 122 <> 105 na Bezrzeczu. Raczej nikt na co dzień do Stolca nie jeździ.
3. A bez kursów do Stolca nie może być tych skomunikowań?

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez man 128

Davidek10 napisał(a):
Skomunikowania zarówno z 74 jak i 108.

W ogóle 74 to dość osobliwy twór. Kiedyś, przed 2015 rokiem i przywróceniem 105-tki jeszcze miał jako taki sens, ale teraz łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego jest nieco dziwne, szczególnie, że większość pasażerów z Bezrzecza wysiada jednak na Krzekowie, czy maksymalnie „Wernyhory”. 🙃 Pewnie jakieś zmiany zobaczymy przy okazji otwarcia pętli „Szafera”.
1

wysłane przez Waszka 80

man napisał(a):
W ogóle 74 to dość osobliwy twór. Kiedyś, przed 2015 rokiem i przywróceniem 105-tki jeszcze miał jako taki sens, ale teraz łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego jest nieco dziwne, szczególnie, że większość pasażerów z Bezrzecza wysiada jednak na Krzekowie, czy maksymalnie „Wernyhory”. 🙃 Pewnie jakieś zmiany zobaczymy przy okazji otwarcia pętli „Szafera”.

Nie wspominając już o tym, że na odcinku Krzekowo <> Bezrzecze sytuacja nie rzadko wygląda tak, że 74 bisuje 105, lub na odwrót.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez wsad123 6

man napisał(a):
W ogóle 74 to dość osobliwy twór. Kiedyś, przed 2015 rokiem i przywróceniem 105-tki jeszcze miał jako taki sens, ale teraz łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego jest nieco dziwne, szczególnie, że większość pasażerów z Bezrzecza wysiada jednak na Krzekowie, czy maksymalnie „Wernyhory”. 🙃 Pewnie jakieś zmiany zobaczymy przy okazji otwarcia pętli „Szafera”.

To prawda, że nikt nie jeździ z Bezrzecza na Łukasińskiego, czy odwrotnie. 74 spełnia to zadanie, że daje dobry dojazd i na Bezrzecze, i na Łukasińskiego z Krzekowa, czy Wernyhory. Typowa "rozwozówka" z tramwaju do bardziej oddalonych osiedli.
8

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):
W ogóle 74 to dość osobliwy twór. Kiedyś, przed 2015 rokiem i przywróceniem 105-tki jeszcze miał jako taki sens, ale teraz łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego jest nieco dziwne,

A jaki wpływ ma 105 na łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):
A jaki wpływ ma 105 na łączenie Bezrzecza z Łukasińskiego?

Kiedyś 74 była jedyną możliwością na dostanie się do Bezrzecza na taryfie biletowej ZDiTM, a po uruchomieniu 105 stała się właśnie takim łącznikiem i „wspomagaczem”.

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):
Kiedyś 74 była jedyną możliwością na dostanie się do Bezrzecza na taryfie biletowej ZDiTM, a po uruchomieniu 105 stała się właśnie takim łącznikiem i „wspomagaczem”.

No i komu to przeszkadza? Lepsza oferta dla mieszkańców.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
3

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):
Lepsza oferta dla mieszkańców.

Tylko, że często jest tak, jak wspomniał Waszka - 105 jedzie za 74, albo na odwrót, a potem długo nic. 🙂
1

wysłane przez MQ ?

man napisał(a):
Tylko, że często jest tak, jak wspomniał Waszka - 105 jedzie za 74, albo na odwrót, a potem długo nic. 🙂

Rozkładowo są poodsuwane od siebie, ale korków na Modrej i w okolicach się nie przeskoczy.
4

wysłane przez Waszka 80

bartez napisał(a):
No i komu to przeszkadza? Lepsza oferta dla mieszkańców.

Niby tak, ale obecnie jest to po prostu bez sensu, bo przez inną częstotliwość, jedna linia jeździ za drugą.
Przykład:
W dni powszednie z przystanku Bezrzecze Koralowa linia 74 ma odjazdy o: 7:00, 7:24, 8:24, 9:18, 10:22, 12:22, 14:22 zaś z tego samego przystanku linia 105 ma odjazdy o: 7:00 (!), 7:24 (!), 8:25, 9:22, 10:20, 12:25, 14:24.

@opowiesciwobiektywie
5
Davidek10 napisał(a):
Mogliby 122 wydłużyć do Stolca tak jak kiedyś.

Spójrz na ilość pasażerów w ostatnich chwilach 122 do Stolca, czy 822. Totalne pustki. Nie bez powodu został zlikwidowany wydłużony kurs 122, czyli dokładniej caaała druga brygada. Po co ponownie ją przywracać?
4

wysłane przez Vlogus123 8

Ronaldinho napisał(a):
Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?

Linie typu 56, 78, 97 i H zastąpić zwiększeniem kursów linii 96, 51 (+podjazd na petle), 77, C. W sensie że kursy przez linię które są wymienione wczesniej powinne zostać zastapione przez te co wymieniłem.

wysłane przez MQ ?

Davidek10 napisał(a):
Linie typu 56, 78, 97 i H zastąpić zwiększeniem kursów linii 96, 51 (+podjazd na petle), 77, C. W sensie że kursy przez linię które są wymienione wczesniej powinne zostać zastapione przez te co wymieniłem.

Ty jakoś zwracasz uwagę na wielkość potoków na poszczególnych odcinkach, koszty, potrzebę zatrudnienia dodatkowych autobusów i kierowców, czy po prostu rzucasz takie pomysły z sufitu, bo akurat przyszły Ci do głowy?
13

wysłane przez bartez 336

Davidek10 napisał(a):
Linie typu 56, 78, 97 i H zastąpić zwiększeniem kursów linii 96, 51 (+podjazd na petle), 77, C. W sensie że kursy przez linię które są wymienione wczesniej powinne zostać zastapione przez te co wymieniłem.

Może uzasadnisz?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez Waszka 80

Davidek10 napisał(a):
Linie typu 56, 78, 97 i H zastąpić zwiększeniem kursów linii 96, 51 (+podjazd na petle), 77, C. W sensie że kursy przez linię które są wymienione wczesniej powinne zostać zastapione przez te co wymieniłem.

Dlaczego? Czy (nawet w szczycie) autobus na Osów jest potrzebny co 7 minut? Nie jest.

@opowiesciwobiektywie
6

wysłane przez Pomeranianek 0

Davidek10 napisał(a):
Linie typu 56, 78, 97 i H zastąpić zwiększeniem kursów linii 96, 51 (+podjazd na petle), 77, C. W sensie że kursy przez linię które są wymienione wczesniej powinne zostać zastapione przez te co wymieniłem.

Linie 97 i H powstały chyba na siłę, byle tylko pokazać ludowi, jak bardzo rozwija się siatka połączeń na Prawobrzeżu. Sam z chęcią wkleiłbym linię 97 do linii 77 jako dodatkowe kursy skrócone do pętli Dąbie Osiedle lub Zakładów Drobiarskich, a linię H do linii C jako dodatkowe kursy skrócone do pętli w Dąbiu. Oprócz przystanków końcowych to trasy tych linii się pokrywają.

Moim najbliżsym, gdy chcą jechać w stronę Dąbia, pierwsze na myśl przychodzą „siódemki”. Kiedy mówię im o linii 97 to zawsze są zdziwieni, że w ogóle istnieje i pokrywa się trasą z linią 77.

Mieszkańcy Dąbia zapewne bardziej kojarzą linię 56, bo ta istnieje najdłużej. Jeśli już je łączyć, to linię 96 wkleić do linii 56 jako kursy wydłużone do Osiedla Kasztanowego.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Waszka 80

Pomeranianek napisał(a):
Linie 97 i H powstały chyba na siłę, byle tylko pokazać ludowi, jak bardzo rozwija się siatka połączeń na Prawobrzeżu. Sam z chęcią wkleiłbym linię 97 do linii 77 jako dodatkowe kursy skrócone do pętli Dąbie Osiedle lub Zakładów Drobiarskich, a linię H do linii C jako dodatkowe kursy skrócone do pętli w Dąbiu. Oprócz przystanków końcowych to trasy tych linii się pokrywają.

Moim najbliżsym, gdy chcą jechać w stronę Dąbia, pierwsze na myśl przychodzą „siódemki”. Kiedy mówię im o linii 97 to zawsze są zdziwieni, że w ogóle istnieje i pokrywa się trasą z linią 77.

Mieszkańcy Dąbia zapewne bardziej kojarzą linię 56, bo ta istnieje najdłużej. Jeśli już je łączyć, to linię 96 wkleić do linii 56 jako kursy wydłużone do Osiedla Kasztanowego.

To prawda, podróżnym łatwiej sprawdzić jeden rozkład i widzieć oznaczenia x "kurs do..." i y "kurs do..." niż szukać po kilku rozkładach. Zupełnie nie rozumiem podejścia ZDiTM do tworzenia dublujących się linii różniących się tylko liczbą.

@opowiesciwobiektywie

wysłane przez 333Wojtas333 15

Waszka napisał(a):
To prawda, podróżnym łatwiej sprawdzić jeden rozkład i widzieć oznaczenia x "kurs do..." i y "kurs do..." niż szukać po kilku rozkładach. Zupełnie nie rozumiem podejścia ZDiTM do tworzenia dublujących się linii różniących się tylko liczbą.

A to dlatego, że ludzie nie czytają na bieżąco rozkładów oraz tablic kierunkowych i gdybyś miał rozbite kursy na jednej linii byłyby niepotrzebne z resztą pretensje i skargi na to, że autobus nie dojechał do Kasztanowego tylko do Dąbia, bo 77 miał przecież na tablicy. Prawda jest taka, że zazwyczaj zwraca się na numer linii a nie co jest obok niej napisane, więc ta rozbita numeracja to taki ukłon wobec tych nieogarów. Jak zauważy coś nowego to zazwyczaj zainteresuje się co to za wytwór i przy odrobinie szczęścia sprawdzi rozkład. Z innej beczki - nie tak dawno temu kojarzę przypadek osoby czekającej w Podjuchach na 55 do Basenu Górniczego, więc...
Post został wyedytowany przez autora.
9

wysłane przez maciekos95 3

333Wojtas333 napisał(a):
A to dlatego, że ludzie nie czytają na bieżąco rozkładów oraz tablic kierunkowych i gdybyś miał rozbite kursy na jednej linii byłyby niepotrzebne z resztą pretensje i skargi na to, że autobus nie dojechał do Kasztanowego tylko do Dąbia, bo 77 miał przecież na tablicy. Prawda jest taka, że zazwyczaj zwraca się na numer linii a nie co jest obok niej napisane, więc ta rozbita numeracja to taki ukłon wobec tych nieogarów. Jak zauważy coś nowego to zazwyczaj zainteresuje się co to za wytwór i przy odrobinie szczęścia sprawdzi rozkład. Z innej beczki - nie tak dawno temu kojarzę przypadek osoby czekającej w Podjuchach na 55 do Basenu Górniczego, więc...

Ale z drugiej strony np. takie 87 ma w jednym rozkładzie kursy skrócone do Kołłątaja i pełne do Dworca. I nikt nie protestuje, żeby robić z tego na siłę dwie osobne linie. Nie wspominając już nawet o milionie wariantów w rozkładzie linii 70, w których nawet miłośnik może się nie połapać.
2

wysłane przez Kacper −1

Ronaldinho napisał(a):
Mam pytanko. Jak sądzicie w obecnie chwili z jeżdżących po Szczecinie linii, która z nich powinna mieć zmienioną trasę? Czy może obecny stan wam pasuje?

Według mnie linia 81 powinna mieć stałe kursy do Kołbaskowa i ewentualnie kilka wariantowych kończących się na Przecławiu, gdyż wbrew pozorom do Kołbaskowa i z Kołbaskowa jeździ sporo osób. Jeżdżę do Kołbaskowa regularnie i wiem, jakie jest zapotrzebowanie na zdecydowanie częstsze kursy do Kołbaskowa.

Z nowych linii widziałbym taką która by jeździła z Dworca do Auchana. 70 rzadko jeździ a z okolic dworca przydałaby się linia częściej kursujące w stronę Ustowskiej, gdzie byłby szybszy dostęp do 61 niż tułać się nim z Owocowej taki kawał, kiedy może skrócić to poprzez puszczenie linii tak jak 70 z Dworca w stronę Ustowskiej. Można byłoby choćby dać takie wariantowe kursy w postaci 61 albo przywrócić 61bis kursującą na takiej trasie Dworzec Główny <-> Dziewoklicz.

Z innych nowych linii widziałbym jeszcze linię nocna z Polic do Głębokiego lub Jaworowej, bo wiem że mieszkańcom takich rejonów jak choćby Pilchowo przydałaby się taka linia.

Ostatnia linia, która myślę że by się przydała, to linia z Dworca np. przez Stocznię do Centrum. Z dworca do centrum według mnie powinien być autobus obowiązkowo.

Z linii nowych, które przedstawiłem uważam, że to ta z Dworca do Centrum (Rodła) powinna być priorytetem, bo 70 to nie jest to samo, oraz linia nocna z Polic do Głębokiego. Jeśli chodzi o tą 61bis, myślę że mogłaby mieć jakiś sens, ale na tej przedstawionej trasie, to raczej latem, bo poza sezonem letnim lepiej by się sprawdziła, jakby kursowała np. z Dworca jak 70 do Ustowskiej i dalej albo do Auchana, albo do Cukrowej, albo Południowej, bądź w ogóle zrobić z niej linię okrężną, która dalej jechałaby jak 529 do Owocowej i potem w dół i znów na Dworzec Główny.

Jeśli o tabor i obsługę linii to bym sobie wyobrażał że 61bis -> MAXI i SPAD, Dworzec Główny - Centrum -> MAXI i SPAK, linia nocna z Polic do Głębokiego przez np. Tanowo lub Leśno Górne albo oba poprzez warianty -> MAXI i SPPK.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Waszka 80

Kacper napisał(a):
Ostatnia linia, która myślę że by się przydała, to linia z Dworca np. przez Stocznię do Centrum. Z dworca do centrum według mnie powinien być autobus obowiązkowo.

Z linii nowych, które przedstawiłem uważam, że to ta z Dworca do Centrum (Rodła) powinna być priorytetem, bo 70 to nie jest to samo

Na trasie Dworzec Główny - Stocznia Szczecińska jest linia 6 (obecnie 806), a Dworzec Główny - Plac Rodła obsługuje linia 3. Czego chcieć więcej?

@opowiesciwobiektywie
7

wysłane przez fan004 86

Waszka napisał(a):
Na trasie Dworzec Główny - Stocznia Szczecińska jest linia 6 (obecnie 806), a Dworzec Główny - Plac Rodła obsługuje linia 3. Czego chcieć więcej?

Co więcej 6 na normalnej trasie rzadko jedzie pełna dalej niż do Wyszyńskiego.

#TramwajemPoŚwiecie
3

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Co więcej 6 na normalnej trasie rzadko jedzie pełna dalej niż do Wyszyńskiego.

Bo jest to punkt przesiadkowy.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Bo jest to punkt przesiadkowy.

To prawda. Co więcej idzie z tego wywnioskować, że gdyby kursował autobus pokrywający się z linią 6 na odcinku Dworzec Gł. - Stocznia (bo taki padł tu pomysł) to i on jeździłby pusty.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez maciekos95 3

Kacper napisał(a):
Z innych nowych linii widziałbym jeszcze linię nocna z Polic do Głębokiego lub Jaworowej, bo wiem że mieszkańcom takich rejonów jak choćby Pilchowo przydałaby się taka linia.

Tu się zgadzam. Mam kolegę, który mieszka w Pilchowie (chociaż jeszcze w tej szczecińskiej części) i po godz. 23 nie ma jak wrócić do domu. Nie wiem czy na całej trasie do Polic jest potrzebny nocny, ale faktem jest, że obecnie wszystko za Jaworową jest w nocy po prostu odcięte.

Ostatnia linia, która myślę że by się przydała, to linia z Dworca np. przez Stocznię do Centrum. Z dworca do centrum według mnie powinien być autobus obowiązkowo.

A możesz wytłumaczyć, po co puszczać autobus w 100% dublujący tramwaj? Kompletny nonsens.
7

wysłane przez Kacper −1

maciekos95 napisał(a):
A możesz wytłumaczyć, po co puszczać autobus w 100% dublujący tramwaj? Kompletny nonsens.

Fakt zapomniałem że trójka tak jeździ, mój błąd.
1

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):

A możesz wytłumaczyć, po co puszczać autobus w 100% dublujący tramwaj? Kompletny nonsens.

No chyba, że autobus jechałby przez Wały Chrobrego i obsługiwał szkoły, uczelnie, restauracje, sądy, przychodnie itd. co jest tam po drodze.
Jak pisałem wcześniej codziennie rano śmiga tam dużo samochodów, a uczniowie butują z Rodła.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4

wysłane przez t105n  49

bartez napisał(a):
No chyba, że autobus jechałby przez Wały Chrobrego i obsługiwał szkoły, uczelnie, restauracje, sądy, przychodnie itd. co jest tam po drodze.

Właśnie to robi linia 70.

wysłane przez bartez 336

t105n napisał(a):
Właśnie to robi linia 70.

Guzik prawda, wozi powietrze.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Pomeranianek 0

bartez napisał(a):
Guzik prawda, wozi powietrze.

Niestety potwierdzam to, a trasa wydaje się zachęcająca. Raz zdarzyło się, że w ciągu dnia roboczego byłem jedynym podróżującym. Zastanawiam się, czy trasa 70tki jest faktycznie źle rozplanowana, czy to autobusy PKS odstraszają potencjalnych pasażerów.
2

wysłane przez kwgpp 1

Pomeranianek napisał(a):
Niestety potwierdzam to, a trasa wydaje się zachęcająca. Raz zdarzyło się, że w ciągu dnia roboczego byłem jedynym podróżującym. Zastanawiam się, czy trasa 70tki jest faktycznie źle rozplanowana, czy to autobusy PKS odstraszają potencjalnych pasażerów.

Przeciętnemu pasażerowi to wisi, czy jedzie SPAK, SPAD, SPPK, PKS, czy inny "dziad trans". Wszystko, co jest pomalowane w barwy FG dla zwykłego śmiertelnika jest po prostu autobusem miejskim, który jedzie od punktu A do B i tyle. Szczególnie na linii, która jedzie niecałe 20 min (pomijając oczywiście kursy do Pargowa).
3

wysłane przez Waszka 80

t105n napisał(a):
Właśnie to robi linia 70.

Może taki był jej cel, ale obecnie przez beznadziejną trasę i lokalizacje przystanków wiele osób woli iść "z buta" niż objeżdżać cały ten rejon. Linia 70 jest potrzebna, ale w innej formie. I po cichu liczę, że od września coś się w tym temacie zmieni, bo inaczej (tak jak reszta potencjalnych pasażerów tej linii) będę zmuszony codziennie chodzić pieszo z i do Rodła.

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez maciekos95 3

bartez napisał(a):
No chyba, że autobus jechałby przez Wały Chrobrego i obsługiwał szkoły, uczelnie, restauracje, sądy, przychodnie itd. co jest tam po drodze.
Jak pisałem wcześniej codziennie rano śmiga tam dużo samochodów, a uczniowie butują z Rodła.

Ale czekaj... przecież taki autobus istnieje od 2004 roku. Ma numer 70. I chyba na tym odcinku nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Po co więc tworzyć kolejną linię po tej (albo bardzo zbliżonej) trasie?
1

wysłane przez man 128

Może nie tyle linia, ale na pewno przydałaby się zmiana położenia przystanków w okolicach „Komuny Paryskiej”. Żeby przesiąść się np. ze 107 do 80, czy na odwrót, trzeba nieźle ogarniać okolicę i mieć dobrą kondycję. 😉

Z linii to może 69 - krótka i wieczorami (szczególnie po 21) jest zwyczajnie muchowozem.
2
man napisał(a):
Z linii to może 69 - krótka i wieczorami (szczególnie po 21) jest zwyczajnie muchowozem.

Po 21 to wiele linii jest muchowozami, ale nie można ich pociąć jak w Wigilię po południu, że zostają tylko autobusy dyżurne.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
man napisał(a):
Może nie tyle linia, ale na pewno przydałaby się zmiana położenia przystanków w okolicach „Komuny Paryskiej”. Żeby przesiąść się np. ze 107 do 80, czy na odwrót, trzeba nieźle ogarniać okolicę i mieć dobrą kondycję. 😉

To prawda, ale gdzie tam można bliżej przystanek zrobić nie tamując skrzyżowania?

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez t105n  49

fan004 napisał(a):
To prawda, ale gdzie tam można bliżej przystanek zrobić nie tamując skrzyżowania?

W stronę Rugiańskiej jest prawy pas zanikający zaraz za zjazdem ze skrzyżowania, więc miejsce jest.
W stronę ul. Warcisława jest mnóstwo miejsca, bo jest pas zieleni, ale spartaczono temat lokalizacji zatoczek przy przebudowie skrzyżowania kilkanaście lat temu.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Można by pomyśleć o połączeniu sezonowym (wiosna i lato) na Łasztownię, przez bulwary. Na przykład kursy wariantowe linii 76 - dotychczasową trasą przez bulwar Gdański i bulwar Śląski, skręcić w lewo na Bytomskiej, kierować się do ulicy Władysława IV, i dalej ulicami Zbożową i Tadeusza Wendy. W drugą stronę z ulicy Władysława IV autobus skręcałby od razu w ulicę Energetyków.

Skoro już mowa o bulwarach i Łasztowni, byłyby one dobrym miejscem do testów autobusu autonomicznego, o ile taki w ogóle miałby kiedykolwiek miejsce. Taki jak testowano rok temu w Gdańsku - https://www.gdansk.pl/wiadomosci/autonomiczny-bus-jezdzi-po-miescie-co-mysla-o-nim-mieszkancy-i-pasazerowie-ankieta,a,154402
Pomeranianek napisał(a):
Skoro już mowa o bulwarach i Łasztowni, byłyby one dobrym miejscem do testów autobusu autonomicznego, o ile taki w ogóle miałby kiedykolwiek miejsce. Taki jak testowano rok temu w Gdańsku - https://www.gdansk.pl/wiadomosci/autonomiczny-bus-jezdzi-po-miescie-co-mysla-o-nim-mieszkancy-i-pasazerowie-ankieta,a,154402

Fajna zabawka, ale nam chyba wystarczy na razie gra w "elektryki" ;).

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
Fajna zabawka, ale nam chyba wystarczy na razie gra w "elektryki" ;).

Jak dla mnie taki autonomiczny busik mógłby się sprawdzić na trasie Zbożowa - Tadeusza Wendy w obu kierunkach, przewożąc ludzi z jednej strony nabrzeża na drugą i vice versa.
Ale zgadzam się, to pieśń raczej dalszej przyszłości :). Rozwój autonomicznego transportu publicznego czeka długa droga, a tymczasem tu i teraz są inne, pilniejsze potrzeby...

wysłane przez Karton_03 91

Skoro tutaj postulujemy nad przywróceniem linii F, to ja dorzucę swoje „trzy grosze”: przywrócić linię 55 na trasie sprzed „reformy” (czyt. Klucz Autostrada -> Basen Górniczy) i przy okazji podziękować PKS-owi za współpracę na prawobrzeżu, zabrać 64 z Autostrady i skrócić ją do Klucza, ponownie skierować linię 66 do Żydowiec i zrobić tak, żeby ta linia jeździła w niehandlowe niedziele (oczywiście z adekwatną częstotliwością).

Ja wiem, że to tylko marzenia, ale komu było dobrze ze starą 55?

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
2

wysłane przez man 128

Karton_03 napisał(a):
Skoro tutaj postulujemy nad przywróceniem linii F, to ja dorzucę swoje „trzy grosze”: przywrócić linię 55 na trasie sprzed „reformy” (czyt. Klucz Autostrada -> Basen Górniczy) i przy okazji podziękować PKS-owi za współpracę na prawobrzeżu, zabrać 64 z Autostrady i skrócić ją do Klucza.

Ja wiem, że to tylko marzenia, ale komu było dobrze ze starą 55?

Przecież teraz równie łatwo dostać się do pętli „Klucz Autostrada”, co przy 55. Wystarczy pojechać 2 przystanki dalej tramwajem do „Jaśminowej ZUS” i przesiąść się w 64, które od RUP jedzie dokładnie tak samo jak dawniej 55. 😉
9

wysłane przez fan004 86

Karton_03 napisał(a):
Skoro tutaj postulujemy nad przywróceniem linii F, to ja dorzucę swoje „trzy grosze”...[ciach].

Ale właśnie, że nie postulujemy :). Ja tylko stwierdziłem, że byłoby to lepsze niż pchanie A do Polic. Niemniej jednak przywracanie tego "pośpiecha" nie ma sensu, bo wiele szybciej od 107 nie pojedzie.

PS. Uwaga językowa... nie można "postulować nad czymś". "Postulujemy..." (coś - jak tutaj: przywrócenie linii F) lub "postulujemy żeby... (i tu zdanie podrzędne: linia F została przywrócona). :)

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
3

wysłane przez kasper1 50

fan004 napisał(a):
Ale właśnie, że nie postulujemy :). Ja tylko stwierdziłem, że byłoby to lepsze niż pchanie A do Polic. Niemniej jednak przywracanie tego "pośpiecha" nie ma sensu, bo wiele szybciej od 107 nie pojedzie.

A może w zamian wzmocnić "sto siódemkę" o trzy dodatkowe brygady.

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
2

wysłane przez Luke_Police  163

kasper1 napisał(a):
A może w zamian wzmocnić "sto siódemkę" o trzy dodatkowe brygady.

Łatwo się rzuca takie postulaty, ale trzeba mieć świadomość, że linię F zlikwidowano z powodu braku środków finansowych na jej dalsze utrzymanie. Skoro brakowało pieniędzy na utrzymanie linii F, to nie ma ich też na 3 dodatkowe brygady 107.

Technik serwisu :)
6

wysłane przez t105n  49

Karton_03 napisał(a):
linię 66 (...) zrobić tak, żeby ta linia jeździła w niehandlowe niedziele (oczywiście z adekwatną częstotliwością).

To popieram, bo to jedyny dojazd do części osiedla Majowego.

wysłane przez lhb178 19

Karton_03 napisał(a):
Skoro tutaj postulujemy nad przywróceniem linii F, to ja dorzucę swoje „trzy grosze”: przywrócić linię 55 na trasie sprzed „reformy” (czyt. Klucz Autostrada -> Basen Górniczy) i przy okazji podziękować PKS-owi za współpracę na prawobrzeżu, zabrać 64 z Autostrady i skrócić ją do Klucza, ponownie skierować linię 66 do Żydowiec i zrobić tak, żeby ta linia jeździła w niehandlowe niedziele (oczywiście z adekwatną częstotliwością).

Do kompletu dorzuciłbym uruchomienie produkcji w Wiskordzie. Mogą być kasety magnetofonowe.
7

wysłane przez maciekos95 3

Karton_03 napisał(a):
przy okazji podziękować PKS-owi za współpracę na prawobrzeżu

A co takiego PKS obsługuje na prawobrzeżu oprócz nocek i rezerw? Bo ja sobie nic takiego nie przypominam.

wysłane przez Pomeranianek 0

maciekos95 napisał(a):
A co takiego PKS obsługuje na prawobrzeżu oprócz nocek i rezerw? Bo ja sobie nic takiego nie przypominam.

Linię 85 i telebusa 904.

wysłane przez maciekos95 3

Pomeranianek napisał(a):
Linię 85 i telebusa 904.

A no tak, o tych liniach rzeczywiście zapomniałem. Ale nadal nie rozumiem co miałoby mieć z nimi wspólnego przywrócenie dawnego 55?

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
Ale nadal nie rozumiem co miałoby mieć z nimi wspólnego przywrócenie dawnego 55?

Koledze wcześniej chodziło najprawdopodobniej o współpracę PKS-u ze szczecińskim ZDiTM-em, dzięki której posiadacze biletów okresowych ZDiTM mają możliwość przejazdu po Szczecinie podmiejską PKS-owską linią 1 (która pokrywa się w całości z dawnym 55 na trasie BG-Klucz Autostrada).
1

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
Koledze wcześniej chodziło najprawdopodobniej o współpracę PKS-u ze szczecińskim ZDiTM-em, dzięki której posiadacze biletów okresowych ZDiTM mają możliwość przejazdu po Szczecinie podmiejską PKS-owską linią 1 (która pokrywa się w całości z dawnym 55 na trasie BG-Klucz Autostrada).

Aha, no tak. Teraz to rzeczywiście ma sens. Ale ta współpraca to jest nic przy tym, ile linii ZDiTMowskich PKS obecnie obsługuje tym swoim złomem.

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
Ale ta współpraca to jest nic przy tym, ile linii ZDiTMowskich PKS obecnie obsługuje tym swoim złomem.

Ja uważam, że lepsza jest obsługa wozami nawet PKS-u, aniżeli dłuższe oczekiwanie na przystankach na nowsze autobusy SPAK, SPAD czy SPPK.

Poza tym, myślę, że jest już dużo lepiej, jeśli chodzi o stan techniczny autobusów PKS-u niż to 5, czy 7 lat temu i przeciętny pasażer nawet nie wie, że przyjechał pojazd z Heyki.
3

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
Poza tym, myślę, że jest już dużo lepiej, jeśli chodzi o stan techniczny autobusów PKS-u niż to 5, czy 7 lat temu i przeciętny pasażer nawet nie wie, że przyjechał pojazd z Heyki.

No nie wiem czy nie wie. Pamiętam, że po tym jak PKS przejął m.in. linię 81 pojawiły się dosyć liczne skargi pasażerów na znacznie obniżony poziom świadczonych usług w stosunku do tego co było za czasów SPADu. I nie chodziło tylko o stan taboru.
3

wysłane przez Kanarek 58

maciekos95 napisał(a):
No nie wiem czy nie wie. Pamiętam, że po tym jak PKS przejął m.in. linię 81 pojawiły się dosyć liczne skargi pasażerów na znacznie obniżony poziom świadczonych usług w stosunku do tego co było za czasów SPADu. I nie chodziło tylko o stan taboru.

A ja pamiętam, że po tym jak PKS wysłał pierwsze Solarisy na 81 to ludzie myśleli, że to linia 61 albo rezerwa od innego przewoźnika, także to już nie to co było kilka lat temu. Skoro teraz już bardzo dużą część taboru stanowią SU18 to nie widzę problemu. Dodam tak z własnych obserwacji, że ludzie są w dużej części zadowoleni z obecnie eksploatowanych autobusów.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez maciekos95 3

Kanarek napisał(a):
A ja pamiętam, że po tym jak PKS wysłał pierwsze Solarisy na 81 to ludzie myśleli, że to linia 61 albo rezerwa od innego przewoźnika, także to już nie to co było kilka lat temu. Skoro teraz już bardzo dużą część taboru stanowią SU18 to nie widzę problemu. Dodam tak z własnych obserwacji, że ludzie są w dużej części zadowoleni z obecnie eksploatowanych autobusów.

A w jakim stanie są te ex-berlińskie Solarisy? Pytam, bo nie miałem okazji nimi jechać.

Inna kwestia, że jednak nadal sporą część taboru stanowią rozklekotane MANy i Mercedesy (niektóre już nawet w wieku 18-20 lat).
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Kanarek 58

maciekos95 napisał(a):
A w jakim stanie są te ex-berlińskie Solarisy? Pytam, bo nie miałem okazji nimi jechać.

Inna kwestia, że jednak nadal sporą część taboru stanowią rozklekotane MANy i Mercedesy (niektóre już nawet w wieku 18-20 lat).

Można je porównać do 185x, ale to mimo wszystko lepsze niż MANy czy najstarsze Mercedesy.

Pozdrawiam :-)
1

wysłane przez Kacper −1

maciekos95 napisał(a):
A co takiego PKS obsługuje na prawobrzeżu oprócz nocek i rezerw? Bo ja sobie nic takiego nie przypominam.

52 i 76 jakby nie było też część trasy swojej trasy mają po prawej stronie Odry.

wysłane przez maciekos95 3

Kacper napisał(a):
52 i 76 jakby nie było też część trasy swojej trasy mają po prawej stronie Odry.

Międzyodrze i Wyspa Pucka nie wliczają się jeszcze do Prawobrzeża. Granica tej dzielnicy przebiega wzdłuż Regalicy.
2

wysłane przez Waszka 80

Karton_03 napisał(a):
przy okazji podziękować PKS-owi za współpracę na prawobrzeżu

Co masz na myśli? Naprawdę jest aż tak źle? Ja wiem, że autobusy PKS-u nierzadko się psują, że trudniej się dogadać się kierowcami, że nie mają SIP-u, ale czy oprócz tego coś się dzieje? Może ja już się przyzwyczaiłem do bólu kręgosłupa od siedzeń w eNGietach od BVG, ale oprócz tego zazwyczaj dojedziesz do miejsca docelowego (w miarę) bezproblemowo. A na liniach 85 i 904 już naprawdę nie wiem jakie mogą być problemy.

@opowiesciwobiektywie
1

wysłane przez man1995 55

Waszka napisał(a):
Co masz na myśli? Naprawdę jest aż tak źle? Ja wiem, że autobusy PKS-u nierzadko się psują, że trudniej się dogadać się kierowcami, że nie mają SIP-u, ale czy oprócz tego coś się dzieje? Może ja już się przyzwyczaiłem do bólu kręgosłupa od siedzeń w eNGietach od BVG, ale oprócz tego zazwyczaj dojedziesz do miejsca docelowego (w miarę) bezproblemowo. A na liniach 85 i 904 już naprawdę nie wiem jakie mogą być problemy.

Tych awarii wbrew pozorom wcale nie ma aż tak dużo.
Co do eNGiet to ex BVG to jeżdżą może ze 3.
Z SIP-em to już inna sprawa. Ostatnio był zaplanowany montaż GMV w jednym wozie. Wóz stał bo przecież im zejdzie. A wyszło tak, że monter koniec końców przyjechał z jedną walizką narzędzi i kartonikiem, w którym znajdował się stary "sterownik?" GMV. No słabo.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Waszka 80

man1995 napisał(a):
Tych awarii wbrew pozorom wcale nie ma aż tak dużo

Teraz jest faktycznie lepiej, bo przez ostatnie miesiące wymienili tabor na SU18 i MB O530 FL, ale pamiętam, że jeszcze kilka miesięcy wcześniej miałem takie sytuacje, że na 5 razy w tygodniu autobus przyjeżdżał jedynie 3 razy. Może po prostu miałem pecha.

man1995 napisał(a):
Z SIP-em to już inna sprawa. Ostatnio był zaplanowany montaż GMV w jednym wozie. Wóz stał bo przecież im zejdzie. A wyszło tak, że monter koniec końców przyjechał z jedną walizką narzędzi i kartonikiem, w którym znajdował się stary "sterownik?" GMV. No słabo.

Dlaczego ZDiTM wciąż olewa montaż systemu GMV w autobusach PKS? Dlatego, że mają podpisaną umowę na rok, mimo że oczywistym jest, że i tak będą jeździć jeszcze wiele wiosen? Naliczyłem, że łącznie jest ok. 23 pojazdów widocznych na mapie GMV (z czego co najmniej 3 od dawna nie jeżdżą, a 3 kolejne to Sprintery), a pojazdów w barwach Floating Garden mają 90 (!). 20 z 90 - to około 22%.

@opowiesciwobiektywie