Forum

Lipnie było z torami przy tej Lipowej. Było, jest i będzie…

zdjęcie
Lipnie było z torami przy tej Lipowej. Było, jest i będzie…
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
W porównaniu do niektórych miejsc w naszym mieście to nie było tak źle :P

wysłane przez N236 0

W 1975 roku, gdy oddawano pętle na Gocławiu, to odcinek od przystanku Lipowa do pętli (z pętlą włącznie) był idealny. Od miasta do przystanku Lipowa było coś zbliżonego, jak jeszcze 6 lat temu na ulicy Narutowicza. Z czasem, jak wszędzie, stan tego torowiska się „lekko” pogarszał. Nie pamiętam natomiast , gdy remontowano w latach 80-tych XX w. całą trasę nad Odrą, czy remont zakończyli na przystanku Lipowa, czy jednak dojechali do skrętu w prawo wyprowadzającego tory na pętle.
N236 napisał(a):
Nie pamiętam natomiast , gdy remontowano w latach 80-tych XX w. całą trasę nad Odrą, czy remont zakończyli na przystanku Lipowa, czy jednak dojechali do skrętu w prawo wyprowadzającego tory na pętle.

Remonty odbywały się kawałkami.

Remont torów tramwajowych na odcinku Nocznickiego, Stelmacha i Lubeckiego rozpoczęta w kwietniu 1980 roku na odcinku ponad kilometra. Inwestorem był WPKM, a wykonawcą KPRI. Remont tego odcinka trwał prawie dwa lata.

W listopadzie 1980 rozpoczęto przebudowę i modernizację węzła komunikacyjnego przy Łady, Firlika i Dubois łącznie z ulicą Dubois zakończonej 31 sierpnia 1984 roku. Generalnym wykonawcą tej inwestycji było Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych.

1 października 1983 rozpoczęto również przebudowę torowisk na Ludowej i pętli naprzeciwko szczecińskiej stoczni remontowej. Później zaczęto remont torowisk na odcinku w ulicy Wiszesława – Światowida.

Przy okazji remontu torowisk na trasie linii "6" na odcinku Wyszyńskiego – Wały Chrobrego, WPKM 21 czerwca 1983 roku we własnym zakresie wykonała kapitalny remont torowisk na pętli tramwajowej w ulicy Firlika – Hutnicza zakończonej 30 kwietnia 1984 roku.

Remonty kapitalne torowisk zleconych innym firmom, jak i wykonywanych we własnym zakresie posuwały się naprzód, pomimo trudności z uzyskaniem materiałów niezbędnych do wykonania tych prac jak i siły roboczej.

cogito ergo sum
7
N236 napisał(a):
Nie pamiętam natomiast , gdy remontowano w latach 80-tych XX w. całą trasę nad Odrą, czy remont zakończyli na przystanku Lipowa, czy jednak dojechali do skrętu w prawo wyprowadzającego tory na pętle.

Pamiętam, że łuk w lewo (od ul. Koszalińskiej) zabudowany był elementami żelbetowymi stosowanymi przy podkładach ramowych. Często przy ówczesnych remontach pozostawiano odcinki, które parę lat później były wyrzutem sumienia (Energetyków, Powstańców Wlkp. przy Meblosprzęcie, Ku Słońcu między I a II bramą, Żołnierska...).