Forum

Nie ma co liczyć na linię autobusową przez wyremontowaną ulicę Hożą. Powód? Brak pieniędzy

Do końca września zaplanowano oddać od użytku remontowany odcinek ulicy Hożej w Szczecinie. Na budowie stoją już wiaty przystankowe. Jednak wiemy, że po nowej trasie nie pojadą linie autobusowe.

Ciekawe czy w ogóle taki przebieg linii 68 będzie miał sens? Czy mieszkańcy np Robotniczej będą chcieli zwiedzać Łączną, Bandurskiego itd. żeby dojechać do Rodła?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
bartez napisał(a):
Ciekawe czy w ogóle taki przebieg linii 68 będzie miał sens? Czy mieszkańcy np Robotniczej będą chcieli zwiedzać Łączną, Bandurskiego itd. żeby dojechać do Rodła?

Zapewne wysiadaliby na Hożej i czekali na 107/101 lub bezpośrednio 59/58 więc raczej sensowność takiego przebiegu 68 jest niska.
1
Czarny87 napisał(a):
Zapewne wysiadaliby na Hożej i czekali na 107/101 lub bezpośrednio 59/58 więc raczej sensowność takiego przebiegu 68 jest niska.

Od ul. Przepiórki do Bogumińskiej jest ok. 1500m, czy Szczecina nie stać na przedłużenie 68 np. do osiedla na Ostrowskiej? Przecież mieszka tam kilkaset osób bez dostępu do komunikacji miejskiej.
Ogólnie napiszę tak z moich własnych informacji wynika, że jeśli pieniądze będą to powstanie nowa linia nr 89 na transie Kołłątaja - Wiszesława (Kołłątaja - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Asnyka - Warcislawa - Królewskiego - Łączna - Hoża Robotnicza - Wiszesława), ale to dopiero w przyszłym, a nie w tym roku bo nie mają kasy. Trochę jest to dziwny argument w postaci uruchomienia nowej linii nr 98 o czym już ktoś tutaj napisał.

Poza tym zgadam się, że wydłużenie linii 68 w tym momencie mija się z celem i pozostawienie jej na obecnej trasie jest logicznym wyborem. Oczywiście padł argument o braku kasy i o tym, że za x czasu linia 68 ma być poprowadzona na Podbórz, ale to już zupełnie inna kwestia.
Post został wyedytowany przez autora.
1
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):
Ogólnie napiszę tak z moich własnych informacji wynika, że jeśli pieniądze będą to powstanie nowa linia nr 89 na transie Kołłątaja - Wiszesława (Kołłątaja - Kołłątaja - rondo Sybiraków - Asnyka - Warcislawa - Królewskiego - Łączna - Hoża Robotnicza - Wiszesława), ale to dopiero w przyszłym, a nie w tym roku bo nie mają kasy.

Jakoś nie wróżę dużej frekwencji z Robotniczej, natomiast jako uzupełnienie 57,68,69 i 82 pewnie się sprawdzi. Co najwyżej ucieszą się mieszkańcy ulic Włoskiej i Kresowej, bo będą mieli bliżej do autobusu.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
68, a 98

wysłane przez Luke_Police 149

To ciekawe, że na przedłużenie linii 68 brakuje pieniędzy, a nowa linia 98, która ma służyć głównie młodzieży szkolnej jeździ od 7 do 17 co 20 minut. Przecież szkoły mają to do siebie, że zaczynają zajęcia o 8, a kończą z reguły między 13, a 15:15, wątpliwe zatem, że między 9, a 12 autobus będzie wypełniony uczniami. Linie szkolne we wszystkich miastach mają typowo szczytowy charakter, dobrym przykładem jest choćby 109 w Policach. Uważam, że na linię 98 przeznaczono zbyt wiele wozokilometrów.

Technik serwisu :)
12
Re: 68, a 98

wysłane przez bartez 325

Luke_Police napisał(a):
Przecież szkoły mają to do siebie, że zaczynają zajęcia o 8, a kończą z reguły między 13, a 15:15, wątpliwe zatem, że między 9, a 12 autobus będzie wypełniony uczniami.

Niektóre szkoły zaczynają lekcje wcześniej niż na 8, a w czasach covidowych to już w ogóle jest coco jambo i zajęcia są wydłużone. Moja znajoma nauczycielka ma 3 razy do 19. A nie wszystkie dzieciaki siedzą cały dzień tylko kończą koło południa. Ale autobus powinien być dostosowany do dzwonków w szkole więc poza szczytem nie musi raczej kursować co 20 minut.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
8
Re: 68, a 98

wysłane przez Waszka 4

bartez napisał(a):
Ale autobus powinien być dostosowany do dzwonków w szkole więc poza szczytem nie musi raczej kursować co 20 minut.

Dokładnie, tym bardziej, że tabor MAXI wydaje się nieporozumieniem. W czwartek o godzinie 15 na ulicy Ku Słońcu linią 98 podróżowały 3 osoby. A gdyby wprowadzić kursy na zamówienie tak jak działa linia 908 dowożąca uczniów do SP 16?
5
Re: 68, a 98

wysłane przez wolvo1565 11

Waszka napisał(a):
Dokładnie, tym bardziej, że tabor MAXI wydaje się nieporozumieniem. W czwartek o godzinie 15 na ulicy Ku Słońcu linią 98 podróżowały 3 osoby. A gdyby wprowadzić kursy na zamówienie tak jak działa linia 908 dowożąca uczniów do SP 16?

Tłumów tam to nie ma czego się spodziewać, jak zmiana rejonizacji obejmuje dzieciaki, które dopiero zaczynają w tym roku naukę. No ale ta jak Luke wspomniał, na wożenie powietrza na 98 są pieniądze znalazły się, a już na autobus na Hożej brak.
1
Re: 68, a 98

wysłane przez AutobusemxSzczecin 11

Waszka napisał(a):
Dokładnie, tym bardziej, że tabor MAXI wydaje się nieporozumieniem. W czwartek o godzinie 15 na ulicy Ku Słońcu linią 98 podróżowały 3 osoby. A gdyby wprowadzić kursy na zamówienie tak jak działa linia 908 dowożąca uczniów do SP 16?

Prawdziwe dostosowanie linii pod uczniów widać na kursach wariantowych 901. Rano kurs dowozowy do szkoły i po południu 3 kursy nastawione na powrót uczniów. Linia wygląda bardziej na pokazową, że coś w zarządzie się dzieje. Tutaj wykazać się może transport na żądanie. Zakres numeracji czeka na nowe linie, a telebusy na liniach osiedlowych się sprawdzają.
4
Re: 68, a 98

wysłane przez Luke_Police 149

bartez napisał(a):
Ale autobus powinien być dostosowany do dzwonków w szkole więc poza szczytem nie musi raczej kursować co 20 minut.

Właśnie o to mi chodziło, dlatego podałem przykład linii 109, na której poza godzinami szczytu autobus jeździ, ale z częstotliwością co 55 minut.

Technik serwisu :)
6