Forum

Szczecin z planami modernizacyjnymi. Powstanie torowisko na Łasztowni

Hmm, lewoskręt pod wiaduktem kolejowym obok dworca z Nowej w kierunku Wyszka? A nie lepiej byłoby odnowić torowisko wzdłuż ulicy Dworcowej tam gdzie jeździła ósemka mając kurs na Dworcową?
1
Kostek napisał(a):
Hmm, lewoskręt pod wiaduktem kolejowym obok dworca z Nowej w kierunku Wyszka? A nie lepiej byłoby odnowić torowisko wzdłuż ulicy Dworcowej tam gdzie jeździła ósemka mając kurs na Dworcową?

Należy pamiętać, że z ósemką na Dworcowej to był epizod. I było to już po wypadku na Wyszaka. A później to tylko jeszcze w roku 1987 lub 1988 przez tydzień zjeżdżały tamtędy składy na Golęcin i to bez ludzi i w obstawić NR. Wszystko przez to że jest tam większy spadek niż dopuszczalny przez przepisy. Ja bardziej czekam kiedy w końcu rozpocznie się przebudowa z rozbudową Zajezdni Golęcin. Pogodno to nie cała komunikacja tramwajowa.
2
N236 napisał(a):
Ja bardziej czekam kiedy w końcu rozpocznie się przebudowa z rozbudową Zajezdni Golęcin. Pogodno to nie cała komunikacja tramwajowa.

Przebudowa zajezdni Golęcin wyleciała z programu na najbliższe lata.
Pepe napisał(a):
Przebudowa zajezdni Golęcin wyleciała z programu na najbliższe lata.

Jeżeli się dobrze oriętuję, to to co jest teraz na siłę modernizowane związane z trakcją tramwajową z okrojeniem zaplanowanych zadań (miedzy innymi wyleciała ZG) jest dofinansowane z perspektywy unijnej 2014 - 2020. Czyli mamy jej sam koniec. Rozliczenie musi tylko nastąpić do końca 2023 roku. Za chwilę będzie kolejna perspektywa i już teraz powinno się planować w pierwszej kolejności to co zawalono w obecnym czasie, czyli miedzy innymi remont wraz z rozbudową ZG, a nie jakieś "wodotryski", które nie do końca są potrzebne na już. O remoncie trasy 6 w kierunku Gocławia nie wspominając, bo torowisku przy stoczni za chwilkę dosłownie strzeli 40 lat, a jeździ się tam fatalnie tramwajem jak i samochodem.
4
Pepe napisał(a):
Przebudowa zajezdni Golęcin wyleciała z programu na najbliższe lata.

Generalnie ta część miasta została mocno pominięta jak chodzi o torowiska. Matejki od Piłsudskiego do Malczewskiego to już jest zgon totalny. Nie wspominając o krzyżówce Dubois, Firlika i Łady oraz cała Stalmacha. Reszta jest trochę w lepszym stanie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
N236 napisał(a):
Należy pamiętać, że z ósemką na Dworcowej to był epizod. I było to już po wypadku na Wyszaka. A później to tylko jeszcze w roku 1987 lub 1988 przez tydzień zjeżdżały tamtędy składy na Golęcin i to bez ludzi i w obstawić NR. Wszystko przez to że jest tam większy spadek niż dopuszczalny przez przepisy. Ja bardziej czekam kiedy w końcu rozpocznie się przebudowa z rozbudową Zajezdni Golęcin. Pogodno to nie cała komunikacja tramwajowa.

O jakich przepisach mowa? Nie sądzę, aby ulica Dworcowa miała większe pochylenie niż np. trasa na Chełm w Gdańsku. To już nie jest era eNek, mamy tabor zdecydowanie bardziej zaawansowany technicznie i takie pochylenie jakie tam jest nie powinno być problemem. Tym bardziej, że mówi się o odbudowie torowiska wzdłuż zamku do mostu Kłodnego, a tam pochylenie byłoby na pewno większe niż na Dworcowej.
2
pioko17 napisał(a):
To już nie jest era eNek, mamy tabor zdecydowanie bardziej zaawansowany technicznie i takie pochylenie jakie tam jest nie powinno być problemem

Tylko, że raczej nie ma potrzeby puszczania torów przez Dworcową jak będzie możliwość skrętu w Nową.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Tylko, że raczej nie ma potrzeby puszczania torów przez Dworcową jak będzie możliwość skrętu w Nową.

Rozchodzi się o to, by tego skrętu nie budować. Trasa przez Dworcową jest krótsza.
pioko17 napisał(a):
Rozchodzi się o to, by tego skrętu nie budować. Trasa przez Dworcową jest krótsza.

O ile krótsza i dla kogo?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
O ile krótsza i dla kogo?

O jakieś 160 metrów ;P.

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
O jakieś 160 metrów ;P.

Dla pasażerów np na dworzec PKS byłoby dłużej.
Inna sprawa, że przez ulicę Nową jest lepszy wjazd na torowisko wzdłuż Odry. Poza tym ta ulica jest szersza i lepiej nadaje się do obsługi tramwajów. No i chyba w końcu nachylenie mniejsze.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez Vlogus123 8

Jaki jest powiedzcie mi sens tramwaj na Łasztownie? Nie lepiej by bylo stworzyc linie np. 92 na Trasie np. Stocznia Szczecińska - Łasztownia? Dla mnie to kolejny bezsensowny twór. Lepszy bylby autobus i tanszy. Wystarczy poszerzyć trochę ulice i zbudowac małą pętlę. I by ją obslugiwal SPAK autobusami Solaris Urbino 10 a na 82 i 74 mozna by bylo dac na spokojnie autobusy 12 metrowe. A tym bardziej czy nie lepiej by bylo zmodernizowac calą trasę "szóstki"? Bo ta trasa to jest jakas tragedia strach jechac tramwajem, caly czas sie buja i nie wiadomo czy sie nie wywroci. To samo odcinek Pomorzany - Plac Szyrockiego to tez stan katastrofalny i jeszcze Plac Rodła - Dubois oraz Plac Rodła - Dworzec Niebuszewo. Naprawdę nie wiem jaki jest sens tej linii tramwajowej na łasztownie, zdecydowanie lepsze by byly autobusy, zawsze wyjdzie taniej. Pozdrawiam.
2

wysłane przez bartez 336

Davidek10 napisał(a):
Nie lepiej by bylo stworzyc linie np. 92 na Trasie np. Stocznia Szczecińska - Łasztownia? Dla mnie to kolejny bezsensowny twór.

Bezsensowny twór to właśnie sam zaproponowałeś.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
18

wysłane przez Wojtek 24

Też uważam, że tramwaj na Łasztownię jest bez sensu, co niby miałoby tam jeździć? Zwłaszcza na tak krótkim odcinku od węzła Wyszyńskiego, gdzie większość i tak idzie tam na spacer, a nie jeździć tramwajami. Już lepszy jest autobus, bo jest bardziej elastyczny i łatwiej dopasować rozkład do potrzeb. Nie trzeba tworzyć nowej linii tylko wystarczy wykombinować coś z 52 i 76 zwłaszcza, że na Energetyków będzie rondo i to ułatwi tam wjazd.
1

wysłane przez Pepe 234

Wojtek napisał(a):
Też uważam, że tramwaj na Łasztownię jest bez sensu, co niby miałoby tam jeździć?
Tramwaj na Łasztownię będzie miał sens w momencie zbudowania linii łączącej do placu Hołdu Pruskiego, a to wiecie... No jest wyjątek, będzie skręt z rejonu Łasztowni w kierunku Stoczni.
5

wysłane przez fan004 84

Pepe napisał(a):
Tramwaj na Łasztownię będzie miał sens w momencie zbudowania linii łączącej do placu Hołdu Pruskiego, a to wiecie... No jest wyjątek, będzie skręt z rejonu Łasztowni w kierunku Stoczni.

To jeszcze wypadałoby odbudować lewoskręt z Jana z Kolna w Dubois, chyba że puścimy coś wzorem wspomnianej linii 92 ;).

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez bartez 336

Pepe napisał(a):
Tramwaj na Łasztownię będzie miał sens w momencie zbudowania linii łączącej do placu Hołdu Pruskiego, a to wiecie... No jest wyjątek, będzie skręt z rejonu Łasztowni w kierunku Stoczni.

Już dzisiaj wiele ludzi tam pracuje, a będzie ich tylko więcej, więc dobra komunikacja jest niezbędna.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
5

wysłane przez Luke_Police  163

bartez napisał(a):
Już dzisiaj wiele ludzi tam pracuje, a będzie ich tylko więcej, więc dobra komunikacja jest niezbędna.

Ludzie do pracy dojeżdżają w określonych godzinach i przeważnie zorganizowany dojazd grupowy najłatwiej jest ogarnąć pracowniczymi zmianowymi liniami autobusowymi pojawiających się pod zakładem pracy w okolicy godziny 5/6/7/8, 13/14/15/16, 21/22/23/0 w zależności od potrzeb danego zakładu. Oczywiście zamiast nich może kursować ogólnodostępna linia autobusowa. Pod względem dowozu ludzi do pracy tramwaj jako środek transportu ma kiepską elastyczność, pojedzie tylko taką trasą, na jakiej ma tory, jest podatny na wiele zakłóceń związanych z awarią jednego pociągu tramwajowego, uszkodzeniem infrastruktury lub zdarzenia drogowego na torach. Argument o konieczności dowozu ludzi do pracy tramwajem w miejscu, gdzie nie ma torów do mnie nie trafia. Sieć tramwajową powinno się rozwijać przede wszystkim w takich kierunkach, gdzie autobusy są niewydolne. Przykładem mogą być ciągi Mieszka I - Południowa czy 26 Kwietnia - Witkiewicza - Poniatowskiego albo obsługa osiedla Zawadzkiego - Szafera - tam akurat sieć tramwajowa jest rozwijana już teraz i z tego należy się cieszyć i dążyć do rozwinięcia połączenia również od drugiej strony (Krzekowo).

Technik serwisu :)
2
Luke_Police napisał(a):
Sieć tramwajową powinno się rozwijać przede wszystkim w takich kierunkach, gdzie autobusy są niewydolne. Przykładem mogą być ciągi Mieszka I - Południowa czy 26 Kwietnia - Witkiewicza - Poniatowskiego albo obsługa osiedla Zawadzkiego - Szafera - tam akurat sieć tramwajowa jest rozwijana już teraz i z tego należy się cieszyć i dążyć do rozwinięcia połączenia również od drugiej strony (Krzekowo).

Tak naprawdę tramwaje też nie są potrzebne na tych ciągach (nie mówię o Szafera, bo skoro tam już linia powstaje, to warto ją dokończyć). Jeśli problemem jest to, że autobusy stoją w korkach, to ten problem rozwiązałyby równie dobrze buspasy na całej trasie. No chyba, że chodzi Ci o zbyt małą pojemność jednego autobusu względem tramwaju.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez bartez 336

Luke_Police napisał(a):
Ludzie do pracy dojeżdżają w określonych godzinach i przeważnie zorganizowany dojazd grupowy najłatwiej jest ogarnąć pracowniczymi zmianowymi liniami autobusowymi pojawiających się pod zakładem pracy w okolicy godziny 5/6/7/8, 13/14/15/16, 21/22/23/0 w zależności od potrzeb danego zakładu.

Ale na Łasztowni chyba w większości są bura, a ludzie do tych biur nie koniecznie przychodzą na 7 i do 15. Co innego taki Załom gdzie do zakładów produkcyjnych przychodzi się klasycznie na sztywne godziny, zmiany itd.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez t105n  49

bartez napisał(a):
Ale na Łasztowni chyba w większości są bura, a ludzie do tych biur nie koniecznie przychodzą na 7 i do 15.

Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy w niektórych firmach mających siedzibę na Łasztowni są płynne - pracę rozpoczyna się w widełkach czasowych i tak samo kończy. Do tego różne wdrożenia, zmianowość w obsłudze klienta i mamy całą gamę godzin, gdy pracownicy potrzebują dojazdu.

wysłane przez fan004 84

Wojtek napisał(a):
Też uważam, że tramwaj na Łasztownię jest bez sensu, co niby miałoby tam jeździć? Zwłaszcza na tak krótkim odcinku od węzła Wyszyńskiego, gdzie większość i tak idzie tam na spacer, a nie jeździć tramwajami.

A czy Panowie, bo zwracam się nie tylko do Wojtka, rzuciliście okiem na szkic zawarty w artykule? Tramwaj na łasztownię ma zostać połączony z siecią nie tylko od strony Energetyków, ale również przez nowo projektowany Most Kłodny (z możliwością skrętu do Placu Hołdu Pruskiego, Stoczni Szczecińskiej i Wyszyńskiego). Patrząc dalej w przyszłość pomysł jest w mojej ocenie bardzo dobry. Daje możliwość utrzymania ruchu między prawym i lewym brzegiem Odry, gdy coś stanie się na Wyszyńskiego lub Moście Długim. Oczywiście można sobie zadawać pytania jak często dochodzi do zatrzymania ruchu na tym odcinku i czy cała gra jest warta świeczki, ale patrząc w perspektywie kolejnych 15-20 lat powinniśmy dążyć do jak największej elastyczności komunikacyjnej i, mówiąc wprost, mieć więcej niż jeden most z tramwajem na drugi brzeg Odry.

#TramwajemPoŚwiecie
12

wysłane przez KMGorzów

Davidek10 napisał(a):
Jaki jest powiedzcie mi sens tramwaj na Łasztownie? Nie lepiej by bylo stworzyc linie np. 92 na Trasie np. Stocznia Szczecińska - Łasztownia? Dla mnie to kolejny bezsensowny twór. Lepszy bylby autobus i tanszy. Wystarczy poszerzyć trochę ulice i zbudowac małą pętlę. I by ją obslugiwal SPAK autobusami Solaris Urbino 10 a na 82 i 74 mozna by bylo dac na spokojnie autobusy 12 metrowe. Naprawdę nie wiem jaki jest sens tej linii tramwajowej na łasztownie, zdecydowanie lepsze by byly autobusy, zawsze wyjdzie taniej.

Autobus byłby może i tańszym rozwiązaniem ale jednak linia nr 92 byłaby linią bezsensowną a pasażerowie byliby zmuszeni do przesiadania się na wspomnianej Stoczni Szczecińskiej czy gdziekolwiek indziej. Poza tym z przesiadkami chyba doskonale wiesz jak jest. Jeden autobus/tramwaj będzie jechał opóźniony bo stał w korkach, na światłach czy jakakolwiek była tego przyczyna a drugi autobus np. Ci jeszcze przyjedzie przed czasem.
Przy dość logicznym zaprojektowaniu trasy tramwaj by nie grzązł w żadnych korkach i z kolei byłby punktualny porównując to autobusów, który korków nie przeleci - chyba, że ma wydzielony pas ruchu.

Tramwaj można by było połączyć z jakimś osiedlem i wspomóc jeszcze bardziej komunikację na jakimś odcinku i nie tylko do Łasztowni. Już nie wspominając o tym, że tramwaje są bardziej pojemniejsze i mogą przewieźć więcej osób, a w razie czego można je łączyć w składy i trójskłady a w przypadku autobusów, trzeba by było bisować kurs lub zwiększać częstotliwość, przez co na taką linię potrzeba by było 2 lub 3 kierowców i autobusów więcej a spółki takie bogate raczej nie są. Nie wspominając już o kosztach poniesionych dodatkowo np. paliwo a w przypadku tramwaju jak już przed chwilą wspomniałem, można je łączyć w składy przez co jeden motorniczy może prowadzić dwa lub trzy wagony z czego drugi i trzeci wagon nie muszą pobierać prądu z sieci trakcyjnej a 3 autobusy wymagają 3 kierowców i paliwa.

I znając politykę ZDiTMu taką linię jak już pewnie by obsługiwał PKS Szczecin, bo raczej nowe linie są dawane temu przewoźnikowi a spółkom miejskim tj. SPAK/SPAD są zabierane brygady ze względu na problem z kierowcami.
Post został wyedytowany przez autora.
3
KMGorzów napisał(a):
Poza tym z przesiadkami chyba doskonale wiesz jak jest. Jeden autobus/tramwaj będzie jechał opóźniony bo stał w korkach, na światłach czy jakakolwiek była tego przyczyna a drugi autobus np. Ci jeszcze przyjedzie przed czasem.

Czyli tramwaj nie przyjedzie przed czasem? Tylko autobus?

KMGorzów napisał(a):
Przy dość logicznym zaprojektowaniu trasy tramwaj by nie grzązł w żadnych korkach i z kolei byłby punktualny porównując to autobusów, który korków nie przeleci - chyba, że ma wydzielony pas ruchu.

Tramwaj również musi mieć wydzielony pas żeby nie stać w korku. Taniej jest położyć trochę asfaltu niz budować torowisko.

KMGorzów napisał(a):
Już nie wspominając o tym, że tramwaje są bardziej pojemniejsze i mogą przewieźć więcej osób, a w razie czego można je łączyć w składy i trójskłady a w przypadku autobusów, trzeba by było bisować kurs lub zwiększać częstotliwość, przez co na taką linię potrzeba by było 2 lub 3 kierowców i autobusów więcej a spółki takie bogate raczej nie są. Nie wspominając już o kosztach poniesionych dodatkowo np. paliwo a w przypadku tramwaju jak już przed chwilą wspomniałem, można je łączyć w składy przez co jeden motorniczy może prowadzić dwa lub trzy wagony z czego drugi i trzeci wagon nie muszą pobierać prądu z sieci trakcyjnej a 3 autobusy wymagają 3 kierowców i paliwa.

A to ciekawe. Wiesz że brak podniesionego pantografu nie oznacza niepobierania prądu?
Jest coś takiego jak międzywagonowy kabel WN.
Doczepki bierne skończyły się razem z eNkami. Teraz każdy wagon w skladzie jest wagonem silnikowym. Tak samo pobiera prąd, przyśpiesza i hamuje.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
7

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):
A to ciekawe. Wiesz że brak podniesionego pantografu nie oznacza niepobierania prądu?

Jest też coś takiego jak sprzęg Scharfenberga, przy którym kabel WN jest zbędny, prąd z sieci przekazywany jest do drugiego wagonu parą styków w tym sprzęgu.

Technik serwisu :)
3
Davidek10 napisał(a):
Jaki jest powiedzcie mi sens tramwaj na Łasztownie? Nie lepiej by bylo stworzyc linie np. 92 na Trasie np. Stocznia Szczecińska - Łasztownia? Dla mnie to kolejny bezsensowny twór. Lepszy bylby autobus i tanszy. Wystarczy poszerzyć trochę ulice i zbudowac małą pętlę. I by ją obslugiwal SPAK autobusami Solaris Urbino 10 a na 82 i 74 mozna by bylo dac na spokojnie autobusy 12 metrowe. A tym bardziej czy nie lepiej by bylo zmodernizowac calą trasę "szóstki"? Bo ta trasa to jest jakas tragedia strach jechac tramwajem, caly czas sie buja i nie wiadomo czy sie nie wywroci. To samo odcinek Pomorzany - Plac Szyrockiego to tez stan katastrofalny i jeszcze Plac Rodła - Dubois oraz Plac Rodła - Dworzec Niebuszewo. Naprawdę nie wiem jaki jest sens tej linii tramwajowej na łasztownie, zdecydowanie lepsze by byly autobusy, zawsze wyjdzie taniej. Pozdrawiam.

Zamiast stworzyć zupełnie nową linię (co w tym momencie również jest kompletnie bezsensu) to zawsze można wydłużyć 52 albo 76 (o ile będzie na to kasa) lub obie na Łasztownie i skomunikować je z późniejszą linią tramwajową. Generalnie stworzenie nowego układu torowisk to zawsze jakaś alternatywa patrząc na to co się dzieje w mieście (remont Wyszyńskiego) bo jakby nie patrzeć to na ten moment nie ma żadnej linii tramwajowej, którą można dojechać z lewobrzeża na prawobrzeże.
Post został wyedytowany przez autora.
2
Na Łasztowni sprawdziłyby się tramwaje dwukierunkowe. Budowa pętli jest bezsensownym wydatkiem, choć i tak nic nie przebije torowiska do C.H. Ster. Autobus natomiast nie jest złym rozwiązaniem, ale nie do Stoczni. Wydaje mi się, że przydałyby się busy na telefon, albo ewentualne wydłużenie 76.
1

wysłane przez bartez 336

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Na Łasztowni sprawdziłyby się tramwaje dwukierunkowe. Budowa pętli jest bezsensownym wydatkiem,

Tramwaj na Łasztowni nie będzie miał pętli tylko będzie przez nią przejeżdżał. Poza tym jak powstanie rondo na Energetyków i Most Kłodny to będzie możliwa pętla uliczna, bo przy Moście Długim powstaje relacja skrętna Wyszyńskiego/Nabrzeże Wieleckie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez fan004 84

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Wydaje mi się, że przydałyby się busy na telefon, albo ewentualne wydłużenie 76.

Nie zgodzę się co do telebusów. Łasztownia staje się miejscem spotkań coraz większej liczby Szczecinian. Dodatkowo miasto już częściej organizuje tam różne wydarzenia. Co więcej budowane jest Morskie Centrum Nauki, do którego dojazd KM też powinien być bardziej przystępny niż obecnie. Telebus może nie pociągnąć tego wszystkiego, więc już lepszym pomysłem jest wysłanie tam 76 lub innej, nowej linii jadącej do centrum. Możnaby wytyczyć trasę innym "zapomnianym" regionem, czyli przez Wały Chrobrego i dalej np. do Placu Rodła. Dałoby to dogodny dojazd na Łasztownię, a i wspomogłoby 70-kę, tam gdzie jej zdecydowanie za mało.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
9

wysłane przez Luke_Police  163

fan004 napisał(a):
Nie zgodzę się co do telebusów. Łasztownia staje się miejscem spotkań coraz większej liczby Szczecinian. Dodatkowo miasto już częściej organizuje tam różne wydarzenia.

A niby czemu Ci Szczecinianie tam się spotykają? Może po części dlatego, że jest tam cisza i spokój, nie ma hałasu dudniących tramwajów i ogromnego ruchu samochodowego? Zmiana tego stanu rzeczy może spowodować, ze popularność Łasztowni znacząco spadnie.

Technik serwisu :)
3

wysłane przez fan004 84

Luke_Police napisał(a):
A niby czemu Ci Szczecinianie tam się spotykają? Może po części dlatego, że jest tam cisza i spokój, nie ma hałasu dudniących tramwajów i ogromnego ruchu samochodowego? Zmiana tego stanu rzeczy może spowodować, ze popularność Łasztowni znacząco spadnie.

Ale tramwaje dudnią tylko do 23-23:30, a na Łasztowni długo po północy bywa głośno ;). Poza tym jeśli ludziom nie przeszkadzają pojazdy na Moście Długim i Nabrzeżu Wieleckim, to i jeszcze jedną większą ulicę zniosą.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez bartez 336

Luke_Police napisał(a):
A niby czemu Ci Szczecinianie tam się spotykają? Może po części dlatego, że jest tam cisza i spokój, nie ma hałasu dudniących tramwajów i ogromnego ruchu samochodowego? Zmiana tego stanu rzeczy może spowodować, ze popularność Łasztowni znacząco spadnie.

Jakby chcieli ciszy i spokoju to by spotykali się na Głębokim itd.
Łasztownia wg planów ma być nowym centrum miasta więc tam nie będzie ciszy i spokoju jak na Osowie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Luke_Police  163

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Autobus natomiast nie jest złym rozwiązaniem, ale nie do Stoczni. Wydaje mi się, że przydałyby się busy na telefon, albo ewentualne wydłużenie 76.

Lepszym pomysłem byłoby uruchomienie nowej linii autobusowej obsługującej ulice blisko centrum, na których są obecnie osiedla mieszkaniowe, a nie ma komunikacji miejskiej. Nowa linia autobusowa mogłaby łączyć Łasztownię z ważnymi węzłami przesiadkowymi (Wyszyńskiego i Brama Portowa) oraz zapewnić komunikację na ulicach Kopernika, Kusocińskiego i Dąbrowskiego. Ewentualnie można by do tego celu wykorzystać linię 62 lub 83, ale ich częstotliwości nie są zadowalające, więc lepsza byłaby nowa linia z krańcówką na Madalińskiego lub przy placu Szyrockiego jak dawny zatramwaj 804.

Technik serwisu :)
3
Luke_Police napisał(a):
lepsza byłaby nowa linia z krańcówką na Madalińskiego lub przy placu Szyrockiego jak dawny zatramwaj 804.

No akurat ten zatramwaj był typowym muchowozem, więc nie wiem czy to jest dobry pomysł.

wysłane przez fan004 84

maciekos95 napisał(a):
No akurat ten zatramwaj był typowym muchowozem, więc nie wiem czy to jest dobry pomysł.

Może dlatego, że dojeżdżała do wymienionych przez Luke'a osiedli od strony Placu Szyrockiego? Gdybym miał dojechać z centrum tramwajem na ten przystanek i jeszcze czekać na 804 to wolałbym się przejść 15 minut od Bramy Portowej. Gdyby jednak dojechać tam bezpośrednio od strony centrum i skończyć kurs w okolicach przystanku tramwajów 4, 11 i 12 pasażerowie pewnie by się znaleźli.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):
No akurat ten zatramwaj był typowym muchowozem, więc nie wiem czy to jest dobry pomysł.

Ale miał inną trasę, a Luke zaproponował zupełnie inną tylko pętla ta sama co na zatramwaju.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
6

wysłane przez konjo  4

No to chyba patrząc na plany w innych częściach miasta, to Basen Górniczy Bis zostaje z nami na minimum kolejne 5 lat... Ech...

So never mind the darkness.
2

wysłane przez Glemp 0

Przedłużenie SST, 26 Kwietnia, Mieszka I, Krasińskiego, połączenie Szafera z Krzekowem... którekolwiek z tego wydaje mi się pilniejsze niż Łasztownia i związany z tym kolosalny koszt budowy mostu Kłodnego.
6

wysłane przez bartez 336

Glemp napisał(a):
Przedłużenie SST, 26 Kwietnia, Mieszka I, Krasińskiego, połączenie Szafera z Krzekowem... którekolwiek z tego wydaje mi się pilniejsze niż Łasztownia i związany z tym kolosalny koszt budowy mostu Kłodnego.

Most Kłodny jest niezbędny, żeby Łasztownia zaczęła żyć.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7

wysłane przez Fryga −1

bartez napisał(a):
Most Kłodny jest niezbędny, żeby Łasztownia zaczęła żyć.

Święta racja. Póki co nowe torowiska w Szczecinie kończą się w najmniej logicznych miejscach, jak np. Turkusowa czy hala Netto. Tramwaje, jak w Poznaniu, powinny docierać do centrów mieszkaniowych, a nie na ich obrzeza. A na Łasztownię należy doprowadzić linię tramwajową z placu Żołnierza, a nie z ul.Wyszyńskiego. Niestety, remont torowiska w rejonie Placu Hołdu Pruskiego nie przewiduje odgałęzienia torów w kierunku Odry.
5

wysłane przez t105n  49

Fryga napisał(a):
Święta racja. Póki co nowe torowiska w Szczecinie kończą się w najmniej logicznych miejscach, jak np. Turkusowa czy hala Netto. Tramwaje, jak w Poznaniu, powinny docierać do centrów mieszkaniowych, a nie na ich obrzeza.

Szafera nie jest przy dużym osiedlu?

wysłane przez fan004 84

t105n napisał(a):
Szafera nie jest przy dużym osiedlu?

Koledze chyba chodziło o to, że tramwaj powinien przejechać przez osiedle np. ulicą Zawadzkiego, niż dojechać na jego obrzeża do Netto Areny.

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez bartez 336

t105n napisał(a):
Szafera nie jest przy dużym osiedlu?

Jest i dostęp do tramwaju będzie znacznie lepszy niż na Turkusowej, gdzie bezpośredni dostęp ma niewielu mieszkańców, a cała reszta i tak musi dojechać autobusów.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez fan004 84

Glemp napisał(a):
Przedłużenie SST, 26 Kwietnia, Mieszka I, Krasińskiego, połączenie Szafera z Krzekowem... którekolwiek z tego wydaje mi się pilniejsze niż Łasztownia i związany z tym kolosalny koszt budowy mostu Kłodnego.

Tyle że budowa mostu i tak jest w planach... To nie jest tak, że most powstaje dla tramwajów ;).

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez shakkie 2

Przetarg już ogłoszono:
https://portal.smartpzp.pl/sim/public/postepowanie?postepowanie=9505540
Największą zmianą jest oczywiście rondo na skrzyżowaniu Energetyków i Św. Floriana, z wyprowadzeniem kawałka torowiska w kierunku przyszłego Mostu Kłodnego wraz z kompletem skrętów. Ponadto powstaną nowe przystanki autobusowe na Zbożowej przy Urzędzie Celnym oraz na Św. Floriana obok kościoła.
1

wysłane przez bartez 336

shakkie napisał(a):

Największą zmianą jest oczywiście rondo na skrzyżowaniu Energetyków i Św. Floriana, z wyprowadzeniem kawałka torowiska w kierunku przyszłego Mostu Kłodnego wraz z kompletem skrętów.

Szkoda, że nie pomyślano o tym rondzie jak całkiem niedawno wymieniono torowisko na Energetyków. Kupa kasy wyrzucona w błoto. No ale tak się planuje w Grodzie Gryfa.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4

wysłane przez lukaszenko 16

bartez napisał(a):
Szkoda, że nie pomyślano o tym rondzie jak całkiem niedawno wymieniono torowisko na Energetyków. Kupa kasy wyrzucona w błoto. No ale tak się planuje w Grodzie Gryfa.

Tutaj chociaż trochę tego poużywamy. Na Szafera nawet nie udostępniono nowego fragmentu dla ruchu a już zrywali świeży jeszcze asfalt.
2

wysłane przez maciekos95 3

lukaszenko napisał(a):
Tutaj chociaż trochę tego poużywamy. Na Szafera nawet nie udostępniono nowego fragmentu dla ruchu a już zrywali świeży jeszcze asfalt.

A za chwilę będziemy mieli remont m.in. łuku na pl. Hołdu Pruskiego bez uwzględnienia odgałęzienia w dół w stronę Mostu Kłodnego. I za kilka lat kolejne świeże torowisko będzie trzeba rozwalać.
2

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):
A za chwilę będziemy mieli remont m.in. łuku na pl. Hołdu Pruskiego bez uwzględnienia odgałęzienia w dół w stronę Mostu Kłodnego. I za kilka lat kolejne świeże torowisko będzie trzeba rozwalać.

O ile takie torowisko w ogóle powstanie, bo na razie jest to chyba tylko luźna koncepcja. Swoją drogą bardzo dobra.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Luke_Police  163

bartez napisał(a):
Szkoda, że nie pomyślano o tym rondzie jak całkiem niedawno wymieniono torowisko na Energetyków. Kupa kasy wyrzucona w błoto. No ale tak się planuje w Grodzie Gryfa.

Podobnie było z remontem pętli w Lesie Arkońskim. Przy niedawnym przedłużaniu torów do Wojska Polskiego przebudowywano całą pętlę po raz kolejny.

Technik serwisu :)
3

wysłane przez Mar321 0

Patrząc przez pryzmat tendencji finansowania komunikacji miejskiej w Szczecinie (czyli niezwiększanie lub wręcz obniżanie nakładów na bieżące utrzymanie linii) mam poważne obawy co do budowy Mostu Kłodnego. Pomijając fakt, iż uważam że inwestycja ta powinna zostać zepchnięta na przyszłe lata, gdyż są o wiele pilniejsze wydatki, które zresztą wspomniano wcześniej, realizacja tego zadania może pogorszyć połączenie Prawobrzeża z Lewobrzeżem. Dlaczego? Nakłady na komunikację nie są zwiększane, więc jeżeli się to nie zmieni to nie ma co liczyć na dodatkową linię tramwajową. Jeżeli jej nie będzie, co najmniej jedna linia zostanie przekierowana na trasę Energetyków-Łasztownia-Nabrzeże Wieleckie-Wyszyńskiego, bądź Energetyków-Łasztownia-Plac Hołdu Pruskiego. Wariant pierwszy oznacza kluczenie objazdem i wydłużenie czasu przejazdu do centrum. Wariant drugi oznacza ominięcie węzła Wyszyńskiego i być może również Bramy Portowej, będących znacznymi celami podróży, docelowymi bądź przesiadkowymi.
1

wysłane przez bartez 336

Mar321 napisał(a):
Nakłady na komunikację nie są zwiększane, więc jeżeli się to nie zmieni to nie ma co liczyć na dodatkową linię tramwajową. Jeżeli jej nie będzie, co najmniej jedna linia zostanie przekierowana na trasę Energetyków-Łasztownia-Nabrzeże Wieleckie-Wyszyńskiego, bądź Energetyków-Łasztownia-Plac Hołdu Pruskiego. Wariant pierwszy oznacza kluczenie objazdem i wydłużenie czasu przejazdu do centrum.

Most Kłodny powstanie za dobre kilka lat, a przez ten czas Łasztownia wzbogaci się o kolejne budynki w których będą pracować ludzie więc tramwaj jest tam potrzebny, żeby nie było tam jednego wielkiego parkingowca. Więc taki tramwaj nie kluczyłby objazdem tylko dowoził ludzi do celu jak dzisiaj np do Bramy Portowej.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Mar321 0

bartez napisał(a):
ciach

Wizja rozwoju Łasztowni bardzo optymistyczna moim zdaniem. Nawet jeżeli to wątpię, by te punkty generowały większy ruch niż ominięte węzły.

wysłane przez bartez 336

Mar321 napisał(a):
Wizja rozwoju Łasztowni bardzo optymistyczna moim zdaniem. Nawet jeżeli to wątpię, by te punkty generowały większy ruch niż ominięte węzły.

Jak miasto zrobi lepszy dojazd na Łasztownię poprzez między innymi rondo na Energetyków to urbanizacja tego obszaru mocno przyspieszy. Już dzisiaj wielu ludzi tam pracuje, wielu spędza czas wolny, a miasto organizuje więcej eventów. W niedługim czasie deweloper rusza z dużą inwestycją mieszkaniową obok bazy PKS, przy Moście Długim ma powstać hotel itd. To jest bardzo atrakcyjny teren i o dobrej komunikacji trzeba myśleć za nim zostanie zabudowany.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Mar321 0

bartez napisał(a):
ciach

Obym się w takim razie mylił, acz wizja w dalszym ciągu jest dla mnie optymistyczna.

Nie mniej jednak, uważam że w pierwszej kwestii powinno realizować się inwestycje, na które oczekuje się od lat i które do tego można zrealizować mniejszym kosztem jak Mieszka I, czy 26 kwietnia.
3