Forum

Zmiana rozkładu linii 98

19 października nastąpi zmiana rozkładu jazdy linii 98, polegająca na korekcie czasów przejazdu oraz przesunięciu godzin odjazdów wybranych kursów.

wysłane przez Mareczek 5

Fajnie, czasy jazdy na takiej trasie wydłużyły się nawet o 7 minut (z 13 do 20)...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):
Fajnie, czasy jazdy na takiej trasie wydłużyły się nawet o 7 minut (z 13 do 20)...

Nie tyle się wydłużyły, co teraz będą na podstawie zebranych danych rzeczywistych. W pierwszym rozkładzie czasy były szacunkowe, bo nie było innych linii, z których te czasy można by zebrać. W rzeczywistości okazało się, że w niektórych miejscach czasu jest za mało, a w innych za dużo.
3

wysłane przez bartez 336

MQ napisał(a):
Nie tyle się wydłużyły, co teraz będą na podstawie zebranych danych rzeczywistych.

A nie można było zrobić przejazdu próbnego w warunkach rzeczywistych przed uruchomieniem linii?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MQ ?

bartez napisał(a):
A nie można było zrobić przejazdu próbnego w warunkach rzeczywistych przed uruchomieniem linii?

Przejazdu próbnego co 20 minut od 6:30 do 17:30? W dodatku w wakacje?
4

wysłane przez bartez 336

MQ napisał(a):
Przejazdu próbnego co 20 minut od 6:30 do 17:30? W dodatku w wakacje?

To rozkład np linii 75 też trzeba zaktualizować, bo ten rzeczywisty do rozkładowego ma się nijak.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez MQ ?

bartez napisał(a):
To rozkład np linii 75 też trzeba zaktualizować, bo ten rzeczywisty do rozkładowego ma się nijak.

Oczywiście, jak i wielu innych linii.
1

wysłane przez Wojtek 24

bartez napisał(a):
To rozkład np linii 75 też trzeba zaktualizować, bo ten rzeczywisty do rozkładowego ma się nijak.

Ale na 75 problem leży po stronie świateł, na "26 Kwietnia" tylko ruszysz z przystanku i już masz czerwone. Od "Turzyn Dworzec" do "Pl. Kościuszki" nie przejedziesz na jednym cyklu, bo przy Only Kebab już nie zdążysz. Na Krzywoustego to samo. Zobaczcie, że podczas remontu 26 kwietnia/Boh. Warszawy/Krzywoustego, gdy sygnalizacja była wyłączona to 75 na Plac Kościuszki wjeżdzał nawet +4 i musiał później odczekać. Na linii 69 od "Łuczniczej" do "Golisza" stajesz na każdych światłach, brak jakiejkolwiek zielonej fali. Ale za to na 63 jest tyle czasu między przystankami, że można zdążyć fajkę spalić.
2

wysłane przez fan004 84

Wojtek napisał(a):
Na linii 69 od "Łuczniczej" do "Golisza" stajesz na każdych światłach, brak jakiejkolwiek zielonej fali. Ale za to na 63 jest tyle czasu między przystankami, że można zdążyć fajkę spalić.

Tam zielona fala jest dla samochodów. Autobus z niej wypada, bo zatrzymuje się na "Przyjaciół Żołnierza" i "Pasterskiej".

#TramwajemPoŚwiecie
5

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Tam zielona fala jest dla samochodów. Autobus z niej wypada, bo zatrzymuje się na "Przyjaciół Żołnierza" i "Pasterskiej".

Te wszystkie skrzyżowania z sygnalizacjami na tzw obwodnicy śródmiejskiej to porażka. Powinny być ronda i byłoby płynniej i bezpieczniej dla wszystkich. Na szczęście na Szafera tego błędu nie powtórzono.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Pawelinho 5

bartez napisał(a):
Te wszystkie skrzyżowania z sygnalizacjami na tzw obwodnicy śródmiejskiej to porażka. Powinny być ronda i byłoby płynniej i bezpieczniej dla wszystkich. Na szczęście na Szafera tego błędu nie powtórzono.

Ronda same w sobie nie poprawią płynności jazdy (wystarczy poobserwować jak ludzie jeżdżą pierwszym pasem np. na Kołłątaja, gdzie skrajny lewy pas prawie zawsze jest pusty) i aktualne skrzyżowania na trasie obwodnicy śródmiejskie oraz trasy północnej są ok. Problemem w większości przypadków jest fakt to, że zdecydowana większość kierowców nie potrafi bądź nie chce jeździć sposób prawidłowy po rondach. Podobnie sprawa ma się do płynnego ruszania spod świateł z odliczaniem czasu do zmiany sekwencji, gdzie większość mając 5/8 sekund do końca odliczania już powinna przygotować jedynkę, ale tego zwyczajnie nie robi bo albo tego nie umie albo im się po prostu.

wysłane przez Kostek 2

bartez napisał(a):
Te wszystkie skrzyżowania z sygnalizacjami na tzw obwodnicy śródmiejskiej to porażka. Powinny być ronda i byłoby płynniej i bezpieczniej dla wszystkich. Na szczęście na Szafera tego błędu nie powtórzono.

Po to właśnie jest sygnalizacja i dwupasmówka, aby szybciej przejechać. Ronda by spowalniały znacznie ruch i powodowały korki. Jeżeli płynnie ruszysz, jedziesz z przepisową prędkością, to normalnie od Pasterskiej aż do Wszystkich Świętych przejedziesz na zielonej fali z jedynie zwalnianiem bez konieczności hamowania do 0. Zawsze mogli zrobić coś w stylu ul. Struga, z drogą w dole i wiadukty zamiast skrzyżowań. Aktualnie jest to co jest i według mnie jest okej. Jeżeli sygnalizacja w pełni działa, to zieloną falę masz zapewnioną
3

wysłane przez bartez 336

Kostek napisał(a):
Po to właśnie jest sygnalizacja i dwupasmówka, aby szybciej przejechać. Ronda by spowalniały znacznie ruch i powodowały korki.

Na każdy jedzie główną drogą od początku do końca. Każdy zjazd z głównej drogi też oznacza czekanie na zielone. Dla pieszych też jest to uciążliwe, bo trzeba czekać przed przejściem.
Rondo Olszewskiego się sprawdza - wcześniej od szpitala zawsze był sznur aut, a teraz jest płynnie. To właśnie skrzyżowania z sygnalizacjami spowalniają ruch.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Kostek 2

bartez napisał(a):
Na każdy jedzie główną drogą od początku do końca. Każdy zjazd z głównej drogi też oznacza czekanie na zielone. Dla pieszych też jest to uciążliwe, bo trzeba czekać przed przejściem.
Rondo Olszewskiego się sprawdza - wcześniej od szpitala zawsze był sznur aut, a teraz jest płynnie. To właśnie skrzyżowania z sygnalizacjami spowalniają ruch.

Na Rondzie Olszewskiego korków nie ma od strony szpitala nie dlatego, że jest rondo, tylko dlatego, że Szafera jest zamknięta, przez co ruch w kierunku Gumieniec odbywa się innymi drogami. Poza tym jest zrobiona dwupasmówka, gdzie wcześniej było po jednym pasie, a teraz ruch rozłożył się na dwa pasy i jak ktoś spowalnia, to można to łatwo wyprzedzić. Na Przyjaciół Żołnierza zjeżdżają z głównej drogi, ale nie korkuje się tak jak gdyby było co skrzyżowanie rondo. Też weź pod uwagę, że Rondo Olszewskiego jest mniej oblegane niż Przyjaciół Żołnierza. Na przykład rondo Gierosa. Spójrz jak w godzinach szczytu potrafi się mocno zakorkować, albo rondo Giedroycia

wysłane przez bartez 336

Kostek napisał(a):
Na Rondzie Olszewskiego korków nie ma od strony szpitala nie dlatego, że jest rondo, tylko dlatego, że Szafera jest zamknięta, przez co ruch w kierunku Gumieniec odbywa się innymi drogami.

Szafera do Zawadzkiego jest przejezdna i dalej do Taczaka czy Modrej można dojechać, więc to nieprawda, że ruch jest mniejszy. A więc przed rondem Olszewskiego zatorów nie ma, bo nie ma świateł, nie trzeba czekać na zielone tylko można płynnie wjechać na skrzyżowanie.

Też weź pod uwagę, że Rondo Olszewskiego jest mniej oblegane niż Przyjaciół Żołnierza. Na przykład rondo Gierosa. Spójrz jak w godzinach szczytu potrafi się mocno zakorkować, albo rondo Giedroycia

A teraz wyobraź sobie co by było na Giedroycia i Gierosa, gdyby nie byłoby tam rond tylko klasyczne skrzyżowania ze światłami.
Na to, że ronda się sprawdzają można podać przykład minironda na Krzekowie oraz przy skrzyżowaniu z Modrą. Jazda teraz jest znacznie płynniejsza niż były to tradycyjne skrzyżowania.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez t105n  49

fan004 napisał(a):
Tam zielona fala jest dla samochodów.

Pod warunkiem, że przekraczasz dopuszczalną prędkość. Jeśli jedziesz zgodnie z przepisami, to co drugie skrzyżowanie łapiesz czerwone.
4

wysłane przez Jasiek 36

bartez napisał(a):
A nie można było zrobić przejazdu próbnego w warunkach rzeczywistych przed uruchomieniem linii?

Jak przyzna mi Maciej rację, to powiem że obserwacji czasów przejazdu nie robi się na podstawie kilku przejazdów. Okres obserwacji musi być dłuższy i to najlepiej w połączeniu z obserwacją podczas rzeczywistej jazdy, aby zrozumieć występujące na trasie linii zależności. ;)

wysłane przez Mareczek 5

bartez napisał(a):
A nie można było zrobić przejazdu próbnego w warunkach rzeczywistych przed uruchomieniem linii?

Czas z reguły pobiera się z jakiegoś okresu "standardowego" (teraz ciężko go znaleźć przez wiadomo co) i wylicza średnią z kilku dni/miesiąca a nie na podstawie jednego przejazdu gdzie "mogło przyfarcić" albo "wyjątkowo się zakorkowało". Czasy jazdy na jeździe próbnej można mierzyć na odcinkach gdzie zatory drogowe raczej nie występują. Tak było np. na 70, gdy była odpala do Kamieńca.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
2