Forum

Bilety w Szczecinie będą tańsze

To już pewne. Szczecin obniży ceny biletów za komunikację miejską. Podczas, gdy największe miasta w Polsce planują podwyżki w naszym mieście tańsze będą innymi bilety okresowe. Rewolucja taryfowa zostanie wprowadzona w życie wiosną przyszłego roku.

wysłane przez lukaszenko 16

Upadek szczecińskiej komunikacji miejskiej coraz bliżej...
3
A jednorazowe w tej samej cenie? Oby tylko nie zrobili tak jak w Poznaniu, że darmowe przejazdy dla uczniów zabiorą.
1
Davidek10 napisał(a):
A jednorazowe w tej samej cenie? Oby tylko nie zrobili tak jak w Poznaniu, że darmowe przejazdy dla uczniów zabiorą.

Te "darmowe" przejazdy dla uczniów są finansowane w inny sposób, chyba nie trzeba pisać w jaki konkretnie. Jednorazowe pozostają bez zmian.

Nie wiem jak długo będzie można cieszyć się z tych obniżek cen biletów, bo jeśli w ciągu najbliższych kilku lat komunikacja miejska się rozwinie (a raczej wszystko na to wskazuje) to wzrosną też koszty jej utrzymania. Z pewnością ucieszy to osoby regularnie kupujących bilety sieciowe, aczkolwiek z własnych obserwacji widzę, że liczba osób korzystających z KM w Szczecinie zmalała w ciągu ostatnich kilku lat.

Przytoczony Poznań zapowiedział podwyżkę biletów jeszcze zanim zaczęły się cyrki z koronawirusem. Spowodowane to było między innymi rozwojem sieci komunikacji oraz wymianą taboru w ciągu ostatnich lat, co zwiększyło koszty utrzymania, napraw, finansowania kursów itd. Bodajże prezydent Poznania nawet powiedział, że albo wyższe ceny biletów albo ograniczenia w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Post został wyedytowany przez autora.
3
Podnoszą ceny biletów - źle, obniżają też źle. Przecież w zamian bedą droższe bilety w SPP, więc kasa w budżecie będzie się zgadzać. Miasto chociaż tak próbuje zachęcić ludzi do KM, aby trochę odkorkować miasto. Poczekajmy z opiniami, może będzie jakiś pozytywny tego skutek.
7
Wojtek napisał(a):
Podnoszą ceny biletów - źle, obniżają też źle. Przecież w zamian bedą droższe bilety w SPP, więc kasa w budżecie będzie się zgadzać. Miasto chociaż tak próbuje zachęcić ludzi do KM, aby trochę odkorkować miasto. Poczekajmy z opiniami, może będzie jakiś pozytywny tego skutek.

Mam mieszane odczucia co do tych zniżek, w sensie jak długo one będą trwałe i czy przyniesie to zamierzony efekt, bo wydaje mi się, że może to nie wystarczyć. W każdym razie, z punktu widzenia pasażera, zmiana na plus. Korki w Szczecinie są i tak śmieszne w stosunku do tego co jest innych miastach w Polsce (nie biorę pod uwagę remontów, bo to sytuacja wyjątkowa).
Post został wyedytowany przez autora.
6
333Wojtas333 napisał(a):
Korki w Szczecinie są i tak śmieszne w stosunku do tego co jest innych miastach w Polsce (nie biorę pod uwagę remontów, bo to sytuacja wyjątkowa).

Oj to prawda... w Warszawie o 11 na ulicach jest tak jak u nas o 15. A to co tu się dzieje o 16-17 jest nieporównywalne z naszymi korkami w szczycie.

#TramwajemPoŚwiecie
4
333Wojtas333 napisał(a):
Mam mieszane odczucia co do tych zniżek, w sensie jak długo one będą trwałe i czy przyniesie to zamierzony efekt, bo wydaje mi się, że może to nie wystarczyć.

W żaden sposób nie zachęci się pasażerów do KM to będą cięcia na liniach, potem będzie płacz, że ZDiTM znowu zmniejsza ilość kursów i to nie zachęci jeszcze bardziej do przesiadki na autobus/tramwaj. I tak kółko się zamyka. Nie możemy pozwolić sobie na nowoczesny tabor to chociaż niech w ten sposób spróbują coś zrobić.
Wojtek napisał(a):
Podnoszą ceny biletów - źle, obniżają też źle. Przecież w zamian bedą droższe bilety w SPP, więc kasa w budżecie będzie się zgadzać. Miasto chociaż tak próbuje zachęcić ludzi do KM, aby trochę odkorkować miasto. Poczekajmy z opiniami, może będzie jakiś pozytywny tego skutek.

Jestem za, jak dla mnie reforma SPP jest słuszna - trzeba nieco przerzedzić blachosmrody w centrum kosztem większej dostępności KM. Dostępność to oprócz częstotliwości i komfortu także cena. Samochodami jeżdżą głownie ludzie poniżej 60 lat, więc są w większości na tyle sprawni, by poruszać się starszym taborem za mniejszą cenę. Nie zmienia to faktu, że dla osób starszych oraz niepełnosprawnych należy inwestować w jak najwięcej niskopodłogowego taboru (niekoniecznie 100% niskiej podłogi, ale też nie 25% jak z biedarusach).
1
333Wojtas333 napisał(a):
Bodajże prezydent Poznania nawet powiedział, że albo wyższe ceny biletów albo ograniczenia w kursowaniu komunikacji miejskiej.

Bo tam prezydent ma jaja, a nie tak jak u nas...
lukaszenko napisał(a):
Bo tam prezydent ma jaja, a nie tak jak u nas...

Nie do końca prawda, odwaga Jaśkowiaka ogranicza się tylko do rozgrywek politycznych, ale to nie miejsce na tego typu dyskusje.

Mieszkam w Poznaniu i pomimo poprawy jakości KM w podwyżka cen zniechęciła mnie do jej częstego korzystania, nawet doszło do takiej sytuacji, że przestało mi się opłacać kupować bilet sieciowy. Za to coraz chętniej korzystam z usług carsharingu, co prawda płacę więcej niż za KM, aczkolwiek różnica ta nie jest już zbyt duża. Za to wychodzi taniej niż za taxi czy ubera, plus do tego jadę tam gdzie chcę.

W Szczecinie widzę, że już działa jedna firma carsharingowa.
Post został wyedytowany przez autora.
4
lukaszenko napisał(a):
Bo tam prezydent ma jaja, a nie tak jak u nas...

Ma jaja bo podwyższa ceny biletów?
W tym zakresie to nasz prezydent wygrywa, a decyzja o obniżce oceniam na wymagającą większej odwagi niż o podwyżce, bo robi inaczej iż reszta.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1
Michal napisał(a):
bo robi inaczej iż reszta.

Co z automatu nie oznacza że robi dobrze. Poza tym sami zobaczycie jaki niedługo będzie lament jak się przekonacie o konsekwencjach tej obniżki.
3

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
Poza tym sami zobaczycie jaki niedługo będzie lament jak się przekonacie o konsekwencjach tej obniżki.

Jeżeli obniżka cen nie jest tylko pokazówką i zaraz nie zrobią cięcia rozkładów, albo próby odzyskania tego w innej postaci np podniesieniem opłat za śmieci to może ten ruch przyciągnie nowych pasażerów do KM. Od kwietnia będzie trudniej zaparkować, a jak już to będzie to droższe, a autobus czy tramwaj będzie tańszy niż obecnie więc może to niektórych zmusi do zmiany środka transportu. No chyba, że pandemia będzie w pełni to może być trudno.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2