Forum

Kolizja 801

Około godziny 13:50 na ulicy Energetyków (tuż przed wjazdem na most Długi) doszło do kolizji wagonu 120NaS 801 (2/6, kierunek Dworzec Niebuszewo) z autobusem turystycznym.

wysłane przez bartez 336

Jakby na Bramie Portowej były wszystkie możliwe relacje skrętne to nie trzeba byłoby jechać taką pętelką.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez maciekos95 3

bartez napisał(a):
Jakby na Bramie Portowej były wszystkie możliwe relacje skrętne to nie trzeba byłoby jechać taką pętelką.

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Najlepszy dowód na to, że przy każdym remoncie powinno się wykonywać wszystkie możliwe relacje. Nawet jeśli liniowo dany skręt jest bezużyteczny, to w sytuacjach awaryjnych bywa bardzo pomocny.
1

wysłane przez Kostek 2

maciekos95 napisał(a):
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Najlepszy dowód na to, że przy każdym remoncie powinno się wykonywać wszystkie możliwe relacje. Nawet jeśli liniowo dany skręt jest bezużyteczny, to w sytuacjach awaryjnych bywa bardzo pomocny.

No chyba, że nie ma wystarczająco dużo miejsca. Jak na Bramie Portowej miejsca jest dużo, na Placu Kościuszki też dałoby radę dorobić nowe relacje, tak przykładowo na Wyszyńskiego byłoby to zbyt mało przemyślane. Oczywiście, lewoskręt z Mostu Długiego w kierunku Dworca byłby bardzo dobrym pomysłem, ale samochody blokowałyby tramwaj, który czekałby do lewoskrętu, oraz w drugą stronę, tramwaj blokowałby samochody jadące w kierunku Bramy Portowej (no chyba, że rozszerzyliby most) (prawoskrętu na Stocznię nie uwzględniam, bo są inne plany co do takiego połączenia). Jest jednak dużo braków, które tak jak piszesz, nie musiałyby być wykorzystywane codziennie, ale dla komfortu mogłyby być

wysłane przez fan004 86

Kostek napisał(a):
Oczywiście, lewoskręt z Mostu Długiego w kierunku Dworca byłby bardzo dobrym pomysłem, ale samochody blokowałyby tramwaj, który czekałby do lewoskrętu, oraz w drugą stronę, tramwaj blokowałby samochody jadące w kierunku Bramy Portowej (no chyba, że rozszerzyliby most). Prawoskrętu na Stocznię nie uwzględniam, bo są inne plany co do takiego połączenia.

Jeśli masz na myśli skrzyżowanie przy projektowanym Moście Kłodnym to tam również planuje się relację Wyszyńskiego/dworzec - Łasztownia.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez Kostek 2

fan004 napisał(a):
Jeśli masz na myśli skrzyżowanie przy projektowanym Moście Kłodnym to tam również planuje się relację Wyszyńskiego/dworzec - Łasztownia.

Chodzi mi ogólnie, aby z Prawobrzeża dało się bez przesiadki tramwajem dojechać na Dworzec.

wysłane przez fan004 86

Kostek napisał(a):
Chodzi mi ogólnie, aby z Prawobrzeża dało się bez przesiadki tramwajem dojechać na Dworzec.

Tak, to zrozumiałem. Po wybudowaniu Mostu Kłodnego i torowiska na Łasztowni takie połączenie będzie możliwe... inna sprawa, że to wybieganie w daleką przyszłość, a i nie wiadomo jak będzie wyglądać siatka połączeń po zakończeniu tej inwestycji.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez 333Wojtas333 15

Kostek napisał(a):
Chodzi mi ogólnie, aby z Prawobrzeża dało się bez przesiadki tramwajem dojechać na Dworzec.

Nie wydaje mi się żeby w dłuższej perspektywie było zapotrzebowanie na takie połączenie, chociaż możliwe, że od jakiegoś czasu liczba podróżnych z Prawobrzeża na Dworzec Główny mogła wzrosnąć i jeszcze przez jakiś okres ten trend może się utrzymywać.

wysłane przez lukaszenko 16

333Wojtas333 napisał(a):
Nie wydaje mi się żeby w dłuższej perspektywie było zapotrzebowanie na takie połączenie, chociaż możliwe, że od jakiegoś czasu liczba podróżnych z Prawobrzeża na Dworzec Główny mogła wzrosnąć i jeszcze przez jakiś okres ten trend może się utrzymywać.

Dopóki nie zakończy się remont linii kolejowej do Poznania to z pewnością będzie więcej pasażerów na trasie prawobrzeże - dworzec główny.
2

wysłane przez 333Wojtas333 15

lukaszenko napisał(a):
Dopóki nie zakończy się remont linii kolejowej do Poznania to z pewnością będzie więcej pasażerów na trasie prawobrzeże - dworzec główny.

Właśnie do tego nawiązałem w poprzednim poście, ale to tymczasowy trend.
1

wysłane przez Kostek 2

333Wojtas333 napisał(a):
Właśnie do tego nawiązałem w poprzednim poście, ale to tymczasowy trend.

Tymczasowy, ale lepiej mieć relację, która wykorzystywana była w sytuacjach awaryjnych, niż jej nie mieć. Dodatkowo są to nowe możliwości dla rozbudowania linii tramwajowej. Niekoniecznie musiałby jechać do Turkusowej. Mógłby kończyć na Basenie Górniczym, albo na Łasztowni jak zostanie wybudowana tam linia.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Kostek napisał(a):
Niekoniecznie musiałby jechać do Turkusowej. Mógłby kończyć na Basenie Górniczym...

Gwarantowany przewóz powietrza, nawet w czasie kiedy jest remont linii kolejowej Szczecin - Poznań. Po co mieszkańcy Prawobrzeża mają się na siłę pchać do Głównego, skoro dworzec w Dąbiu funkcjonuje i są połączenia dalekobieżne? Dojazd do niej KM z większości rejonów Prawobrzeża też jest. Ponadto ma powstać węzeł przesiadkowy w Podjuchach, a sama stacja ma zostać w przyszłości zmodernizowana. W takiej sytuacji trzymam kciuki żeby pociągi dalekobieżne się tam zatrzymywały. To samo przystanek Szczecin Zdroje, który w ramach SKM ma docelowo zostać przeniesiony obok węzła na Turkusowej.

Kostek napisał(a):
... albo na Łasztowni jak zostanie wybudowana tam linia.

W ramach SKM ma powstać przystanek kolejowy na Kępie Parnickiej i prawdopodobnym scenariuszem może być linia autobusowa, która będzie jeździć stamtąd na Łasztownie.

Sam często jestem zmuszony jeździć z Prawobrzeża na dworzec główny komunikacją miejską i w zasadzie nawet z obszernym bagażem opcja przesiadki na Bramie Portowej w 61 lub 87 nie jest niczym uciążliwym. Rozumiem, że dobrze by było aby tworzyć relacje skrętne tam, gdzie się da, ale w tym przypadku nie wiem czy istnieje taka potrzeba na Wyszyńskiego na podstawie wcześniej wymienionych argumentów. Jeśli powstanie trasa przez Łasztownie to już będzie alternatywa w przypadku sytuacji awaryjnych.
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez Luke_Police  163

Kostek napisał(a):
No chyba, że nie ma wystarczająco dużo miejsca. Jak na Bramie Portowej miejsca jest dużo, na Placu Kościuszki też dałoby radę dorobić nowe relacje, tak przykładowo na Wyszyńskiego byłoby to zbyt mało przemyślane.

Mam takie odczucie, że najbardziej w tym momencie brakuje lepszego dojazdu z zajezdni Pogodno na Gumieńce. Tu kłania się niedobór skrętów na placu Kościuszki. Żeby dojechać z Pogodna na Gumieńce, tramwaj musi jechać przez plac Rodła, a warto przypomnieć, że przed modernizacją Bramy Portowej i dobudowaniem nowego skrętu było jeszcze gorzej - niektóre wyjazdy i zjazdy odbywały się przez Potulicką/Dworcową.

Technik serwisu :)
6

wysłane przez fan004 86

Luke_Police napisał(a):
Mam takie odczucie, że najbardziej w tym momencie brakuje lepszego dojazdu z zajezdni Pogodno na Gumieńce. Tu kłania się niedobór skrętów na placu Kościuszki.

Ogólnie idea placu, do którego dochodzi 5 ulic posiadających torowisko tramwajowe i możliwość przejazdu przez ten plac w czterech relacjach brzmi "tandetnie".

#TramwajemPoŚwiecie
3

wysłane przez Waszka 80

Luke_Police napisał(a):
Mam takie odczucie, że najbardziej w tym momencie brakuje lepszego dojazdu z zajezdni Pogodno na Gumieńce...

Również mi to przeszkadza, tak bardzo, że nawet w sygnaturze mam to zapisane. ;)
Oprócz lepszych dojazdów do i z zajezdni można by było puścić "dziesiątkę" przez Piłsudskiego, co prawda pominęłaby pl. Żołnierza Polskiego, ale nie dublowała by się z "ósemką" na Bramie Portowej, i zyskałaby nowe przystanki "Piastów", "Plac Szarych Szeregów" i "Plac Grunwaldzki".

@opowiesciwobiektywie
1