Forum

Czy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego faworyzuje jednego przewoźnika? Niejasności wokół przetargu

To przetarg na wykonanie usług przewozowych na dziennych liniach autobusowych: 52, 58, 59, 70, 76, 81, 83, 88, 98, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz liniach nocnych:  522, 523, 530, 531, 532, 535, 536, a także obsługa transportu na żądanie.

Kłótnia w rodzinie, mogą wypłynąć ciekawe brudy.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
12
bartez napisał(a):
Kłótnia w rodzinie, mogą wypłynąć ciekawe brudy.

Wreszcie ktoś dojrzał, Ze przetarg na linie "PKS-owskie" jest nieuczciwy i nie ma nic wspólnego ze słowem "przetarg" . Wstyd mi czytając wyjaśnienie Pani Rzecznik: nie jestem robotem i robotami nie są obywatele naszego regionu.To mi niestety przypomina postępowanie naszego aktualnego rządu: powtarzać kłamstwa i głupoty sto razy, za 101 razem część osób sobie pomyśli: a to może ze mną jest coś nie tak?
9
Fryga napisał(a):
.To mi niestety przypomina postępowanie naszego aktualnego rządu: powtarzać kłamstwa i głupoty sto razy, za 101 razem część osób sobie pomyśli: a to może ze mną jest coś nie tak?

Tego rządu? Napisz wprost o jaki rząd chodzi bo generalnie to co napisałeś pasuje do wszystkich rządzących w tym kraju bez wyjątku, a nie tylko jednej partii, której nie lubisz...ba to samo można napisać o Krzystku i jego świcie.

Uwielbiam takie bicie piany dla samego bicia.
Post został wyedytowany przez autora.
1
PawelSzczecinFG2050 napisał(a):
Tego rządu? Napisz wprost o jaki rząd chodzi bo generalnie to co napisałeś pasuje do wszystkich rządzących w tym kraju bez wyjątku, a nie tylko jednej partii, której nie lubisz... ba to samo można napisać o Krzystku i jego świcie. Uwielbiam takie bicie piany dla samego bicia.

Panowie... chyba zbyt politycznie się zrobiło.

#TramwajemPoŚwiecie
2
bartez napisał(a):
Kłótnia w rodzinie, mogą wypłynąć ciekawe brudy.

Jest ogólnie szansa, że PKS w końcu "przegra" i linie przejmą inne zajezdnie? Czy przyjdzie jakaś firma zewnętrzna? Ewentualnie linie bądź brygady zostaną wycofane?
Kostek napisał(a):
Jest ogólnie szansa, że PKS w końcu "przegra" i linie przejmą inne zajezdnie? Czy przyjdzie jakaś firma zewnętrzna? Ewentualnie linie bądź brygady zostaną wycofane?

Nie. Wręcz przeciwnie. Jest szansa na zmniejszenie brygad w pozostałych zajezdniach na rzecz w/w przewoźnika.
1
Pepe napisał(a):
Nie. Wręcz przeciwnie. Jest szansa na zmniejszenie brygad w pozostałych zajezdniach na rzecz w/w przewoźnika.

Totalny bezsens. PKS sprowadza "nowszy tabor" i w ten sposób myśli, że zakryje złe wrażenie i każdy ich pokocha. Oni nie powinni mieć wstępu do linii miejskich
9
Kostek napisał(a):
Oni nie powinni mieć wstępu do linii miejskich

Poziom jest tak niski, że za bardzo nie odstają.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
bartez napisał(a):
Poziom jest tak niski, że za bardzo nie odstają.

Zależy do której porównywać
2
Kostek napisał(a):
Totalny bezsens. PKS sprowadza "nowszy tabor" i w ten sposób myśli, że zakryje złe wrażenie i każdy ich pokocha. Oni nie powinni mieć wstępu do linii miejskich

Wprowadza to co opłaca mu się kupować na roczny przetarg, więc nie gadaj głupot.
1
Olo07 napisał(a):
Wprowadza to co opłaca mu się kupować na roczny przetarg, więc nie gadaj głupot.

Roczny to on jest za każdym razem tylko w teorii, bo wszyscy i tak wiedzą, że PKS będzie te linie (a nawet z roku na rok coraz więcej) obsługiwał w nieskończoność.
9
Kostek napisał(a):
Jest ogólnie szansa, że PKS w końcu "przegra" i linie przejmą inne zajezdnie?

Mogły nie oddawać. I to dobrowolnie.
1
t105n napisał(a):
Mogły nie oddawać. I to dobrowolnie.

Szczególnie taka jedna zajezdnia się w tym ostatnimi czasy specjalizuje. A lepiej z nią nie będzie...
2
lukaszenko napisał(a):
Szczególnie taka jedna zajezdnia się w tym ostatnimi czasy specjalizuje. A lepiej z nią nie będzie...

Ciekawe która, czyżby Klonowica?
Arek Dynamo napisał(a):
Ciekawe która, czyżby Klonowica?

Ja bym stawiał na Dąbie. Od czas otwarcia SST bardzo ich spadła praca przewozowa. Wiele linii uległo skróceniu o odcinek BG - Turkusowa, pocięto pośpiechy w tym całkowicie zlikwidowano D i E. Dodatkowo oddali do PKSu 62, 81, 85. SPAD woli jeździć na DGSach, pewnie jest sporo lepsza stawka. I wszyscy są zadowoleni. Tylko pasażerowie KM nie.
pioko17 napisał(a):
Dodatkowo oddali do PKSu 62, 81, 85.

62 dalej obsługuje SPAD. 😉
7
man napisał(a):
62 dalej obsługuje SPAD. 😉

Ciekawe jeszcze jak długo. 😶
Post został wyedytowany przez autora.
1
Akurat Dąbie nie ma problemów z dostępnością taboru na ten moment.
1
pioko17 napisał(a):
Ja bym stawiał na Dąbie. Od czas otwarcia SST bardzo ich spadła praca przewozowa. Wiele linii uległo skróceniu o odcinek BG - Turkusowa, pocięto pośpiechy w tym całkowicie zlikwidowano D i E. Dodatkowo oddali do PKSu 62, 81, 85. SPAD woli jeździć na DGSach, pewnie jest sporo lepsza stawka. I wszyscy są zadowoleni. Tylko pasażerowie KM nie.

Miałoby to sens, aby jechać z zajezdni Dąbie aż na Kołłątaja bądź Warszewo/Golęcin? Myślę, że nie opłacałoby im się to.
Kostek napisał(a):
Miałoby to sens, aby jechać z zajezdni Dąbie aż na Kołłątaja bądź Warszewo/Golęcin? Myślę, że nie opłacałoby im się to.

A kto tu proponował by to SPAD obsługiwał wymienione przez ciebie rejony? To chyba oczywiste, że na miejscu PKS widać SPAK lub SPPK.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
fan004 napisał(a):
A kto tu proponował by to SPAD obsługiwał wymienione przez ciebie rejony? To chyba oczywiste, że na miejscu PKS widać SPAK lub SPPK.

A no widzisz, źle odczytałem odnośnik wyżej, nie do tego komentarza co trzeba 😉
Kostek napisał(a):
Miałoby to sens, aby jechać z zajezdni Dąbie aż na Kołłątaja bądź Warszewo/Golęcin? Myślę, że nie opłacałoby im się to.

A co to ma do rzeczy? Sprawdź sobie na który post odpowiadałem.
pioko17 napisał(a):
A co to ma do rzeczy? Sprawdź sobie na który post odpowiadałem.

Przecież napisałem wyżej, że źle odczytałem odnośnik, nie do tego komentarza co trzeba. Spokojnie 😉
Post został wyedytowany przez autora.
Kostek napisał(a):
Przecież napisałem wyżej, że źle odczytałem odnośnik, nie do tego komentarza co trzeba. Spokojnie 😉

Kolego, To chyba musisz się bardziej skupić na tym co piszesz, bo odpowiedź wyżej napisałeś później niż ja napisałem komentarz na który teraz odpowiadasz...
pioko17 napisał(a):
Kolego, To chyba musisz się bardziej skupić na tym co piszesz, bo odpowiedź wyżej napisałeś później niż ja napisałem komentarz na który teraz odpowiadasz...

Administracja mój komentarz zaakceptowała później niż napisałeś swój komentarz, po prostu. Nie unoś się, bo nie ma po co. Po prostu zamknijmy ten temat, bo jest zbędny i tyle.
Post został wyedytowany przez autora.
4
pioko17 napisał(a):
Ja bym stawiał na Dąbie. (...) Dodatkowo oddali do PKSu 62, 81, 85.

Chyba miałeś na myśli 52, a nie 62.
Klonowica oddało 70, 76, 83 i 88, więc też sporo.
5

wysłane przez Luke_Police  163

Szkoda, że Ci wszyscy przewoźnicy mający za złe faworyzowanie firmy PKS Szczecin nie pamiętają jak sytuacja PKS-ów w naszym województwie wyglądała w latach 2005-2015. Ile było sytuacji, gdy odpowiednie organy władzy lokalnej wydawały zezwolenia na kursowanie małym firmom busiarskim po najbardziej dochodowych trasach dla PKS-ów nie patrząc na proponowane rozkłady jazdy, z których wynikało, że prywatny przewoźnik jechał 3-5 minut przed istniejącym od lat kursem firmy PKS. Skutkiem ubocznym była stopniowa likwidacja przewozów na mniej popularnych trasach, gdzie tak naprawdę PKS-y kursowały poniżej granicy opłacalności niejako w poczuciu obowiązku by zapewnić przynajmniej znikomy dostęp do komunikacji publicznej w małych wsiach. Co prawda PKS Szczecin się jakoś wybronił przed taką sytuacją dzięki dość mocnej pozycji na lokalnym rynku i stosownych umowach podpisanych z samorządami lokalnymi w gminach Gryfino, Dobra, Kołbaskowo i Banie oraz licznym kontraktom na przewozy pracownicze; jednak wiele innych firm z branży zostało skutecznie zepchniętych z rynku regularnych przewozów pasażerskich - PKS Stargard (w likwidacji), PKS Świdwin (w likwidacji), w znacznym stopniu też PKS Myślibórz (rezygnacja z ogromnej liczby przewozów pasażerskich), PKS Kamień Pomorski (rezygnacja z dużej ilości obsługiwanych tras).

Aktualnie sytuacja się odwróciła, bo PKS Szczecin okazał się na tyle elastyczny, że doskonale dostosował się do potrzeb wykonywania lokalnych przewozów w komunikacji miejskiej w Szczecinie i gminach sąsiednich. Szczerze wątpię, by lokalne firmy busiarskie były w stanie w krótkim czasie zastąpić PKS Szczecin w pakiecie linii ZDiTM-u. Przy tak ogłoszonym przetargu mniejsi przewoźnicy musieliby połączyć siły i wystartować jako konsorcjum.

Moim zdaniem błąd przetargu ZDiTM-u polega na tym, że wszystkie linie "pod PKS" wrzucone są do jednego wora, nie ma podziału na pakiety linii, nie daje to szansy na zmianę obecnego stanu rzeczy i wpuszczenia nowych ajentów na szczeciński rynek, a warto zauważyć, że w innych dużych polskich miastach tak się właśnie robi - ogłaszane są przetargi na pakiety linii lub osobne przetargi na osobne linie. Nic zatem dziwnego, że przewoźnicy, którzy w czasie pandemii nie mają pracy przewozowej i regularnych źródeł dochodu dopatrują się w tej sytuacji ustawienia przetargu.

Technik serwisu :)
13

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):
Szkoda, że Ci wszyscy przewoźnicy mający za złe faworyzowanie firmy PKS Szczecin nie pamiętają jak sytuacja PKS-ów w naszym województwie wyglądała w latach 2005-2015. Ile było sytuacji, gdy odpowiednie organy władzy lokalnej wydawały zezwolenia na kursowanie małym firmom busiarskim po najbardziej dochodowych trasach dla PKS-ów nie patrząc na proponowane rozkłady jazdy, z których wynikało, że prywatny przewoźnik jechał 3-5 minut przed istniejącym od lat kursem firmy PKS. Skutkiem ubocznym była stopniowa likwidacja przewozów na mniej popularnych trasach, gdzie tak naprawdę PKS-y kursowały poniżej granicy opłacalności niejako w poczuciu obowiązku by zapewnić przynajmniej znikomy dostęp do komunikacji publicznej w małych wsiach. Co prawda PKS Szczecin się jakoś wybronił przed taką sytuacją dzięki dość mocnej pozycji na lokalnym rynku i stosownych umowach podpisanych z samorządami lokalnymi w gminach Gryfino, Dobra, Kołbaskowo i Banie oraz licznym kontraktom na przewozy pracownicze; jednak wiele innych firm z branży zostało skutecznie zepchniętych z rynku regularnych przewozów pasażerskich - PKS Stargard (w likwidacji), PKS Świdwin (w likwidacji), w znacznym stopniu też PKS Myślibórz (rezygnacja z ogromnej liczby przewozów pasażerskich), PKS Kamień Pomorski (rezygnacja z dużej ilości obsługiwanych tras).

Akurat busiarstwo w zachodniopomorskim jest takim sobie poziomie, a nawet bym powiedział nikłym (mówię z perspektywy mieszkańca z południowego województwa).

Problemy z PKS-ami są takie:
1) brak wystarczającego dofinansowania do przewozów przez samorządy
2) to niesie za sobą brak funduszu na wymianę taboru
3) a co za tym idzie kupno mniej kosztochłonnych pojazdów (busiki do obsługi mniej obleganych tras)
4) ogólnie bieda w województwie (tutaj dość wysokie bezrobocie w powiecie łobeski czy świdwińskim)
5) kiepskie zagęszczenie ludności, co wymaga kręcenie kilometrów aby dojechać do miejscowości
6) i w niektórych PKS-ach nieekonomiczne układy zbiorowe, które tylko przyspieszały pogrzebanie przewoźnika.

Aktualnie sytuacja się odwróciła, bo PKS Szczecin okazał się na tyle elastyczny, że doskonale dostosował się do potrzeb wykonywania lokalnych przewozów w komunikacji miejskiej w Szczecinie i gminach sąsiednich.

Sytuacja się odwróciła bo układziki partyjne dały opcję uratowania PKS Szczecin. Przed otrzymaniem pakietu linii dziennych (a wcześniej obsługę gminy Dobra z ramienia ZDiTM) nie mieli aż tak dobrze. A nawet od pewnych osób z sąsiedniej gminy, gdzie ZDiTM przejął jej obsługę nieco wcześniej, wiem że PKS zachowywał się jak kolejarze - kasa do łapki, celowe zaniżanie frekwencji i wyciąganie łapy po coraz większy dopłaty od gminy.

Szczerze wątpię, by lokalne firmy busiarskie były w stanie w krótkim czasie zastąpić PKS Szczecin w pakiecie linii ZDiTM-u. Przy tak ogłoszonym przetargu mniejsi przewoźnicy musieliby połączyć siły i wystartować jako konsorcjum.

No i chyba o to głównie (Arrivie) chodzi! Do takiego przetargu mogą stanąć firmy komunikacyjne z dużych miast, choć to też by niego było takie łatwe, bo nikt nie trzyma aż tak dużej rezerwy taborowej (może MZA Warszawa ma). Ale nikt nie stanie, bo mają co robić w swoim rejonie. Prywatnych przewoźników z aż tak dużą rezerwą nie znam, więc zwycięzca jest jeden.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
8

wysłane przez man 128

29 grudnia (we wtorek) zmieniono SIWZ, w którym na obecną chwilę na liniach 58 i 59 zamiast dwóch brygad w dni powszednie (jak dotąd) jest 7, dodano 4 w soboty i 3 w dni świąteczne. Czyli jednak, niedługo SPAK straci obsługę już w całości.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 235

man napisał(a):
29 grudnia (we wtorek) zmieniono SIWZ, w którym na obecną chwilę na liniach 58 i 59 zamiast dwóch brygad w dni powszednie (jak dotąd) jest 7, dodano 4 w soboty i 3 w dni świąteczne. Czyli jednak, niedługo SPAK straci obsługę już w całości.

Czymś trzeba obsłużyć 89, 92 i 99.
6

wysłane przez wolvo1565 24

man napisał(a):
29 grudnia (we wtorek) zmieniono SIWZ, w którym na obecną chwilę na liniach 58 i 59 zamiast dwóch brygad w dni powszednie (jak dotąd) jest 7, dodano 4 w soboty i 3 w dni świąteczne. Czyli jednak, niedługo SPAK straci obsługę już w całości.

10 metrowe wozy to już w ogóle nie będą miały gdzie jeździć, jak stracą szczytówki do Studziennej. Zostanie im chyba tylko 82...
3

wysłane przez bartez 336

wolvo1565 napisał(a):
10 metrowe wozy to już w ogóle nie będą miały gdzie jeździć, jak stracą szczytówki do Studziennej. Zostanie im chyba tylko 82...

Jako rezerwa to i na 75 pojedzie ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
8

wysłane przez Kacper −1

wolvo1565 napisał(a):
10 metrowe wozy to już w ogóle nie będą miały gdzie jeździć, jak stracą szczytówki do Studziennej. Zostanie im chyba tylko 82...

Obecnie to 74 jest linią dla wozów klasy MIDI, aczkolwiek ostatnio to ja "dwunastki" widuję.

wysłane przez fan004 86

wolvo1565 napisał(a):
10 metrowe wozy to już w ogóle nie będą miały gdzie jeździć, jak stracą szczytówki do Studziennej. Zostanie im chyba tylko 82...

Tabor marnować się nie może, na pewno w zajezdni nie postawią sprawnych wozów. Może trafią na jakąś krótką linię jak 69 czy 78, których trasy pokrywają się z innymi?

#TramwajemPoŚwiecie
1

wysłane przez wolvo1565 24

fan004 napisał(a):
Tabor marnować się nie może, na pewno w zajezdni nie postawią sprawnych wozów. Może trafią na jakąś krótką linię jak 69 czy 78, których trasy pokrywają się z innymi?

69 to teraz tak średnio, ale może przy uruchomieniu linii 89, to wtedy na te dwie linie może będą je wysyłać.

No chyba, że SPAK dostanie do obsługi jeszcze linie 90, która ma kursować w centrum od kwietnia. Na tą planowaną trasę tej linii, 10 metrowe wozy wydają się być odpowiednie.
3

wysłane przez Kacper −1

wolvo1565 napisał(a):
69 to teraz tak średnio, ale może przy uruchomieniu linii 89, to wtedy na te dwie linie może będą je wysyłać.

No chyba, że SPAK dostanie do obsługi jeszcze linie 90, która ma kursować w centrum od kwietnia. Na tą planowaną trasę tej linii, 10 metrowe wozy wydają się być odpowiednie.

A powstanie linii 90 jest już oficjalnie potwierdzone?
1

wysłane przez MlodyS53 78

wolvo1565 napisał(a):

No chyba, że SPAK dostanie do obsługi jeszcze linie 90, która ma kursować w centrum od kwietnia. Na tą planowaną trasę tej linii, 10 metrowe wozy wydają się być odpowiednie.

Taki jest plan.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
4