Forum

Szkolimy się!

zdjęcie
Szkolimy się!
aktualna ocena: 4,57, liczba ocen: 66

wysłane przez SOLARIS1850 −2

Kiedy będzie można ujrzeć 621 i 622 liniowo na liniach i ewentualnie jaki jest plan na jakich liniach one się mogą pojawiać?

wysłane przez fan004 46

SOLARIS1850 napisał(a):
Kiedy będzie można ujrzeć 621 i 622 liniowo na liniach i ewentualnie jaki jest plan na jakich liniach one się mogą pojawiać?

Szanowny Panie! Po pierwsze przeczytaj następnym razem co napisałeś nim wyślesz, bo tutaj chyba trochę się zagubiłeś w składni :). Po drugie, co do wagonów to 621 dopiero zaczął jazdy szkoleniowe, a 622 chyba nikt nie widział poza warsztatami (a tym bardziej nie na próbach), więc do debiutu jeszcze chwila minie. Trzeba sprawdzić pojazdy i przeszkolić motorniczych. Co do linii to wiadomo, że będzie to Pogodno, przy czym 1, 4 i 9 możesz raczej odrzucić ;). Pewnie pojawią się tam gdzie jednokierunkowe bety, czyli na 3, 12 czy SST.
Post został wyedytowany przez autora.
9

wysłane przez Fryga −1

SOLARIS1850 napisał(a):
Kiedy będzie można ujrzeć 621 i 622 liniowo na liniach i ewentualnie jaki jest plan na jakich liniach one się mogą pojawiać?

Cztery Bety 601 - 604 spędzają dużo więcej czasu w zajezdni niż na liniach. Taki sam los, znając "zaradność" Tramwajów Szczecińskich czeka z pewnością nowe dwukierunkowe Bety.
2

wysłane przez ricardo78 0

Myślę, że wypada zadać pytanie, co się stanie gdy dwukierunkowe Bety zaczną już jeździć? Czy coś kolejnego numerycznie z T6 przejdzie z Pogodna na Golęcin? A jeśli tak, to czy coś w zamian zostanie wycofane? W pocięcie na żyletki już nie wierzę(patrz 762+763)a jedynie schowanie w czeluściach zajezdni......Mogę kogoś urazić, ale zawsze uważałem, że zamknięto nie tą zajezdnię co trzeba. Niemierzyn miał lepsze zaplecze, lepiej utrzymane wozy i nie zalewało ich raz na jakiś czas. Ale nie ma tego złego. I tak robi się z tego drugie Muzeum Techniki bo oprócz 762+763 po wycofaniu z eksploatacji podobno(nie mam pewności-niech poprawi kto wie)nadal gnije tam 1021+1022 nie wiadomo po co. Skansen normalnie. Taka mała dygresja.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
4

wysłane przez fan004 46

ricardo78 napisał(a):
Myślę, że wypada zadać pytanie, co się stanie gdy dwukierunkowe Bety zaczną już jeździć? Czy coś kolejnego numerycznie z T6 przejdzie z Pogodna na Golęcin? A jeśli tak, to czy coś w zamian zostanie wycofane? W pocięcie na żyletki już nie wierzę(patrz 762+763) a jedynie schowanie w czeluściach zajezdni...

Jeśli coś w ogóle pójdzie na złom to raczej jakiś skład T6A2D z Golęcina, gdzie z kolei przekażą coś z Pogodna. Chyba że faktycznie podejmą jakieś decyzje cd. rdzewiejących "stopiątek".

ricardo78 napisał(a):
Mogę kogoś urazić, ale zawsze uważałem, że zamknięto nie tą zajezdnię co trzeba. Niemierzyn miał lepsze zaplecze, lepiej utrzymane wozy i nie zalewało ich raz na jakiś czas.

EZG wraz z całą trasą na Gocław powinno już dawo pójść do remontu. Niestety (a może raczej na odwrót) miasto najpierw zajęło się centrum, co ma swoje logiczne uargumentowanie i nad czym nie chcę absolutnie dywagować. Dodatkowo ktoś chyba kiedyś pisał, że układ torowy w dawnej zajezdni Niemierzyn nie nadawał się dla nowszych tramwajów (ale tego już nie jestem pewien).

Spójrz na to jednak z innej strony. Dzięki zamknięciu Niemierzyna mamy MTiK - nie wyobrażam sobie by taka instytucja miała znaleźć się na zapomnianym Golęcinie.

ricardo78 napisał(a):
Ale nie ma tego złego. I tak robi się z tego drugie Muzeum Techniki, bo oprócz 762+763 po wycofaniu z eksploatacji podobno(nie mam pewności-niech poprawi kto wie) nadal gnije tam 1021+1022 nie wiadomo po co.

I 1011+1012 ;).
Post został wyedytowany przez autora.
8

wysłane przez t105n 49

fan004 napisał(a):
Dodatkowo ktoś chyba kiedyś pisał, że układ torowy w dawnej zajezdni Niemierzyn nie nadawał się dla nowszych tramwajów (ale tego już nie jestem pewien).

105-tki nie mogły wjechać na wszystkie tory na Niemierzynie.
Na Golęcinie jest podobnie - przegubowe wozy wjadą tylko na wybrane tory.
2

wysłane przez fan004 46

t105n napisał(a):
Na Golęcinie jest podobnie - przegubowe wozy wjadą tylko na wybrane tory.

Ciekawe. A wiesz może, które dokładnie tory EZG nie są dla nich dostępne?
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Pepe 104

fan004 napisał(a):
Ciekawe. A wiesz może, które dokładnie tory EZG nie są dla nich dostępne?

Na pewno któryś na środku największej hali (środkowej). I jeszcze któryś na prawej. Nie dam głowy czy któryś skrajny. Sprawdzano to w 2007 roku, trochę już minęło, pamięć już nie ta.
3

wysłane przez Michal 1

fan004 napisał(a):


EZG wraz z całą trasą na Gocław powinno już dawo pójść do remontu. Niestety (a może raczej na odwrót) miasto najpierw zajęło się centrum, co ma swoje logiczne uargumentowanie i nad czym nie chcę absolutnie dywagować.

To tez dla mnie zawsze była zagadka, jak to jest planowane? Jak żyję pamietam już dwukrotne remonty niektórych torów, a tej trasy nie pamietam nigdy ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Pepe 104

Michal napisał(a):
To tez dla mnie zawsze była zagadka, jak to jest planowane?

A jest coś planowane? :)

wysłane przez fan004 46

Pepe napisał(a):
A jest coś planowane? :)

I tu właśnie jest pies pogrzebany... bo chyba nic nie jest planowane. Prędzej zbudują tramwaj do CH Ster, Na Rondzie Uniwersyteckim i na III etapie Trasy Północnej, który sam jeszcze nie istnieje, niż wyremontują całą trasę z Gocławia do Dubois wraz z zajezdnią Golęcin.

*Choć mam nadzieję, że za bliższe niż dalsze x lat ktoś odkopie ten komentarz i odpisze "Nie miałeś racji!".
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez Michal 1

fan004 napisał(a):
I tu właśnie jest pies pogrzebany... bo chyba nic nie jest planowane. Prędzej zbudują tramwaj do CH Ster, Na Rondzie Uniwersyteckim i na III etapie Trasy Północnej, który sam jeszcze nie istnieje, niż wyremontują całą trasę z Gocławia do Dubois wraz z zajezdnią Golęcin.

*Choć mam nadzieję, że za bliższe niż dalsze x lat ktoś odkopie ten komentarz i odpisze "Nie miałeś racji!".

Oby nie ! Bo to mogłoby również oznaczać w drugą stronę, że żadna z wymienimych przez Ciebie tras nigdy nie postanie ! ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez Pepe 104

ricardo78 napisał(a):
Myślę, że wypada zadać pytanie, co się stanie gdy dwukierunkowe Bety zaczną już jeździć? Czy coś kolejnego numerycznie z T6 przejdzie z Pogodna na Golęcin? A jeśli tak, to czy coś w zamian zostanie wycofane? W pocięcie na żyletki już nie wierzę(patrz 762+763)a jedynie schowanie w czeluściach zajezdni......Mogę kogoś urazić, ale zawsze uważałem, że zamknięto nie tą zajezdnię co trzeba. Niemierzyn miał lepsze zaplecze, lepiej utrzymane wozy i nie zalewało ich raz na jakiś czas. Ale nie ma tego złego. I tak robi się z tego drugie Muzeum Techniki bo oprócz 762+763 po wycofaniu z eksploatacji podobno(nie mam pewności-niech poprawi kto wie)nadal gnije tam 1021+1022 nie wiadomo po co. Skansen normalnie. Taka mała dygresja.

To jest kuriozum też z innego też powodu. Trzy wycofane składy (w zasadzie trzy i pół, bo jeszcze 246) stoją pod dachem kilka lat (1021 wycofano 07.01.2018 - minęło 3 lata), podczas gdy tramwaje liniowe nocują pod chmurką przed kanałami: B i 2 bo brakuje miejsca.

Ktoś pytał o 245 kiedyś tam. Także jest na golęcinie.
Post został wyedytowany przez autora.
3

wysłane przez man 63

Pepe napisał(a):
To jest kuriozum też z innego też powodu. Trzy wycofane składy (w zasadzie trzy i pół, bo jeszcze 246) stoją pod dachem kilka lat (1021 wycofano 07.01.2018 - minęło 3 lata) podczas gdy tramwaje liniowe nocują pod chmurką przed kanałami: B i 2 bo brakuje miejsca.

A tak właściwie - z jakiego powodu te wozy tam stoją (i to tyle czasu już)? Zwykle wycofywane tramwaje i autobusy znikają z płyty zajezdni niedługo po skreśleniu.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Pepe 104

man napisał(a):
A tak właściwie - z jakiego powodu te wozy tam stoją (i to tyle czasu już)? Zwykle wycofywane tramwaje i autobusy znikają z płyty zajezdni niedługo po skreśleniu.

Bardzo drażliwy temat. Ogólnie w tej kwestii zaczyna się coś ruszać, ale napiszę konkrety jak będę miał potwierdzenie w czynach.
6

wysłane przez fan004 46

Pepe napisał(a):
Bardzo drażliwy temat. Ogólnie w tej kwestii zaczyna się coś ruszać, ale napiszę konkrety jak będę miał potwierdzenie w czynach.

To czekamy z niecierpliwością, bo każdy chyba zachodzi w głowę co to z nimi będzie (a przede wszystkim kiedy...).
2

wysłane przez t105n 49

Tym bardziej, że nie służą jako magazyn części do wozów liniowych.

wysłane przez Kanarek 35

man napisał(a):
A tak właściwie - z jakiego powodu te wozy tam stoją (i to tyle czasu już)? Zwykle wycofywane tramwaje i autobusy znikają z płyty zajezdni niedługo po skreśleniu.

Dwa lata temu rozmawiałem z kierownikiem Golęcina jakie są plany dla Konstali. Rozważał wtedy możliwość modernizacji, ale nie wiem jak jest teraz.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

Kanarek napisał(a):
Dwa lata temu rozmawiałem z kierownikiem Golęcina jakie są plany dla Konstali. Rozważał wtedy możliwość modernizacji, ale nie wiem jak jest teraz.

245 obecnie jako częściowy dawca
246 służy jako magazyn/lakiernia

1021/1022 1011/1012 obecnie są niby jako zabytek wciągnięte dlatego stoją.
762/3 stoi i póki co skreślony z listy taborowej

Obecnie jest jakiś plan przywrócenia wagonów historycznych z czasem.

Obecnie 293 jest w kompleksowym remoncie (jakoś na wiosnę dwa lata już bedzie) czekam na niego i pilnuje informacji o nim :)

Nie będzie modernizacji stopiątek do poziomu ngs
1

wysłane przez Pepe 104

uwaga.tramwaj napisał(a):
1021/1022 1011/1012 obecnie są niby jako zabytek wciągnięte dlatego stoją. 762/3 stoi i póki co skreślony z listy taborowej

1021 i 1011 nie są na liście WKZ. Jeśli ktoś Tobie tak powiedział to pościemniał. Po akcji w 2018 roku z 720 i wpisaniu zabytkowych wagonów, właśnie zmodernizowane 105Na jako jedyne nie zostały wciągnięte na listę.
1

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

Pepe napisał(a):
1021 i 1011 nie są na liście WKZ. Jeśli ktoś Tobie tak powiedział to pościemniał. Po akcji w 2018 roku z 720 i wpisaniu zabytkowych wagonów, właśnie zmodernizowane 105Na jako jedyne nie zostały wciągnięte na listę.

Nie powiedział 😉 założyłem ze zostały wciągnięte na listę.

Ale fakt faktem trzy składy 105na na Golęcinie to marnotrawstwo miejsca. No ale z wagonami żadna zajezdnia nie stoi na ta chwile dobrze więc może kiedys coś ...Ale póki co ważniejsze są sprawy. Co przyjdzie po remontach i co dalej z Golęcinem. Ale to wątki na inny topic ;)
Post został wyedytowany przez autora.
1