Forum

Kolejne zmiany w związku z przebudową torowisk

23 stycznia wprowadzone zostaną kolejne zmiany w komunikacji miejskiej związane z przebudową torowisk w centrum i na Niebuszewie. Tym razem wyłączony z ruchu zostanie odcinek torów od placu Żołnierza Polskiego przez plac Hołdu Pruskiego i ulicę Matejki do ulicy Piłsudskiego.

wysłane przez SOLARIS1850

Jaki sens ma rozwalanie wszystkich torowisk w centrum za jednym razem?
Tak to wszędzie będą objazdy komunikacji i nie wiadomo będzie potem gdzie i jak dojechać...
1
SOLARIS1850 napisał(a):
Jaki sens ma rozwalanie wszystkich torowisk w centrum za jednym razem?

Czas. Ogromny zakres przebudowy, a tylko dwa lata.
5
SOLARIS1850 napisał(a):
Jaki sens ma rozwalanie wszystkich torowisk w centrum za jednym razem?
Tak to wszędzie będą objazdy komunikacji i nie wiadomo będzie potem gdzie i jak dojechać...

Jak kolega MQ napisał - czas. Ale i tak zakładam, że będą przebudowywać większość "na raty". Mam na myśli i pl. Rodła i Pl. Żołnierza Polskiego. Coś na analogię Bramy Portowej. Nie podejrzewam natomiast, aby na Wyzwolenia od pl.Rodła do Ronda Giedroycia utrzymali ruch choćby po jednym torze.
1
N236 napisał(a):
Nie podejrzewam natomiast, aby na Wyzwolenia od pl.Rodła do Ronda Giedroycia utrzymali ruch choćby po jednym torze.

Przypuszczam, że po remoncie Dw. Niebuszewo (przynajmniej do stanu "przejezdności" - czyli takiego w jakim jest obecnie węzeł Głębokie) puszczą tam dwie linie od strony Lasu Arkońskiego. Wówczas zamkną odcinek Plac Rodła - Rondo Giedroycia i w zamian będzie autobusowa linia zastępcza Plac Rodła - Kołłątaja.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
4
SOLARIS1850 napisał(a):
Jaki sens ma rozwalanie wszystkich torowisk w centrum za jednym razem?
Tak to wszędzie będą objazdy komunikacji i nie wiadomo będzie potem gdzie i jak dojechać...

Problemem jest czas . 2 lata na zakończenie inwestycji. Po wyremontowaniu tego odcinka będzie on używany od strony Ładu. Zamknięcie na linii Kołłątaja do rodła a rodla też nie w całości. Etapowanie zaklada też równolegle prowadzenie prac na pl. Żołnierza z zastrzeżeniem przejezdności w konkretnych relacjach.

Co do trójek

Zjazdy z Pomorzan zawsze były przez Pl. Rodla do matejki i dalej do Goleicna
Zjazdy i wyjazdy l. 3 i 12 (z/do lasu i Niebuszewa) odbywają się przed skręt na Wyszyńskiego.

Diabeu z Golęcina
2
uwaga.tramwaj napisał(a):
Zjazdy z Pomorzan zawsze były przez Pl. Rodla do matejki i dalej do Goleicna

Nie do końca zawsze tak było. W latach 2011-2012, kiedy "trójka" kursowała na trasie Pomorzany - Dworzec Niebuszewo z powodu przebudowy ulic Arkońskiej i Niemierzyńskiej, zjazdy z Pomorzan do Zajezdni Golęcin były wykonywane trasą "szóstki" (tzn. przez Jana z Kolna). Natomiast zjazdy z Pomorzan przez plac Rodła pojawiły się w rozkładzie od 2.04.2013, kiedy to Golęcin przejął 4 brygady "trójki", tracąc przy tym 4 brygady "ósemki".
3
uwaga.tramwaj napisał(a):
Problemem jest czas . 2 lata na zakończenie inwestycji. Po wyremontowaniu tego odcinka będzie on używany od strony Ładu. Zamknięcie na linii Kołłątaja do rodła a rodla też nie w całości. Etapowanie zaklada też równolegle prowadzenie prac na pl. Żołnierza z zastrzeżeniem przejezdności w konkretnych relacjach.

Czy jest gdzieś podane do publicznej wiadomości etapowanie tej inwestycji? Na stronie UM nie znalazłem...

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Cezar007 napisał(a):
Czy jest gdzieś podane do publicznej wiadomości etapowanie tej inwestycji? Na stronie UM nie znalazłem...

Gdzieś już o tym było. Nie ma publicznie podanego harmonogramu poszczególnych etapów.

#TramwajemPoŚwiecie
SOLARIS1850 napisał(a):
Jaki sens ma rozwalanie wszystkich torowisk w centrum za jednym razem?
Tak to wszędzie będą objazdy komunikacji i nie wiadomo będzie potem gdzie i jak dojechać...

Niebuszewo i pl. Hołdu Pruskiego to nie "wszystkie".
Zakres przebudowy jest naprawdę duży i jakoś się trzeba zmieścić w 2 latach.
2

wysłane przez t105n  49

Doceniam fakt, że komunikat o zmianach pojawił się tydzień przed zmianami, a nie 1-2 dni.
6

wysłane przez Mareczek 5

t105n napisał(a):
Doceniam fakt, że komunikat o zmianach pojawił się tydzień przed zmianami, a nie 1-2 dni.

Bardziej trzeba docenić fakt, że szeregowi pracownicy pewnej miejskiej instytucji wiedzą o zmianie ponad tydzień przed, a nie na 2 dni przed, na dodatek z gazety.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
3

wysłane przez Pepe 235

t105n napisał(a):
Doceniam fakt, że komunikat o zmianach pojawił się tydzień przed zmianami, a nie 1-2 dni.

I trzeba przyznać że to już drugi raz! Zmiany od 9.01 były opublikowane już 31.12.
1

wysłane przez Ferrix 8

Rozumiem, że wszystkie zjazdy od strony Bramy Portowej do zajezdni Golęcin zostały przekierowane już wcześniej przez Wyszyńskiego – Jana z Kolna?

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 235

Ferrix napisał(a):
Rozumiem, że wszystkie zjazdy od strony Bramy Portowej do zajezdni Golęcin zostały przekierowane już wcześniej przez Wyszyńskiego – Jana z Kolna?

Tak, formalnie od 12.12, realnie od 23.12. Zjazdy brygad linii 3 z Pomorzan nie odbywają się przez przystanek „Filharmonia”.
1

wysłane przez Wojtek 24

Pepe napisał(a):
Zjazdy brygad linii 3 z Pomorzan nie odbywają się przez przystanek „Filharmonia”.

Odkąd pamiętam to zjazdy linii 3 z Pomorzan są przez Plac Rodła i to jeszcze jak Golęcin miał więcej "trójek". Tak samo 12, która zawracała przez Dworcową.
1

wysłane przez Kostek 2

Ferrix napisał(a):
Rozumiem, że wszystkie zjazdy od strony Bramy Portowej do zajezdni Golęcin zostały przekierowane już wcześniej przez Wyszyńskiego – Jana z Kolna?

Nie wszystkie. Mogą jechać albo przez Wyszyńskiego, albo przez Plac Rodła i potem w lewo w Matejki. Przypomnijmy, że będzie zamknięty odcinek przy Filharmonii, więc z Piłsudskiego będzie można normalnie skręcić w kierunku Stoczni
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez bartez 336

Jak widać na mapie zamknięcie jezdni na Matejki ma duży wpływ na autobusy; 107-ki mają nawet 40 minut opóźnień.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Jak widać na mapie zamknięcie jezdni na Matejki ma duży wpływ na autobusy; 107-ki mają nawet 40 minut opóźnień.

Na czas tego remontu mogli zmienić trasę 68, 101 i 107, a konkretniej po przystanku Matejki aby skręcały w Malczewskiego i potem w Wyzwolenia i mógłby zawrócić na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Matejki tak jak robią to aktualnie C i H. Myślę, że mogli przenieść przystanek G w inne miejsce, aby wydłużyć "linię przystankową", przez co byłby obsługiwany peron 107 w połączeniu z tym gdzie zatrzymuje się G, ale gdyby się zebrały 4 autobusy, to mógłby być problem z długością, ale przynajmniej nie stałyby w korku od Matejki do Rodła.
Kostek napisał(a):
Na czas tego remontu mogli zmienić trasę 68, 101 i 107, a konkretniej po przystanku Matejki aby skręcały w Malczewskiego i potem w Wyzwolenia i mógłby zawrócić na skrzyżowaniu Piłsudskiego/Matejki tak jak robią to aktualnie C i H.

Myślę, że wyciąganie wniosków na podstawie sytuacji pierwszego dnia roboczego jest nieco przedwczesne. Kierowcy w końcu zauważą, że pchanie się w Matejki jest mało sensowne i lepiej jechać przez Malczewskiego.

Ale nie martw się, zakres prac jest na tyle szeroki, że trasy linii w ciągu najbliższych dwóch lat będą się zmieniać wielokrotnie.
5
MQ napisał(a):
Myślę, że wyciąganie wniosków na podstawie sytuacji pierwszego dnia roboczego jest nieco przedwczesne. Kierowcy w końcu zauważą, że pchanie się w Matejki jest mało sensowne i lepiej jechać przez Malczewskiego.

Ale nie martw się, zakres prac jest na tyle szeroki, że trasy linii w ciągu najbliższych dwóch lat będą się zmieniać wielokrotnie.

Czy zauważą żeby nie pchać się? Wątpię w tę teorię. Spójrz co się dzieje po przebudowie Małkowskiego i Bogusława. Pierwsza jednokierunkowa, druga dwukierunkowa, a "przejezdni" pchają się w te ulice przez co korki są codziennie. Zamiast jechać dookoła tych jednokierunkowych, to jadą środkiem, więc z tym zauważeniem, to nie jest takie proste :)
Kostek napisał(a):
Czy zauważą żeby nie pchać się? Wątpię w tę teorię. Spójrz co się dzieje po przebudowie Małkowskiego i Bogusława. Pierwsza jednokierunkowa, druga dwukierunkowa, a "przejezdni" pchają się w te ulice przez co korki są codziennie. Zamiast jechać dookoła tych jednokierunkowych, to jadą środkiem, więc z tym zauważeniem, to nie jest takie proste :)

Tu się nie zgodzę. Przy każdym remoncie/zamknięciu pierwszy dzień roboczy jest najgorszy. Większość ludzi nie czyta komunikatów, więc pierwszego dnia jadą, jak zwykle. Jak postoją w korku, na następny dzień cześć kierowców wybiera inną porę/inną trasę, a cześć z uporem maniaka będzie jeździła tak samo niezależnie od czasu stania w korku. Więc z dnia na dzień sytuacja nieco się poprawia. Tak samo było na rondzie Giedroycia.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
2
MQ napisał(a):
Myślę, że wyciąganie wniosków na podstawie sytuacji pierwszego dnia roboczego jest nieco przedwczesne. Kierowcy w końcu zauważą, że pchanie się w Matejki jest mało sensowne i lepiej jechać przez Malczewskiego.

Doświadczenie pokazuje, że w przypadku takich remontów tymczasowy buspas jest niezawodny.
5