Forum

Lutowe zmiany w rozkładach jazdy – lewobrzeże

1 lutego nastąpią zmiany w kursowaniu linii 51, 58, 59, 61, 68, 69, 87, 101 oraz uruchomienie linii autobusowych 89, 92 i 99.

Jeszcze jakby klonowickie brygady linii 63 przejęło by SPPK to byłoby święto. Tylko trzeba jeszcze "pomajstrować" przy rozkładzie.

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
Post został wyedytowany przez autora.
1
Tosiek napisał(a):
Jeszcze jakby klonowickie brygady linii 63 przejęło by SPPK to byłoby święto.

Z pewnością zajezdnia w Policach aż pali się do dojazdów i zjazdów z Kołłątaja.
18
MQ napisał(a):
Z pewnością zajezdnia w Policach aż pali się do dojazdów i zjazdów z Kołłątaja.

Chodziło mi o to, że jakby SPPK przejęło w całości 63 to te brygady przejęte od SPAKu zaczynałyby na Skolwinie.

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
Tosiek napisał(a):
Chodziło mi o to, że jakby SPPK przejęło w całości 63 to te brygady przejęte od SPAKu zaczynałyby na Skolwinie.

Oczywiście. Żeby obsłużyć kurs o 4:40 z Kołłątaja, autobus musiałby wystartować ze Skolwina przed 4. Żeby obsłużyć kurs, który kończy na Kołłątaja o 23:10, autobus na Skolwin przyjechałby o północy.

Serio, rozkład jazdy to nie jest widzimisię jakiegoś miłośnika.
18
Tosiek napisał(a):
Chodziło mi o to, że jakby SPPK przejęło w całości 63 to te brygady przejęte od SPAKu zaczynałyby na Skolwinie.

I wóz miałby jechać i tak pusty, a kierowca miałby zaczynać zmianę o 3:00 bo pan Tosiek tak chce?
13
lukaszenko napisał(a):
I wóz miałby jechać i tak pusty, a kierowca miałby zaczynać zmianę o 3:00 bo pan Tosiek tak chce?

A SPAD ma dojeżdżać na 67?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
3
bartez napisał(a):
A SPAD ma dojeżdżać na 67?

Zdecydowanie więcej sensu ma dojazd ze Struga na Stocznię czy Miarki niż zaczynanie służby w środku nocy tylko po to żeby jechać na pusto.
lukaszenko napisał(a):
Zdecydowanie więcej sensu ma dojazd ze Struga na Stocznię czy Miarki niż zaczynanie służby w środku nocy tylko po to żeby jechać na pusto.

Jedno i drugie na tyle samo sensu czyli zero.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
9
bartez napisał(a):
Jedno i drugie na tyle samo sensu czyli zero.

Nie wiem co gorsze, wysłać SPAD na Stocznię/Karola, czy na Świergotki albo na zajezdnię Golęcin...

Wiadome jest, że skoro wpadają 3 nowe linie na lewobrzeżu, coś trzeba oddać, tym bardziej że prawobrzeże w ostatnim czasie było raczej ścinane niż rozwijane. SPAD powinno mieć rezerwę, więc padło na 67. Tym bardziej że za tak długie wyjazdy wypada zrekompensować sensowną pracą eksploatacyjną, a nie służbami jakie ma np. 82 (gdzie połowa czasu pracy kierowca to postój na pętli).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):
Nie wiem co gorsze, wysłać SPAD na Stocznię/Karola, czy na Świergotki albo na zajezdnię Golęcin...

A tak dopytam czy ZDiTM płaci za te puste kilometry czy zajezdnia jest w plecy? I czy np pojazdy SPAD do obsługi 67 nie mogą nocować na Klonowica? Albo czy możliwe są jakieś rotacje taboru między zajezdniami jak w TS?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
I czy np pojazdy SPAD do obsługi 67 nie mogą nocować na Klonowica? Albo czy możliwe są jakieś rotacje taboru między zajezdniami jak w TS?

Średnio z nocowaniem, bo zobacz jak wyglądałby dojazd do pracy kierowcy ;) Rotacje nie są możliwe, bo to dwie zupełnie różne spółki. TSy to jedna spółka.
2
LagunaGrandtour napisał(a):
Średnio z nocowaniem, bo zobacz jak wyglądałby dojazd do pracy kierowcy ;),

Jak mieszkałem na Niebuszewie to w tym samym bloku mieszkał kierowca że SPAD-u.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Jak mieszkałem na Niebuszewie to w tym samym bloku mieszkał kierowca że SPAD-u.

Zatrudnić w SPADzie może się nawet kierowca ze Stolca. Oficjalnie firma znajduje się na Struga i tam też kierowcy zaczynają pracę. Mogę Cię zapewnić, że twój sąsiad nie jest jedyną osobą z lewego brzegu pracującą w tej spółce.
8
bartez napisał(a):
Jak mieszkałem na Niebuszewie to w tym samym bloku mieszkał kierowca że SPAD-u.

To jeszcze nic nie znaczy. Kierowca może mieszkać na Klonowica, a jeździć na Struga, to nie PKS, że postawi sobie miejski autobus na parkingu pod domem. Gdyby nawet była wola ze strony spółek, żeby parkować wozy SPAD w SPAK, to co z obsługą codzienną, tankowaniem, naprawami? I tak wozy musiałyby zjeżdżać w tym celu do SPAD. Nawet w PKS-ie tak jest, że autobusy nocujące na wioskach co jakiś czas zjeżdżają na bazę w celu tankowania, naprawy, przeglądu technicznego. Czasami odbywa się to w formie wymiany wozu - kierowca zjeżdża swoim, a wyjeżdża zastępczym i jeździ nim kilka dni, po czym następuje podmiana powrotna; ale komunikacja podmiejska rządzi się swoimi prawami, w mieście to raczej nie przejdzie.

Technik serwisu :)
8
bartez napisał(a):
Jak mieszkałem na Niebuszewie to w tym samym bloku mieszkał kierowca że SPAD-u.

Blisko ma. Ja znam motorniczego z Pogodna, który do pracy dojeżdża z Goleniowa.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
2
bartez napisał(a):
Jak mieszkałem na Niebuszewie to w tym samym bloku mieszkał kierowca że SPAD-u.

To nic nadzwyczajnego.
Pozdrawia kierowca SPAD z Arkońskiego ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Cezar007 napisał(a):
To nic nadzwyczajnego.
Pozdrawia kierowca SPAD z Arkońskiego ;)

Ale przecież to nie ja uważam, że to coś dziwnego.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1
bartez napisał(a):
A tak dopytam czy ZDiTM płaci za te puste kilometry czy zajezdnia jest w plecy?

Płaci i nie płaci. Oficjalnie za kilometry nie płaci, ale dojazdy i zjazdy są wyliczane do stawki za wzkm. Natomiast te dojazdy i zjazdy na 67 w skali dziennych kilometrów SPAD to pewnie jest ułamek grosza stawki.

bartez napisał(a):
I czy np pojazdy SPAD do obsługi 67 nie mogą nocować na Klonowica?

Choć to są spółki miejskie, taki postój zapewne by wymagał umowy między nimi, SPAD by musiał ponosić koszty. Jak nawet postój mógłby być za symboliczną złotówkę, to za OC i paliwo trzeba zapłacić.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
1
Mareczek napisał(a):
Choć to są spółki miejskie, taki postój zapewne by wymagał umowy między nimi,

Z naprzemiennym wystawianiem pogotowia technicznego w weekendy się dogadali.
1
bartez napisał(a):
I czy np pojazdy SPAD do obsługi 67 nie mogą nocować na Klonowica?

Lepiej nie, bo jak "fachowcy" z Klonowica wezmą się za naprawy to później mechanicy ze SPAD nie pozbierają tego do kupy.
2
Mareczek napisał(a):
Nie wiem co gorsze, wysłać SPAD na Stocznię/Karola, czy na Świergotki albo na zajezdnię Golęcin..

Co ciekawe z zajezdnia Dąbie jest bliżej z dojazdem na Stocznię niż na Owocową, Kasztanowe, Jezierzyce czy Wielgowo Borsuczą.
6
Błażej napisał(a):
Co ciekawe z zajezdnia Dąbie jest bliżej z dojazdem na Stocznię niż na Owocową, Kasztanowe, Jezierzyce czy Wielgowo Borsuczą.

Z tą Owocową to chyba przesadziłeś, chyba że chodzi Ci o stocznie Pomeranie.
arko5 napisał(a):
Z tą Owocową to chyba przesadziłeś, chyba że chodzi Ci o stocznie Pomeranie.

Według Google Maps trasa do Stoczni i do Owocowej ma porównywalną długość.
arko5 napisał(a):
Z tą Owocową to chyba przesadziłeś, chyba że chodzi Ci o stocznie Pomeranie.

Wg Map Google:

SPAD - Stocznia Szczecińska: 10,4 km
SPAD - Owocowa (przez Most Długi z zawrotką przez plac Zwycięstwa): 10,3 km
SPAD - Owocowa (przez Trasę Zamkową i plac Żołnierza): 10,5 km
Post został wyedytowany przez autora.
1
wsad123 napisał(a):
Wg Map Google:

SPAD - Stocznia Szczecińska: 10,4 km
SPAD - Owocowa (przez Most Długi z zawrotką przez plac Zwycięstwa): 10,3 km
SPAD - Owocowa (przez Trasę Zamkową i plac Żołnierza): 10,5 km

Ale zjazd Owocowa - SPAD już tylko 8,8 ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
2

wysłane przez SOLARIS1850

Z tym 67 przejętym przez SPAD to mnie zatkało...
Pasażerowie linii 67 na pewno będą niespodziewanie zaskoczeni jak inni...

Z grubszej rury dlaczego 67 ma być przejęte przez SPAD? Jaki jest powód takiej zmiany?
1

wysłane przez bartez 336

SOLARIS1850 napisał(a):

Pasażerowie linii 67 na pewno będą niespodziewanie zaskoczeni jak inni...

9 na 10 pasażerów w ogóle nie zauważy zmiany.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
17

wysłane przez SOLARIS1850

bartez napisał(a):
9 na 10 pasażerów w ogóle nie zauważy zmiany.

Najwyżej SPAD-owe mozaikowe wyświetlacze, zamiast klonowickich diodowych i numer boczny autobusu z SPAD-u ... ;D
2

wysłane przez Tatra108 10

SOLARIS1850 napisał(a):
Najwyżej SPAD-owe mozaikowe wyświetlacze, zamiast klonowickich diodowych i numer boczny autobusu z SPAD-u ... ;D

Przeciętny pasażer ma w dolnym rozwarstwieniu pleców z jakiej to spółki autobus i czy ma z przodu "1" czy "2". Dla niego liczy się linia 67 i to, że nią dojedzie gdzie potrzebuje. Nawet ja nie zwracałem uwagi na to czym jadę w okresie Wszystkich Świętych. Przyjeżdżał to wsiadałem :)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
3

wysłane przez fan004 86

Tatra108 napisał(a):
Dla niego liczy się linia 67 i to, że nią dojedzie gdzie potrzebuje.

Jak wiemy to też może być problemem... pamiętam jak jakiś czas temu wsiadłem w "piątkę" wyjeżdżającą z Golęcina na miasto. Na Dubois była panika, bo "Gdzie ta 6 jedzie!?" "Znowu jakieś objazdy?". 😂

#TramwajemPoŚwiecie
3

wysłane przez lukaszenko 16

fan004 napisał(a):
Jak wiemy to też może być problemem... pamiętam jak jakiś czas temu wsiadłem w "piątkę" wyjeżdżającą z Golęcina na miasto. Na Dubois była panika, bo "Gdzie ta 6 jedzie!?" "Znowu jakieś objazdy?". 😂

Często gęsto mam sytuację, gdzie ludzie wsiadają do mnie do 53 na przystanku Zawadzkiego kościół i są mocno zdziwieni jak następny przystanek znajduje się pod bramą zajezdni. No przecież na ekranach nie było napisane że "53 Klonowica Zajezdnia". Z resztą na 80 zjeżdżającej z Zakładów Piekarniczych jest to samo.
6

wysłane przez SOLARIS1850

lukaszenko napisał(a):
Często gęsto mam sytuację, gdzie ludzie wsiadają do mnie do 53 na przystanku Zawadzkiego kościół i są mocno zdziwieni jak następny przystanek znajduje się pod bramą zajezdni. No przecież na ekranach nie było napisane że "53 Klonowica Zajezdnia". Z resztą na 80 zjeżdżającej z Zakładów Piekarniczych jest to samo.

Ja to samo miałem. Jak ja jechałem 53 z Zawadzkiego na Dunikowskiego i jak odjeżdżał z Zawadzkiego Kościół i zapowiedź była, że następny przystanek Klonowica Zajezdnia to kobieta, która siedziała obok mnie to mnie zapytała ''Dlaczego jedzie ten autobus do zajezdni, jak powinien jechać na Pomorzany?!'', a ja jej odpowiedziałem, że Klonowica Zajezdnia to tylko przystanek... A ona mi powiedziała ''To dlaczego ten przystanek ma taką nazwę, która wprowadza w błąd''... :D

wysłane przez Kacper −1

SOLARIS1850 napisał(a):
Jaki jest powód takiej zmiany?

Być może po to, żeby Klonowica miała czym obsługiwać nowe linię, gdyż zakładam, że to ona weźmie się za ich obsługę.
2

wysłane przez wsad123 6

SOLARIS1850 napisał(a):
Z grubszej rury dlaczego 67 ma być przejęte przez SPAD? Jaki jest powód takiej zmiany?

SPAK dostaje trzy nowe linie do obsługi, więc skądś te autobusy musi wziąć. Przy okazji pewnie szykuje się przetasowanie obsługi przegubów i solówek na niektórych liniach.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Stig 1

wsad123 napisał(a):
SPAK dostaje trzy nowe linie do obsługi, więc skądś te autobusy musi wziąć. Przy okazji pewnie szykuje się przetasowanie obsługi przegubów i solówek na niektórych liniach.

Jest gdzieś informacja o tym jaki tabor będzie obsługiwał nowe twory na lewobrzeżu?
1

wysłane przez MlodyS53 78

SOLARIS1850 napisał(a):
Z tym 67 przejętym przez SPAD to mnie zatkało...
Pasażerowie linii 67 na pewno będą niespodziewanie zaskoczeni jak inni...

Z grubszej rury dlaczego 67 ma być przejęte przez SPAD? Jaki jest powód takiej zmiany?

Powód? Nowe linie SPAK. Dodatkowe brygady i brak pojazdów na Klono.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez bartez 336

MlodyS53 napisał(a):
Powód? Nowe linie SPAK. Dodatkowe brygady i brak pojazdów na Klono.

Ale, że PKS tego nie łyknął?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Waszka 80

bartez napisał(a):
Ale, że PKS tego nie łyknął?

Łyknął 4 brygady 58/59, a wbrew pozorom, tam też nie jest tak kolorowo z kierowcami.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MQ ?

bartez napisał(a):
Ale, że PKS tego nie łyknął?

To PKS w końcu jest dobry i ma brać jak najwięcej, czy jest tym najgorszym i ma przestać w ogóle obsługiwać linie?
3
SOLARIS1850 napisał(a):

Pasażerowie linii 67 na pewno będą niespodziewanie zaskoczeni jak inni...

Ludzie nawet potrafią wsiadać do pojazdu, nie patrząc na numer linii, a Ty twierdzisz, że zobaczą jakąś różnicę ;)
8

wysłane przez bartez 336

LagunaGrandtour napisał(a):
Ludzie nawet potrafią wsiadać do pojazdu, nie patrząc na numer linii, a Ty twierdzisz, że zobaczą jakąś różnicę ;)

Jakby zamiast Ikarusów pojawiły się Solarisy to wtedy tak ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2
Fakt, ale w tym wypadku to już mowa o sporym skoku technologicznym, którego u nas już nie ma ;)

wysłane przez Mati524

LagunaGrandtour napisał(a):
Ludzie nawet potrafią wsiadać do pojazdu, nie patrząc na numer linii, a Ty twierdzisz, że zobaczą jakąś różnicę ;)

Ba, kiedyś mechanik z SPPK opowiadał, że ludzie na Rodła potrafili wchodzić do technicznego Ikarusa :D Sam wielokrotnie byłem świadkiem jak ludzie wsiadali do autobusu z napisem "AWARIA" na wyświetlaczu przy którym pracowali mechanicy.

Pozdrawiam :)
1

wysłane przez bartez 336

Mati524 napisał(a):
Sam wielokrotnie byłem świadkiem jak ludzie wsiadali do autobusu z napisem "AWARIA" na wyświetlaczu przy którym pracowali mechanicy.

No przecież to logiczne, że jak na wyświetlaczu była "awaria" i pracowali mechanicy tzn, że zaraz będzie sprawny i pojadą do domu :)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Mareczek 5

Mati524 napisał(a):
Ba, kiedyś mechanik z SPPK opowiadał, że ludzie na Rodła potrafili wchodzić do technicznego Ikarusa :D Sam wielokrotnie byłem świadkiem jak ludzie wsiadali do autobusu z napisem "AWARIA" na wyświetlaczu przy którym pracowali mechanicy.

Tomek do babki wbijającej się eNki: "To nie jest tramwaj" :-D

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
3

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):
Tomek do babki wbijającej się eNki: "To nie jest tramwaj" :-D

Babka do Tomka: "No jak to nie! Za moich czasów takie jeździły codziennie!" :-D

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez lhb178 19

Mareczek napisał(a):
Tomek do babki wbijającej się eNki: "To nie jest tramwaj" :-D

To był Jacek :P

Lepszy numer: kobieta wbijająca się do technicznej N-ki:
- obciętej do połowy (001),
- pomarańczowej, bez numeru linii, z kogutem,
- przed rozjazdem.
Nieważne gdzie, ważne że jedzie :D
1

wysłane przez t105n  49

lhb178 napisał(a):
To był Jacek :P

To powiedział Tomek. A potem dodał do nas we wnętrzu wozu: "Sam nie wierzę w to, co powiedziałem."
2

wysłane przez lhb178 19

t105n napisał(a):
To powiedział Tomek. A potem dodał do nas we wnętrzu wozu: "Sam nie wierzę w to, co powiedziałem."

Często to powiedzenie powtarzałeś, to tak mi się utrwaliło :D

wysłane przez Cezar007 2

LagunaGrandtour napisał(a):
Ludzie nawet potrafią wsiadać do pojazdu, nie patrząc na numer linii, a Ty twierdzisz, że zobaczą jakąś różnicę ;)

Ile to razy wjeżdżam/stoję na Osiedlu Kasztanowym z napisem "Przerwa", a i tak zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie się dobijał i miał pretensje, że drzwi zamknięte...

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez bartez 336

Cezar007 napisał(a):
Ile to razy wjeżdżam/stoję na Osiedlu Kasztanowym z napisem "Przerwa", a i tak zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie się dobijał i miał pretensje, że drzwi zamknięte...

A podczas przerwy kierowcy to pasażer nie może posiedzieć w środku?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Waszka 80

bartez napisał(a):
A podczas przerwy kierowcy to pasażer nie może posiedzieć w środku?

A musi? Kierowca też potrzebuje prywatności, na przykład podczas spożywania posiłku lub rozmowy telefonicznej.

@opowiesciwobiektywie
5

wysłane przez bartez 336

Waszka napisał(a):
A musi? Kierowca też potrzebuje prywatności, na przykład podczas spożywania posiłku lub rozmowy telefonicznej.

No teraz jak jest zima to milej posiedzieć w autobusie niż np. stać w wiacie.
Przerwa powinna być w punkcie socjalnym, a nie za kierownicą.
A z tą prywatnością to cały czas jest jakiś problem; a to jakieś zasłony, kotary, rolety itd.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Cezar007 2

bartez napisał(a):
No teraz jak jest zima to milej posiedzieć w autobusie niż np. stać w wiacie.
Przerwa powinna być w punkcie socjalnym, a nie za kierownicą.
A z tą prywatnością to cały czas jest jakiś problem; a to jakieś zasłony, kotary, rolety itd.

Wskaż proszę na Kasztanach punkt socjalny, a z przyjemnością tam się udadzą wszyscy kierujący ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
3

wysłane przez bartez 336

Cezar007 napisał(a):
Wskaż proszę na Kasztanach punkt socjalny, a z przyjemnością tam się udadzą wszyscy kierujący ;)

Taki punkt powinien tam być, a ta kwestia jest w Szczecinie mocno zaniedbana. Kilkanaście miesięcy temu było głośno, że nawet te punkty, które są to są w opłakanym stanie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):
Kilkanaście miesięcy temu było głośno, że nawet te punkty, które są to są w opłakanym stanie.

Pewnie dlatego, kierowcy na Ludowej i przy Stoczni Szczecińskiej korzystają teraz z postawionych kontenerów, a nie tych starych budynków socjalnych.
2

wysłane przez Mati524

bartez napisał(a):
No teraz jak jest zima to milej posiedzieć w autobusie niż np. stać w wiacie.

A to pasażer nie może przyjść na przystanek np. 2-3 minuty przed planowym odjazdem autobusu? Skoro jest zima a ktoś przychodzi na przystanek 10 czy 15 minut przed odjazdem i ma pretensje, że drzwi zamknięte to już jego problem.

Pozdrawiam :)
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez bartez 336

Mati524 napisał(a):
A to pasażer nie może przyjść na przystanek np. 2-3 minuty przed planowym odjazdem autobusu?

W ogóle może nie przyjść na przystanek tylko pojechać swoim autem.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):
A to pasażer nie może przyjść na przystanek np. 2-3 minuty przed planowym odjazdem autobusu? Skoro jest zima a ktoś przychodzi na przystanek 10 czy 15 minut przed odjazdem i ma pretensje, że drzwi zamknięte to już jego problem.

Nie za każdym razem idealnie trafisz w odjazd. Są zresztą pętlę przesiadkowe, gdzie przyjeżdżasz tak jak przyjedzie poprzedni autobus czy tramwaj, a nie tak jak Ty to sobie wyobrażasz. Punkt drugi niektórzy prowadzący mają problem z myśleniem. Sytuacja autobus stoi na pętli, ogrzewanie włączone, zimno na dworze, a drzwi otwarte i to wszystkie. Rozumiem najważniejsze, że w kabinie ciepło?
4

wysłane przez lukaszenko 16

Jasiek napisał(a):
Sytuacja autobus stoi na pętli, ogrzewanie włączone, zimno na dworze, a drzwi otwarte i to wszystkie. Rozumiem najważniejsze, że w kabinie ciepło?

Aktualnie taki jest prikaz z góry aby drzwi zostawiać otwarte.

wysłane przez Jasiek 36

lukaszenko napisał(a):
Aktualnie taki jest prikaz z góry aby drzwi zostawiać otwarte.

To dla SPA Dąbie nie ma takiego prykazu, bo nic takiego nie czytałem.

wysłane przez lukaszenko 16

Jasiek napisał(a):
To dla SPA Dąbie nie ma takiego prykazu, bo nic takiego nie czytałem.

To dziwne, bo TSy też zostawiają drzwi otwarte, a prikaz dostali rzekomo wszyscy już dawno temu.

wysłane przez Jasiek 36

lukaszenko napisał(a):
To dziwne, bo TSy też zostawiają drzwi otwarte, a prikaz dostali rzekomo wszyscy już dawno temu.

Ano widzisz, albo kolejny raz ktoś sobie wymyślił tą głupotę i zaczął wprowadzać bez komunikatu.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Wojtek 24

lukaszenko napisał(a):
To dziwne, bo TSy też zostawiają drzwi otwarte, a prikaz dostali rzekomo wszyscy już dawno temu.

To chyba chodziło bardziej o Covida, żeby wietrzyć pojazd. W autobusach też był zakaz używania ciepłych guzików i trzeba było otwierać wszystkie drzwi.
1

wysłane przez Mati524

Jasiek napisał(a):
Nie za każdym razem idealnie trafisz w odjazd. Są zresztą pętlę przesiadkowe, gdzie przyjeżdżasz tak jak przyjedzie poprzedni autobus czy tramwaj, a nie tak jak Ty to sobie wyobrażasz.

Może nie doprecyzowałem, bo na takich pętlach gdzie przerwy czy dłuższe postoje odbywają się na peronie dla wsiadających nigdy się nie spotkałem z zamkniętym wozem, poza sytuacjami gdzie wóz który ma postój wyprzedza inna brygada. Bardziej chodzi mi o sytuację typu: Kiedyś jednej zimy wydano polecenie, by autobusy linii 107 na dawnej pętli za Hosso, podjeżdżały na przystanek dla wsiadających i tam oczekiwały na odjazd. A ta pętla nie jest pętlą przesiadkową.

A na pętlach gdzie jest miejsce by się odstawić, kierowca mając przerwę może z tego skorzystać i się odstawić. Bo to jest jego przerwa. I śmieszą mnie te wypowiedzi, że kierowca ma przerwę spędzać w punkcie socjalnym. To jest gdzieś w przepisach czy tak ma być, bo ty tak uważasz? Dla mnie to brzmi jak absurd.

Pozdrawiam :)
1

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):
I śmieszą mnie te wypowiedzi, że kierowca ma przerwę spędzać w punkcie socjalnym. To jest gdzieś w przepisach czy tak ma być, bo ty tak uważasz? Dla mnie to brzmi jak absurd.

A czy wszystko musi być doprecyzowane w przepisach? Każdy krok? Autobus czy tramwaj nie jest własnością prowadzącego podczas jego pracy i pasażer też ma prawo w nim przebywać, czekając na odjazd kolejnej brygady. A mnie śmieszy zachowanie typu spędzanie czasu pracy cały czas w autobusie. A tak to przynajmniej prowadzący nogi wyprostują, gdy przejdą się na przerwę.
1

wysłane przez Wojtek 24

Jasiek napisał(a):
A mnie śmieszy zachowanie typu spędzanie czasu pracy cały czas w autobusie. A tak to przynajmniej prowadzący nogi wyprostują, gdy przejdą się na przerwę.

Ale to moja sprawa gdzie chcę spędzić przerwę. A jak masz wóz bez zabudowanej kabiny to pakuj wszystkie rzeczy, żeby za około 15 minut znowu je wyciągać.
4

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):
Ale to moja sprawa gdzie chcę spędzić przerwę. A jak masz wóz bez zabudowanej kabiny to pakuj wszystkie rzeczy, żeby za około 15 minut znowu je wyciągać.

A co na przerwę posiłkową chodzisz bez torby, gdy masz autobus z zamkniętą zabudową kabiny kierowcy? Bo ja zabieram torbę za każdym razem. A np. długopisu jeszcze nikt mi nie ukradł, jak go zostawiłem w kabinie. :D

wysłane przez Wojtek 24

Jasiek napisał(a):
A co na przerwę posiłkową chodzisz bez torby, gdy masz autobus z zamkniętą zabudową kabiny kierowcy? Bo ja zabieram torbę za każdym razem. A np. długopisu jeszcze nikt mi nie ukradł, jak go zostawiłem w kabinie. :D

Kanapkę mogę wziąć w kieszeń. Niektórzy montują sobie kamerki, ustawiają głośnik jeżeli wóz nie ma radia, na wierzchu mają powerbanka, słuchawki i weź to teraz zabieraj, żeby za chwilę wyciągnąć. Już nie mówię o zabieraniu ze sobą kurtki. Za chwilę wiosna i poranki bedą chłodne, a po południu zrobi się cieplej i wtedy można wyskoczyć do toalety tylko w bluzie, a tak muszę zabierać kurtkę ze sobą. To jest indywidualna sprawa każdego kierowcy jak zamierza spędzić przerwę.
2

wysłane przez Mati524

Jasiek napisał(a):
A czy wszystko musi być doprecyzowane w przepisach? Każdy krok? Autobus czy tramwaj nie jest własnością prowadzącego podczas jego pracy i pasażer też ma prawo w nim przebywać, czekając na odjazd kolejnej brygady. A mnie śmieszy zachowanie typu spędzanie czasu pracy cały czas w autobusie. A tak to przynajmniej prowadzący nogi wyprostują, gdy przejdą się na przerwę.

Nie, nie ma "prawa" w nim przebywać. Co najwyżej ma okazje w nim przebywać podczas przerwy kierowcy, jak kierowca zdecyduje się zostać na peronie.

A z innej beczki, skoro taki mądry jesteś... Byłeś kiedyś w jakimś punkcie socjalnym w mieście, że tak ochoczo wyganiasz tam kierowców? Większość jest lub była do niedawna w opłakanym stanie, smród, toaleta dosłownie metr od miejsca w którym można zjeść (Miałbyś ochotę jeść, podczas gdy dosłownie obok ciebie ktoś załatwia potrzeby fizjologiczne?) bo punkty socjalne duże nie są. Już nie wspomnę, że są punkty w których nie ma zamka w drzwiach od toalety. Często w punktach socjalnych już siedzą kierowcy, może nie każdy ma ochotę spędzać przerwę wśród innych kierowców, których często nie zna? Nie demonizujcie kierowców, oni spędzają za kółkiem czasami i po 10 godzin dziennie i mają prawo do jakiejkolwiek prywatności podczas własnej przerwy na własnych zasadach, jeżeli układ pętli na to pozwala.

Pozdrawiam :)
8

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):
Nie, nie ma "prawa" w nim przebywać

A to ciekawe w takim razie pokaż mi proszę taki zapis w przepisach, skoro się na nie tak powołujesz.

Mati524 napisał(a):
A z innej beczki, skoro taki mądry jesteś... Byłeś kiedyś w jakimś punkcie socjalnym w mieście, że tak ochoczo wyganiasz tam kierowców?

Tak się składa że jestem kierowcą. I zajezdnia Dąbie pilnuje stanu punktów socjalnych na własnym terenie. Zgłaszając wszystkie nieprawidłowości do Zditm. Czy inne zajezdnie tego nie potrafią? A i nie mam stracha aby pogadać z innymi kierowcami, tak zwyczajnie, nawet tych których nie znam. ;)

Mati524 napisał(a):
Nie demonizujcie kierowców, oni spędzają za kółkiem czasami i po 10 godzin dziennie i mają prawo do jakiejkolwiek prywatności podczas własnej przerwy na własnych zasadach, jeżeli układ pętli na to pozwala.

Mają prawo na własnych zasadach w punkcie socjalnym, bo tak się składa że przerwy posiłkowe planowane są w zdecydowanej większości na pętlach wyposażonych w punkty socjalne. A więc chyba nie bez powodu?
A autobus jest dla pasażera, jeśli nie ma poczekalni. A tych w naszym mieście oprócz Basenu Górniczego nie ma na pętlach. Sorry robienie sobie postojów poza peronem, zwłaszcza podczas przerw nieposiłkowych jest dla mnie zwykłym chamstwem i tyle.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Wojtek 24

Jasiek napisał(a):
Sorry robienie sobie postojów poza peronem, zwłaszcza podczas przerw nieposiłkowych jest dla mnie zwykłym chamstwem i tyle.

Okej i to jest twoja sprawa i rób jak uważasz, ale nie zmuszaj i nie przekonuj innych do swoich poglądów. Ciekawe jak się zachowasz jeżeli pójdziesz na przerwę i ktoś ci w tym czasie zdemoluje autobus.

wysłane przez bartez 336

Wojtek napisał(a):
Ciekawe jak się zachowasz jeżeli pójdziesz na przerwę i ktoś ci w tym czasie zdemoluje autobus.

A jak obsmaruje z zewnątrz to co zrobisz?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):
Okej i to jest twoja sprawa i rób jak uważasz, ale nie zmuszaj i nie przekonuj innych do swoich poglądów. Ciekawe jak się zachowasz jeżeli pójdziesz na przerwę i ktoś ci w tym czasie zdemoluje autobus.

Ale ja nie jestem przywiązany do autobusu, aby go przez każdą minutę chronić. Zresztą to już ewentualna sprawa przewoźnika, aby złapać wandali, w końcu sam zauważyłeś że kierowcy stosują kamerki, to i po to jest monitoring w autobusie.

wysłane przez Mati524

Jasiek napisał(a):
A to ciekawe w takim razie pokaż mi proszę taki zapis w przepisach, skoro się na nie tak powołujesz.

Nie, to ty się powołujesz na przepisy. Mówisz, że pasażer ma "prawo". To ty mi pokaż zapis, że w trakcie przerwy kierowcy pasażer ma prawo powiedzieć kierowcy otwieraj i wejść do autobusu, nawet jeżeli ten stoi poza peronem.

Jasiek napisał(a):
Tak się składa że jestem kierowcą. I zajezdnia Dąbie pilnuje stanu punktów socjalnych na własnym terenie. Zgłaszając wszystkie nieprawidłowości do Zditm. Czy inne zajezdnie tego nie potrafią? A i nie mam stracha aby pogadać z innymi kierowcami, tak zwyczajnie, nawet tych których nie znam. ;)

W takim razie współczuję jeżeli tak traktujesz swoich kolegów po fachu i stwierdzasz co mają robić a czego nie mają, bo takie jest twoje "widzimisie". Pilnujecie swoich punktów socjalnych? A na górniczym to jest już zamknięcie w drzwiach od toalety czy dalej trzeba trzymać klamkę, żeby nikt przypadkiem drzwi nie otworzył?

Jasiek napisał(a):
Mają prawo na własnych zasadach w punkcie socjalnym, bo tak się składa że przerwy posiłkowe planowane są w zdecydowanej większości na pętlach wyposażonych w punkty socjalne. A więc chyba nie bez powodu?
A autobus jest dla pasażera, jeśli nie ma poczekalni. A tych w naszym mieście oprócz Basenu Górniczego nie ma na pętlach. Sorry robienie sobie postojów poza peronem, zwłaszcza podczas przerw nieposiłkowych jest dla mnie zwykłym chamstwem i tyle.

Przerwy posiłkowe planuje się na pętlach z punktem socjalnym, żeby kierowca nie musiał srać po krzakach. To gdzie on sobie zje i gdzie postawi wóz to jest jego sprawa.

Pozdrawiam :)
1

wysłane przez Jasiek 36

Mati524 napisał(a):
Nie, to ty się powołujesz na przepisy. Mówisz, że pasażer ma "prawo". To ty mi pokaż zapis, że w trakcie przerwy kierowcy pasażer ma prawo powiedzieć kierowcy otwieraj i wejść do autobusu, nawet jeżeli ten stoi poza peronem.

A czy ja tak kiedykolwiek napisałem? Nie. Napisałem tylko że od odbywania przerw są punkty socjalne, a nie autobus. Pasażer ma natomiast siedzieć w autobusie i czekać na odjazd, a nie marznąć na peronie patrząc jak kierowca grzeje dupę w autobusie.

Mati524 napisał(a):
W takim razie współczuję jeżeli tak traktujesz swoich kolegów po fachu i stwierdzasz co mają robić a czego nie mają, bo takie jest twoje "widzimisie". Pilnujecie swoich punktów socjalnych? A na górniczym to jest już zamknięcie w drzwiach od toalety czy dalej trzeba trzymać klamkę, żeby nikt przypadkiem drzwi nie otworzył?

Jeśli masz uwagi akurat do punktu socjalnego na Basenie Górniczym to współczuję. Jak chcesz sprawdzić czy można się już tam zamknąć, zawsze możesz sprawdzić. ;)
Czy ja też komukolwiek rządzę? Nie. Nie pracuję w Zditm, tylko dziwię się że Zditm na takie traktowanie pasażerów pozwala.

Mati524 napisał(a):
Przerwy posiłkowe planuje się na pętlach z punktem socjalnym, żeby kierowca nie musiał srać po krzakach. To gdzie on sobie zje i gdzie postawi wóz to jest jego sprawa.

Tu z kolei to Twój punkt widzenia na istnienie punktów socjalnych. ;)

wysłane przez Mati524

Jasiek napisał(a):
A czy ja tak kiedykolwiek napisałem? Nie. Napisałem tylko że od odbywania przerw są punkty socjalne, a nie autobus. Pasażer ma natomiast siedzieć w autobusie i czekać na odjazd, a nie marznąć na peronie patrząc jak kierowca grzeje dupę w autobusie.

Nie? Serio, nawet nie pamiętasz co napisałeś?

Jasiek napisał(a):
Autobus czy tramwaj nie jest własnością prowadzącego podczas jego pracy i pasażer też ma prawo w nim przebywać, czekając na odjazd kolejnej brygady.

Proszę bardzo, tutaj.

Pozdrawiam :)

wysłane przez Wojtek 24

Jasiek napisał(a):
Nie. Nie pracuję w Zditm, tylko dziwię się że Zditm na takie traktowanie pasażerów pozwala.

Pasażerowie i tak już sobie za dużo pozwalają i traktują prowadzących jako najgorsze zło. A najwięcej pretensji to mają Ci co nie kasują biletów. Gwałtowne hamowanie - wina kierowcy, wysiadanie po sygnale - wina kierowcy, nie działa biletomat - wina kierowcy, brudno w pojeździe - wina kierowcy, opoźnienie - wina kierowcy, nie działa klima - wina kierowcy itd.
3

wysłane przez Jasiek 36

Wojtek napisał(a):
Pasażerowie i tak już sobie za dużo pozwalają i traktują prowadzących jako najgorsze zło. A najwięcej pretensji to mają Ci co nie kasują biletów. Gwałtowne hamowanie - wina kierowcy, wysiadanie po sygnale - wina kierowcy, nie działa biletomat - wina kierowcy, brudno w pojeździe - wina kierowcy, opoźnienie - wina kierowcy, nie działa klima - wina kierowcy itd.

Ale moim zdaniem nie należy wrzucać wszystkich do jednego wora i też ich wszystkich traktować jak najgorsze zło. Może się mylę. ;)

wysłane przez bartez 336

Mati524 napisał(a):
To gdzie on sobie zje i gdzie postawi wóz to jest jego sprawa.

No nie wiem czy pracodawca też tak uważa.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Mati524

bartez napisał(a):
No nie wiem czy pracodawca też tak uważa.

Nikt nigdy się nie przyczepił do spożywania posiłków przez kierowcę w pojeździe.

Pozdrawiam :)
1

wysłane przez bartez 336

Mati524 napisał(a):
Nikt nigdy się nie przyczepił do spożywania posiłków przez kierowcę w pojeździe.

Chodziło mi raczej o "...gdzie postawi wóz to jest jego sprawa"
Na przykładzie pętli Kołłątaja i linii 82; autobusy tej linii mają najdłuższe postoje na pętli i jak kierowca przyjeżdża to staje z tyłu pętli (przy normalnej organizacji) i po wysadzeniu pasażerów pojazd zamyka, idzie do socjalu i czeka na kolej, aż będzie mógł podstawić się na peron. I jak już ustawi się i czeka na odjazd to pojazd jest dostępny chociaż z przodu stoi jeszcze 57.
Także na innych pętlach jak kierowca musi puścić inną brygadę to stoi gdzieś z boku i wiadomo, że wtedy pojazd jest zamknięty, ale jak czeka na peronie i jego kurs jest następny to pojazd powinien być otwarty.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez kwgpp 1

bartez napisał(a):
Na przykładzie pętli Kołłątaja i linii 82; autobusy tej linii mają najdłuższe postoje na pętli i jak kierowca przyjeżdża to staje z tyłu pętli (przy normalnej organizacji) i po wysadzeniu pasażerów pojazd zamyka, idzie do socjalu i czeka na kolej, aż będzie mógł podstawić się na peron..

Niektóre pasażerki z Kruczej to potrafią sobie same 1sze drzwi otworzyć (nie czekając na kierowcę) i zająć strategiczne miejsca po zrobieniu zakupów na ryneczku. Ich się akurat nie obawiam, ale nigdy nie zostawiam osobistych rzeczy w kabinie , nawet, jak wychodzę na chwilę do socjala na szybką jedynkę. Już mi raz na Ludowej jakiś pato otworzył drzwi z przycisku i szukał co by tu zaj***ć z kabiny.
A pozatym przerwa to przerwa, bez nadzoru nad pojazdem i pasażerami, inaczej nie jest to przerwa tylko dyspozycja/inna praca
Post został wyedytowany przez autora.
3

wysłane przez Jasiek 36

Waszka napisał(a):
A musi? Kierowca też potrzebuje prywatności, na przykład podczas spożywania posiłku lub rozmowy telefonicznej.

Ok takie uzasadnienie ma sens w przypadku gdy nie ma punktu socjalnego. Ale już zupełnie nie rozumiem tolerowania przez Zditm praktyki zamykania autobusów i stawiania ich z dala od peronów, na pętlach wyposażonych w punkty socjalne, Bo to punkt socjalny jest miejscem na przerwę posiłkową dla prowadzącego.
3

wysłane przez Cezar007 2

bartez napisał(a):
A podczas przerwy kierowcy to pasażer nie może posiedzieć w środku?

To zależy. Jeżeli zostawiam na 30 minut autobus i idę się przejść, to do autobusu nikt nie wejdzie. Przerwa jest dla kierowcy, jeżeli nie ma na dworze deszczu czy mrozu, to kierowcy drzwi zostawiają zamknięte, a jak komuś się chce, to drzwi pasażerom otwiera i zamyka, aby nie wychłodzić pojazdu. Równie dobrze może też sobie odjechać w las ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Post został wyedytowany przez autora.
6

wysłane przez bartez 336

Na stronie ZDiTM jest mapka z trasami linii. Są też naniesione docelowe trasy 68 i 89:
https://www.zditm.szczecin.pl/img/max/1611234435.jpg

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MQ ?

bartez napisał(a):
Na stronie ZDiTM jest mapka z trasami linii. Są też naniesione docelowe trasy 68 i 89:
https://www.zditm.szczecin.pl/img/max/1611234435.jpg

Tak, było już o tym miesiąc temu.
9

wysłane przez Vlogus123 8

Mnie zastanawia, gdzie na Polickiej by kończył autobus linii 89 w przyszłości, skoro tam nie ma za bardzo gdzie zawrócić poza wjechaniem kawałek na chodnik i wjechanie w taką starą dróżkę. Wiem, bo patrzyłem na platformie Google Street View i nie widziałem nigdzie miejsca na zawrócenie poza tamtym miejscem. I myślałem nad jednym pomysłem, który nie jest do końca dobry, ale zawsze można powiedzieć na forum i się dowiedzieć. Myślałem czy nie byłoby dobrym pomysłem wydłużyć do pętli Nehringa przez Golęcińską (tam, gdzie jeździ linia 524) i końcowy zrobić przy sklepie Żabka, a początkowy tam, gdzie stają linie 58, 59, 63, 101, 107, itd. Tam jest lepsza możliwość zawrócenia autobusem. Oczywiście to jest moja opinia. Także kończąc post mam prośbę: gdyby jednak dało radę zawrócić na polickiej, to wytłumaczcie mi w jaki sposób i gdzie? Pozdrawiam.

wysłane przez bartez 336

Davidek10 napisał(a):
Także kończąc post mam prośbę: gdyby jednak dało radę zawrócić na polickiej, to wytłumaczcie mi w jaki sposób i gdzie? Pozdrawiam.

Autobus pojedzie tam najwcześniej za kilka lat więc pewnie okolica znacznie się zmieni i jakieś miejsce do postoju i nawrotki się znajdzie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
6

wysłane przez wolvo1565 24

Davidek10 napisał(a):
Mnie zastanawia, gdzie na Polickiej by kończył autobus linii 89 w przyszłości, skoro tam nie ma za bardzo gdzie zawrócić poza wjechaniem kawałek na chodnik i wjechanie w taką starą dróżkę. Wiem, bo patrzyłem na platformie Google Street View i nie widziałem nigdzie miejsca na zawrócenie poza tamtym miejscem. I myślałem nad jednym pomysłem, który nie jest do końca dobry, ale zawsze można powiedzieć na forum i się dowiedzieć. Myślałem czy nie byłoby dobrym pomysłem wydłużyć do pętli Nehringa przez Golęcińską (tam, gdzie jeździ linia 524) i końcowy zrobić przy sklepie Żabka, a początkowy tam, gdzie stają linie 58, 59, 63, 101, 107, itd. Tam jest lepsza możliwość zawrócenia autobusem. Oczywiście to jest moja opinia. Także kończąc post mam prośbę: gdyby jednak dało radę zawrócić na polickiej, to wytłumaczcie mi w jaki sposób i gdzie? Pozdrawiam.

Po planowanym wybudowaniu Trasy Północnej do skrzyżowania Szosa Polska/Policka ma być rozbudowane tamto skrzyżowanie z rondami i pewnie znajdzie się miejsce na postoje.

Trochę wizualizacji, jak to może wyglądać w przyszłości w linku poniżej: https://gs24.pl/szczecin-trasa-polnocna-beda-zmiany-w-projekcie-trzeciego-etapu-inwestycji/ar/c4-15391347
1

wysłane przez Vlogus123 8

wolvo1565 napisał(a):
Po planowanym wybudowaniu Trasy Północnej do skrzyżowania Szosa Polska/Policka ma być rozbudowane tamto skrzyżowanie z rondami i pewnie znajdzie się miejsce na postoje.

Trochę wizualizacji, jak to może wyglądać w przyszłości w linku poniżej: https://gs24.pl/szczecin-trasa-polnocna-beda-zmiany-w-projekcie-trzeciego-etapu-inwestycji/ar/c4-15391347

Ok, dziekuję bardzo za udzielenie informacji. ;)

wysłane przez Luke_Police  163

Davidek10 napisał(a):
Mnie zastanawia, gdzie na Polickiej by kończył autobus linii 89 w przyszłości, skoro tam nie ma za bardzo gdzie zawrócić poza wjechaniem kawałek na chodnik i wjechanie w taką starą dróżkę.
[ciach]
Myślałem czy nie byłoby dobrym pomysłem wydłużyć do pętli Nehringa przez Golęcińską (tam, gdzie jeździ linia 524) i końcowy zrobić przy sklepie Żabka, a początkowy tam, gdzie stają linie 58, 59, 63, 101, 107, itd.

Kilka lat temu widziałem, że dość dobre miejsce na pętlę dla autobusu jest w końcowej części ulicy Nehringa - w okolicy ROD "Hutnik". Nie wiem, jak to miejsce wygląda obecnie, ale może warto tam rozejrzeć się za miejscem na nową pętlę.

Technik serwisu :)
4

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):
Kilka lat temu widziałem, że dość dobre miejsce na pętlę dla autobusu jest w końcowej części ulicy Nehringa - w okolicy ROD "Hutnik". Nie wiem, jak to miejsce wygląda obecnie, ale może warto tam rozejrzeć się za miejscem na nową pętlę.

Tak. Jest piękne miejsce i nawet kilka domków.
Ikarusem już wywijałem. :D

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
5

wysłane przez Wojtek 24

Davidek10 napisał(a):
Mnie zastanawia, gdzie na Polickiej by kończył autobus linii 89 w przyszłości, skoro tam nie ma za bardzo gdzie zawrócić poza wjechaniem kawałek na chodnik i wjechanie w taką starą dróżkę.

Przy Stołczyn Kościół jest dużo miejsca.
1

wysłane przez Wojtek 24

I jak frekwencja na nowych liniach? Ktoś może widział?

wysłane przez man 128

Wojtek napisał(a):
I jak frekwencja na nowych liniach?

Około 16-17.

89 od Świergotki do Łuczniczej - ja i jeden pasażer, później nieco więcej dosiadło (pewnie potencjalni czekający na 69).

99 od Zajezdni Golęcin do Kołłątaja, nieźle, szczególnie na odcinku Robotnicza-Świergotki. Widać też, że później od Wapiennej nieco dosiadło się pasażerów czekających na 87.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Kacper −1

Wojtek napisał(a):
I jak frekwencja na nowych liniach? Ktoś może widział?

Ja się wypowiem jedynie na temat 99. Przejechałem sobie kółko na tej linii ok. 18-19. Od Kołłątaja parę osób jechało całym kursem aż pod Zaj. Golęcin. Dużo osób na pewno wsiadało na odcinku Duńska - Świergotki, a następnie Hoża - Robotnicza 5. Myślę że w momencie gdy w autobusie pojawiła się największą frekwencja, powiedziałbym że było ok. 15 osób. W drugą stronę, pusto było na odcinku Zaj. Golęcin - Robotnicza 5, a później pomału autobus się zapełniał. Pusty zrobił się jednak w okolicach Złotowskiej i później już nikt poza mną na Kołłątaja nie jechał.

wysłane przez Pepe 235

Wojtek napisał(a):
I jak frekwencja na nowych liniach? Ktoś może widział?

99 kurs o 15:55 z Kołłątaja:
5 osób od pętli, Łabędzia 10 osób i to byl max. Odcinek Warszewo - Żabia 5 osób, do Robotniczej dojechaly dwie. Powrót od EZG 4 osoby, dalej nie wiem.

wysłane przez wolvo1565 24

Wojtek napisał(a):
I jak frekwencja na nowych liniach? Ktoś może widział?

Jak jechałem ok. 19:00 89 z Kołłątaja, to na początku było 7 osób, połowa wysiadła na Łuczniczej, a od Rostockiej sam.

Potem 99 Świergotki-Robotnicza 3 osoby, nikt nie wsiadał.

Kurs 99 z 19:40 to od Robotniczej do Złotowskiej sam, Złotowska-Kołłątaja to dosiadła się jedna osoba.

Czyli same powietrze.

wysłane przez Luke_Police  163

Wojtek napisał(a):
I jak frekwencja na nowych liniach? Ktoś może widział?

Jechałem dziś 92 po 14:30. Nowy odcinek Osów - Podbórz przejechało w sumie 6 osób. Nie zaobserwowałem, żeby na tym odcinku następowała wymiana pasażerów na przystankach pośrednich.

Technik serwisu :)

wysłane przez fan004 86

Luke_Police napisał(a):
Jechałem dziś 92 po 14:30. Nowy odcinek Osów - Podbórz przejechało w sumie 6 osób. Nie zaobserwowałem, żeby na tym odcinku następowała wymiana pasażerów na przystankach pośrednich.

Myślę, że na to będzie miało duży wpływ otwarcie szkół - to przecież głównie domy jednorodzinne. Z tego co się orientuję całkiem sporo dzieciaków jeździ z Podbórza do SP7 na Osiedlu Arkońskim, a przynajmniej tak mi opowiadał chłopak, któremu udzielałem korepetycji.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Alex Simulations 43

fan004 napisał(a):
Myślę, że na to będzie miało duży wpływ otwarcie szkół - to przecież głównie domy jednorodzinne. Z tego co się orientuję całkiem sporo dzieciaków jeździ z Podbórza do SP7 na Osiedlu Arkońskim.

Zgadza się. A wcześniej wyglądało to tak, że dojeżdżali 87 do autobusu szkolnego na Duńskiej. Ruch zapewne będzie większy po ich otwarciu.
1

wysłane przez Michal 2

AlexSimulations67 napisał(a):
Zgadza się. A wcześniej wyglądało to tak, że dojeżdżali 87 do autobusu szkolnego na Duńskiej. Ruch zapewne będzie większy po ich otwarciu.

Zgadza się. Kiepski moment na nowe linie. Pandemia i remont na Niebuszewie ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1