Forum

Lutowe zmiany w rozkładach jazdy – prawobrzeże

1 lutego nastąpią zmiany w kursowaniu linii 56, 71, 96, 97, B i C.

wysłane przez t105n  49

W jaki sposób 56 zawróci na ul. Kadmowej?
Ja tam nie widzę miejsca do nawrotki.
1
t105n napisał(a):
W jaki sposób 56 zawróci na ul. Kadmowej?
Ja tam nie widzę miejsca do nawrotki.

Na końcu ulicy Kadmowej można zawrócić.
1
AlexSimulations67 napisał(a):
Na końcu ulicy Kadmowej można zawrócić.

Tylko, żeby tirusy nie blokowały tam tej zawrotki.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
t105n napisał(a):
W jaki sposób 56 zawróci na ul. Kadmowej?
Ja tam nie widzę miejsca do nawrotki.

Żwirowa pętla pod laskiem.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Żwirowa pętla pod laskiem.

Wczoraj wracając z pracy widziałem, że na tym żwirku ktoś pracował. Koparka wywrotka, a może jednak jakaś mała pętla tam będzie. Już dawno istnieją tam przystanki i w koncu doczekały się jakiejś linii.
t105n napisał(a):
W jaki sposób 56 zawróci na ul. Kadmowej?
Ja tam nie widzę miejsca do nawrotki.

Dziś widziałem wracając że odbywały się tam chyba próby nawrócenia,niestety z daleka niewidzialem jaki autobus,ale na bank 12 metrowy.
Ronaldinho napisał(a):
Dziś widziałem wracając że odbywały się tam chyba próby nawrócenia,niestety z daleka niewidzialem jaki autobus,ale na bank 12 metrowy.

2104. Na 56 only 12m.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
2104. Na 56 only 12m.

Dziękuję za info.
Ronaldinho napisał(a):
Dziś widziałem wracając że odbywały się tam chyba próby nawrócenia,niestety z daleka niewidzialem jaki autobus,ale na bank 12 metrowy.

To była wycieczka z zajezdni dla zainteresowanych kierowców. Próba z Zditm była dzień wcześniej z udziałem #2510.
1

wysłane przez torro_zs 5

Nie rozumiem w ogóle sensu nawrotki na Kadmowej pośrodku niczego. Nie byłoby lepiej po drugiej stronie ulicy, gdzie jest cokolwiek lub do Wolframowej?

Albo jeszcze inaczej- 56 do Kadmowej, tam końcowy i powrót przez Tczewską, lub wybrane kursy 73/93 przez Irydową?

wysłane przez man1995 55

torro_zs napisał(a):
Nie rozumiem w ogóle sensu nawrotki na Kadmowej pośrodku niczego. Nie byłoby lepiej po drugiej stronie ulicy, gdzie jest cokolwiek lub do Wolframowej?

Albo jeszcze inaczej- 56 do Kadmowej, tam końcowy i powrót przez Tczewską, lub wybrane kursy 73/93 przez Irydową?

Sens jest jeden i bardzo prosty. Autobus ma tam zawrócić i tyle.
Po drugiej stronie ulicy byłoby lepiej ale widocznie nie ma gdzie.

A po co powrót przez Tczewską? Idea wydłużenia 56 do do Kadmowej była taka aby ludzie mogli dojechać do pracy i z niej wrócić. Wyobraź sobie przykładowo, że jesteś pracownikiem Asprodu, który znajduje się na rogu Irydowej/Uranowej. Dojeżdżasz do pracy 56 i wysiadasz na przystanku "Tytanowa" pod zakładem. Kończysz prace i co? Musisz dygać pieszo do Kadmowej. Zdążysz albo i nie. A tak masz kawałek do przystanku i autobus, który pojedzie przez rondo Gryfa dużo szybciej niż przez Tczewską.
3

wysłane przez wolvo1565 24

torro_zs napisał(a):

Albo jeszcze inaczej- 56 do Kadmowej, tam końcowy i powrót przez Tczewską, lub wybrane kursy 73/93 przez Irydową?

Wybrane kursy 73/93 okej, tylko wtedy co z obsługą przystanków "Słupska", "Nowogardzka" i "Tczewska"? Trzeba byłoby robić dodatkowy wjazd tych linii przez Warmińską i Tczewską, a to wtedy niepotrzebne przedłużenie trasy (pod kątem czasowym, jak i pewnie pieniężnym).

Po prostu 56 wydaję się być najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod kątem czasowym i kosztowym.
1

wysłane przez Michal 2

wolvo1565 napisał(a):
Wybrane kursy 73/93 okej, tylko wtedy co z obsługą przystanków "Słupska", "Nowogardzka" i "Tczewska"? Trzeba byłoby robić dodatkowy wjazd tych linii przez Warmińską i Tczewską, a to wtedy niepotrzebne przedłużenie trasy (pod kątem czasowym, jak i pewnie pieniężnym).

Po prostu 56 wydaję się być najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod kątem czasowym i kosztowym.

Myśle, że koledze chodziło o trasę Irydowa - Goleniowska bez obsługi tych przystanków na wybranych kursach. Daleko tam nie mają do Goleniowskiej.
Plusem takiego rozwiązania byłoby skomunikowanie Irydowej również z Wielgowem, Słonecznym i Zdrojami.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MQ ?

Michal napisał(a):
Myśle, że koledze chodziło o trasę Irydowa - Goleniowska bez obsługi tych przystanków na wybranych kursach. Daleko tam nie mają do Goleniowskiej.

Większość kursów 56 w godzinach szczytu będzie jechać do Kadmowej. Gdyby to zrobić z wykorzystaniem 73/93, to mieszkańcy Tczewskiej byliby w godzinach szczytu pozbawieni autobusu.

Mieszkańcy ul. Słupskiej do najbliższego przystanku przy Goleniowskiej mają około kilometr (w dodatku bez chodnika na części trasy), więc trudno mówić, że daleko nie mają.
7

wysłane przez Kostek 2

MQ napisał(a):
Większość kursów 56 w godzinach szczytu będzie jechać do Kadmowej. Gdyby to zrobić z wykorzystaniem 73/93, to mieszkańcy Tczewskiej byliby w godzinach szczytu pozbawieni autobusu.

Mieszkańcy ul. Słupskiej do najbliższego przystanku przy Goleniowskiej mają około kilometr (w dodatku bez chodnika na części trasy), więc trudno mówić, że daleko nie mają.

A gdyby tak poza 56 wydłużyć do Kadmowej pospieszne G? Dojeżdżający ze Stargardu, którzy jeżdżą pociągiem mieliby dobre połączenie ze Zdunowa z firmami, byłoby bezpośrednie połączenie z Kijewem, ze Zdrojami, Słonecznym, itp. (w sumie trochę naokoło, ale może i szybsze, bo Goleniowska często się korkuje), tylko nie wiem jak w praktyce by to wyglądało.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Kostek napisał(a):
A gdyby tak poza 56 wydłużyć do Kadmowej pospieszne G? Dojeżdżający ze Stargardu, którzy jeżdżą pociągiem mieliby dobre połączenie ze Zdunowa z firmami, byłoby bezpośrednie połączenie z Kijewem, ze Zdrojami, Słonecznym, itp. (w sumie trochę naokoło, ale może i szybsze, bo Goleniowska często się korkuje), tylko nie wiem jak w praktyce by to wyglądało.

G ma za zadanie przede wszystkim obsługiwać połączenia Wielgowo - Śródmieście. Gdyby zaszła konieczność puszczenia czegoś na Kadmową od strony Wielgowa zapewne jakieś kroki by w tym celu poczyniono (a widocznie nie ma potrzeby, bo zainteresowanie obstawiam byłoby bardzo małe). Nie taka jest idea pospiesznych, chociaż w ciągu ostatnich lat można mieć wątpliwości co do tego :)

Jeżeli chodzi o kwestię integracji z koleją - SKM :) Według planów niedaleko mają powstać przystanki Dunikowo (Stargard) i Trzebusz (Goleniów), więc zapewne po ich uruchomieniu powinny być jakieś działania mające na celu dopasowanie komunikacji autobusowej.
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez Kostek 2

333Wojtas333 napisał(a):
G ma za zadanie przede wszystkim obsługiwać połączenia Wielgowo - Śródmieście. Gdyby zaszła konieczność puszczenia czegoś na Kadmową od strony Wielgowa zapewne jakieś kroki by w tym celu poczyniono (a widocznie nie ma potrzeby, bo zainteresowanie obstawiam byłoby bardzo małe). Nie taka jest idea pospiesznych, chociaż w ciągu ostatnich lat można mieć wątpliwości co do tego :)

Jeżeli chodzi o kwestię integracji z koleją - SKM :) Według planów niedaleko mają powstać przystanki Dunikowo (Stargard) i Trzebusz (Goleniów), więc zapewne po ich uruchomieniu powinny być jakieś działania mające na celu dopasowanie komunikacji autobusowej.

Nazwę "pośpieszne" to już straciły subiektywnie dodając im przystanki (nawet jeżeli są NŻ). Zostały tylko literki dla odróżnienia połączenia między brzegami :)
W sumie jak tak patrzę, to G ogólnie jest mało popularne. Nigdy dużego potoku tam nie widziałem. Na H zresztą też nie, ale może w złych godzinach patrzyłem.

Po uruchomieniu stacji SKM, to zapewne sporo zmian będzie w komunikacji, może dojdą jakieś nowe linie, może znowu będzie zmiana operatorów, ale to jest jeszcze dość odległy temat.
1

wysłane przez MlodyS53 78

Kostek napisał(a):

W sumie jak tak patrzę, to G ogólnie jest mało popularne. Nigdy dużego potoku tam nie widziałem. Na H zresztą też nie, ale może w złych godzinach patrzyłem.

12m starcza ale nie jest za duże na te potoki. Takie optymalne wykorzystanie jest.
Ogólnie to duża część pasażerów woli jechać A lub B zamiast tramwajem. Od Basenu do Jasminowej są wolne miejsca siedzące a do Turkusowej dojeżdża kilka osób.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

MlodyS53 napisał(a):
Od Basenu do Jasminowej są wolne miejsca siedzące a do Turkusowej dojeżdża kilka osób.

Moje obserwacje są odmienne.
No chyba że tak wyjątkowo trafiam.

wysłane przez Kostek 2

t105n napisał(a):
Moje obserwacje są odmienne.
No chyba że tak wyjątkowo trafiam.

Minusem tramwaju jest to, że zatrzymuje się na Gdańskiej, stąd też większa chęć jazdy autobusem. Sam wolę korzystać z autobusu - właśnie z tego powodu. Autobus też jedzie bliżej zabudowań, nie trzeba się przesiadać. Gdyby pospieszne zatrzymywały się na Wyszyńskiego na przystanku tramwajowym, to myślę, że znaleźliby się chętni na przesiadkę na autobus. Aktualnie ludziom nie chce się przesiadać przechodząc jezdnię, dlatego już jadą do Jaśminowej/Turkusowej.

wysłane przez Kostek 2

MlodyS53 napisał(a):
12m starcza ale nie jest za duże na te potoki. Takie optymalne wykorzystanie jest.
Ogólnie to duża część pasażerów woli jechać A lub B zamiast tramwajem. Od Basenu do Jasminowej są wolne miejsca siedzące a do Turkusowej dojeżdża kilka osób.

Trasa G ogólnie jest mało uczęszczana. Większość ludzi jedzie do Wiosennej, a dalej prawie puste. Czy nadchodzi kres tej linii? Z H nie wiem jak jest, ale też nigdy potoków nie widziałem.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Kostek napisał(a):
Trasa G ogólnie jest mało uczęszczana. Większość ludzi jedzie do Wiosennej, a dalej prawie puste. Czy nadchodzi kres tej linii? Z H nie wiem jak jest, ale też nigdy potoków nie widziałem.

Kilka lat temu niektóre kursy obsługiwane były taborem 18-metrowym i były pełne (zapełniał się w Kijewie, w większości dzieci i młodzież do szkół).
2

wysłane przez Kostek 2

333Wojtas333 napisał(a):
Kilka lat temu niektóre kursy obsługiwane były taborem 18-metrowym i były pełne (zapełniał się w Kijewie, w większości dzieci i młodzież do szkół).

No w sumie tak, teraz szkoły pozamykane, to i ruch w komunikacji mniejszy. G to linia szczytowa, typowo właśnie dowożąca do szkół w centrum.

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):
Kilka lat temu niektóre kursy obsługiwane były taborem 18-metrowym i były pełne (zapełniał się w Kijewie, w większości dzieci i młodzież do szkół).

Nie przesadzałbym z tym tłokiem na G/1. Bo to o tą tylko brygadę Ci chodzi.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Jasiek napisał(a):
Nie przesadzałbym z tym tłokiem na G/1. Bo to o tą tylko brygadę Ci chodzi.

Opisywałem stan sprzed około 10 lat jak dobrze liczę. Od tego czasu mogło się zmienić i to nie ze względu na Covid, ale przykładowo niż demograficzny.

wysłane przez bartez 336

333Wojtas333 napisał(a):
Opisywałem stan sprzed około 10 lat jak dobrze liczę. Od tego czasu mogło się zmienić i to nie ze względu na Covid, ale przykładowo niż demograficzny.

10 lat temu to prehistoria.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez t105n  49

Kostek napisał(a):
A gdyby tak poza 56 wydłużyć do Kadmowej pospieszne G?

ile to kilometrow?
Skąd bierzecie takie udziwnione pomysły? Przecież wydłużenie 56 jest najkrótsze i najprostsze.
Opcjonalnie zamiast 56 wydłużyć można 64 czy 97.
4

wysłane przez Kostek 2

t105n napisał(a):
ile to kilometrow?
Skąd bierzecie takie udziwnione pomysły? Przecież wydłużenie 56 jest najkrótsze i najprostsze.
Opcjonalnie zamiast 56 wydłużyć można 64 czy 97.

Temat G został już wyjaśniony wyżej, więc nie ma potrzeby do niego wracać. Zapomniałem, że jeździ tam również 64 i stąd wziąłem linię jadącą od Wielgowa i tyle.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez ktosiek 0

t105n napisał(a):
Opcjonalnie zamiast 56 wydłużyć można 64 czy 97.

64 to raczej średnio można wydłużyć, bo na pętli w Dąbiu jest jedyny socjal na tej linii.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Kostek 2

ktosiek napisał(a):
64 to raczej średnio można wydłużyć, bo na pętli w Dąbiu jest jedyny socjal na tej linii.

Ale 97 to już nie byłby taki zły pomysł.

wysłane przez Wojtek 24

Kostek napisał(a):
Ale 97 to już nie byłby taki zły pomysł.

Przecież 97 jeździ do Zakładów Drobiarskich.
1

wysłane przez torro_zs 5

Wojtek napisał(a):
Przecież 97 jeździ do Zakładów Drobiarskich.

Mógłby wykonywać podjazd pod Zakłady Drobiarskie i wtedy do Kadmowej lub przez Kadmową do Zakładów.

wysłane przez MQ ?

torro_zs napisał(a):
Mógłby wykonywać podjazd pod Zakłady Drobiarskie i wtedy do Kadmowej lub przez Kadmową do Zakładów.

Proponuję jeszcze kilka podjazdów po drodze, żeby było szybciej i atrakcyjniej dla pasażerów.

O ile 64 jeszcze ma sens, bo zapewnia połączenie z tramwajem (ale jest niemożliwe z powodu taboru), o tyle 97 to jakiś odlot.
9

wysłane przez bartez 336

torro_zs napisał(a):
Mógłby wykonywać podjazd pod Zakłady Drobiarskie i wtedy do Kadmowej lub przez Kadmową do Zakładów.

Może jeszcze do Wielgowo Borsucza przy okazji?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez man1995 55

bartez napisał(a):
Może jeszcze do Wielgowo Borsucza przy okazji?

Lepiej do szpitala w Zdunowie. Tam też pracują ludzie.
4