Forum

Tramwajowy bar zniknął

Dziś około godziny 11:30 z terenu przyległego do pętli „Stocznia Szczecińska” został wywieziony na lawecie wagon 4N ex 264. Niepotwierdzone źródła mówią o transporcie w kierunku Trójmiasta.

wysłane przez Tosiek 17

Kiedyś były plany żeby ten tramwaj porządnie odrestaurować, żeby był kolejny zabytek w rękach STMKM. Ale niestety zabrakło funduszy

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
2

wysłane przez fan004 86

Tosiek napisał(a):
Kiedyś były plany żeby ten tramwaj porządnie odrestaurować, żeby był kolejny zabytek w rękach STMKM. Ale niestety zabrakło funduszy

Áno, nie ma niestety pieniędzy... tym bardziej w czasue pandemii. :/

#TramwajemPoŚwiecie
4

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Áno, nie ma niestety pieniędzy... tym bardziej w czasue pandemii. :/

No, ale będzie cieszył innych, a nie np będziemy się nim golić więc też dobrze.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
5

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):
No, ale będzie cieszył innych, a nie np będziemy się nim golić więc też dobrze.

Bardzo dobrze. A czy wie ktoś może jaki los dokładniej czeka naszą enkę?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez SOLARIS1850

Tosiek napisał(a):
Kiedyś były plany żeby ten tramwaj porządnie odrestaurować, żeby był kolejny zabytek w rękach STMKM. Ale niestety zabrakło funduszy

W sumie to niezły pomysł, aby kolejna eNka była w zbiorach STMKM, lub Muzeum Techniki, bo im więcej, tym lepsza historia, ale niestety Trójmiasto nas przegoniło... :(

wysłane przez bartez 336

SOLARIS1850 napisał(a):
Trójmiasto nas przegoniło... :(

No faktycznie ponad 20 lat to za mało, żeby się ogarnąć.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez Pepe 235

bartez napisał(a):
No faktycznie ponad 20 lat to za mało, żeby się ogarnąć.

A nie powinien ogarnąć się właściciel z ceną? 30, potem 20, na końcu 17 tysięcy. Na pieniądzach nie śpimy.
1

wysłane przez bartez 336

Pepe napisał(a):
A nie powinien ogarnąć się właściciel z ceną? 30, potem 20, na końcu 17 tysięcy. Na pieniądzach nie śpimy.

Jak to się mówi towar jest wart tyle ile ktoś chce za niego zapłacić.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez MlodyS53 78

bartez napisał(a):
No faktycznie ponad 20 lat to za mało, żeby się ogarnąć.

Mogłeś kupić ;)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez bartez 336

MlodyS53 napisał(a):
Mogłeś kupić ;)

Nie mam gdzie postawić😀

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Pepe 235

bartez napisał(a):
Nie mam gdzie postawić😀

Nie Ty jeden. ;)
5

wysłane przez Karton_03 91

SOLARIS1850 napisał(a):
W sumie to niezły pomysł, aby kolejna eNka była w zbiorach STMKM, lub Muzeum Techniki, bo im więcej, tym lepsza historia

Owszem, ale najpierw skończmy remontować „psiuka”. Później zobaczy się, co da się uratować.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
2

wysłane przez fan004 86

SOLARIS1850 napisał(a):
W sumie to niezły pomysł, aby kolejna eNka była w zbiorach STMKM, lub Muzeum Techniki, bo im więcej, tym lepsza historia, ale niestety Trójmiasto nas przegoniło... :(

Nie wiem czy aż tak atrakcyjną byłaby kolejna eNka - dla miłośników na pewno, ale ludzie zobaczyliby kolejny czerwony tramwaj ;). Większość pewnie nawet nie wie, że mamy ich w Szczecinie więcej niż jeden.

Wydaje mi się, że o wiele ciekawszą opcją byłoby przygotowanie historycznej "stodwójki" (604 nadal stoi nieruszone) lub przywrócenie do ruchu Bremena #144 (choć obstawiam, że do tego niestety nie dojdzie).

#TramwajemPoŚwiecie
12

wysłane przez SOLARIS1850

fan004 napisał(a):
Nie wiem czy aż tak atrakcyjną byłaby kolejna eNka - dla miłośników na pewno, ale ludzie zobaczyliby kolejny czerwony tramwaj ;). Większość pewnie nawet nie wie, że mamy ich w Szczecinie więcej niż jeden.

Wydaje mi się, że o wiele ciekawszą opcją byłoby przygotowanie historycznej "stodwójki" (604 nadal stoi nieruszone) lub przywrócenie do ruchu Bremena #144 (choć obstawiam, że do tego niestety nie dojdzie).

Stodwójka też byłaby nie lada atrakcją historyczną na historycznych przejażdżkach dla turystów i mieszkańców Szczecina np: w Noc Muzeów, wakacyjnych turystycznych i świątecznych... ;)
8

wysłane przez stochu 2

fan004 napisał(a):
Nie wiem czy aż tak atrakcyjną byłaby kolejna eNka - dla miłośników na pewno, ale ludzie zobaczyliby kolejny czerwony tramwaj ;). Większość pewnie nawet nie wie, że mamy ich w Szczecinie więcej niż jeden.

ENki wycofano stosunkowo niedawno, więc sporo osób widzi w nich coś więcej niż tylko czerwony tramwaj, bo świetnie je pamiętają, a jej widok przywołuje jakieś wspomnienia.

wysłane przez fan004 86

stochu napisał(a):
ENki wycofano stosunkowo niedawno, więc sporo osób widzi w nich coś więcej niż tylko czerwony tramwaj, bo świetnie je pamiętają, a jej widok przywołuje jakieś wspomnienia.

To z czerwonym tramwajem to była umyślna egzageracja. Jasne, ci co nimi jeździli będą wiedzieli, że takie tramwaje po mieście kursowały. Będą może nawet wiedzieli, że jest to eNka, ale jeśli nie interesujesz się KM to tu wiedza się skończy. Nie będzie dla szarego pasażera różnicy czy na "zerówce" pojawi się #167H, #216H czy inny np. #264H.

#TramwajemPoŚwiecie
7

wysłane przez Pomeranianek 0

Co się stało z samym barem? Zakończył działalność?

wysłane przez bartez 336

Pomeranianek napisał(a):
Co się stało z samym barem? Zakończył działalność?

Wydaje mi się, że wagon służył tam tylko za atrakcję, a bar działa obok. Po południu klientela tam jest, no chyba, że covid go pokonał.
Link do googla:
https://www.google.com/maps/@53.4417496,14.5740704,3a,19.4y,340.3h,90.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sc4xriDvY5Bst-lMv4ZIlWQ!2e0!7i13312!8i6656

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.