Forum
Zdjęcia Autosanów H6 będących jeszcze w Dąbiu
wysłane przez Pomeranianek 0
https://youtu.be/oSEBxChIAyw?t=288
W tym fragmencie Kroniki TVP Szczecin z 1997 roku, od 4:48 minuty można zobaczyć ujęcia trzech z czterech H6tek, które należały jeszcze do zajezdni Dąbie. Są to 2703 (1745), 2705 (1747) i 2706 (1748).
Przy okazji, jest w nim mowa o ich przeniesieniu z tej zajezdni na teren PEKAES w Płoni. Może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat. W tym czasie miałem tylko 2 latka :P.
wysłane przez Tosiek 17
W tym fragmencie Kroniki TVP Szczecin z 1997 roku, od 4:48 minuty można zobaczyć ujęcia trzech z czterech H6tek, które należały jeszcze do zajezdni Dąbie. Są to 2703 (1745), 2705 (1747) i 2706 (1748).
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6? Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).
SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
wysłane przez LagunaGrandtour 105
Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).
Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?
wysłane przez Mareczek 5
Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?
Stały przydział był od początku powstania linii 82, szczególnie gdy linia kursowała w godzinach 9-16 co 30-40 minut. W pewnym okresie na linii była stała obsada w postaci wozu #1748.
Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Jasiek 36
Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.
84 wtedy tutaj jeszcze nie było. ;) Pamiętam je parę razy na 54/3, czyli brygadzie szczytowej.
wysłane przez Pepe 235
Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.
Ja na 84 nie widziałem, natomiast ktoś ze SPAD (jeszcze wówczas nie SPAD) mówił mi o liniach nocnych. Nie wiem czy to prawda.
wysłane przez Pomeranianek 0
Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?
https://youtu.be/pKz1cjCKpFs
Filmik z marca 2011 roku, a na nim 1748 na 80tce.
wysłane przez man 128
https://youtu.be/pKz1cjCKpFs
Filmik z marca 2011 roku, a na nim 1748 na 80tce.
To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.
wysłane przez bartez 336
To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.
W 2011 roku była taka jednodniowa linia 80A, gdzie dwa melony jeździły w tandemie jako jedna brygada. Taka mała autopromocja:
https://www.mkm.szczecin.pl/filmy/1306491045/teoretycznie-melony-mialy-jezdzic-jeden-za-drugim
https://www.mkm.szczecin.pl/filmy/1306491278/jednodniowa-linia-zastepcza-jedna-brygada-i-dwa-wozy
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez stochu 2
To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.
O ile dobrze pamiętam to takie "promocje" na 80 zdarzały się co jakiś czas.
wysłane przez lhb178 19
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?
Widywało się na 62.
W ogóle ten przydział był związany z jakimś kombinacjami, by osłabić pozycję pracowników poprzez wydzielenie zajezdni Dąbie z wielkiego MZK. Ówczesne władze uważały KM za zło (nie)konieczne.
wysłane przez Jasiek 36
Widywało się na 62.
W ogóle ten przydział był związany z jakimś kombinacjami, by osłabić pozycję pracowników poprzez wydzielenie zajezdni Dąbie z wielkiego MZK. Ówczesne władze uważały KM za zło (nie)konieczne.
A tak z ciekawości kto wtedy rządził? Pan Runowicz? A w MZK?
wysłane przez Pomeranianek 0
Widywało się na 62.
Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.
Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.
wysłane przez t105n 49
Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.
Niekoniecznie. Zależało to od frekwencji na danym kursie. Zdarzało mi się mieć prywatny autobus na jakimś odcinku.
W zasadzie woziki te wyjeżdżały jako głęboka rezerwa, bo rzeczywiście nie było dla nich sensownego przydziału poza 516.
wysłane przez Michal 2
Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.
Doskonale pamietam, to był jakoś 2000 - 2002, jak 80 co 50 minut z H6 i przytoczonymi sardynkami to była codzienność. Pamietam dywagacje na Zawadzkiego, jak to podjeżdżało licealistów na zasadzie „Prubujemy, czy jedziemy czymś do okoła ?” A swoją drogą zastanawia mnie co się stało na tej linii, że teraz jeżdżą tam przeguby co 20 minut? Co spowodowało taki wzrost zainteresowania na przestrzeni lat ?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez bartez 336
A swoją drogą zastanawia mnie co się stało na tej linii, że teraz jeżdżą tam przeguby co 20 minut? Co spowodowało taki wzrost zainteresowania na przestrzeni lat ?
Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Michal 2
Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?
Kiedyś nie było zespołu budynków akademickich na Żołnierskiej, tylko jednostka wojskowa. Może to jest przyczyną ?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez t105n 49
Kiedyś nie było zespołu budynków akademickich na Żołnierskiej, tylko jednostka wojskowa. Może to jest przyczyną ?
Kiedyś 80 nie dojeżdżał do Osiedla Książąt Pomorskich.
wysłane przez Pomeranianek 0
Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?
Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.
wysłane przez bartez 336
Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.
Tylko jak chcesz dojechać na Żołnierską to 80 jedzie znacznie szybciej niż wycieczka przez Kołłątaja.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
Tylko jak chcesz dojechać na Żołnierską to 80 jedzie znacznie szybciej niż wycieczka przez Kołłątaja.
Zapewne kto trafił i się zmieścił w rzadko jeżdżącą i zapchaną 80, ten jechał któtszą trasą, a reszta robiła sobie wycieczkę przez centrum :/.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Mareczek 5
Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.
Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MlodyS53 78
Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.
I tu jest chyba klucz.
Powalona częstotliwość i pasazerow nie ma. Bo jak ma czekać milion minut na autobus to woli czymś szybszym. Jak autobus jest często to idzie na niego nawet bez patrzenia w RJ. Zawsze jakiś przyjedzie.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Michal 2
Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.
Ale w czasach, kiedy 80 jeździła co 50 minut nie była linią uczelnianą, bo na Żołnierskiej nie było uczelni tylko jednostka wojskowa, więc zastanawianie się, jak jeździli wtedy studenci jest bez sensu. ;)
Jeździli w inne miejsca innymi liniami. Ja się natomiast zastanawiam czy właśnie powstanie tego kompleksu na Żołnierskiej było przyczyną tak drastycznej przemiany z H6 co 50 minut do Mega co 20 minut.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Luke_Police 163
Ale w czasach, kiedy 80 jeździła co 50 minut nie była linią uczelnianą, bo na Żołnierskiej nie było uczelni tylko jednostka wojskowa, więc zastanawianie się, jak jeździli wtedy studenci jest bez sensu. ;)
Uczelnie przy ulicy Żołnierskiej były już w czasach linii 80 kursującej co 50 minut. Na pewno Politechnika Szczecińska jeszcze przed przekształceniem wraz z innymi placówkami w 2008 roku w ZUT, miała tam kilka wydziałów: na pewno Informatyczny, Architekturę oraz Inżynierię Chemiczną. Moi rówieśnicy ze szkoły średniej studiowali tam od 2002 roku, a wiem, że te wydziały były tam już dużo wcześniej.
Jeździli w inne miejsca innymi liniami. Ja się natomiast zastanawiam czy właśnie powstanie tego kompleksu na Żołnierskiej było przyczyną tak drastycznej przemiany z H6 co 50 minut do Mega co 20 minut.
Raczej przyczyniła się do tego zmiana trasy i przedłużenie jej do Rugiańskiej. Natomiast jeszcze w wersji do Osiedla Arkońskiego linia 80 miała taki epizod, że właśnie na wniosek studentów dojeżdżających do uczelni przy ulicy Żołnierskiej na jednej z dwóch brygad w dni powszednie w roku akademickim na stałe kursował autobus przegubowy. Wtedy częstotliwość kursowania w dni robocze wynosiła coś koło 25 minut. Nie bez znaczenia pewnie była też obsługa szpitala przy ulicy Arkońskiej, linia po prostu zyskiwała coraz większą popularność z powodu obsługi kilku ważnych węzłów na swojej trasie.
Technik serwisu :)
wysłane przez t105n 49
Uczelnie przy ulicy Żołnierskiej były już w czasach linii 80 kursującej co 50 minut. Na pewno Politechnika Szczecińska jeszcze przed przekształceniem wraz z innymi placówkami w 2008 roku w ZUT, miała tam kilka wydziałów: na pewno Informatyczny, Architekturę oraz Inżynierię Chemiczną. Moi rówieśnicy ze szkoły średniej studiowali tam od 2002 roku, a wiem, że te wydziały były tam już dużo wcześniej.
Jeszcze był tam Wydział Ekonomiczny Akademii Rolniczej. W sezonie 2000/2001 byłem tam na podyplomowych.
wysłane przez t105n 49
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?
Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.
wysłane przez 333Wojtas333 15
Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.
A tak z ciekawości - czy w tamtych czasach kursowało coś jeszcze nocnego na Prawobrzeżu oprócz ówczesnego 513 i 514? Pomijam linie łączące Prawobrzeże z Lewobrzeżem, bo wtedy to w spokojne noce silniki Raba dawały koncert :) Wiadomo było, że albo Jelcz albo Ikarus.
wysłane przez t105n 49
A tak z ciekawości - czy w tamtych czasach kursowało coś jeszcze nocnego na Prawobrzeżu oprócz ówczesnego 513 i 514?
513 i 516.
514 to jest obecne 532.
wysłane przez Luke_Police 163
Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).
Ja kiedyś jechałem takim na linii 529. A na 88 przez pewien czas jeden Autosan H6 stanowił codzienną obsługę jednej z brygad. To był chyba ten przemalowany w barwy FG. Do końca pobytu w SPAK jeździł na linii 88.
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
Ja kiedyś jechałem takim na linii 529. A na 88 przez pewien czas jeden Autosan H6 stanowił codzienną obsługę jednej z brygad. To był chyba ten przemalowany w barwy FG. Do końca pobytu w SPAK jeździł na linii 88.
Dokładnie, 88/2 było jedyną brygadą, gdzie H6 mogły jeździć w swoim końcowym okresie. Skargi pasażerów na mała pojemność czy problem z przewozem wózków dziecięcych przyczynił się do jego wycofania z tej brygady, a w ostateczności pożegnanie serii (brak innych brygad z dopuszczalnym takim typem pojazdów).
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez lhb178 19
Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.
wysłane przez MlodyS53 78
Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.
Byłbym wdzięczny. Nie pamiętam innych linii niz 506 i 512 przed zmianą numeracji i chętnie zobaczyłbym fotki H6.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez t105n 49
Jeśli chodzi o obecne nocki, H6 jeździły na 521 (niedziela-środa), 525, 527, 528 i 529.
Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.
509 i 510 chyba też.
wysłane przez lhb178 19
509 i 510 chyba też.
510 była domeną D120 (czy też PR110D, nie jestem pewny).
wysłane przez Błażej 3
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?
Ja pamiętam że przez jakiś czas pojawiały się na jednej z brygad 65 na trzy ostatnie kółka. Była podmiana Jelcza gdzieś około godziny 21:30 na Bukowym.
wysłane przez ricardo78 0
Kiedyś nabrałem ochoty na niezdrowe jedzenie i wybrałem się na kebaba do Bar Rabu na ulicy Krzywoustego.Wracając ujrzałem "melona" jeszcze z Dąbia który obsługiwał 81 wówczas relacji Dworzec Główny-Przecław.Nabity po brzegi a na przystanku komentarze typu:kto k***a dał taki malutki autobus ? Przecież to się nadaje tylko,żeby dyspozytor sobie dziwki woził.(koniec cytatu).Numeru taborowego nie pamiętam,niestety.Niemniej Dąbie próbowało sił tymi autobusami nawet tam.
Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
wysłane przez MlodyS53 78
[quote=Tosiek]Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?
Kiedyś nabrałem ochoty na niezdrowe jedzenie i wybrałem się na kebaba do Bar Rabu na ulicy Krzywoustego.Wracając ujrzałem "melona" jeszcze z Dąbia który obsługiwał 81 wówczas relacji Dworzec Główny-Przecław.Nabity po brzegi a na przystanku komentarze typu:kto k***a dał taki malutki autobus ? Przecież to się nadaje tylko,żeby dyspozytor sobie dziwki woził.(koniec cytatu).Numeru taborowego nie pamiętam,niestety.Niemniej Dąbie próbowało sił tymi autobusami nawet tam.
Ktoś "wyższy" od zwykłego kierowcy kiedyś powiedział.
Lepiej żeby pojechało cokolwiek, niż żeby nic nie pojechało.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez konjo 4
Przy okazji, jest w nim mowa o ich przeniesieniu z tej zajezdni na teren PEKAES w Płoni. Może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat. W tym czasie miałem tylko 2 latka :P.
O ile dobrze pamiętam to był strajk (strajki?) ówczesnego MZK, a miasto rozważało stworzenie sobie rezerwy z tych mikrobusów - niezależnie od zajezdni.
So never mind the darkness.