Forum

Zdjęcia Autosanów H6 będących jeszcze w Dąbiu

Taka ciekawostka na dziś:
https://youtu.be/oSEBxChIAyw?t=288

W tym fragmencie Kroniki TVP Szczecin z 1997 roku, od 4:48 minuty można zobaczyć ujęcia trzech z czterech H6tek, które należały jeszcze do zajezdni Dąbie. Są to 2703 (1745), 2705 (1747) i 2706 (1748).

Przy okazji, jest w nim mowa o ich przeniesieniu z tej zajezdni na teren PEKAES w Płoni. Może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat. W tym czasie miałem tylko 2 latka :P.
Post został wyedytowany przez autora.
8

wysłane przez Tosiek

Pomeranianek napisał(a):
W tym fragmencie Kroniki TVP Szczecin z 1997 roku, od 4:48 minuty można zobaczyć ujęcia trzech z czterech H6tek, które należały jeszcze do zajezdni Dąbie. Są to 2703 (1745), 2705 (1747) i 2706 (1748).

Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6? Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).

Precz ze SPAKiem, SPAD, SPPK i PKS Górą !!!!!!
Post został wyedytowany przez autora.
Tosiek napisał(a):
Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).

Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?
1
LagunaGrandtour napisał(a):
Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?

Stały przydział był od początku powstania linii 82, szczególnie gdy linia kursowała w godzinach 9-16 co 30-40 minut. W pewnym okresie na linii była stała obsada w postaci wozu #1748.

Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Mareczek napisał(a):
Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.

84 wtedy tutaj jeszcze nie było. ;) Pamiętam je parę razy na 54/3, czyli brygadzie szczytowej.
3
Mareczek napisał(a):
Natomiast obsługi dąbskiej nie pamiętam. 84? W sumie wozy zakupione w 1997 roku, a w 1998 już w całości były na Klonowica.

Ja na 84 nie widziałem, natomiast ktoś ze SPAD (jeszcze wówczas nie SPAD) mówił mi o liniach nocnych. Nie wiem czy to prawda.
LagunaGrandtour napisał(a):
Na 80 to była codzienność, gdzieś do 2006 roku?

https://youtu.be/pKz1cjCKpFs
Filmik z marca 2011 roku, a na nim 1748 na 80tce.
Pomeranianek napisał(a):
https://youtu.be/pKz1cjCKpFs
Filmik z marca 2011 roku, a na nim 1748 na 80tce.

To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.
2
man napisał(a):
To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.

W 2011 roku była taka jednodniowa linia 80A, gdzie dwa melony jeździły w tandemie jako jedna brygada. Taka mała autopromocja:
https://www.mkm.szczecin.pl/filmy/1306491045/teoretycznie-melony-mialy-jezdzic-jeden-za-drugim

https://www.mkm.szczecin.pl/filmy/1306491278/jednodniowa-linia-zastepcza-jedna-brygada-i-dwa-wozy

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.
1
man napisał(a):
To musiała być jakaś mocno wyjątkowa sytuacja, bo pamiętam, że w tamtym okresie H6 raczej na 80 się nie pojawiały.

O ile dobrze pamiętam to takie "promocje" na 80 zdarzały się co jakiś czas.
Tosiek napisał(a):
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?

Widywało się na 62.

W ogóle ten przydział był związany z jakimś kombinacjami, by osłabić pozycję pracowników poprzez wydzielenie zajezdni Dąbie z wielkiego MZK. Ówczesne władze uważały KM za zło (nie)konieczne.
lhb178 napisał(a):
Widywało się na 62.

W ogóle ten przydział był związany z jakimś kombinacjami, by osłabić pozycję pracowników poprzez wydzielenie zajezdni Dąbie z wielkiego MZK. Ówczesne władze uważały KM za zło (nie)konieczne.

A tak z ciekawości kto wtedy rządził? Pan Runowicz? A w MZK?
lhb178 napisał(a):
Widywało się na 62.

t105n napisał(a):
Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.

Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.
Pomeranianek napisał(a):
Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.

Niekoniecznie. Zależało to od frekwencji na danym kursie. Zdarzało mi się mieć prywatny autobus na jakimś odcinku.
W zasadzie woziki te wyjeżdżały jako głęboka rezerwa, bo rzeczywiście nie było dla nich sensownego przydziału poza 516.
Pomeranianek napisał(a):
Spotkałem się niegdyś z opinią, że ciężko było o sensowny przydział tych minibusów na prawobrzeżnych linach, bo ich potoki pasażerskie były na tyle duże, że autobus 12 m to minimum. Wyobrażam sobie, że jadąc nim na wyżej zacytowanych liniach, ludzie byli ściśnięci w środku jak sardynki.

Doskonale pamietam, to był jakoś 2000 - 2002, jak 80 co 50 minut z H6 i przytoczonymi sardynkami to była codzienność. Pamietam dywagacje na Zawadzkiego, jak to podjeżdżało licealistów na zasadzie „Prubujemy, czy jedziemy czymś do okoła ?” A swoją drogą zastanawia mnie co się stało na tej linii, że teraz jeżdżą tam przeguby co 20 minut? Co spowodowało taki wzrost zainteresowania na przestrzeni lat ?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
A swoją drogą zastanawia mnie co się stało na tej linii, że teraz jeżdżą tam przeguby co 20 minut? Co spowodowało taki wzrost zainteresowania na przestrzeni lat ?

Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
4
bartez napisał(a):
Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?

Kiedyś nie było zespołu budynków akademickich na Żołnierskiej, tylko jednostka wojskowa. Może to jest przyczyną ?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1
Michal napisał(a):
Kiedyś nie było zespołu budynków akademickich na Żołnierskiej, tylko jednostka wojskowa. Może to jest przyczyną ?

Kiedyś 80 nie dojeżdżał do Osiedla Książąt Pomorskich.
bartez napisał(a):
Na pewno jednym z powodów jest wydłużenie trasy o duże blokowisko. A najwięcej pasażerów czekających na autobus widuję na Chopina, głównie z akademików. Czym oni kiedyś jeździli?

Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Pomeranianek napisał(a):
Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.

Tylko jak chcesz dojechać na Żołnierską to 80 jedzie znacznie szybciej niż wycieczka przez Kołłątaja.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Tylko jak chcesz dojechać na Żołnierską to 80 jedzie znacznie szybciej niż wycieczka przez Kołłątaja.

Zapewne kto trafił i się zmieścił w rzadko jeżdżącą i zapchaną 80, ten jechał któtszą trasą, a reszta robiła sobie wycieczkę przez centrum :/.
3
Pomeranianek napisał(a):
Przez Chopina jeździ także 51, 78 i B. Z przesiadką na Kołłątaja też da radę dojechać do obiektów uczelnianych.

Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
2
Mareczek napisał(a):
Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.

I tu jest chyba klucz.
Powalona częstotliwość i pasazerow nie ma. Bo jak ma czekać milion minut na autobus to woli czymś szybszym. Jak autobus jest często to idzie na niego nawet bez patrzenia w RJ. Zawsze jakiś przyjedzie.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2
Mareczek napisał(a):
Wtedy 80 jeździła co 50 minut, więc nie zawsze wpasowywała się w godziny uczelniane.

Ale w czasach, kiedy 80 jeździła co 50 minut nie była linią uczelnianą, bo na Żołnierskiej nie było uczelni tylko jednostka wojskowa, więc zastanawianie się, jak jeździli wtedy studenci jest bez sensu. ;)
Jeździli w inne miejsca innymi liniami. Ja się natomiast zastanawiam czy właśnie powstanie tego kompleksu na Żołnierskiej było przyczyną tak drastycznej przemiany z H6 co 50 minut do Mega co 20 minut.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
Ale w czasach, kiedy 80 jeździła co 50 minut nie była linią uczelnianą, bo na Żołnierskiej nie było uczelni tylko jednostka wojskowa, więc zastanawianie się, jak jeździli wtedy studenci jest bez sensu. ;)

Uczelnie przy ulicy Żołnierskiej były już w czasach linii 80 kursującej co 50 minut. Na pewno Politechnika Szczecińska jeszcze przed przekształceniem wraz z innymi placówkami w 2008 roku w ZUT, miała tam kilka wydziałów: na pewno Informatyczny, Architekturę oraz Inżynierię Chemiczną. Moi rówieśnicy ze szkoły średniej studiowali tam od 2002 roku, a wiem, że te wydziały były tam już dużo wcześniej.

Jeździli w inne miejsca innymi liniami. Ja się natomiast zastanawiam czy właśnie powstanie tego kompleksu na Żołnierskiej było przyczyną tak drastycznej przemiany z H6 co 50 minut do Mega co 20 minut.

Raczej przyczyniła się do tego zmiana trasy i przedłużenie jej do Rugiańskiej. Natomiast jeszcze w wersji do Osiedla Arkońskiego linia 80 miała taki epizod, że właśnie na wniosek studentów dojeżdżających do uczelni przy ulicy Żołnierskiej na jednej z dwóch brygad w dni powszednie w roku akademickim na stałe kursował autobus przegubowy. Wtedy częstotliwość kursowania w dni robocze wynosiła coś koło 25 minut. Nie bez znaczenia pewnie była też obsługa szpitala przy ulicy Arkońskiej, linia po prostu zyskiwała coraz większą popularność z powodu obsługi kilku ważnych węzłów na swojej trasie.

Technik serwisu :)
5
Luke_Police napisał(a):
Uczelnie przy ulicy Żołnierskiej były już w czasach linii 80 kursującej co 50 minut. Na pewno Politechnika Szczecińska jeszcze przed przekształceniem wraz z innymi placówkami w 2008 roku w ZUT, miała tam kilka wydziałów: na pewno Informatyczny, Architekturę oraz Inżynierię Chemiczną. Moi rówieśnicy ze szkoły średniej studiowali tam od 2002 roku, a wiem, że te wydziały były tam już dużo wcześniej.

Jeszcze był tam Wydział Ekonomiczny Akademii Rolniczej. W sezonie 2000/2001 byłem tam na podyplomowych.
2
Tosiek napisał(a):
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?

Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.
t105n napisał(a):
Raz widziałem i jechałem na 54.
Podobno kursowały na nocnych.

A tak z ciekawości - czy w tamtych czasach kursowało coś jeszcze nocnego na Prawobrzeżu oprócz ówczesnego 513 i 514? Pomijam linie łączące Prawobrzeże z Lewobrzeżem, bo wtedy to w spokojne noce silniki Raba dawały koncert :) Wiadomo było, że albo Jelcz albo Ikarus.
Post został wyedytowany przez autora.
333Wojtas333 napisał(a):
A tak z ciekawości - czy w tamtych czasach kursowało coś jeszcze nocnego na Prawobrzeżu oprócz ówczesnego 513 i 514?

513 i 516.
514 to jest obecne 532.
2
Tosiek napisał(a):
Akurat wiem że podczas pobytu w SPAKu jeździły na liniach 70, 72 (w poprzednim wcieleniu), 76, 88 (rzadko), 704, na niezbyt udanym tworze 803A , oraz na nocnych (525, 527 i 528).

Ja kiedyś jechałem takim na linii 529. A na 88 przez pewien czas jeden Autosan H6 stanowił codzienną obsługę jednej z brygad. To był chyba ten przemalowany w barwy FG. Do końca pobytu w SPAK jeździł na linii 88.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):
Ja kiedyś jechałem takim na linii 529. A na 88 przez pewien czas jeden Autosan H6 stanowił codzienną obsługę jednej z brygad. To był chyba ten przemalowany w barwy FG. Do końca pobytu w SPAK jeździł na linii 88.

Dokładnie, 88/2 było jedyną brygadą, gdzie H6 mogły jeździć w swoim końcowym okresie. Skargi pasażerów na mała pojemność czy problem z przewozem wózków dziecięcych przyczynił się do jego wycofania z tej brygady, a w ostateczności pożegnanie serii (brak innych brygad z dopuszczalnym takim typem pojazdów).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Jeśli chodzi o obecne nocki, H6 jeździły na 521 (niedziela-środa), 525, 527, 528 i 529.

Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.
lhb178 napisał(a):

Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.

Byłbym wdzięczny. Nie pamiętam innych linii niz 506 i 512 przed zmianą numeracji i chętnie zobaczyłbym fotki H6.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
3
lhb178 napisał(a):
Jeśli chodzi o obecne nocki, H6 jeździły na 521 (niedziela-środa), 525, 527, 528 i 529.

Z poprzednich - musiałbym zajrzeć do fotek. Ale kojarzę 501, 503, 505, 507 i 508.

509 i 510 chyba też.
t105n napisał(a):
509 i 510 chyba też.

510 była domeną D120 (czy też PR110D, nie jestem pewny).
Tosiek napisał(a):
Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?

Ja pamiętam że przez jakiś czas pojawiały się na jednej z brygad 65 na trzy ostatnie kółka. Była podmiana Jelcza gdzieś około godziny 21:30 na Bukowym.
[quote=Tosiek]Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?

Kiedyś nabrałem ochoty na niezdrowe jedzenie i wybrałem się na kebaba do Bar Rabu na ulicy Krzywoustego.Wracając ujrzałem "melona" jeszcze z Dąbia który obsługiwał 81 wówczas relacji Dworzec Główny-Przecław.Nabity po brzegi a na przystanku komentarze typu:kto k***a dał taki malutki autobus ? Przecież to się nadaje tylko,żeby dyspozytor sobie dziwki woził.(koniec cytatu).Numeru taborowego nie pamiętam,niestety.Niemniej Dąbie próbowało sił tymi autobusami nawet tam.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
1
ricardo78 napisał(a):
[quote=Tosiek]Mam tylko pytanie - na jakich liniach podczas pobytu w zajezdni Dąbie kursowały te H6?

Kiedyś nabrałem ochoty na niezdrowe jedzenie i wybrałem się na kebaba do Bar Rabu na ulicy Krzywoustego.Wracając ujrzałem "melona" jeszcze z Dąbia który obsługiwał 81 wówczas relacji Dworzec Główny-Przecław.Nabity po brzegi a na przystanku komentarze typu:kto k***a dał taki malutki autobus ? Przecież to się nadaje tylko,żeby dyspozytor sobie dziwki woził.(koniec cytatu).Numeru taborowego nie pamiętam,niestety.Niemniej Dąbie próbowało sił tymi autobusami nawet tam.

Ktoś "wyższy" od zwykłego kierowcy kiedyś powiedział.
Lepiej żeby pojechało cokolwiek, niż żeby nic nie pojechało.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
4
Pomeranianek napisał(a):
Przy okazji, jest w nim mowa o ich przeniesieniu z tej zajezdni na teren PEKAES w Płoni. Może ktoś z forumowiczów wie coś więcej na ten temat. W tym czasie miałem tylko 2 latka :P.

O ile dobrze pamiętam to był strajk (strajki?) ówczesnego MZK, a miasto rozważało stworzenie sobie rezerwy z tych mikrobusów - niezależnie od zajezdni.

So never mind the darkness.
1