Forum

Ciekawe, kiedy zniknie

zdjęcie
Ciekawe, kiedy zniknie
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez SOLARIS1850 −2

Gdy pojawią się jakieś solowe elektryki... Na razie oprócz 1449 zostały tylko jeszcze 1206 i 1300 - z żyjących jeszcze solowych MAN-ów NL2x3 z SPAK...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez lukaszenko 11

SOLARIS1850 napisał(a):
Gdy pojawią się jakieś solowe elektryki... Na razie oprócz 1449 zostały tylko jeszcze 1206 i 1300 - z żyjących jeszcze solowych MAN-ów NL2x3 z SPAK...

Ale my to wiemy, nie musisz tego pisać. BTW - stosując się do tego co pisałeś to zapomniałeś o #1700.
16

wysłane przez SOLARIS1850 −2

lukaszenko napisał(a):
Ale my to wiemy, nie musisz tego pisać. BTW - stosując się do tego co pisałeś to zapomniałeś o #1700.

Masz rację... Dzk. za przypomnienie o 1700... Ale i tak z dość starszych wyeksploatowanych już MAN-ów NL2x3 zostały tylko 1206, 1300 i 1449...
Nawet ostatnio wszystkie pojawiały się trochę na 86...

wysłane przez SOLARIS1850 −2

SOLARIS1850 napisał(a):
Gdy pojawią się jakieś solowe elektryki... Na razie oprócz 1449 zostały tylko jeszcze 1206 i 1300 - z żyjących jeszcze solowych MAN-ów NL2x3 z SPAK...

Ciekawe, jakie przeguby z SPAK będą zastąpione 16 elektrycznymi przegubami Solarisa zamówionymi przez SPAK, a jakie solówki z SPAK będą zastąpione 6 elektrycznymi solówkami też od Solarisa?
Dlaczego tylko SPAK jest zainteresowany zakupem, aż tylu elektrycznych autobusów (łącznie 22 szt. - 16 sztuk elektrycznych przegubów i 6 sztuk elektrycznych solówek- wszystkie 22 sztuk od Solarisa), a SPAD i ewentualnie SPPK w ogóle nie są zainteresowane elektrykami?

wysłane przez fan004 46

SOLARIS1850 napisał(a):
Dlaczego tylko SPAK jest zainteresowany zakupem, aż tylu elektrycznych autobusów (łącznie 22 szt. - 16 sztuk elektrycznych przegubów i 6 sztuk elektrycznych solówek- wszystkie 22 sztuk od Solarisa), a SPAD i ewentualnie SPPK w ogóle nie są zainteresowane elektrykami?

W SPPK średni wiek taboru liniowego wynosi ~8 lat, a niedługo będzie jeszcze mniejszy. Nie ma więc czego wymieniać, bo po dostarczeniu hybryd od MAN-a wycofają najstarsze wozy. No a kupić by zrobić wystawkę w zajezdni chyba mija się z celem ;).
8

wysłane przez Luke_Police 154

fan004 napisał(a):
W SPPK średni wiek taboru liniowego wynosi ~8 lat, a niedługo będzie jeszcze mniejszy. Nie ma więc czego wymieniać, bo po dostarczeniu hybryd od MAN-a wycofają najstarsze wozy.

Tak zasadniczo, to do wymiany mogą być: 3029, 3038, 758, 759 i 4 "Turki". W sumie 8 wozów jest starszych niż z 2011 roku, a najbliższa dostawa będzie liczyć 4 pojazdy, więc wciąż jeszcze pozostanie w taborze coś do wymiany w perspektywie kolejnych lat.

Technik serwisu :)

wysłane przez fan004 46

Luke_Police napisał(a):
Tak zasadniczo, to do wymiany mogą być: 3029, 3038, 758, 759 i 4 "Turki". W sumie 8 wozów jest starszych niż z 2011 roku, a najbliższa dostawa będzie liczyć 4 pojazdy, więc wciąż jeszcze pozostanie w taborze coś do wymiany w perspektywie kolejnych lat.

Tak, oczywiście masz rację, ale jak kupować elektryki to raczej więcej niż 4, szczególnie że nie są to tylko pojazdy, a jeszcze infrastruktura do ładowania. Stawiałbym więc, że prędzej pojawi się jeszcze kilka hybryd.

wysłane przez Luke_Police 154

fan004 napisał(a):
Tak, oczywiście masz rację, ale jak kupować elektryki to raczej więcej niż 4, szczególnie że nie są to tylko pojazdy, a jeszcze infrastruktura do ładowania. Stawiałbym więc, że prędzej pojawi się jeszcze kilka hybryd.

Tak, tylko w Policach zbytnio nie ma linii na taki typ taboru. Jedynie Linia Samorządowa ma dostatecznie długie przerwy, aby autobusy mogły się naładować między kursami.

Technik serwisu :)

wysłane przez bartez 328

Luke_Police napisał(a):
Tak, tylko w Policach zbytnio nie ma linii na taki typ taboru. Jedynie Linia Samorządowa ma dostatecznie długie przerwy, aby autobusy mogły się naładować między kursami.

Ile obecnie autobusowe elektryki mają zasięgu? Samochody mają już około 500km, a to już pozwala je eksploatować bardziej intensywnie.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez SOLARIS1850 −2

bartez napisał(a):
Ile obecnie autobusowe elektryki mają zasięgu? Samochody mają już około 500km, a to już pozwala je eksploatować bardziej intensywnie.

Z elektrycznych autobusów zasięg przedstawia się tak:
- Mercedes eCitaro 12 m- 150-270 km
- Solaris Urbino 12 Electric- max. 200 km
- Solaris Urbino 18 Electric- max. 200 km
- BYD E-bus 12- max. 300 km

Jak popatrzeć to np linia 86 ma długość 3,6- 3,8- 5,7 km

Jak przeliczyć to na linii 86 taki autobus elektryczny przejedzie 41 - 51 z 80 kursów na jednym ładowaniu, czyli 9-11 h (od 5 do 14-16), czyli max. ok. 64% wszystkich kursów.
Więc opłaca się inwestować elektryki, bo ponad połowa wszystkich kursów będzie obsługiwana autobusami elektrycznymi, więc analogicznie na jednej linii autobusowej zanieczyszczenie dwutlenkiem węgla i innymi trującymi gazami zmniejszy się ponad połowę...

wysłane przez 333Wojtas333 14

SOLARIS1850 napisał(a):

Więc opłaca się inwestować elektryki, bo ponad połowa wszystkich kursów będzie obsługiwana autobusami elektrycznymi, więc analogicznie na jednej linii autobusowej zanieczyszczenie dwutlenkiem węgla i innymi trującymi gazami zmniejszy się ponad połowę...

Nie bierzesz pod uwagę, że to tylko teoretyczne założenia. Na zasięg elektryków mogą mieć również warunki na drodze, warunki atmosferyczne (zwłaszcza w mroźne zimy) i stan techniczny podzespołów (chociażby akumulatory). Już w warszawskich elektrykach zdarzały się problemy z odpalaniem, a w Poznaniu praktycznie co kółko jest ładowanie. Polecam się wybrać na pętlę Sobieskiego. Prawie zawsze będąc tam widzę osobiście, że autobusy elektryczne muszą skorzystać ze stacji zasilającej, a to skutkuje tym, że musisz odpowiednio ułożyć rozkłady jazdy dla linii gdzie przydzielone są elektryki. Czas na ładowanie nierzadko wynosi co najmniej 15 minut (nawet do 30), a wszelkie utrudnienia w ruchu tylko pogarszają sprawę.

wysłane przez SOLARIS1850 −2

333Wojtas333 napisał(a):
Nie bierzesz pod uwagę, że to tylko teoretyczne założenia. Na zasięg elektryków mogą mieć również warunki na drodze, warunki atmosferyczne (zwłaszcza w mroźne zimy) i stan techniczny podzespołów (chociażby akumulatory). Już w warszawskich elektrykach zdarzały się problemy z odpalaniem, a w Poznaniu praktycznie co kółko jest ładowanie. Polecam się wybrać na pętlę Sobieskiego. Prawie zawsze będąc tam widzę osobiście, że autobusy elektryczne muszą skorzystać ze stacji zasilającej, a to skutkuje tym, że musisz odpowiednio ułożyć rozkłady jazdy dla linii gdzie przydzielone są elektryki. Czas na ładowanie nierzadko wynosi co najmniej 15 minut (nawet do 30), a wszelkie utrudnienia w ruchu tylko pogarszają sprawę.

W sumie masz rację, ale to nie oznacza, że moja teoria jest w ogóle do kitu, ponieważ w latem, gdy upały przegrzewają, bo nie ma mrozu no to moja teoria jest ok... ;)
A tak z drugiej strony- Czy ktoś wie kiedy ewentualnie mogą do SPAK dotrzeć te 8 sztuk pierwszych elektrycznych przegubów? Bo nie wiem, na kiedy mam się nastawić?

wysłane przez Pepe 104

SOLARIS1850 napisał(a):
Czy ktoś wie kiedy ewentualnie mogą do SPAK dotrzeć te 8 sztuk pierwszych elektrycznych przegubów? Bo nie wiem, na kiedy mam się nastawić?

Wrzesień. Może sierpień przyjazd z fabryki, wrzesień liniowo.
1

wysłane przez MlodyS53 62

SOLARIS1850 napisał(a):
W sumie masz rację, ale to nie oznacza, że moja teoria jest w ogóle do kitu, ponieważ w latem, gdy upały przegrzewają, bo nie ma mrozu no to moja teoria jest ok... ;)

Ok? A klimatyzację byś chciał mieć w tych elektrykach? Noo to teraz bądź tak miły i zauważ że klimatyzacja też dołoży swoją cegiełkę do zużycia prądu. No i akumulatory same z siebie też "nie lubią" wysokich temperatur. Zarówno zima jak i upał są najgorszym co może spotkać akumulator.
Do tego dołożyć trzeba zwiększone zużycia prądu (ogrz/klim).

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Mareczek 1

SOLARIS1850 napisał(a):
Z elektrycznych autobusów zasięg przedstawia się tak:
- Mercedes eCitaro 12 m- 150-270 km
- Solaris Urbino 12 Electric- max. 200 km
- Solaris Urbino 18 Electric- max. 200 km
- BYD E-bus 12- max. 300 km

Jak popatrzeć to np linia 86 ma długość 3,6- 3,8- 5,7 km

Jak przeliczyć to na linii 86 taki autobus elektryczny przejedzie 41 - 51 z 80 kursów na jednym ładowaniu, czyli 9-11 h (od 5 do 14-16), czyli max. ok. 64% wszystkich kursów.
Więc opłaca się inwestować elektryki, bo ponad połowa wszystkich kursów będzie obsługiwana autobusami elektrycznymi, więc analogicznie na jednej linii autobusowej zanieczyszczenie dwutlenkiem węgla i innymi trującymi gazami zmniejszy się ponad połowę...

1) Nie jeździ się do końca zużycia baterii. Przyjmuje się wartość ok. 40% naładowania baterii aby podłączyć pod ładowanie.
2) W okresie zimowym dla elektryków zasięg spada, o ok. 20-30% (zależy też jaka zima).
3) Te osobówki z 500 km to chyba głównie Tesle za 250 000 zł. Dla zwykłego śmiertelnika gdzie dają baterię 40-tkę to ok. 200-250 km (przy katalogowych ponad 300 km).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
5

wysłane przez bartez 328

Mareczek napisał(a):

3) Te osobówki z 500 km to chyba głównie Tesle za 250 000 zł. Dla zwykłego śmiertelnika gdzie dają baterię 40-tkę to ok. 200-250 km (przy katalogowych ponad 300 km).

Hyundai Kona electric czy Kia e-Soul raczej nie kosztują ćwierć bańki ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez gienix 1

bartez napisał(a):
Hyundai Kona electric czy Kia e-Soul raczej nie kosztują ćwierć bańki ;)

Ale to wózki na zakupy, a nie auta do pokonywania setek kilometrów...
4

wysłane przez bartez 328

gienix napisał(a):
Ale to wózki na zakupy, a nie auta do pokonywania setek kilometrów...

To już samochody, którymi spokojnie można pojechać w trasę, a nie tylko pokręcić się po mieście.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez SOLARIS1850 −2

Luke_Police napisał(a):
Tak zasadniczo, to do wymiany mogą być: 3029, 3038, 758, 759 i 4 "Turki". W sumie 8 wozów jest starszych niż z 2011 roku, a najbliższa dostawa będzie liczyć 4 pojazdy, więc wciąż jeszcze pozostanie w taborze coś do wymiany w perspektywie kolejnych lat.

769-772 i 3038 mogą jeszcze zostać, ale 758, 759 i 3029 oczywiście powinny iść na złom, albo na drugą rękę do innego przewoźnika...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez SOLARIS1850 −2

Solówkami, które najpewniej pójdą zapomnienie po dostawce elektrycznych solówek od Solarisa są: 1206, 1300 i 1449...
A przegubami, które najpewniej pójdą zapomnienie po dostawce elektrycznych przegubów od Solarisa są: 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1651, 1652, 1653 i 1654...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Pepe 104

SOLARIS1850 napisał(a):
Solówkami, które najpewniej pójdą zapomnienie po dostawce elektrycznych solówek od Solarisa są: 1206, 1300 i 1449...
A przegubami, które najpewniej pójdą zapomnienie po dostawce elektrycznych przegubów od Solarisa są: 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1651, 1652, 1653 i 1654...

A 1655 i 1656? :( Za mało, powinieneś jeszcze ze 40 pojazdów wymienić. Chłopie skąd Ty to bierzesz?
12

wysłane przez Kostek 0

Pepe napisał(a):
A 1655 i 1656? :( Za mało, powinieneś jeszcze ze 40 pojazdów wymienić. Chłopie skąd Ty to bierzesz?

Jeszcze 1750, 1751 i 1753, wywalmy wszystkie MANy. Niech pojazdów będzie idealnie na styk, dodatkowa rezerwa nie jest przecież wcale potrzebna.

wysłane przez lukaszenko 11

Kostek napisał(a):
Jeszcze 1750, 1751 i 1753, wywalmy wszystkie MANy. Niech pojazdów będzie idealnie na styk, dodatkowa rezerwa nie jest przecież wcale potrzebna.

Jeszcze wszyscy zapomnieli o 1650, taki wóz tez istnieje :P
Wbrew pozorom liczba wozów na Klonowica jest wystarczająca, tylko muszą one być sprawne, a nie że połowa floty stoi albo ledwo dycha. W chwili obecnej, aby wszystko było obsłużone, potrzeba 80 wozów o ile nie pomyliłem się w obliczeniach. Mając na stanie 109 wozów wstydem jest, że w dalszym ciągu tych wozów brakuje. Teoretycznie od kwietnia coś dojdzie po uruchomieniu tej 90tki, a być może będą też inne perturbacje, a wtedy to dopiero będzie "maniana"...
10

wysłane przez SOLARIS1850 −2

Kostek napisał(a):
Jeszcze 1750, 1751 i 1753, wywalmy wszystkie MANy. Niech pojazdów będzie idealnie na styk, dodatkowa rezerwa nie jest przecież wcale potrzebna.

1655, 1656, 1750, 1751 i 1753 można jeszcze zostawić w spokoju na kilka lat bo weszły do eksploatacji dopiero w styczniu i sierpniu 2017.
A te 1593-1599 i 1651-1654 weszły do SPAK w latach 2013-2016 więc 1650 i 1651 mogłyby zniknąć w 2023; 1599, 1598, 1596, 1597 i 1595 mogłyby zniknąć w 2024; 1653, 1652, 1593 i 1594 mogłyby zniknąć w 2025, a 1654 mógłby zniknąć w 2026...

wysłane przez AutobusemxSzczecin 12

SOLARIS1850 napisał(a):

A te 1593-1599 i 1651-1654 weszły do SPAK w latach 2013-2016 więc 1650 i 1651 mogłyby zniknąć w 2023; 1599, 1598, 1596, 1597 i 1595 mogłyby zniknąć w 2024; 1653, 1652, 1593 i 1594 mogłyby zniknąć w 2025, a 1654 mógłby zniknąć w 2026...

Kolejny raz piszesz bzdury. Te pomysły to jakiś absurd, który nie ma pokrycia w rzeczywistości. Wpisałeś losowe daty bo miałeś taki kaprys, czy jak?
12

wysłane przez LagunaGrandtour 48

SOLARIS1850 napisał(a):
1655, 1656, 1750, 1751 i 1753 można jeszcze zostawić w spokoju na kilka lat bo weszły do eksploatacji dopiero w styczniu i sierpniu 2017.

Zaskoczę Cię, ale termin wprowadzenia pojazdu do ruchu nie jest wyznacznikiem jego wycofania, lecz jego stanu technicznego. Stary wóz, jak i długo użytkowany, również może być w pełni sprawny technicznie.
9

wysłane przez t105n 49

SOLARIS1850 napisał(a):
a SPAD i ewentualnie SPPK w ogóle nie są zainteresowane elektrykami?

Zwróć uwagę na charakter linii obsługiwanych przez SPAD i SPPK, to odpowiedź od razu znajdziesz.
Podpowiedź: ilość zatrzymań i odległości między nimi.

wysłane przez bartez 328

t105n napisał(a):
Zwróć uwagę na charakter linii obsługiwanych przez SPAD i SPPK, to odpowiedź od razu znajdziesz.
Podpowiedź: ilość zatrzymań i odległości między nimi.

Elektryki są ekologiczne i z coraz większym zasięgiem więc mogą, a nawet powinny być wprowadzane u wszystkich przewoźników. Zawsze można zrobić ładowarki na pętlach. Zresztą dla takiego elektryka nawet lepiej jak bateria nie jest ładowana na full tylko powiedzmy do 70-80 procent, ale częściej.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez AutobusemxSzczecin 12

bartez napisał(a):
Elektryki są ekologiczne i z coraz większym zasięgiem więc mogą, a nawet powinny być wprowadzane u wszystkich przewoźników. Zawsze można zrobić ładowarki na pętlach. Zresztą dla takiego elektryka nawet lepiej jak bateria nie jest ładowana na full tylko powiedzmy do 70-80 procent, ale częściej.

Powtórzę jakże popularny argument - przy obecnych źródłach prądu, jakim są w większości kopalnie węglowe, elektryki nie są ekologiczne. Są natomiast drogie. Oprócz samych autobusów musi zostać także przygotowana odpowiednia infrastruktura. Obecnie najbardziej opłacalną i ekologiczną opcją to mogą być co najwyżej hybrydy.
4

wysłane przez MlodyS53 62

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Powtórzę jakże popularny argument - przy obecnych źródłach prądu, jakim są w większości kopalnie węglowe, elektryki nie są ekologiczne. Są natomiast drogie. Oprócz samych autobusów musi zostać także przygotowana odpowiednia infrastruktura. Obecnie najbardziej opłacalną i ekologiczną opcją to mogą być co najwyżej hybrydy.

Wodorowe! Bo drogie ale zeroemisyjne.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
3

wysłane przez bartez 328

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Powtórzę jakże popularny argument - przy obecnych źródłach prądu, jakim są w większości kopalnie węglowe, elektryki nie są ekologiczne.

U nas kopalni nie ma, a autobus nie kopci więc jest czystsze powietrze :)
A i tak czeka nas transformacja energetyczna, więc ten argument o kopalniach będzie coraz słabszy.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez fan004 46

bartez napisał(a):
U nas kopalni nie ma, a autobus nie kopci więc jest czystsze powietrze :)
A i tak czeka nas transformacja energetyczna, więc ten argument o kopalniach będzie coraz słabszy.

Kopalni może i nie ma, ale za to jest elektrownia węglowa, a to w zasadzie one są problemem.
3

wysłane przez Luke_Police 154

fan004 napisał(a):
Kopalni może i nie ma, ale za to jest elektrownia węglowa, a to w zasadzie one są problemem.

Żeby zastąpić jeden blok elektrowni węglowej wiatrakami, potrzebowałbyś ich postawić ponad 100... Tak więc tylko atomowa elektrownia byłaby jakąś alternatywą dla Dolnej Odry.

Technik serwisu :)
1

wysłane przez fan004 46

Luke_Police napisał(a):
Żeby zastąpić jeden blok elektrowni węglowej wiatrakami, potrzebowałbyś ich postawić ponad 100... Tak więc tylko atomowa elektrownia byłaby jakąś alternatywą dla Dolnej Odry.

Elektrownie atomowe byłyby dobrą alternatywą jako źródło energii elektrycznej dla całego kraju, nie tylko dla Pomorza Zachodniego. Niestety za dużo osób gdy słyszy "elektrownia atomowa" nadal myśli jedynie "Nie chcę w Polsce drugiego Czarnobyla".
Post został wyedytowany przez autora.
9

wysłane przez bartez 328

fan004 napisał(a):
Niestety za dużo osób gdy słyszy "elektrownia atomowa" nadal myśli jedynie "Nie chcę w Polsce drugiego Czarnobyla".

Taka mentalność naszego społeczeństwa. Prawie każda inwestycja po sąsiedzku automatyczne budzi sprzeciw mieszkańców, bo to hałas, a to ładnego widoku nie będzie, a to ceny nieruchomości spadną.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez fan004 46

bartez napisał(a):
Taka mentalność naszego społeczeństwa. Prawie każda inwestycja po sąsiedzku automatyczne budzi sprzeciw mieszkańców, bo to hałas, a to ładnego widoku nie będzie, a to ceny nieruchomości spadną.

Ciekawi mnie w takich chwilach dlaczego nasz rząd, tak skuteczny przy innych wielomilionowych projektach (jak na przykład bezsensowny w mojej ocenie przekop Mierzei Wiślanej), nie jest w stanie przeprowadzić fundamentalnych inwestycji w przemyśle energetycznym, które umożliwiłyby zmniejszenie użycia węgla.

wysłane przez BatiX 14

fan004 napisał(a):
Ciekawi mnie w takich chwilach dlaczego nasz rząd, tak skuteczny przy innych wielomilionowych projektach (jak na przykład bezsensowny w mojej ocenie przekop Mierzei Wiślanej), nie jest w stanie przeprowadzić fundamentalnych inwestycji w przemyśle energetycznym, które umożliwiłyby zmniejszenie użycia węgla.

Bo wiesz, który sektor zrobiłby znowu jesień średniowiecza? Nie energetycy. Górnictwo, to tam znajduje się układ hamulcowy. Aczkolwiek to chyba nie do końca temat na to forum.
2

wysłane przez fan004 46

BatiX napisał(a):
Bo wiesz, który sektor zrobiłby znowu jesień średniowiecza? Nie energetycy. Górnictwo, to tam znajduje się układ hamulcowy. Aczkolwiek to chyba nie do końca temat na to forum.

W obu kwestiach masz rację :). Górnicy, których praca nie do końca nam się opłaca, na pewno stanęliby okoniem, ale o tym faktycznie należałoby dyskutować gdzie indziej.

wysłane przez Michal 1

fan004 napisał(a):
Ciekawi mnie w takich chwilach dlaczego nasz rząd, tak skuteczny przy innych wielomilionowych projektach (jak na przykład bezsensowny w mojej ocenie przekop Mierzei Wiślanej), nie jest w stanie przeprowadzić fundamentalnych inwestycji w przemyśle energetycznym, które umożliwiłyby zmniejszenie użycia węgla.

Taka elektrownia atomowa rozwiązałaby wiele problemów, ale i wiele by przysporzyła. Co wcale nie oznacza, że nie powinna powstać.
Przekop Mierzei Wiślanej jest bardzo potrzebną i strategiczną inwestycją dla naszego kraju, jak się przyjrzy jej dokładniej, bardzo nie podoba się natomiast Rosji, ale to, jak koledzy już napisali temat na inne forum ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1