Forum
Nowoczesny, niskopodłogowy holownik
wysłane przez SOLARIS1850
wysłane przez bartez 336
Przydałby się taki w TS, bo nasze tramwaje są holowane przez jakieś stare, rdzewiejące eNki...
Holownik ma zrobić swoje i tyle.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Kanarek 58
Przydałby się taki w TS, bo nasze tramwaje są holowane przez jakieś stare, rdzewiejące eNki...
Podaj choć jeden racjonalny powód, który przemawiałby za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych. Naprawdę mnie to ciekawi.
Pozdrawiam :-)
wysłane przez SOLARIS1850
Podaj choć jeden racjonalny powód, który przemawiałby za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych. Naprawdę mnie to ciekawi.
Ponieważ, eNki jako holowniki są już dość stare i nie wystarczające wagowo do holowania cięższych tramwajów i składów...
A taki niskopodłogowy holownik ma swoje zalety:
- jest niskopodłogowy, więc łatwiej jest wchodzić/wychodzić z holownika z ciężkimi narzędziami
- jest nowocześniejszy, a zarazem młodszy, co pozwala na odmłodzenie taboru gospodarczego
- ma większy potencjał wagowy do holowania cięższych tramwajów i składów
- jest tańszy w utrzymaniu, ponieważ jest więcej dostępnych i tańszych części zamiennych do jego, zamiast szukać już tak naprawdę trudno dostępnych i droższych części zamiennych do starszego holownika. (Więc bez sensu zajezdnia będzie wydawała i marnowała pieniądze na naprawę i tak już nieopłacalnego starego holownika eNki, zamiast na kupno nowych tramwajów).
O to moje podstawy i argumenty, które przemawiają za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych.
wysłane przez fan004 86
Ja bym jednak wolał by TS najpierw wymieniały tabor liniowy na niskopodłogowy, a potem dopiero (jeśli w ogóle) wagony gospodarcze...
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez N236 0
Ponieważ, eNki jako holowniki są już dość stare i nie wystarczające wagowo do holowania cięższych tramwajów i składów...
Argument o wadze pojazdu i holowaniu cięższych tramwajów nietrafiony. Właśnie N-ki i tylko N-ki wykorzystywano do holowania potrójnych składów 105-tek czyli coś tak około 50 ton. Osobiście pamiętam z lat 80-tych uszkodzoną "potrójną" dwójkę, którą spychała na Potulicką ówczesna "10", która miała jeszcze w dodatku swoją doczepę, czyli + kolejne około 10 ton. Oby nie okazało się, że te wszystkie obecne wodotryski za lat 15 - 20 będą gorzej wyglądać i być w gorszym stanie technicznym niż obecne prawie 70-cio letnie N-ki.
wysłane przez bartez 336
O to moje podstawy i argumenty, które przemawiają za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych.
Powody miały być racjonalne, a nie od czapy.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez 333Wojtas333 15
O to moje podstawy i argumenty, które przemawiają za zakupem niskopodłogowych tramwajów do roli szynowych pojazdów technicznych.
Każdy twój argument można z łatwością obalić. Z tej wypowiedzi mogę wyciągnąć wniosek, że nie znasz realiów w kwestii pracy na taborze technicznym / gospodarczym ani założeń jaki powinien spełniać. N-ki mimo, że wiekowe i już nieco zaniedbane to mimo wszystko tabor, który nawet w dzisiejszych czasach bardzo dobrze się spisuje jako wagon techniczny. O niskiej podłodze nie będę się wypowiadał bo to kompletny nonsens.
wysłane przez N236 0
Przydałby się taki w TS, bo nasze tramwaje są holowane przez jakieś stare, rdzewiejące eNki...
A cóż Tobie nie podoba się w N-kach ? Najbardziej niezawodne, bo najprostsze w budowie. A że rdzewiejące ? Tak dba się, a raczej nie dba się, o tabor w szczecińskich TS-ach. I to jest przykre. Aby nie było trochę farby antykorozyjnej i lakieru ? O konserwacji konstrukcji podwozi nie wspominając. Przy nie dużych nakładach i przy tej ilości ich wykorzystania, te stare N-ki mogą posłużyć drugie tyle lat co już mają. GT6 w Szczecinie po kilku latach eksploatacji wyglądały fatalnie. A chociaż by w takim Poznaniu, służyły zdecydowanie dłużej (też GT8) i gdy je całkowicie wycofywano wyglądały co najmniej dobrze. Tramwaj nie samochód, może i 80 lat posłużyć, tylko trzeba trochę zadbać o wygląd zewnętrzny jak i sprawność techniczną.