Forum
Najnowszy „Swing” odpoczywa na pętli „Turkusowa”
wysłane przez bartez 336
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
Jaki on najnowszy? Jeździ od blisko siedmiu lat.
Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)
Ja bym napisał, że najmłodszy, bo jednak określenie "najnowszy" do siedmioletniego tramwaju to tak trochę dziwnie brzmi. No, ale może się czepiam ;)
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Czarny87
Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)
I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...
wysłane przez Pomeranianek 0
I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...
W Grudziądzu wciąż nie ma chociażby częściowo niskopodłogowych tramów, choć to pewnie niedługo się zmieni za sprawą wygranej Modertransu w ich przetargu. Jeszcze nie tak dawno sieć w Gorzowie Wlkp. była żywym skansenem, lecz ten odbił się od dna. W Szczecinie pocieszające jest chociaż to, że stopniowo remontuje się trasy będące w złym stanie. Ale fakt, brak dużych zakupów nowego taboru nie napawa optymizmem... Zawsze będę miał za złe to, że nie zdecydowano się na modernizację KT4ek ze wstawieniem niskopodłogowego członu w zewnętrznej firmie (np. we wspomnianym Modertransie).
wysłane przez fan004 86
Zawsze będę miał za złe to, że nie zdecydowano się na modernizację KT4ek ze wstawieniem niskopodłogowego członu w zewnętrznej firmie (np. we wspomnianym Modertransie).
Skończyłyby jak 205WrAs ;P.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Czarny87
Skończyłyby jak 205WrAs ;P.
Czyli jak?
Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/gdansk-zegna-stopiatki-i-zaprasza-na-pozegnalny-przejazd-67862.html
wysłane przez stochu 2
Czyli jak?
Kapitalny remont po 15 latach eksploatacji.
wysłane przez 333Wojtas333 15
Kapitalny remont po 15 latach eksploatacji.
Nie w tym tkwi problem. Zrobiła się awantura gdy pojawiły się w sieci zdjęcia pudeł po WrAs-ach na złomowisku. Modernizacja tych tramwajów obejmowała m. in. wymianę pudeł, z resztą jak w większości przypadków modernizacji lub napraw głównych taboru szynowego, gdzie praktycznie z pierwotnego pojazdu niewiele zostaje (głównie ostoja i wózki, które poddawane są regeneracji). Do całej sprawy ustosunkowało się MPK Wrocław i trochę lekceważąco odniosło się do miłośników, a media to rozpowszechniły. Nie wiem gdzie szukać przyczyny całej afery, ale obstawiałbym, że część ludzi / miłośników we Wrocławiu ma nastawienie "anty Beta", sądząc po tym co niegdyś czytało się w artykułach prasowych (a zwłaszcza w sekcji komentarzy).
wysłane przez fan004 86
[...] Nie wiem gdzie szukać przyczyny całej afery, ale obstawiałbym, że część ludzi / miłośników we Wrocławiu ma nastawienie "anty Beta", sądząc po tym co niegdyś czytało się w artykułach prasowych (a zwłaszcza w sekcji komentarzy).
Tak się właśnie sprawa przedstawia. Może spodziewali się, że więcej z nich zostanie... Obstawiam, że głównie oliwy dolało oświadczenie MPK, w którym dość niepochlebnie wyrażono się o miłośnikach (w dodatku całkiem niepotrzebnie).
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Pomeranianek 0
Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...
Chyba jako pierwsze miasto w Polsce. Może nie tylko dzięki regularnym zakupom nowego taboru, ale to zapewne główna zasługa modernizacji helmutów ze wstawieniem członu niskopodłogowego.
Skończyłyby jak 205WrAs ;P.
A jeśli modernizacją KT4ek zająłby się Modertrans? Gdańskie helmuty zmodernizowała właśnie ta firma i śmigają aż miło.
wysłane przez fan004 86
Czyli jak?
Niewiele by w nich z Tatr zostało, a taki remont jaki obecnie przechodzą wrocławskie „dwieściepiątki” w przypadku 73 wagonów kosztowałby fortunę...
Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/gdansk-zegna-stopiatki-i-zaprasza-na-pozegnalny-przejazd-67862.html
Od dwóch godzin w dziale informacje :).
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez maciekos95 3
Niewiele by w nich z Tatr zostało, a taki remont jaki obecnie przechodzą wrocławskie „dwieściepiątki” w przypadku 73 wagonów kosztowałby fortunę...
Czyli mówiąc krótko: zapłacilibyśmy za wymianę 73 Tatr na 73 Bety. Na wózkach od Tatr.
wysłane przez Fryga −1
I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...
Najgorsze jest to, że nie ma nawet perspektywy na zakup nowego taboru. Jest jednak jedna korzyść z fatalnego stanu naszych tramwajów: nie trzeba będzie uruchamiać linii "0", bo większość jeżdżącego taboru już obecnie ma ponad 30 lat. Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.
wysłane przez Tramwajarz 0
Najgorsze jest to, że nie ma nawet perspektywy na zakup nowego taboru. Jest jednak jedna korzyść z fatalnego stanu naszych tramwajów: nie trzeba będzie uruchamiać linii "0", bo większość jeżdżącego taboru już obecnie ma ponad 30 lat. Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.
Nie można porównywać czasu eksploatacji samochodów czy autobusów z czasem eksploatacji tramwajów. Wagony tramwajowe mają dłuższą żywotność, która dodatkowo może zostać zwiększona poprzez modernizacje. Tramwaju nie trzeba wysyłać na złom po 10 latach jak autobusu. Jeśli chodzi o sytuację taborową, to stan techniczny szczecińskich tramwajów i tak jest lepszy niż 10 lat temu.
wysłane przez maciekos95 3
Tramwaju nie trzeba wysyłać na złom po 10 latach jak autobusu.
Chyba, że jest to WrAs :D Co prawda po 15 a nie po 10 latach, ale różnica to niewielka.
wysłane przez MlodyS53 77
Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.
Juz 30 musi być.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Pepe 235
Juz 30 musi być.
Zależy jak i gdzie wiatr zawieje. ;)