Forum

Najnowszy „Swing” odpoczywa na pętli „Turkusowa”

zdjęcie
Najnowszy „Swing” odpoczywa na pętli „Turkusowa”
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Jaki on najnowszy? Jeździ od blisko siedmiu lat.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Jaki on najnowszy? Jeździ od blisko siedmiu lat.

Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
6
fan004 napisał(a):
Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)

Ja bym napisał, że najmłodszy, bo jednak określenie "najnowszy" do siedmioletniego tramwaju to tak trochę dziwnie brzmi. No, ale może się czepiam ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
14
fan004 napisał(a):
Jakby nie patrzeć to jednak nadal najnowszy "Swing" jakiego mamy... ;)

I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...
7
Czarny87 napisał(a):
I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...

W Grudziądzu wciąż nie ma chociażby częściowo niskopodłogowych tramów, choć to pewnie niedługo się zmieni za sprawą wygranej Modertransu w ich przetargu. Jeszcze nie tak dawno sieć w Gorzowie Wlkp. była żywym skansenem, lecz ten odbił się od dna. W Szczecinie pocieszające jest chociaż to, że stopniowo remontuje się trasy będące w złym stanie. Ale fakt, brak dużych zakupów nowego taboru nie napawa optymizmem... Zawsze będę miał za złe to, że nie zdecydowano się na modernizację KT4ek ze wstawieniem niskopodłogowego członu w zewnętrznej firmie (np. we wspomnianym Modertransie).
Pomeranianek napisał(a):
Zawsze będę miał za złe to, że nie zdecydowano się na modernizację KT4ek ze wstawieniem niskopodłogowego członu w zewnętrznej firmie (np. we wspomnianym Modertransie).

Skończyłyby jak 205WrAs ;P.

#TramwajemPoŚwiecie
6
fan004 napisał(a):
Skończyłyby jak 205WrAs ;P.

Czyli jak?

Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/gdansk-zegna-stopiatki-i-zaprasza-na-pozegnalny-przejazd-67862.html
Post został wyedytowany przez autora.
Czarny87 napisał(a):
Czyli jak?

Kapitalny remont po 15 latach eksploatacji.
stochu napisał(a):
Kapitalny remont po 15 latach eksploatacji.

Nie w tym tkwi problem. Zrobiła się awantura gdy pojawiły się w sieci zdjęcia pudeł po WrAs-ach na złomowisku. Modernizacja tych tramwajów obejmowała m. in. wymianę pudeł, z resztą jak w większości przypadków modernizacji lub napraw głównych taboru szynowego, gdzie praktycznie z pierwotnego pojazdu niewiele zostaje (głównie ostoja i wózki, które poddawane są regeneracji). Do całej sprawy ustosunkowało się MPK Wrocław i trochę lekceważąco odniosło się do miłośników, a media to rozpowszechniły. Nie wiem gdzie szukać przyczyny całej afery, ale obstawiałbym, że część ludzi / miłośników we Wrocławiu ma nastawienie "anty Beta", sądząc po tym co niegdyś czytało się w artykułach prasowych (a zwłaszcza w sekcji komentarzy).
Post został wyedytowany przez autora.
5
333Wojtas333 napisał(a):
[...] Nie wiem gdzie szukać przyczyny całej afery, ale obstawiałbym, że część ludzi / miłośników we Wrocławiu ma nastawienie "anty Beta", sądząc po tym co niegdyś czytało się w artykułach prasowych (a zwłaszcza w sekcji komentarzy).

Tak się właśnie sprawa przedstawia. Może spodziewali się, że więcej z nich zostanie... Obstawiam, że głównie oliwy dolało oświadczenie MPK, w którym dość niepochlebnie wyrażono się o miłośnikach (w dodatku całkiem niepotrzebnie).

#TramwajemPoŚwiecie
3
Czarny87 napisał(a):
Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...

Chyba jako pierwsze miasto w Polsce. Może nie tylko dzięki regularnym zakupom nowego taboru, ale to zapewne główna zasługa modernizacji helmutów ze wstawieniem członu niskopodłogowego.

fan004 napisał(a):
Skończyłyby jak 205WrAs ;P.

A jeśli modernizacją KT4ek zająłby się Modertrans? Gdańskie helmuty zmodernizowała właśnie ta firma i śmigają aż miło.
Post został wyedytowany przez autora.
Czarny87 napisał(a):
Czyli jak?

Niewiele by w nich z Tatr zostało, a taki remont jaki obecnie przechodzą wrocławskie „dwieściepiątki” w przypadku 73 wagonów kosztowałby fortunę...

Czarny87 napisał(a):
Nawiasem mówiąc Gdańsk żegna wysoką podłogę...
https://www.transport-publiczny.pl/mobile/gdansk-zegna-stopiatki-i-zaprasza-na-pozegnalny-przejazd-67862.html

Od dwóch godzin w dziale informacje :).

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
fan004 napisał(a):
Niewiele by w nich z Tatr zostało, a taki remont jaki obecnie przechodzą wrocławskie „dwieściepiątki” w przypadku 73 wagonów kosztowałby fortunę...

Czyli mówiąc krótko: zapłacilibyśmy za wymianę 73 Tatr na 73 Bety. Na wózkach od Tatr.
Czarny87 napisał(a):
I to pokazuje jakim zaściankiem jesteśmy na tle Polski. Chyba tylko Grudziądz jest za Szczecinem jeżeli chodzi o zakup nowego taboru... 6 tramwajów z udziałem 25% niskiej podłogi przez 7 lat... Kpina na kólkach z pantografem...

Najgorsze jest to, że nie ma nawet perspektywy na zakup nowego taboru. Jest jednak jedna korzyść z fatalnego stanu naszych tramwajów: nie trzeba będzie uruchamiać linii "0", bo większość jeżdżącego taboru już obecnie ma ponad 30 lat. Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.
Fryga napisał(a):
Najgorsze jest to, że nie ma nawet perspektywy na zakup nowego taboru. Jest jednak jedna korzyść z fatalnego stanu naszych tramwajów: nie trzeba będzie uruchamiać linii "0", bo większość jeżdżącego taboru już obecnie ma ponad 30 lat. Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.

Nie można porównywać czasu eksploatacji samochodów czy autobusów z czasem eksploatacji tramwajów. Wagony tramwajowe mają dłuższą żywotność, która dodatkowo może zostać zwiększona poprzez modernizacje. Tramwaju nie trzeba wysyłać na złom po 10 latach jak autobusu. Jeśli chodzi o sytuację taborową, to stan techniczny szczecińskich tramwajów i tak jest lepszy niż 10 lat temu.
3
Tramwajarz napisał(a):
Tramwaju nie trzeba wysyłać na złom po 10 latach jak autobusu.

Chyba, że jest to WrAs :D Co prawda po 15 a nie po 10 latach, ale różnica to niewielka.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Fryga napisał(a):
Samochody w tym wieku (25 lat) są już zgodnie z prawem o ruchu drogowym zabytkami.

Juz 30 musi być.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Juz 30 musi być.

Zależy jak i gdzie wiatr zawieje. ;)
3