Forum

Mocno tradycyjnie na Rodła

O godzinie 15:41 na placu Rodła doszło do wykolejenia składu Tatr T6A2D 213+214 (5/3, kierunek Stocznia Szczecińska) oraz uderzenia drugiego wagonu w słup lewą burtą i zerwania sieci trakcyjnej na skręcie torowym użytkowanym przez linię 12.

wysłane przez BatiX  14

https://www.youtube.com/watch?v=xPV5FR9TiQc&t=1s&ab_channel=error

Film w necie jest, to chyba mogę podlinkować.
5

wysłane przez Luke_Police  163

Długo nie trzeba było czekać, aż nowy skręt torowy na Wyszyńskiego zostanie wykorzystany do objazdu w ruchu liniowym tramwajów.

Technik serwisu :)
3
Luke_Police napisał(a):
Długo nie trzeba było czekać, aż nowy skręt torowy na Wyszyńskiego zostanie wykorzystany do objazdu w ruchu liniowym tramwajów.

Dlatego im więcej relacji na skrzyżowaniach tym lepiej.
6
Luke_Police napisał(a):
Długo nie trzeba było czekać, aż nowy skręt torowy na Wyszyńskiego zostanie wykorzystany do objazdu w ruchu liniowym tramwajów.

Już miał chrzest co najmniej 2 razy w lutym jeśli chodzi o objazdy.
Luke_Police napisał(a):
Długo nie trzeba było czekać, aż nowy skręt torowy na Wyszyńskiego zostanie wykorzystany do objazdu w ruchu liniowym tramwajów.

Ale taki objazd, że cały odcinek trasy przez centrum ominął.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez t105n  49

Ile wykolejeń jest potrzebne, żeby w końcu naprawić zwrotnicę?
Wiem, że przed końcem 2022 roku zostanie to zrobione, ale jak długo z tym zwlekano.

wysłane przez Pepe 235

t105n napisał(a):
Ile wykolejeń jest potrzebne, żeby w końcu naprawić zwrotnicę?
Wiem, że przed końcem 2022 roku zostanie to zrobione, ale jak długo z tym zwlekano.

Nie wiem czy ten złom jeszcze się da na 100% naprawić, a na 3 miesiące przed zamknięciem ruchu nikt nie będzie wymieniał zwrotnicy na nową.
8

wysłane przez Fryga −1

Pepe napisał(a):
Nie wiem czy ten złom jeszcze się da na 100% naprawić, a na 3 miesiące przed zamknięciem ruchu nikt nie będzie wymieniał zwrotnicy na nową.

Na kilometr widać, że jadąca za "piątką" "jedynka" przełożyła pod drugim wagonem zwrotnicę. Nie wińcie zwrotnicy lecz motorniczego, który popełnił podstawowy błąd.

wysłane przez Mario  ?

Fryga napisał(a):
Na kilometr widać, że jadąca za "piątką" "jedynka" przełożyła pod drugim wagonem zwrotnicę. Nie wińcie zwrotnicy lecz motorniczego, który popełnił podstawowy błąd.

Tylko po co, skoro jedynka też jedzie do Stoczni?
5

wysłane przez bartez 336

Mario napisał(a):
Tylko po co, skoro jedynka też jedzie do Stoczni?

Może motorniczy z 1 nie lubi tego z 5 i zrobił mu taki joke ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez Kanarek 58

Fryga napisał(a):
Na kilometr widać, że jadąca za "piątką" "jedynka" przełożyła pod drugim wagonem zwrotnicę. Nie wińcie zwrotnicy lecz motorniczego, który popełnił podstawowy błąd.

Jesteś pewien? Żeby zmienić zdalnie zwrotnice trzeba podjechać pod odbiornik podczerwieni i podać za pomocą nadajnika odpowiedni sygnał. Analizując nagranie widać, że w momencie rozjechania "jedynka" dopiero wjeżdza w peron, więc nawet nie wiem czy zmiana zwrotnicy jest w takim wypadku możliwa. Tramwajarzem nie jestem, także jak gdzieś się pomyliłem to proszę o poprawki.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

Kanarek napisał(a):
Jesteś pewien? Żeby zmienić zdalnie zwrotnice trzeba podjechać pod odbiornik podczerwieni i podać za pomocą nadajnika odpowiedni sygnał. Analizując nagranie widać, że w momencie rozjechania "jedynka" dopiero wjeżdza w peron, więc nawet nie wiem czy zmiana zwrotnicy jest w takim wypadku możliwa. Tramwajarzem nie jestem, także jak gdzieś się pomyliłem to proszę o poprawki.

Jedynka jest w zasięgu pilota i mogła to zrobić, ale nie jest pewne czy zrobiła. Mogło dojść do uszkodzenia zwrotnicy, podobna sytuacja była jakieś 4 czy 5 lat temu na placu Żołnierza, gdzie pierwszy wózek drugiego wagonu wyskoczył.

Niedługo będą oficjalne informacje więc wszystko się wyjaśni

Diabeu z Golęcina

wysłane przez Pepe 235

Fryga napisał(a):
Na kilometr widać, że jadąca za "piątką" "jedynka" przełożyła pod drugim wagonem zwrotnicę. Nie wińcie zwrotnicy lecz motorniczego, który popełnił podstawowy błąd.

Hehehehe, że tak powiem. Tak, na pewno motorniczy przestawił sobie zwrotkę i ze sporą szybkością (bo to widać na filmie) wjeżdżał na skrzyżowanie, żeby pojechać prosto.
10

wysłane przez N236 0

Fryga napisał(a):
Na kilometr widać, że jadąca za "piątką" "jedynka" przełożyła pod drugim wagonem zwrotnicę. Nie wińcie zwrotnicy lecz motorniczego, który popełnił podstawowy błąd.

Oglądając film, w pierwszym odruchu miałem podejrzenie właśnie na motorniczego z drugiego tramwaju, że przełożył zwrotnicę. Ale, gdy doczytałem się, że to była „1” to stwierdziłem, że musiałoby mu się totalnie poplątać, dokąd chce jechać. Jest zdjęcie, na którym jednak widać, że zwrotnica jest przełożona na skręt. Czyżby blokada zwrotnicy zawiodła ? Teoretycznie jest coś takiego, no ale… Czy po prostu nastąpiło samoczynne przełożenie, co również może mieć miejsce. Nie zmienia to faktu, że zbyt odważnie / za szybko poruszała się ta „1” za feralną „5”. Osobiście pamiętam, wówczas przekładanie zwrotnic było „na sanki”, jak „6-ce”, na Gocławiu prowadzący za nią „10” „młodzian” przełożył zwrotnicę, którą przed chwilą przełożono ręcznie, aby wjechać na peron wewnętrzny „6”. Niestety, teraz też część motorniczych ma trochę za uszami, tzw. braku kultury jazdy / braku zdrowego rozsądku.

wysłane przez Pepe 235

N236 napisał(a):
Oglądając film, w pierwszym odruchu miałem podejrzenie właśnie na motorniczego z drugiego tramwaju, że przełożył zwrotnicę. Ale, gdy doczytałem się, że to była „1” to stwierdziłem, że musiałoby mu się totalnie poplątać, dokąd chce jechać. Jest zdjęcie, na którym jednak widać, że zwrotnica jest przełożona na skręt. Czyżby blokada zwrotnicy zawiodła ? Teoretycznie jest coś takiego, no ale… Czy po prostu nastąpiło samoczynne przełożenie, co również może mieć miejsce. Nie zmienia to faktu, że zbyt odważnie / za szybko poruszała się ta „1” za feralną „5”. Osobiście pamiętam, wówczas przekładanie zwrotnic było „na sanki”, jak „6-ce”, na Gocławiu prowadzący za nią „10” „młodzian” przełożył zwrotnicę, którą przed chwilą przełożono ręcznie, aby wjechać na peron wewnętrzny „6”. Niestety, teraz też część motorniczych ma trochę za uszami, tzw. braku kultury jazdy / braku zdrowego rozsądku.

Pamiętajcie, że w ciągu kilku ostatnich miesięcy były w tym miejscu co najmniej 4 (o tylu wiemy) wykolejenia. W 3 z 4 przypadków wylatywał z torów drugi wagon. I teraz tak, w 2 z 4 przypadków pamiętam (z kamery na Pazimie), że za wagonem, który wyleciał NIE BYŁO ŻADNEGO tramwaju na przystanku, więc przekładać zwrotnicę można było co najwyżej siłą woli.
8

wysłane przez t105n  49

Jasne, że teraz nie ma sensu jej wymieniać. Bardziej razi mnie to, że ta zwrotnica nie zepsuła się miesiąc temu, tylko jest rozwalona od x lat.
Odnośnie wykolejenia, a gdyby akurat z naprzeciwka nadjeżdżał jakiś tramwaj...
1

wysłane przez N236 0

t105n napisał(a):
Jasne, że teraz nie ma sensu jej wymieniać. Bardziej razi mnie to, że ta zwrotnica nie zepsuła się miesiąc temu, tylko jest rozwalona od x lat.
Odnośnie wykolejenia, a gdyby akurat z naprzeciwka nadjeżdżał jakiś tramwaj...

Dlatego obowiązuje zasada - nie mijania się na zwrotnica - tylko mało kto dzisiaj się do tego stosuje. Tyle w temacie.
3

wysłane przez Michal 2

N236 napisał(a):
Dlatego obowiązuje zasada - nie mijania się na zwrotnica - tylko mało kto dzisiaj się do tego stosuje. Tyle w temacie.

Tutaj powinna obowiązywać zasada na te 3 miesiące ograniczonej prędkości i obserwowania bacznie lewego lusterka - czy któryś z wózków nie ciągnie na Niebuszewo. Bo to stały problem. Wtedy można w porę zareagować, zatrzymać skład, ewentualnie wycofać, jeśli nie jest za późno, a na pewno ograniczyć rozmiary wykolejenia.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MlodyS53 78

Michal napisał(a):
Tutaj powinna obowiązywać zasada na te 3 miesiące ograniczonej prędkości i obserwowania bacznie lewego lusterka - czy któryś z wózków nie ciągnie na Niebuszewo. Bo to stały problem. Wtedy można w porę zareagować, zatrzymać skład, ewentualnie wycofać, jeśli nie jest za późno, a na pewno ograniczyć rozmiary wykolejenia.

Czekaj, czekaj. Jakiego lusterka?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
9

wysłane przez Luke_Police  163

Michal napisał(a):
Tutaj powinna obowiązywać zasada na te 3 miesiące ograniczonej prędkości i obserwowania bacznie lewego lusterka - czy któryś z wózków nie ciągnie na Niebuszewo.

Hmmm, jakby to powiedzieć... Obejrzyj zdjęcia tramwajów i popatrz, ile z nich ma coś takiego jak lewe lusterko. ;)

Technik serwisu :)
2

wysłane przez N236 0

Michal napisał(a):
Tutaj powinna obowiązywać zasada na te 3 miesiące ograniczonej prędkości i obserwowania bacznie lewego lusterka - czy któryś z wózków nie ciągnie na Niebuszewo. Bo to stały problem. Wtedy można w porę zareagować, zatrzymać skład, ewentualnie wycofać, jeśli nie jest za późno, a na pewno ograniczyć rozmiary wykolejenia.

Jak ja dobrze pamiętam to tylko 3 x 105 oraz 2 x 102 miały lusterka z lewej strony. W Tatrach w ogóle tego nie ma... nawet tych dłuższych od standardu.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Michal 2

N236 napisał(a):
Jak ja dobrze pamiętam to tylko 3 x 105 oraz 2 x 102 miały lusterka z lewej strony. W Tatrach w ogóle tego nie ma... nawet tych dłuższych od standardu.

:O To jestem w szoku. Jako zarejestrowany od lat na komisie obejrzałem miliony zdjęć i jeszcze większą ilość pojazdów na żywo i nigdy nie zwróciłem uwagi na ten szczegół ...
Czyli motorniczy nie ma możliwości kontrolowania składu z lewej strony ?
Z punktu bezpieczeństwa to nie jest dobre rozwiązanie, szczególnie, jak skład ucieka w lewo, jak na Rodła ...
Masakra i współczucia dla Was Panowie i Panie prowadzący ...
Przynajmniej składy powinny takowe lusterka posiadać ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez fan004 86

Michal napisał(a):
:O To jestem w szoku. Jako zarejestrowany od lat na komisie obejrzałem miliony zdjęć i jeszcze większą ilość pojazdów na żywo i nigdy nie zwróciłem uwagi na ten szczegół ...

Chwila... ja wiem o około 15 tysiącach zdjęć na komisie, gdzie są schowane te miliony o których mówisz? ;P

#TramwajemPoŚwiecie
5

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Chwila... ja wiem o około 15 tysiącach zdjęć na komisie, gdzie są schowane te miliony o których mówisz? ;P

Może przejrzał kilkadziesiąt razy całe zasoby ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Może przejrzał kilkadziesiąt razy całe zasoby ;)

To wtedy nie kilkadziesiąt, a kilkaset razy 🤔.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez N236 0

Pepe napisał(a):
Nie wiem czy ten złom jeszcze się da na 100% naprawić, a na 3 miesiące przed zamknięciem ruchu nikt nie będzie wymieniał zwrotnicy na nową.

W TS wszystko jest możliwe. Przypomnę, że kilka lat temu wymieniono zwrotnice na Łady w kierunku Gocławia, by za chwilę pozdejmować sieć na łukach, nie wspominając o "wycięciu" krzyżownic. Ale nowa zwrotnica do niczego nieprzydatna została.

wysłane przez torro_zs 5

Z tego co mi wiadomo , motorniczy ma obowiązek wcisnąć przycisk jakby ustawiał właściwie zwrotnicę mimo że już jest na pożądanej pozycji (jesli sie mylę to mnie poprawcie)

Może się pomyliły przyciski.
Albo osoba trzecia miala jakiegoś pilota. Wszystko jest możliwe.