Forum

Nowe linie 90 i 95

1 kwietnia uruchomione zostaną nowe linie autobusowe – 90 i 95.

wysłane przez Kawoszek 10

Teraz narodziło mi się w głowie jedno pytanie czytając to. Której zajezdni zostaną powierzone linie. PKS czy SPAK? Z góry dziękuje za odpowiedź.

wysłane przez MQ ?

Kawoszek napisał(a):
Teraz narodziło mi się w głowie jedno pytanie czytając to. Której zajezdni zostaną powierzone linie. PKS czy SPAK?

Dopisałem do informacji.
1

wysłane przez bartez 336

MQ napisał(a):
Dopisałem do informacji.

No i jest odpowiedź na pytanie co SPAK zrobi z MIDI-kami ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
5

wysłane przez Kawoszek 10

bartez napisał(a):
No i jest odpowiedź na pytanie co SPAK zrobi z MIDI-kami ;)

Teraz mnie ciekawi czy będzie szansa ujrzeć tam 161x czy raczej tylko Urbino 10. Jak widać nikt nie chce tych ,,Knypków'' z Oslo bo ostatnio były widziane na 529.

wysłane przez pioko17 38

Trochę się czepiam, ale szkoda, że - skoro to linie okólne (zero na końcu) i obsługują tę samą trasę (jak 73/93) - nie zdecydowano się na numer 50 zamiast 95. ;)

wysłane przez fan004 86

pioko17 napisał(a):
Trochę się czepiam, ale szkoda, że - skoro to linie okólne (zero na końcu) i obsługują tę samą trasę (jak 73/93) - nie zdecydowano się na numer 50 zamiast 95. ;)

Formalnie numery 0, 50, 100 i (jeśli dobrze pamiętam) 200 są zarezerwowane dla linii turystycznych.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
6

wysłane przez MlodyS53 78

fan004 napisał(a):
Formalnie numery 0, 50, 100 i (jeśli dobrze pamiętam) 200 są zarezerwowane dla linii turystycznych.

Jeszcze 150.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
5

wysłane przez fan004 86

MlodyS53 napisał(a):
Jeszcze 150

Racja, zapomniałem. ;)

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
1

wysłane przez pioko17 38

fan004 napisał(a):
Formalnie numery 0, 50, 100 i (jeśli dobrze pamiętam) 200 są zarezerwowane dla linii turystycznych.

Spodziewałem się takiej odpowiedzi. ;)
Ale kiedy ostatnio 50 pojawiła się na szczecińskich ulicach? 10 lat temu? Po co więc trzymać niepotrzebny numer. Już pomijam fakt, że można by taką linię (gdyby w przyszłości się pojawiła) oznaczyć inaczej, np. „T” wzorem innych miast. To nowe rozporządzenie o numerach linii mogło to przewidzieć.

wysłane przez fan004 86

pioko17 napisał(a):
Spodziewałem się takiej odpowiedzi. ;)
Ale kiedy ostatnio 50 pojawiła się na szczecińskich ulicach? 10 lat temu?

Oj przesadzasz... w tym roku będą 3 ;P.

pioko17 napisał(a):
Po co więc trzymać niepotrzebny numer. Już pomijam fakt, że można by taką linię (gdyby w przyszłości się pojawiła) oznaczyć inaczej, np. „T” wzorem innych miast. To nowe rozporządzenie o numerach linii mogło to przewidzieć.

Tak samo jak dalej "zablokowane" pozostają numery z przedziału 30-50, a śmiało można by je przyporządkować nowym liniom autobusowym (jak już wyczerpaliśmy 9X). Ale już mniejsza o to... numeracja jaka jest każdy widzi, a jak się ludzie przyzwyczają to 90 i 95 też im będzie pasować - nas co najwyżej trochę w oczy pokłuje ;).

#TramwajemPoŚwiecie
8

wysłane przez Tramwajarz 0

fan004 napisał(a):
Tak samo jak dalej "zablokowane" pozostają numery z przedziału 30-50, a śmiało można by je przyporządkować nowym liniom autobusowym (jak już wyczerpaliśmy 9X). Ale już mniejsza o to... numeracja jaka jest każdy widzi, a jak się ludzie przyzwyczają to 90 i 95 też im będzie pasować - nas co najwyżej trochę w oczy pokłuje ;).

Ten przedział 30-50 zdaje się trzymany jest dla linii tramwajowych, choć nie wydaje mnie się, żeby w najbliższym czasie powstało nagle kilkanaście nowych linii.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez bartez 336

Tramwajarz napisał(a):
Ten przedział 30-50 zdaje się trzymany jest dla linii tramwajowych, choć nie wydaje mnie się, żeby w najbliższym czasie powstało nagle kilkanaście nowych linii.

No to może potypujmy kiedy na naszych liniach pojawi się liniaj np 32, która nie będzie taką linią jak 16 dla 6 ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
No to może potypujmy kiedy na naszych liniach pojawi się liniaj np 32, która nie będzie taką linią jak 16 dla 6 ;)

Stawiam styczeń 2130 roku. ;P

#TramwajemPoŚwiecie
2

wysłane przez fan004 86

Tramwajarz napisał(a):
Ten przedział 30-50 zdaje się trzymany jest dla linii tramwajowych, choć nie wydaje mnie się, żeby w najbliższym czasie powstało nagle kilkanaście nowych linii.

Toć ja doskonale wiem, że trzymają to dla linii tramwajowych ;). Właśnie dlatego mówię o "odblokowaniu" przedziału, bo idę o zakład, że w moim życiu regularnie kursujących 40 linii tramwajowych w naszym mieście nie zobaczę.

#TramwajemPoŚwiecie
6

wysłane przez Kostek 2

fan004 napisał(a):
Toć ja doskonale wiem, że trzymają to dla linii tramwajowych ;). Właśnie dlatego mówię o "odblokowaniu" przedziału, bo idę o zakład, że w moim życiu regularnie kursujących 40 linii tramwajowych w naszym mieście nie zobaczę.

Owszem, mogliby odblokować przedział 30-49. Będzie dostępnych nowych 20 linii dla autobusów, ale i zapas 13stu linii dla tramwajów, choć i to wydaje się zbyt dużo jak na tramwaje.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Kacper −1

pioko17 napisał(a):
Trochę się czepiam, ale szkoda, że - skoro to linie okólne (zero na końcu) i obsługują tę samą trasę (jak 73/93) - nie zdecydowano się na numer 50 zamiast 95. ;)

50 to numer przeznaczony dla linii turystycznych tak jak 100. Idąc twoim tokiem myślenia to lepiej byłoby zrobić 55 i 95.
2

wysłane przez pioko17 38

Kacper napisał(a):
50 to numer przeznaczony dla linii turystycznych tak jak 100. Idąc twoim tokiem myślenia to lepiej byłoby zrobić 55 i 95.

Fakt, 55 jest wolne, ale numery te nie mają zalety w postaci 0 na końcu, co bardziej kojarzy się ze słowem „Okólna”. ;)

wysłane przez bartez 336

pioko17 napisał(a):
Fakt, 55 jest wolne, ale numery te nie mają zalety w postaci 0 na końcu, co bardziej kojarzy się ze słowem „Okólna”. ;)

Ciekawe, który pasażer skojarzy, że 0 a końcu to jakaś linia okólna? Po prostu trzeba wiedzieć, co gdzie jedzie i tyle.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7

wysłane przez Kostek 2

Trochę szkoda, że linia 90 przystanek "Piastów" ma na ulicy przy szkole, a nie w miejscu przystanku tramwajowego, aby była dogodna przesiadka. Domyślam się, że mógłby być problem z wyjazdem na jezdnię gdyby sygnalizacja się zmieniła również dla samochodów, ale na Basenie Górniczym dają radę (są tam 3 pasy, ale i prędkości wyższe), a też można by było przeprogramować sygnalizację. To samo jeżeli chodzi o przystanek "Brama Portowa" dla linii 95. Przystanek tam gdzie 61 i 87 zamiast w miejscu przystanku tramwajowego, aby udogodnić przesiadkę.

Jeżeli chodzi o same trasy, to trochę ubogo. Fajnie by było aby obsługiwały też Wały Chrobrego, przejeżdżały obok parkingu pod Trasą Zamkową, w końcu brakuje dobrego połączenia z centrum, bo jedna linia 70 nic nie daje, przy okazji puścić linie obok Starego Miasta, aby odciążyć tam ruch samochodów).
Post został wyedytowany przez autora.
9

wysłane przez janek12345 0

Kostek napisał(a):
(...)
Jeżeli chodzi o same trasy, to trochę ubogo. Fajnie by było aby obsługiwały też Wały Chrobrego, przejeżdżały obok parkingu pod Trasą Zamkową, w końcu brakuje dobrego połączenia z centrum, bo jedna linia 70 nic nie daje, przy okazji puścić linie obok Starego Miasta, aby odciążyć tam ruch samochodów).

Oby ostatecznie było, tak jak mówisz. Liczę na to, że ten wariant trasy jest jedynie tymczasowy i po zakończeniu remontu Matejki i pl. Żołnierza Polskiego trasa ulegnie zmianie, aby obsłużyć właśnie rejony Starego Miasta. Mogłaby, na przykład, zjeżdżać od Bramy Portowej w dół Wyszyńskiego, następnie Nabrzeżem Wieleckim do Wałów Chrobrego i przez Małopolską - pl. Hołdu Pruskiego włączać się z powrotem w kierunku pl. Lotników. Sporo dodatkowych kilometrów, ale za to ile ważnych miejsc zostałoby dodatkowo obsłużonych.
Po wybudowaniu parkingowca pod Trasą Zamkową będzie to konieczne, a po przebudowie układu drogowego przy okazji budowy mostu Kłodnego będzie więcej możliwości co do przebiegu linii.

wysłane przez fan004 86

janek12345 napisał(a):
Oby ostatecznie było, tak jak mówisz. Liczę na to, że ten wariant trasy jest jedynie tymczasowy i po zakończeniu remontu Matejki i pl. Żołnierza Polskiego trasa ulegnie zmianie, aby obsłużyć właśnie rejony Starego Miasta. Mogłaby, na przykład, zjeżdżać od Bramy Portowej w dół Wyszyńskiego, następnie Nabrzeżem Wieleckim do Wałów Chrobrego i przez Małopolską - pl. Hołdu Pruskiego włączać się z powrotem w kierunku pl. Lotników.

A powiedz... jak autobus miałby skręcić w lewo z Wyszyńskiego w Nabrzeże Wieleckie? Tam masz tylko możliwość jazdy prosto lub w prawo.

#TramwajemPoŚwiecie
5

wysłane przez janek12345 0

fan004 napisał(a):
A powiedz... jak autobus miałby skręcić w lewo z Wyszyńskiego w Nabrzeże Wieleckie? Tam masz tylko możliwość jazdy prosto lub w prawo.

Rzeczywiście... Aczkolwiek może udałoby się z wjazdem na przystanek autobusowo-tramwajowy i skrętem razem z cyklem dla nowej relacji tramwajowej.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez lukaszenko 16

janek12345 napisał(a):
Rzeczywiście... Aczkolwiek może udałoby się z wjazdem na przystanek autobusowo-tramwajowy i skrętem razem z cyklem dla nowej relacji tramwajowej.

Na tym samym cyklu jedzie również Nabrzeże Wieleckie, a więc odpada tak samo. Zmiana cyklu świateł = korki jeszcze większe niż obecnie.
4

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
Na tym samym cyklu jedzie również Nabrzeże Wieleckie, a więc odpada tak samo. Zmiana cyklu świateł = korki jeszcze większe niż obecnie.

Ciekawe jakby tam sprawdziło się rondo? Każda relacja skrętna możliwa i brak sygnalizacji.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Wojtek 24

bartez napisał(a):
Ciekawe jakby tam sprawdziło się rondo?

Jak dobrze pamiętam to kiedyś na FPW była symulacja, albo projekt ronda na tym skrzyżowaniu.

wysłane przez t105n  49

janek12345 napisał(a):
Mogłaby, na przykład, zjeżdżać od Bramy Portowej w dół Wyszyńskiego, następnie Nabrzeżem Wieleckim do Wałów Chrobrego i przez Małopolską - pl. Hołdu Pruskiego włączać się z powrotem w kierunku pl. Lotników.

To ja proponuję tak: Niepodległości, dalej plac Żołnierza, zjazd w dół nad Odrę i powrót do Rodła jak dzisiaj 70.
I uważam, że wtedy można 70 skrócić do np. Tkackiej. Skoro 70 obsługuje rejon Tamy Pomorzańskiej oraz podszczecińskie wioski, to odpuśćmy jej meandrowanie po centrum.

wysłane przez fan004 86

t105n napisał(a):
To ja proponuję tak: Niepodległości, dalej plac Żołnierza, zjazd w dół nad Odrę i powrót do Rodła jak dzisiaj 70.
I uważam, że wtedy można 70 skrócić do np. Tkackiej. Skoro 70 obsługuje rejon Tamy Pomorzańskiej oraz podszczecińskie wioski, to odpuśćmy jej meandrowanie po centrum.

Ale to w zasadzie tak jakby zmienić jedynie numer linii. 70 jedzie od dworca i 90/95 jadą od dworca, 70 jedzie od urzędu miasta i 90/95 jadą od urzędu miasta, 70 wozi powietrze i 90/95 też woziłyby na tej trasie powietrze. Obawiam się, że takie rozwiązanie w praktyce nie zmieniłoby nic w kwestii skomunikowania okolicy Wałów Chrobrego.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez MlodyS53 78

fan004 napisał(a):
Ale to w zasadzie tak jakby zmienić jedynie numer linii. 70 jedzie od dworca i 90/95 jadą od dworca, 70 jedzie od urzędu miasta i 90/95 jadą od urzędu miasta, 70 wozi powietrze i 90/95 też woziłyby na tej trasie powietrze. Obawiam się, że takie rozwiązanie w praktyce nie zmieniłoby nic w kwestii skomunikowania okolicy Wałów Chrobrego.

Ja natomiast uważam że 70 wozi powietrze bo jeździ w dziwnych godzinach. Sam czesto jak zobaczyłem ile muszę czekać na Pl. Rodła na 70 to wolałem iść pieszo przez park.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
11

wysłane przez janek12345 0

MlodyS53 napisał(a):
Ja natomiast uważam że 70 wozi powietrze bo jeździ w dziwnych godzinach. Sam czesto jak zobaczyłem ile muszę czekać na Pl. Rodła na 70 to wolałem iść pieszo przez park.

I 90-tka moim zdaniem te wady 70 by naprawiła. Większa częstotliwość kursowania, no i dojazd od dwóch stron Śródmieścia. Ale jak będzie - zobaczymy.
Mówiąc o wycofywaniu 70 z Centrum - dobrym pomysłem byłoby zwolnienie numeru 70 właśnie na odwrotną relację 90, a dotychczasową 70 przemianować na 1xx i zrobić z niej typową linię podmiejską.
3

wysłane przez bartez 336

MlodyS53 napisał(a):
Ja natomiast uważam że 70 wozi powietrze bo jeździ w dziwnych godzinach. Sam czesto jak zobaczyłem ile muszę czekać na Pl. Rodła na 70 to wolałem iść pieszo przez park.

W dodatku przesiadka np ze 107 na 70 na Rodła to jakaś porażka.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Kacper −1

Kostek napisał(a):
Fajnie by było aby obsługiwały też Wały Chrobrego, przejeżdżały obok parkingu pod Trasą Zamkową, w końcu brakuje dobrego połączenia z centrum, bo jedna linia 70 nic nie daje, przy okazji puścić linie obok Starego Miasta, aby odciążyć tam ruch samochodów).

O ile się nie mylę, to z tej nic nie dającej 70-ątki mało kto w ogóle korzysta więc się nie dziwie, że nie dają tam następnej linii. Fajnie byłoby zobaczyć tam nowe linie, ale obawiam, się, że raczej byłyby "muchowozami" na tamtym odcinku.

wysłane przez Kostek 2

Kacper napisał(a):
O ile się nie mylę, to z tej nic nie dającej 70-ątki mało kto w ogóle korzysta więc się nie dziwie, że nie dają tam następnej linii. Fajnie byłoby zobaczyć tam nowe linie, ale obawiam, się, że raczej byłyby "muchowozami" na tamtym odcinku.

Właśnie widziałem, że mało kto jeździ tam, ale może to ma związek z tym, że 70tka jedzie do Urzędu Miasta, a mało kto tam jeździ. Możliwe, że na 90 i 95 byłoby więcej chętnych. Jeżeli jeszcze otwarto by szkoły, to popularność mogłaby wzrosnąć przez uczniów dojeżdżających do nich. Autobusy mogłyby też przejeżdżać przez Mściwoja i Panieńską, obok parkingu pod Trasą Zamkową, w końcu na Starym Mieście jest sporo lokali i biur, przez ulicę Grodzką, Farną i też przez inne ulice (oczywiście uprzednio sprawdzając czy autobus by się wszędzie zmieścił, 10metrów to duże możliwości i warto je wykorzystać). Wtedy można by było zakazać wjazdu na Stare Miasto poza dostawcami, taksówkami i autobusami. W tych czasach jakie mamy liczba pasażerów się zmniejszyła, ale możliwe, że gdy sytuacja wróci do normy, to ruch pasażerski wzrośnie.

Pytanie tylko dlaczego autobusy mają końcowy/początkowy przy Dworcu, a nie na przykład na Potulickiej, obsługując przy okazji tamtejsze osiedla.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez lukaszenko 16

Kostek napisał(a):
Pytanie tylko dlaczego autobusy mają końcowy/początkowy przy Dworcu, a nie na przykład na Potulickiej, obsługując przy okazji tamtejsze osiedla.

To samo pytanie dotyczy 87, bo tez mogłoby tam jeździć na stałe, a nie tylko tymczasowo.
2

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
To samo pytanie dotyczy 87, bo tez mogłoby tam jeździć na stałe, a nie tylko tymczasowo.

Bo zapewne ktoś stwierdził, że się dublują z tramwajem.
Aczkolwiek pomysł dobry, a pętla gotowa na przyjęcie autobusu.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez Michal 2

lukaszenko napisał(a):
To samo pytanie dotyczy 87, bo tez mogłoby tam jeździć na stałe, a nie tylko tymczasowo.

Mnie martwi co innego.
Przystanek końcowy Dworzec - Owocowa na wyswietlaczu to nie jest ul. 3 maja. To jest jakaś pomyłka. Z tego, co zrozumiałem autobus będzie się zatrzymywał kawał od dworca na 3 maja. Już pomijając, że nazwa myląca to jednak KM miejska powinna podjeżdżać pod same drzwi dworca, jak 61 i 87, a nie gdzieś daleko za rogiem, jeszcze pod górkę. Nawet, jak na Owocowej nie ma miejsca, ktoś powie to na dole jest. Ma się to nijak do planów SKM, gdzie główny będzie ważnym węzłem przesiadkowym i te przesiadki powinny być, jak najlepsze. A jeśli przy Dworcu jest za ciasno to właśnie Potulicka jest nieopodal, a pod Dworcem przystanek przelotowy.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
2

wysłane przez fan004 86

Michal napisał(a):
[...] Ma się to nijak do planów SKM, gdzie główny będzie ważnym węzłem przesiadkowym i te przesiadki powinny być, jak najlepsze. A jeśli przy Dworcu jest za ciasno to właśnie Potulicka jest nieopodal, a pod Dworcem przystanek przelotowy.

Póki co SKM jeszcze nie ma i w najbliższym czasie nie będzie. Uruchomienie kolei metropolitalnej z pewnością spowoduje wiele zmian w układzie linii autobusowych. Nie twierdzę, że umiejscowienie przystanku końcowego linii 90 i 95 jest korzystne, ale obstawiam, że kwestia ta ma szansę się zmienić. Być może po przebudowie dworca autobusowego (o ile ta kiedyś nastąpi ;) ) zajdzie się tam miejsce dla jakiejś linii?

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Michal 2

fan004 napisał(a):
Póki co SKM jeszcze nie ma i w najbliższym czasie nie będzie. Uruchomienie kolei metropolitalnej z pewnością spowoduje wiele zmian w układzie linii autobusowych. Nie twierdzę, że umiejscowienie przystanku końcowego linii 90 i 95 jest korzystne, ale obstawiam, że kwestia ta ma szansę się zmienić. Być może po przebudowie dworca autobusowego (o ile ta kiedyś nastąpi ;) ) zajdzie się tam miejsce dla jakiejś linii?

SKM, to racja przyszłość, ale już teraz uważam, że obsługa Dworca powinna się odbywać spod drzwi. Nawet Dw. Autobusowy uważam jest zbyt daleko, a to z tego względu, że taka specyfika miejsca, że ludzie podróżują z bagażami. I taraz mają się tarabanić pod górę na 3 maja? Wybiorą z pewnością inne linie, Taxi lub auto. Nie rozumiem nazywania pętli Dworzec Owocowa i nie umieszczanie jej przy dworcu. Przecież 3 maja to, ani Dworzec, ani Owocowa ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez fan004 86

Michal napisał(a):
SKM, to racja przyszłość, ale już teraz uważam, że obsługa Dworca powinna się odbywać spod drzwi. Nawet Dw. Autobusowy uważam jest zbyt daleko, a to z tego względu, że taka specyfika miejsca, że ludzie podróżują z bagażami. I taraz mają się tarabanić pod górę na 3 maja? Wybiorą z pewnością inne linie, Taxi lub auto. Nie rozumiem nazywania pętli Dworzec Owocowa i nie umieszczanie jej przy dworcu. Przecież 3 maja to, ani Dworzec, ani Owocowa ;)

Powodu niewysłania linii pod główne wejście dworca doszukiwałbym się w częstotliwości i czasie postoju na pętli. Gdyby autobus miał zajeżdżać od strony ulicy Kolumba to utrzymanie 15 minutowej częstotliwości przy dwóch brygadach obsługujących linię nie byłoby możliwe.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez Kacper −1

fan004 napisał(a):
Powodu niewysłania linii pod główne wejście dworca doszukiwałbym się w częstotliwości i czasie postoju na pętli. Gdyby autobus miał zajeżdżać od strony ulicy Kolumba to utrzymanie 15 minutowej częstotliwości przy dwóch brygadach obsługujących linię nie byłoby możliwe.

Równie dobrze mogłyby kończyć tam gdzie parę lat temu 75. Wtedy nie byłoby problemu z pomieszczeniem się przy Dworcu od Kolumba. Tylko minusem wtedy będzie to, że trochę trzeba wtedy podejść, ale to i tak chyba lepiej niż taszczyć walizki i bagaże pod górę na 3-maja.

wysłane przez fan004 86

Kacper napisał(a):
Równie dobrze mogłyby kończyć tam gdzie parę lat temu 75. Wtedy nie byłoby problemu z pomieszczeniem się przy Dworcu od Kolumba. Tylko minusem wtedy będzie to, że trochę trzeba wtedy podejść, ale to i tak chyba lepiej niż taszczyć walizki i bagaże pod górę na 3-maja.

A ty przeczytałeś co ja napisałem czy nie przeczytałeś? ;) Nie chodzi o miejsce, a o częstotliwość i czas postoju na pętli.

Obecnie w planach są dwa autobusy, które jeździć mają z częstotliwością 15 minut. Czyli spod dworca każdy odjeżdża co pół godziny. Czas przejazdu według wyliczeń ZDiTMu wynosi 27 minut, co oznacza, że kierowca ma 3 minuty odpoczynku na przystanku końcowym zanim ruszy w kolejny kurs. Bez zmniejszenia częstotliwości lub dodania kolejnej brygady nie można wydłużyć tej trasy.

#TramwajemPoŚwiecie

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Obecnie w planach są dwa autobusy, które jeździć mają z częstotliwością 15 minut. Czyli spod dworca każdy odjeżdża co pół godziny

Sprawdź rozkłady na stronie. Autobusy obydwóch linii odjeżdżają co 15 minut, a nie na zmianę co 30 minut. Np 90 spod dworca odjeżdża o 13:00,13:15,13:30 itd, a 95 z tego samego przystanku o 13:06,13:21,13:36 itd.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez fan004 86

bartez napisał(a):
Sprawdź rozkłady na stronie. Autobusy obydwóch linii odjeżdżają co 15 minut, a nie na zmianę co 30 minut. Np 90 spod dworca odjeżdża o 13:00,13:15,13:30 itd, a 95 z tego samego przystanku o 13:06,13:21,13:36 itd.

Pisząc "dwa autobusy" miałem na myśli obsługę jednej linii. Jeżeli na 90 mają jeździć dwa wozy, z częstotliwością 15 minut, to każdy z nich odjedzie co pół godziny. Dla 95 obowiązuje to samo. Popraw mnie jeśli źle liczę.

Chyba że liczba brygad jest większa, ale jeśli dobrze kojarzę łącznie na 90 i 95 miały być cztery pojazdy.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez bartez 336

fan004 napisał(a):
Pisząc "dwa autobusy" miałem na myśli obsługę jednej linii. Jeżeli na 90 mają jeździć dwa wozy, z częstotliwością 15 minut, to każdy z nich odjedzie co pół godziny. Dla 95 obowiązuje to samo. Popraw mnie jeśli źle liczę.

Chyba że liczba brygad jest większa, ale jeśli dobrze kojarzę łącznie na 90 i 95 miały być cztery pojazdy.

Ja obstawiam, że będą przebieranki jak np na 69 i 89 i tym sposobem kierowca będzie miał dłuższą przerwę.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez stochu 2

bartez napisał(a):
Ja obstawiam, że będą przebieranki jak np na 69 i 89 i tym sposobem kierowca będzie miał dłuższą przerwę.

Wówczas potrzebujesz piątej brygady.
1

wysłane przez bartez 336

Kacper napisał(a):
O ile się nie mylę, to z tej nic nie dającej 70-ątki mało kto w ogóle korzysta więc się nie dziwie, że nie dają tam następnej linii. Fajnie byłoby zobaczyć tam nowe linie, ale obawiam, się, że raczej byłyby "muchowozami" na tamtym odcinku.

Bo linia musi mieć sensowną trasę, a nie ładnie wyglądać na mapie. Na Wały jeździ mnóstwo samochodów z blokowisk i to stamtąd powinna kursować jakaś linia autobusowa, a nie 70, która np nie ma dobrej przesiadki na Rodła.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez arko5 30

Tak się zastanawiam... Czy te linie to są dla prezesa jednej z najlepszych spółek transportowych, czy może ktoś przeprowadził jakieś badania i wyszło że jest taka potrzeba?
3

wysłane przez bartez 336

arko5 napisał(a):
Tak się zastanawiam... Czy te linie to są dla prezesa jednej z najlepszych spółek transportowych, czy może ktoś przeprowadził jakieś badania i wyszło że jest taka potrzeba?

Pojeżdżą to się okaże czy się sprawdzą.
Teraz należałoby pomyśleć, żeby lepiej skomunikować Wały Chrobrego oraz dojazd do Podzamcza z północnych dzielnic bez robienia kółka tramwajem do Wyszyńskiego.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez AutobusemxSzczecin 13

bartez napisał(a):
Pojeżdżą to się okaże czy się sprawdzą.
Teraz należałoby pomyśleć, żeby lepiej skomunikować Wały Chrobrego oraz dojazd do Podzamcza z północnych dzielnic bez robienia kółka tramwajem do Wyszyńskiego.

Zawsze możesz jechać przez Stocznię - tak dla odmiany :D

wysłane przez bartez 336

AutobusemxSzczecin napisał(a):
Zawsze możesz jechać przez Stocznię - tak dla odmiany :D

Północne rejony to nie tylko 6, ale np Bandurskiego, Kormoranów, Przyjaciół Żołnierza czy Szosa Polska i okolice. Stamtąd jedzie dużo aut w okolice Wałów/Starzyńskiego.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):
Północne rejony to nie tylko 6, ale np Bandurskiego, Kormoranów, Przyjaciół Żołnierza czy Szosa Polska i okolice. Stamtąd jedzie dużo aut w okolice Wałów/Starzyńskiego.

Zgadza się. To jest odwieczny i tu często poruszany problem. Z tamtąd nie da się dalej pojechać niż na Rodła. Sam na Wały czy w okolice Grodzkiej wybieram auto. Przesiadki na Rodla też nie powalają ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez maciekos95 3

arko5 napisał(a):
Tak się zastanawiam... Czy te linie to są dla prezesa jednej z najlepszych spółek transportowych, czy może ktoś przeprowadził jakieś badania i wyszło że jest taka potrzeba?

Też mam nieodparte wrażenie, że te linie to głównie powietrze będą wozić. Zwłaszcza przy takiej trasie. No ale pożyjemy, zobaczymy.

wysłane przez Waszka 80

Nowe linie mają za zadanie obsłużyć rejony Śródmieścia, które do tej pory były niemalże pozbawione komunikacji miejskiej. Takie przynajmniej było ich założenie, jednak w rzeczywistości ogromna część trasy pokrywa się z liniami tramwajowymi.

Odcinek od placu Zawiszy do placu Grunwaldzkiego (a właściwie nawet do Felczaka) to dublowanie przedremontowej trasy "jedynki" (no może z taką zmianą, że jedziemy na skróty przez plac Lotników, zamiast przez Filharmonię). Zaś z drugiej strony, od Narutowicza do placu Szarych Szeregów (na upartego nawet do placu Grunwaldzkiego) nowe linie jeżdżą tą samą trasą co "jedenastka" i "dwunastka".

No dobrze. Pozostały zatem dwa miejsca, do których dojedziemy nowymi liniami. Okolice Urzędu Miasta i Wąskiej oraz ulica Narutowicza i te przylegające do niej. Przejrzyjmy się najpierw pierwszemu rejonowi.

Urząd Miasta. Linie autobusowe 70 i 87, ta druga z częstotliwością 20 minut przez cały dzień, a 70 co 20-40 minut od szczytu porannego do popołudniowego. Obie przejeżdżają przez najważniejsze węzły przesiadkowe, 87 przez Kołłątaja, plac Szarych Szeregów i Bramę Portową, a 70 przez plac Rodła i Wyszyńskiego. Skoro mamy takie możliwości, żeby z Urzędu Miasta, z maksymalnie jedną przesiadką dojechać do każdego miejsca w centrum, następna linia nie jest tam potrzebna. W tej okolicy mamy jeszcze ulicę Śląską i Wąską. Racja - w tym dokładnym miejscu nie było wcześniej komunikacji miejskiej. Jednak na skrzyżowaniu Wąskiej i Felczaka mamy przystanek linii 87, a w pobliżu przystanki tramwajowe Odzieżowa, Rayskiego i Plac Grunwaldzki. Jeżeli to okazałoby się jednak niewystarczające zawsze można zmodyfikować trasę linii 70, tak aby od Urzędu Miasta do Placu Grunwaldzkiego jeździła ulicą Wąską i Śląską, zamiast aleją Jana Pawła II, na której i tak nie ma przystanków.

Drugie miejsce to ulica Narutowicza - i tutaj rzeczywiście wcześniej był problem. Przy Placu Dziecka wsiada mnóstwo młodzieży, w końcu w pobliżu są aż trzy szkoły średnie. Chcą dojechać do węzła przesiadkowego, żeby stamtąd móc kontynuować swoją podróż do bardziej odległych dzielnic Szczecina. Na 90 nie ma co czekać - na Owocowej jest końcowy i autobus będzie stał, więc szybciej już będzie podejść do placu Zawiszy. No to zostaje 95. Jeżeli zaraz ma przyjechać to super, podjedzie się dwa przystanki do placu Kościuszki. A co jak przed chwilą jechała? No to na nogach do przystanku Narutowicza, przecież za te 15 minut będziemy już jechać tramwajem.

Po co piszę tą wypowiedź? Aby pokazać nonsens tych dwóch nowych linii. Okolice Wałów Chrobrego wciąż nie posiadają odpowiedniej komunikacji miejskiej. Przystanki są w złych miejscach, a “siedemdziesiątka” jeździ rzadko. Dodatkowo, parking pod Trasą Zamkową będzie płatny od 1 kwietnia, a chyba właśnie z tego powodu powstają te dwie nowe linie - żeby zrekompensować podwyższenie cen biletów parkingowych.

W związku z powyższym przygotowałem moją koncepcję linii, która według mnie byłaby o wiele bardziej efektywna. Jej trasa jest następująca:

Osiedle Akademickie - Ku Słońcu - Piastów - Narutowicza - 3 Maja - Owocowa - Nabrzeże Wieleckie - Admiralska - Jarowita - Zygmunta Starego (powrót: Małopolska - Jarowita - Zygmunta Starego - Wały Chrobrego - Komandorska) - Matejki - Piłsudskiego - Śląska - Wąska - Felczaka (powrót: Niedziałkowskiego) - Urząd Miasta.

Mapa z trasą

Dzięki takiemu rozwiązaniu, trasa nie będzie okrężna, więc nie będzie irytujących dla pasażerów przerw, będzie więcej możliwości przesiadki (Osiedle Akademickie, Narutowicza, Dworzec Główny, Wyszyńskiego, Plac Rodła, Urząd Miasta), a linię 70 będzie można skrócić do dworca lub Potulickiej (obecnie przez jej za długą trasę jeździ wiecznie opóźniona, co najbardziej odbija się na mieszkańcach wiosek w gminie Kołbaskowo, którzy nie dość, że mają autobus bardzo rzadko, to jeszcze nie mają pewności że przyjedzie na czas).

Jeżeli częstotliwość takiej linii również będzie wynosiła 15 minut, (a skoro 90 i 95 będą obsługiwały razem cztery pojazdy, nie powinno być z tym problemu), jestem przekonany, że ilość pasażerów będzie o wiele wyższa niż w przypadku obecnej trasy linii 90 i 95.

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez Kanarek 58

Waszka napisał(a):
[ciach]

To że linia pokrywa się z innymi liniami nie jest żadnym argumentem, bo daje możliwość bezpośredniego dojazdu do ważnych punktów na mapie miasta. Prawie cała moja rodzina będzie z tej linii korzystała, więc nie wiem czy jest taka bezsensowna.

Pozdrawiam :-)
2

wysłane przez Ferrix 8

Waszka napisał(a):
W związku z powyższym przygotowałem moją koncepcję linii, która według mnie byłaby o wiele bardziej efektywna. Jej trasa jest następująca:

Osiedle Akademickie - Ku Słońcu - Piastów - Narutowicza - 3 Maja - Owocowa - Nabrzeże Wieleckie - Admiralska - Jarowita - Zygmunta Starego (powrót: Małopolska - Jarowita - Zygmunta Starego - Wały Chrobrego - Komandorska) - Matejki - Piłsudskiego - Śląska - Wąska - Felczaka (powrót: Niedziałkowskiego) - Urząd Miasta.

Mapa z trasą

Zdecydowanie lepsza wersja trasa niż ta, która będzie obowiązywała. Przy okazji linia 70 do skrócenia.

STMKŻ
1

wysłane przez Wojtek 24

Waszka napisał(a):
Drugie miejsce to ulica Narutowicza - i tutaj rzeczywiście wcześniej był problem. Przy Placu Dziecka wsiada mnóstwo młodzieży, w końcu w pobliżu są aż trzy szkoły średnie. Chcą dojechać do węzła przesiadkowego, żeby stamtąd móc kontynuować swoją podróż do bardziej odległych dzielnic Szczecina. Na 90 nie ma co czekać - na Owocowej jest końcowy i autobus będzie stał, więc szybciej już będzie podejść do placu Zawiszy. No to zostaje 95. Jeżeli zaraz ma przyjechać to super, podjedzie się dwa przystanki do placu Kościuszki. A co jak przed chwilą jechała? No to na nogach do przystanku Narutowicza, przecież za te 15 minut będziemy już jechać tramwajem.

Tylko, żeby dojechać do pl. Rodła twoją trasą to trzeba najpierw zwiedzić Wały Chrobrego. Co jest bez sensu i byłoby tak jak z 70. Trasa 90/95 ma ułatwić podróz po Śródmieściu, a nie po bulwarach. Do tego omijamy Plac Kościuszki i Piastów/Szarych Szeregów.
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez MQ ?

Waszka napisał(a):
Dodatkowo, parking pod Trasą Zamkową będzie płatny od 1 kwietnia, a chyba właśnie z tego powodu powstają te dwie nowe linie - żeby zrekompensować podwyższenie cen biletów parkingowych.

Dla uściślenia – parking pod Trasą Zamkową jest płatny od 1 lutego i funkcjonuje zupełnie niezależnie od Strefy Płatnego Parkowania.
4

wysłane przez mch1209 0

Mnie nowe linie 90 i 95 nie do końca satysfakcjonują, co prawda znacznie poprawią dostęp do Urzędu Miasta i uzupełnią lukę na Narutowicza, jednak dalej w centrum jest dużo miejsc w których przydałby się autobus. Wczorajszy wieczór spędziłem nad mapą śródmieścia i myślałem, jak możnaby usprawnić komunikację autobusową w śródmieściu i stworzyłem moją propozycję na układ linii autobusowych w śródmieściu. Postanowiłem nie tworzyć nowych dziwnych tworów, tylko wydłużyłem niektóre linie przez śródmieście (podobny manewr jak kiedyś postąpiono z 87 – to pozwala zaoszczędzić liczbę brygad i przesiadek) tak aby docierały w nowe miejsca dotychczas wykluczone z KM.

https://imgur.com/Qg24GHU

Tutaj schemat (przedstawione 3 koncepcje tras + istniejące linie, które teraz przejeżdżają przez ścisłe centrum, planowane 90 i 95 + wywaliłem 70 która trochę traci sens przy tym układzie linii). Lokalizacje przystanków można traktować jako przykładowe, mogłem też się pomylić przy wyznaczaniu istniejących już.

1. WYDŁUŻENIE 86 DO DWORCA NIEBUSZEWO
Głównym celem wydłużenia 86 jest bardziej efektywna obsługa rejonu Wałów Chrobrego, gdzie obecnie kursuje linia 70. Linia kursowałaby na trasie Plac Rodła-Matejki-Małopolska-Wały Chrobrego, dając bezpośredni dojazd do instytucji w tej okolicy z blokowisk w okolicach osiedla Kaliny itp. Dalej 86 jechałoby ulicą Starzyńskiego i Parkową, co daje kolejne możliwości przesiadki w 5/11, Emilii Plater i Sczanieckiej, co daje możliwość wygodnej przesiadki w 53/60/67 i linie w stronę Komuny Paryskiej, co ułatwia dojazd w rejon Wałów z dzielnic północnych. Teoretycznie tutaj linia mogłaby już kończyć bieg, ale dosyć przyszłościowym rozwiązaniem jest wydłużenie do Dworca Niebuszewo – węzła gdzie będzie można przesiąść się w SKM i linie w kierunku Warszewa itp. Na końcowym odcinku 86 pełniłaby rolę dowozówki z Osiedla Piastowskiego do tramwaju/pociągu podobnie jak teraz 57/63, poza tym łączy obecnie średnio skomunikowane ze sobą okolice Dworca Niebuszewa z okolicami Parkowej/Wałów (obecnie trzeba iść na 53/67, przejechać 2 przystanki i znowu iść albo jechać 2/12 na Plac Rodła i przesiąść się w 5/11 w kierunku Parkowej) dając też łatwy dostęp do SKM osiedlu Grabowo. Co do częstotliwości – myślę że na początek wystarczające jest wydłużenie co drugiego kursu, co daje 20 minut w godzinach szczytu, 30 poza.

2. WYDŁUŻENIE 68 DO DWORCA GŁÓWNEGO
W tym schemacie ruszyłem akurat linię 68, ale może to być też jakaś inna linia kursująca przez Komuny Paryskiej (np. 58/59). Po przekroczeniu Placu Rodła autobus pojechałby przez Plac Żołnierza w stronę podzamcza. W stronę Dworca przejeżdżałby ulicą Farną, przejeżdżając obok zamku i katedry do węzła Wyszyńskiego, natomiast spowrotem ulicą Panieńską i dolną jezdnią Trasy Zamkowej mijając Rynek Sienny – po drodze można też stworzyć przystanki w okolicach Teatru Kana i przyszłego parkingowca. Tym sposobem 68 daje wygodny dostęp do podzamcza dla dzielnic północnych – wygodne przesiadki na Sczanieckiej, prawobrzeża – Wyszyńskiego oraz od Dworca, pod którym by kończyła jadąc trasą linii 75. Tym samym północne dzielnice otrzymują wygodny dojazd do Wyszyńskiego i Dworca bez konieczności przesiadki, co jest zdecydowanie na plus. W dodatku linia ma realne szanse na odciążenie linii 107, dotychczasowe linie mające między innymi takie zadanie (obecne 68 czy 59) nie są atrakcyjniejsze od 107 bo jadą po tej samej trasie i mają niższą częstotliwość, natomiast linia oferująca bezpośredni dojazd do Wyszyńskiego i Dworca przyciągnęłaby więcej pasażerów. Obecna częstotliwość – 20 minut przez cały dzień i 30 wieczorem jest ok, kursy na Rostocką można spokojnie zostawić na Placu Rodła.

3. WYDŁUŻENIE 62 I 83 DO PLACU RODŁA
Ta propozycja trochę się pokrywa z inną, która z tego co pamiętam kiedyś padła – czyli wprowadzenie autobusu na ulicę Kusocińskiego. Tutaj wybrałem linie 62 i 83, które obecnie bardziej pełnią funkcję dowozową i „chowają” się przed 61 i 81 w ciągu komunikacyjnym w stronę Redy. Linie te można zsynchronizować i skierować na nową trasę. Po dotarciu do Placu Szyrockiego autobus odbijałby w stronę Nowego Miasta – które jest trochę zaniedbane jeśli chodzi o komunikację miejską. Tym samym linie obsługiwałyby nowe budownictwo powstałe w okolicach Kusocińskiego. Dalej chciałem pociągnąć linie do Placu Zwycięstwa, najlepszym rozwiązaniem by była prosta trasa Kusocińskiego-Plac Dziecka-Kopernika, jednak skrzyżowanie przy kolejówce nie pozwala na taki manewr. Stworzyłem więc dwa warianty przebiegu: pierwszy przez Głowackiego i Kopernika, drugi przez Sowińskiego i Potulicką. Zaletą pierwszego wariantu jest obsługa Placu Dziecka, natomiast drugi wariant daje możliwość wygodnej przesiadki w 1/9 na Sowińskiego. Nie mogłem zdecydować który jest lepszy, więc oba dałem na mapę. Dalej linie kontynuowałaby trasę do Placu Zwycięstwa, gdzie teoretycznie mogłyby kończyć bieg, jednak myślę że dobrym pomysłem, który szczególnie by się spodobał studentom US i uczniom szkół na Sowińskiego jest przedłużenie ich do Placu Rodła. W stronę Placu Rodła trasa mogłaby przebiegać ulicami Świętego Wojciecha-Bałuki-Wyzwolenia, natomiast spowrotem Piłsudskiego-Śląska-Bałuki-Wojska Polskiego. Postój na Placu Rodła mógłby się odbywać na dotychczasowym peronie 70 w stronę Urzędu. Linie na tej trasie straciłyby dostęp do Placu Kościuszki, ale na wszystkie przejeżdżające tam linie można się przesiąść na Placu Szyrockiego albo na Pl. Zwycięstwa/Bramie Portowej. Uważam, że ta trasa by była o wiele bardziej funkcjonalna niż 90/95 jeśli chodzi o obsługę Nowego Miasta – linia 95 z Placu Dziecka do Placu Lotników ma jechać 18 minut, co nie jest zbytnio zachęcające, natomiast proponowana trasa docierałaby do Placu Rodła w max. 10 minut. Co do częstotliwości – po połączeniu linii w dni powszednie wychodzi takt pół godziny w ciągu dnia, w weekendy trochę gorzej bo są luki w taktach obu linii. Ja w te luki dodałbym nowe kursy 62, które mogłyby kończyć kurs na Redzie albo na Cukrowej tak, aby przez cały dzień w sobotę i niedzielę między Redą i Placem Rodła był takt 30 minut. Podobny ruch zrobiłbym w godzinach szczytu tak, aby takt wynosił 20 minut, dla przykładu: 15:00 – linia 83, 15:20 – linia 62 do Ustowa, 15:40 – linia 62 do Redy.

Pomysł należy traktować jako luźna propozycja, wiem że nie ma tyle taboru, kierowców i pieniędzy żeby tak szaleć, szczególnie że niektóre linie są dużą konkurencją dla tramwaju, do których teraz upycha się jak najwięcej ludzi. Ekspertem też nie jestem ale pomarzyć o dopełnionej siatce KM w centrum zawsze można :D Jednak mimo to chciałbym poznać opinie innych, czy linie z propozycji mają jakąkolwiek rację bytu czy są tylko bezsensownym wytworem wyobraźni.

Pozdrawiam!
8

wysłane przez Kanarek 58

mch1209 napisał(a):
[ciach]

Super, przeanalizowałem na razie 62 i 83, bo na więcej nie mam czasu (może później to zrobię) i nie mam się do czego przyczepić. Zastąpiłbym je jedynie częściej jeżdzącymi liniami np. 61 lub 81. 62 (a tym bardziej 83) w stronę Gumieniec mało kto by jeździł, a dając 81 lub 61 do pl. Rodła możemy zapewnić bezpośrednie połączenie ludziom pracującym w ścisłym centrum, czyli bardzo dużej części pasażerów tychże linii.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Alex Simulations 43

Pomijając kwestie finansowe, całkiem sensowne. Aczkolwiek nie wiem czy częstotliwość 30 minut z linii 62 i 83 zachęciłaby mieszkańców okolic Kusocińskiego do korzystania z nich. Ja bym zwiększył ilość kursów 62 do Redy/Cm. Zachodniego/Nowej Cukrowni, w szczycie autobusy tam jeżdżą nieźle zapchane.
1

wysłane przez Kostek 2

mch1209 napisał(a):
[ciach]

Jeżeli chodzi o nakaz skrętu w prawo obok Kolejówki, to zawsze można dać poniżej tabliczkę, że nie dotyczy komunikacji miejskiej. Jak dla mnie lepszym wariantem jest trasa przez Sowińskiego dając możliwość przesiadki na 1 i 9. Można też rozdzielić 62 i 83, aby jedna jechała przez Głowackiego/Kusocińskiego, a druga przez Piekary/Sowińskiego i spotkałyby się na Placu Zwycięstwa.

Kanarek napisał(a):
Zastąpiłbym je jedynie częściej jeżdzącymi liniami np. 61 lub 81

Zaproponowane trasy są dość ciasne i kręte, więc byłoby ryzyko, że przegub gdzieś się nie zmieści. Ma lepszy promień skrętu, ale za to jest dłuższy, ale spróbować zawsze można. Ciekawie byłoby za to w zimę. Wzniesienia na nowym mieście są dość strome i nawet jeżeli byłyby posypane, to mógłby być problem z podjazdem, lecz nie można myśleć tylko w ten sposób. Jak dla mnie trasy są przemyślane i na pewno lepiej by się przyjęły niż obecne, a także obsługiwały by aktualnie pozbawione komunikacji rejony.
Post został wyedytowany przez autora.
1

wysłane przez Alex Simulations 43

Kostek napisał(a):
Jak dla mnie trasy są przemyślane i na pewno lepiej by się przyjęły niż obecne, a także obsługiwały by aktualnie pozbawione komunikacji rejony.

Do tego wszystkie możliwości przesiadki z 62 i 83 na inne linie zostaną zachowane, a nawet będzie ich więcej.
1

wysłane przez Kanarek 58

Kostek napisał(a):

Zaproponowane trasy są dość ciasne i kręte, więc byłoby ryzyko, że przegub gdzieś się nie zmieści. Ma lepszy promień skrętu, ale za to jest dłuższy, ale spróbować zawsze można. Ciekawie byłoby za to w zimę. Wzniesienia na nowym mieście są dość strome i nawet jeżeli byłyby posypane, to mógłby być problem z podjazdem, lecz nie można myśleć tylko w ten sposób. Jak dla mnie trasy są przemyślane i na pewno lepiej by się przyjęły niż obecne, a także obsługiwały by aktualnie pozbawione komunikacji rejony.

Często tam chodziłem i przegubem ze spokojem da radę. Problemem rzeczywiście może być podjazd na Kusocińskiego (Ale urwał!).

Pozdrawiam :-)
2

wysłane przez Kostek 2

Kanarek napisał(a):
Często tam chodziłem i przegubem ze spokojem da radę. Problemem rzeczywiście może być podjazd na Kusocińskiego (Ale urwał!).

Podczas skrętu musiałyby poczekać ciut dłużej, aż z przeciwka będzie wolne, bo inaczej się nie wyrobią, ale na upartego dałyby radę, lecz z tym podjazdem miałbym obawy. 18-metrowy waży 10t. więcej niż 12 metrowy. Pamiętam sytuację jak 529 jadąc ulicą Piekary pod górę miał jednej zimowej nocy problem z podjazdem, był to Solaris Urbino 10, a waży on prawie połowę mniej niż 12 metrowy. Do tego dochodzi też zjazd, a tuż po zakończeniu zjazdu jest skrzyżowanie, co jest dość niebezpieczne. Górka na Kusocińskiego jest trochę łagodniejsza niż ta na Piekarach, ale swój % też ma, a jak właśnie wspomniałeś słynny filmik, to z autobusem mogłoby być nieciekawie. Teoretycznie dużo autobusów w mieście pokonuje strome wzniesienia na swoich trasach i im się to udaje, więc jeśli byłoby bardzo dobrze posypane i robione to na bieżąco, to może i coś by z tego było.

Jeżeli miałyby być przegubowe 61 i 81, to wtedy Piekary odpadają, bo na łuku przy wieżowcach przegubowy się nie wyrobi i zostaje trasa tylko przez Kusocińskiego, ale wtedy rozdzielić je tak jak wyżej napisałem, jeden w lewo na Głowackiego bądź prosto w Kusocińskiego obsługując Plac Dziecka i w dół w Kopernika, a drugi w prawo w Sowińskiego i w lewo w Potulicką dając możliwość przesiadki na tramwaje.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MlodyS53 78

Kostek napisał(a):
Podczas skrętu musiałyby poczekać ciut dłużej, aż z przeciwka będzie wolne, bo inaczej się nie wyrobią, ale na upartego dałyby radę, lecz z tym podjazdem miałbym obawy. 18-metrowy waży 10t. więcej niż 12 metrowy. Pamiętam sytuację jak 529 jadąc ulicą Piekary pod górę miał jednej zimowej nocy problem z podjazdem, był to Solaris Urbino 10, a waży on prawie połowę mniej niż 12 metrowy. Do tego dochodzi też zjazd, a tuż po zakończeniu zjazdu jest skrzyżowanie, co jest dość niebezpieczne. Górka na Kusocińskiego jest trochę łagodniejsza niż ta na Piekarach, ale swój % też ma, a jak właśnie wspomniałeś słynny filmik, to z autobusem mogłoby być nieciekawie. Teoretycznie dużo autobusów w mieście pokonuje strome wzniesienia na swoich trasach i im się to udaje, więc jeśli byłoby bardzo dobrze posypane i robione to na bieżąco, to może i coś by z tego było.

Mniejsza waga nie równa się lepsza przyczepność.

Kostek napisał(a):
Jeżeli miałyby być przegubowe 61 i 81, to wtedy Piekary odpadają, bo na łuku przy wieżowcach przegubowy się nie wyrobi i zostaje trasa tylko przez Kusocińskiego, ale wtedy rozdzielić je tak jak wyżej napisałem, jeden w lewo na Głowackiego bądź prosto w Kusocińskiego obsługując Plac Dziecka i w dół w Kopernika, a drugi w prawo w Sowińskiego i w lewo w Potulicką dając możliwość przesiadki na tramwaje.

Kto Ci nagadał że się nie wyrobi?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Michal 2

MlodyS53 napisał(a):

Kto Ci nagadał że się nie wyrobi?

Jeśli dobrze kojarzę to na 529 przegub już się zdarzał.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Kostek 2

MlodyS53 napisał(a):
Kto Ci nagadał że się nie wyrobi?

Jakby się wyrobił, to okej, wydaje się tam dość ciasno jak na 18 metrów.

wysłane przez lukaszenko 16

MlodyS53 napisał(a):
Mniejsza waga nie równa się lepsza przyczepność.

Ja bym powiedział wręcz odwrotnie, że większa waga będzie lepsza ale też do pewnego momentu.