Forum
Niepotrzebne linie.
wysłane przez Kasowniczek
wysłane przez Alex Simulations 43
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Żadne. Każda linia ma swoje zadania i określoną grupę pasażerów.
wysłane przez Kasowniczek
Żadne. Każda linia ma swoje zadania i określoną grupę pasażerów.
A pod względem trasy?
wysłane przez stochu 2
A pod względem trasy?
Moim zdaniem osiedle Anny Jagiellonki (Police) jest nieco wykluczone transportowe. Spora część uczniów szkoły przy Tanowskiej mieszka właśnie tam, a do autobusu ma ok. 10 minut pieszo. Skoro 109 to linia typowo szkolna, warto byłoby rozważyć jej przetrasowanie przez Roweckiego.
wysłane przez MQ ?
Skoro 109 to linia typowo szkolna, warto byłoby rozważyć jej przetrasowanie przez Roweckiego.
Temat autobusu przez Roweckiego ma już wiele lat, ale nie ma na to pieniędzy.
wysłane przez Kacper −1
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Według mnie 78. Obecnie 78 pokrywa się trasą i z 51 i 92. Moim zdaniem 78 powinno być wydłużone, zamiast tworzenia nowej linii 92. Raz, że tak jak pisałem pokrywają się trasą, to jeszcze bez sensu stworzono nową linie i wykorzystano wolny numer, gdy wystarczyło wydłużyć obecne 78.
wysłane przez lhb178 19
Według mnie 78. Obecnie 78 pokrywa się trasą i z 51 i 92. Moim zdaniem 78 powinno być wydłużone, zamiast tworzenia nowej linii 92. Raz, że tak jak pisałem pokrywają się trasą, to jeszcze bez sensu stworzono nową linie i wykorzystano wolny numer, gdy wystarczyło wydłużyć obecne 78.
Zapotrzebowanie na odcinku Osiedle Arkońskie - Kołłątaja jest zupełnie inne, niż na pozostałym.
wysłane przez MQ ?
Według mnie 78. Obecnie 78 pokrywa się trasą i z 51 i 92. Moim zdaniem 78 powinno być wydłużone, zamiast tworzenia nowej linii 92. Raz, że tak jak pisałem pokrywają się trasą, to jeszcze bez sensu stworzono nową linie i wykorzystano wolny numer, gdy wystarczyło wydłużyć obecne 78.
Czy mógłbyś przedstawić zarys rozkładu jazdy zgodnego z Twoimi wytycznymi, dla okresu szczytowego i międzyszczytowego dnia powszedniego?
Obecnie układ jest następujący:
Dni powszednie – godziny szczytu
00 (51)
07 (78)
15 (92)
22 (78)
30 (51)
37 (78)
45 (92)
52 (78)
Dni powszednie – okres międzyszczytowy
00 (51)
10 (78)
20 (92)
30 (78)
40 (51)
50 (78)
(w kolejnej godzinie kursy 51 i 92 są zamienione)
Zatem na każde cztery kursy przypada jeden kurs 51, jeden kurs 92 i dwa kursy 78. Byłbym zobowiązany za zwizualizowanie proponowanego przez Ciebie układu.
wysłane przez bartez 336
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Bezsensowny to jest ten wątek. Jak już go założyłeś to może być coś napisał w temacie.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Kostek 2
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Aby zachęcić do rozmowy i wymiany argumentów, to powinieneś sam napisać jakie linie i podać konkretnie dlaczego, co byś zmienił w trasach/przystankach, a reszta się do tego odniesie jak będzie chciała. To ty zaczynasz temat i chcesz "przyciągnąć" czytelników do dyskusji, więc daj najpierw coś od siebie.
wysłane przez Kasowniczek
Aby zachęcić do rozmowy i wymiany argumentów, to powinieneś sam napisać jakie linie i podać konkretnie dlaczego, co byś zmienił w trasach/przystankach, a reszta się do tego odniesie jak będzie chciała. To ty zaczynasz temat i chcesz "przyciągnąć" czytelników do dyskusji, więc daj najpierw coś od siebie.
Dobrze. Według mnie bezsensowna jest linia 78, bo jak już wcześniej wspomniano pokrywa się z trasą 51 i 92.
wysłane przez fan004 86
Dobrze. Według mnie bezsensowna jest linia 78, bo jak już wcześniej wspomniano pokrywa się z trasą 51 i 92.
Woow, to żeś teraz dołożył do dyskusji coś od siebie ;).
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
Woow, to żeś teraz dołożył do dyskusji coś od siebie ;).
Dlatego uważam, że zakładanie nowych wątków nie powinno być takie łatwe.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Kostek 2
Dobrze. Według mnie bezsensowna jest linia 78, bo jak już wcześniej wspomniano pokrywa się z trasą 51 i 92.
Zaczynając dyskusję warto byłoby się bardziej przygotować, a nie wymienić jedną linię (w dodatku powtórzoną przez innego użytkownika) i przedstawienie jednego argumentu "bo się pokrywa". Jeżeli już jesteśmy przy tym argumencie, to tak jak wyżej napisał Administrator MQ - skoro uważasz, że owa linia jest bezsensowna, to przedstaw swoje propozycje co do rozkładów tych linii.
wysłane przez Bebe Tosiek
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Moim zdaniem powinno się zlikwidować „telebusową” linię 904. Można by zmodyfikować 85 w sensie, że jeździłaby trasą 904, tylko na takiej zasadzie, że relacja Podjuchy-Smocza Falskiego by została na niektórych kursach, np. po godzinie 21:45 w dni powszednie, a w dni wolne po 19:30.
wysłane przez man1995 55
Moim zdaniem powinno się zlikwidować „telebusową” linię 904. Można by zmodyfikować 85 w sensie, że jeździłaby trasą 904, tylko na takiej zasadzie, że relacja Podjuchy-Smocza Falskiego by została na niektórych kursach, np. po godzinie 21:45 w dni powszednie, a w dni wolne po 19:30.
Proszę Cię... To ma być linia dla Ciebie czy dla mieszkańców?
wysłane przez Bebe Tosiek
Proszę Cię... To ma być linia dla Ciebie czy dla mieszkańców?
Dla mieszkańców więc proponuję odpowiednią alternatywę.
wysłane przez man1995 55
Dla mieszkańców więc proponuję odpowiednią alternatywę.
Faktycznie. Alternatywa po całości. Chcesz zabrać busika z górki i zastąpić go 85, które i tak tam nie wjedzie. Spoko opcja.
wysłane przez Bebe Tosiek
Faktycznie. Alternatywa po całości. Chcesz zabrać busika z górki i zastąpić go 85, które i tak tam nie wjedzie. Spoko opcja.
Ale jest opcja żeby na 85 kursowały Sprintery 😉
wysłane przez wolvo1565 24
Ale jest opcja żeby na 85 kursowały Sprintery 😉
Hmmm, ale jak dobrze się orientuje to na linii 85 i tak zdarzają się kursować Sprintery :)
wysłane przez AutobusemxSzczecin 13
Proszę Cię... To ma być linia dla Ciebie czy dla mieszkańców?
Tutaj jedyna słuszna zmiana, to bus na telefon bez stałej trasy - jak w Krakowie.
wysłane przez MQ ?
Moim zdaniem powinno się zlikwidować „telebusową” linię 904.
Uzasadnij.
wysłane przez Bebe Tosiek
Uzasadnij.
Uzasadnić to ja mogę w taki sposób że kursowanie linii 904 jest niewystarczające ze względu na godziny kursowania (6:40-16:40 i to w dni robocze) A jej trasa składa się z górzystych terenów Podjuch. Są ludzie którzy tam mieszkają i chcą się np. w weekend dostać do węzła przesiadkowego na pętli w Podjuchach i np. mają potrzebę dostania się do miasta (np. w celu zrobienia zakupów, dostania się do kogoś) więc stąd wzięła się moja propozycja żeby przekształcić trasę linii 85. Takie moje uzasadnienie.
No wiem że jak nie ma możliwości z korzystania z komunikacji miejskiej a nie mamy samochodu to możemy zamówić Ubera, Bolta albo tradycyjną taksówkę.
wysłane przez RaPer782
Uzasadnić to ja mogę w taki sposób że kursowanie linii 904 jest niewystarczające ze względu na godziny kursowania (6:40-16:40 i to w dni robocze) A jej trasa składa się z górzystych terenów Podjuch. Są ludzie którzy tam mieszkają i chcą się np. w weekend dostać do węzła przesiadkowego na pętli w Podjuchach i np. mają potrzebę dostania się do miasta (np. w celu zrobienia zakupów, dostania się do kogoś) więc stąd wzięła się moja propozycja żeby przekształcić trasę linii 85. Takie moje uzasadnienie.
No wiem że jak nie ma możliwości z korzystania z komunikacji miejskiej a nie mamy samochodu to możemy zamówić Ubera, Bolta albo tradycyjną taksówkę.
Tylko zauważ, że 12-to metrowy autobus nie przejedzie przez wszystkie wąskie ulice, które tam występują. Np. Rzeszowska czy Sąsiedzka. Ledwo mieszczą się tam dwie "osobówki" , a Ty chcesz tam linię 85? Jak tam autobus minie się na Twoich oczach z samochodem osobowym to stawiam Ci cysternę piwa. ;) Chociaż osobówki osobówkami, ale dolicz jeszcze auta, które są tam zaparkowane pod domami mieszkańców na połowie ulicy :)
wysłane przez MlodyS53 77
Jak tam autobus minie się na Twoich oczach z samochodem osobowym to stawiam Ci cysternę piwa. ;)
Rafał a 16,5m też wchodzi w grę?
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez MQ ?
Uzasadnić to ja mogę w taki sposób że kursowanie linii 904 jest niewystarczające ze względu na godziny kursowania (6:40-16:40 i to w dni robocze) A jej trasa składa się z górzystych terenów Podjuch.
Zgadzam się, że górne Podjuchy – podobnie jak wiele innych rejonów miasta – powinny być obsługiwane w szerszym zakresie. Tyle że komunikacja funkcjonuje tak, jak pozwalają środki finansowe. Od zmiany numeru linii pieniędzy nie przybędzie.
wysłane przez Mareczek 5
Zgadzam się, że górne Podjuchy – podobnie jak wiele innych rejonów miasta – powinny być obsługiwane w szerszym zakresie. Tyle że komunikacja funkcjonuje tak, jak pozwalają środki finansowe. Od zmiany numeru linii pieniędzy nie przybędzie.
No chyba właśnie zmiana numerka spowoduje, że ta kasa się znajdzie. Stawka za TnŻ wychodziła 2x większa niż za klasyczny wzkm...
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez MQ ?
No chyba właśnie zmiana numerka spowoduje, że ta kasa się znajdzie. Stawka za TnŻ wychodziła 2x większa niż za klasyczny wzkm...
Ale to nie działa w ten sposób.
Po pierwsze numer linii nie determinuje sposobu rozliczania się z przewoźnikiem (za kilometr bądź za godzinę). A po drugie zmiana sposobu rozliczania na TnŻ na rozliczanie kilometrowe spowoduje co najwyżej, że przewoźnik podniesie stawkę za wozokm.
wysłane przez Mareczek 5
Ale to nie działa w ten sposób.
Po pierwsze numer linii nie determinuje sposobu rozliczania się z przewoźnikiem (za kilometr bądź za godzinę). A po drugie zmiana sposobu rozliczania na TnŻ na rozliczanie kilometrowe spowoduje co najwyżej, że przewoźnik podniesie stawkę za wozokm.
Tak, przy obecnym systemie ogłaszania przetargów na TnŻ należy oczekiwać podniesienia kosztów.
Warto dodać, że przy obecnej stawce godzinowej TnŻ można wykonać w tym czasie przejazd o długości 12 km, co przy prędkościach komunikacyjnych wynoszących ~20 km/h, by się równało trasie trwającej 36 minut. Bez żadnego dzwonienia (co troszkę odstrasza pasażera) i pakowania milionów w system...
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Miałem się nie udzielać, ale... co mi tam. I choć nie napiszę zgodnie z głównym tematem wątku, co podzielę się ze spostrzeżeniami odnośnie potrzeby zmiany.
Mam tutaj myśli linię 57. Linia, która istnieje w układzie komunikacyjny od ponad połowy wieku. I choć jeszcze 15-20 lat temu spełniała swoje zadanie, to po ostatnich zmianach (nowych liniach) straciła prawie całkowicie swój sens.
Obsługa Warszewa prawie nie ma sensu. Fakt, jest jedyną linią na ulicach Perlista/Złotowska, ale czas dojazdu do Kołłątaja jest 2x dłuższy niż trasą linii 87/99. Z tych rejonów mamy jeszcze przystanek przy Czeskiej, choć skraj osiedla (przy przystanku Czeska) ma do Wapiennej 400 metrów, skąd jeżdżą linie częściej kursujące i znaczniej szybciej do ww. Kołłątaja.
Dalej, Kormoranów/Thugutta ma 68 do Rodła i 89 do Kołłątaja, które jedzie na skróty.
Tak naprawdę 57 jest główną linią na Cyryla i Metodego, ale ją można zastąpić np. 53 (Plater - Sczanieckiej - 1 Maja - Ofiar Oświęcimia) no i pytanie czy jest aż tyle podróży z trasy "warszewskiej" do Cyryla aby utrzymywać taką linie?
I tutaj pojawiają mi się dwa warianty:
1)
- skierowanie 57 od Kościoła do Podbórza
- obsługa Złotowskiej/Perlistej przez 87/99
2)
- całkowita likwidacja 57
- obsługa Złotowskiej/Perlistej przez 87/99
- skierowanie 68 od Rostockiej przez Łączną do Świergotki w celu obsługi Czeskiej (raczej byliby bardziej zadowoleni niż z kręcącego 57 i na dodatek jadącego do Kołłątaja, tak jak dwie pozostałe linie na Warszewie)
- skierowanie 53 jak wyżej, czyli Plater - Sczanieckiej - 1 Maja - Ofiar Oświęcimia w celu obsługi Cyryla i Metodego
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Alex Simulations 43
I tutaj pojawiają mi się dwa warianty:
1)
- skierowanie 57 od Kościoła do Podbórza
- obsługa Złotowskiej/Perlistej przez 87/99
2)
- całkowita likwidacja 57
- obsługa Złotowskiej/Perlistej przez 87/99
- skierowanie 68 od Rostockiej przez Łączną do Świergotki w celu obsługi Czeskiej (raczej byliby bardziej zadowoleni niż z kręcącego 57 i na dodatek jadącego do Kołłątaja, tak jak dwie pozostałe linie na Warszewie)
- skierowanie 53 jak wyżej, czyli Plater - Sczanieckiej - 1 Maja - Ofiar Oświęcimia w celu obsługi Cyryla i Metodego
Stare babcie jednak lubią korzystać z tej linii, i nie ma tam takich pustek jakby się mogło wydawać... Chociaż rzeczywiście w świetle ostatnich zmian, sporo potencjalnych pasażerów ubyło. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie częstotliwości, niż komplikowanie tras linii 53 czy 68. Można przykładowo zabrać 57/4 w tygodniu i 57/3 w soboty, powstanie wtedy odpowiednio 20 i 30 minut przez cały dzień. Będzie można wytaktować z 68. Skierowanie 57 do Podbórza też nie ma sensu, bo nie ma tam aż takich potoków. Poza tym obie linie jeżdżą do Kołłątaja (nawet jeśli inną trasą).
wysłane przez lukaszenko 16
Skierowanie 57 do Podbórza też nie ma sensu, bo nie ma tam aż takich potoków. Poza tym obie linie jeżdżą do Kołłątaja (nawet jeśli inną trasą).
Poza tym upchnij tam 3 linię na tym Podbórzu...
Stare babcie jednak lubią korzystać z tej linii, i nie ma tam takich pustek jakby się mogło wydawać... Chociaż rzeczywiście w świetle ostatnich zmian, sporo potencjalnych pasażerów ubyło. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie częstotliwości, niż komplikowanie tras linii 53 czy 68. Można przykładowo zabrać 57/4 w tygodniu i 57/3 w soboty, powstanie wtedy odpowiednio 20 i 30 minut przez cały dzień. Będzie można wytaktować z 68. Skierowanie 57 do Podbórza też nie ma sensu, bo nie ma tam aż takich potoków. Poza tym obie linie jeżdżą do Kołłątaja (nawet jeśli inną trasą).
Stare Babcie lubią korzystać ze wszystkich linii kończących na Kołłątaja, A to dlatego że w sąsiedztwie jest Manhattan 😉
wysłane przez Luke_Police 163
Tak naprawdę 57 jest główną linią na Cyryla i Metodego, ale ją można zastąpić np. 53 (Plater - Sczanieckiej - 1 Maja - Ofiar Oświęcimia) no i pytanie czy jest aż tyle podróży z trasy "warszewskiej" do Cyryla aby utrzymywać taką linie?
Jak dla mnie linia 57 bardzo potrzebna jest na odcinku Kołłątaja - Komuny Paryskiej, zwłaszcza w dni wolne, kiedy 63 jeździ z mizerną częstotliwością. Jeśli chcesz likwidować 57, to należałoby jej kosztem wzmocnić 82 lub 63 (ale to rozwiązanie odpada z uwagi na bardzo długą trasę i wysokie koszty z tym związane). Gdyby takie 82 jeździło we wszystkie dni tygodnia 3 razy na godzinę, wówczas faktycznie 57 można by zlikwidować/zmienić jego trasę.
Technik serwisu :)
Jak dla mnie linia 57 bardzo potrzebna jest na odcinku Kołłątaja - Komuny Paryskiej, zwłaszcza w dni wolne, kiedy 63 jeździ z mizerną częstotliwością. Jeśli chcesz likwidować 57, to należałoby jej kosztem wzmocnić 82 lub 63 (ale to rozwiązanie odpada z uwagi na bardzo długą trasę i wysokie koszty z tym związane). Gdyby takie 82 jeździło we wszystkie dni tygodnia 3 razy na godzinę, wówczas faktycznie 57 można by zlikwidować/zmienić jego trasę.
Fakt faktem, że 63 gdyby miało jakiś normalny rozkład z normalną częstotliwością w weekend, to można byłoby skoordynować z 57 na wspólnym odcinku. Ale jak wiadomo trzeba kasy, a żeby 63 jeździł z równym taktem co 30 minut w weekend to niewiele trzeba dołożyć tych kursów (jak dobrze liczę, to chyba z 4-5 kursów w jedną i drugą stronę) i wtedy w niedziele byłaby możliwość zrobienia kursów na przemian 57 i 63 na odcinku Kołłątaja - Komuny Paryskiej co 15 minut.
Do tego nawet jeśli likwidacja 57, co już zostało tu udowodnione, że jest słabym pomysłem. To nawet jakby zostało wzmocnione 82, to na odcinku Rostocka - Komuny Paryskiej w stronę centrum zostałoby tylko 68, bo w tą stronę autobusy linii 82 nie kursują.
To nawet jakby zostało wzmocnione 82, to na odcinku Rostocka - Komuny Paryskiej w stronę centrum zostałoby tylko 68, bo w tą stronę autobusy linii 82 nie kursują.
Tłumów, którzy wybierają przystanek Komuny Paryskiej za przesiadkowy raczej nie ma. 82 jak najbardziej obsługuje okolice przystanku Rostocka przez Kruczą. Poszkodowani by byli raczej mieszkańcy przy Bandurskiego, choć tam droga dojścia pieszo nie raz jest szybsza niż autobusem.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Alex Simulations 43
Ale jak wiadomo trzeba kasy, a żeby 63 jeździł z równym taktem co 30 minut w weekend to niewiele trzeba dołożyć tych kursów (jak dobrze liczę, to chyba z 4-5 kursów w jedną i drugą stronę) i wtedy w niedziele byłaby możliwość zrobienia kursów na przemian 57 i 63 na odcinku Kołłątaja - Komuny Paryskiej co 15 minut.
Zrobienie obu linii co pół godziny i wytaktowanie to dobry pomysł, można puścić 63 i 68 w kilkuminutowym odstępie i kilkanaście minut między nimi 57. A razem z 57 puścić 107, żeby było wytaktowane z 63. Ale to już wyższe kombinacje :D
wysłane przez SOLARIS1850
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Według mnie linie:
- 59, ponieważ dubluje się z 58 na całej swojej trasie (Plac Rodła- Nehringa)
- 78, ponieważ dubluje się z B na całej swojej trasie (Kołłątaja- Osiedle Arkońskie)
wysłane przez Vlogus123 8
Według mnie linie:
- 59, ponieważ dubluje się z 58 na całej swojej trasie (Plac Rodła- Nehringa)
- 78, ponieważ dubluje się z B na całej swojej trasie (Kołłątaja- Osiedle Arkońskie)
Do tego dochodzi:
97 (dubluje 77 Na trasie Os.Bukowe-Dąbie Osiedle/Zakłady Drobiarskie)
H (dubluje C na trasie Dąbie Osiedle - Plac Rodła)
wysłane przez fan004 86
Według mnie linie:
- 59, ponieważ dubluje się z 58 na całej swojej trasie (Plac Rodła- Nehringa)
Przecież trasy są intencjonalnie ułożone w taki sposób. Poza tym na Golęcinie jadą osobno - 58 ulicą Strzałowską obok Centrum Onkologii i SP14, a 59 ulicami Świętojańską i Pokoju. Linie te wspólnie zapewniają stosunkowo wysoką częstotliwość KM mieszkańcom Żelechowej i Golęcina. Gdyby istnieć miało tylko 58 to na Stołczynie, gdzie dodatkowo jeździ 63 autobusy pojawiały by się częściej niż to konieczne. Gdyby miało zostać samo 59 byłoby ich tam za mało. Akurat te dwie linie są potrzebne i dobrze się nawzajem uzupełniają.
- 78, ponieważ dubluje się z B na całej swojej trasie (Kołłątaja- Osiedle Arkońskie)
A z tym szkoda się powtarzać. Przeczytaj następnym razem cały wątek zanim dodasz komentarz na temat, który już został omówiony.
P.S. Argument, że linia pokrywa się trasą z inną linią nie zawsze wystarcza do poparcia jej likwidacji.
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez MQ ?
Według mnie linie:
- 59, ponieważ dubluje się z 58 na całej swojej trasie (Plac Rodła- Nehringa)
- 78, ponieważ dubluje się z B na całej swojej trasie (Kołłątaja- Osiedle Arkońskie)
Liczyłem na to, że skoro już pojawił się taki wątek, to dowiemy się czegoś merytorycznego, co może jakoś zostanie uwzględnione przy ewentualnych zmianach w rozkładach. Niestety mamy tu same pierdolety.
wysłane przez Alex Simulations 43
Liczyłem na to, że skoro już pojawił się taki wątek, to dowiemy się czegoś merytorycznego, co może jakoś zostanie uwzględnione przy ewentualnych zmianach w rozkładach. Niestety mamy tu same pierdolety.
Rzeczywiście sporo postów nie wniosło nic wartego uwagi. Jednakże poprawki w częstotliwości 57 i 63 w weekend raczej by się przydały... Chyba że obowiązuje zasada nic nie ścinamy, ale 57 jeździ mało ludzi w soboty...
wysłane przez SOLARIS1850
Mam pytanie jakie linie według was są bezsensowne?
Wg mnie ZDiTM mógłby zrobić przynajmniej te rzeczy:
- Wydłużyć 67 od Karola Miarki do Cmentarza Centralnego, wtedy starsi ludzie by nie musieli piechotą iść z przystanku do głównej bramy cmentarza
(67 by skręcało na Ku Słońce z Miarki, przystanek końcowy by był powiedzmy 30 m od bramy, a nawroty by były robione na przejeździe przez torowisko)
- Zwiększyć częstosliwość 86 w weekendy w szczycie 10-14
- Zrobić nową linię, która by jeździła na trasie Brama Portowa-Bulwar Starówka (Łasztownia) trasą Brama Portowa-3 Maja-Owocowa-Nabrzeże Wielecki-Most Długi-Świętego Floriana-Władysława IV, co pozwoliło by przy różnych imprezach i festynach na bezpośrednie połączenie Bramy Portowej, Dworca Głównego i Wyszyńskiego z Łasztownią bez pieszej wyprawy
wysłane przez Ronaldinho
co pozwoliło by przy różnych imprezach i festynach na bezpośrednie połączenie Bramy Portowej, Dworca Głównego i Wyszyńskiego z Łasztownią bez pieszej wyprawy
No właśnie tylko w trakcie imprezy na lasztowni ta linia miała by sens,bo teraz niesadze ze by była potrzebna.Kolejny muchowoz jak zawieszone 95 i 90
wysłane przez SOLARIS1850
No właśnie tylko w trakcie imprezy na lasztowni ta linia miała by sens,bo teraz niesadze ze by była potrzebna.Kolejny muchowoz jak zawieszone 95 i 90
Ale na Łasztowni jest też sporo pomników i diabelski młyn, więc jedna brygada na godzinę by się przydała na co dzień, aby przynajmniej turyści mogliby zwiedzać bez problemu Łasztownię... Bo tak to najszybciej tramwajem na Zamkową i przez Zamkową piechotą, gdzie nie wszyscy mogą
wysłane przez lukaszenko 16
Ale na Łasztowni jest też sporo pomników i diabelski młyn, więc jedna brygada na godzinę by się przydała na co dzień, aby przynajmniej turyści mogliby zwiedzać bez problemu Łasztownię... Bo tak to najszybciej tramwajem na Zamkową i przez Zamkową piechotą, gdzie nie wszyscy mogą
Aktualnie więcej stałby w korkach niż jeździł taki twór. A po drugie - będzie nowy przystanek przed mostem Długim, więc po co robić sztucznie kilometry?
wysłane przez SOLARIS1850
Aktualnie więcej stałby w korkach niż jeździł taki twór. A po drugie - będzie nowy przystanek przed mostem Długim, więc po co robić sztucznie kilometry?
Mówię właśnie, że na spokojnie jedna brygada na jedną godzinę spokojnie wystarczy, ewentualnie więcej brygad przy imprezach i festynach na Łasztowni.
wysłane przez SOLARIS1850
wysłane przez MlodyS53 77
A SPAK nie zamierza kupić jakiś nowych autobusów MIDI, aby po pierwsze zastąpiły Norwegi i zaczęły zastępować SU10 i po drugie aby móc obsługiwać normalnie linie tj. 90, 95 i inne nowe przyszłe linie jak ta której koncept przedstawiłem?
Specjalnie dla tego konceptu kupią 15 nowych wodorowych. Za tydzień przetarg.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez RaPer782
Specjalnie dla tego konceptu kupią 15 nowych wodorowych. Za tydzień przetarg.
Słyszałem, że nawet w tym przetargu stanął Ursus 🤪 Ponoć mają być to autobusy na wodór z napędem hybrydowym. Ciekaw jestem jakie będą wyniki tego śmiesznego przetargu 😉
wysłane przez SOLARIS1850
Specjalnie dla tego konceptu kupią 15 nowych wodorowych. Za tydzień przetarg.
A jacy producenci startują w tym przetargu? Założę się, że na pewno Solaris... :D
wysłane przez Michal 2
Wg mnie ZDiTM mógłby zrobić przynajmniej te rzeczy:
- Wydłużyć 67 od Karola Miarki do Cmentarza Centralnego, wtedy starsi ludzie by nie musieli piechotą iść z przystanku do głównej bramy cmentarza
(67 by skręcało na Ku Słońce z Miarki, przystanek końcowy by był powiedzmy 30 m od bramy, a nawroty by były robione na przejeździe przez torowisko)
Przy bramie głównej nie ma miejsca na dłuższy postój autobusu. Chyba, że na zatrzymanie i odjazd. A przejazd przez tory jest jednokierunkowy, więc nie ma tam możliwości nawrotu. Dopiero na rondzie pod wiaduktem.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
- Wariant I: Bezrzecze- Koralowa- Modra- Szeroka- Taczaka- Witkiewicza- Jagiellońska- Plac Zgody- Plac Zwycięstwa- Brama Portowa- Nowa- Dworzec Główny (obciążenie 86 na odcinku Bracka-Piastów i np mieszanie się kursów z 87 od Placu Zgody do Bramy Portowej (zmiana częstośliwości 87 z co 20 na co 10-12 minut w godz. 7, 9-16 i 18-22 i mieszanie się tych kursów z 125 o częstośliwości co 20 minut a w pozostałych godzinach tak samo co 20 minut)
- Wariant II: Bezrzecze- Koralowa- Modra- Szeroka- Taczaka- Derdowskiego- Rondo Gierosa- Ku Słóncu- Bohaterów Warszawy- Plac Szyrockiego- Dąbrowskiego- Kolumba- Dworzec Główny (obciążenie linii 8 i 10 na odcinku Rondo Gierosa-Akademicka i wypełnienie pustki komunikacyjnej okolic Dąbrowskiego, Kusocińskiego i Piekary)
- Wariant III: Bezrzecze- Koralowa- Modra- Szeroka- Taczaka- Derdowskiego- Rondo Gierosa- Dworska- Chobolańska- Białowieska- Dunikowskiego- Powstańców Wielkopolskich- Pomorzany- Smolańska- Kolumba- Dworzec Główny (obciążenie 53 na odcinku Kmieca- Pomorzany i obciążenie linii 3 i 6 od Pomorzan do samego Dworca)
wysłane przez end 52
Wystarczy zwrócić uwagę w jakim takcie jeżdżą te linie z Zakładów w stronę Wernyhory.
Przykłady:
19:15, 19:18
19:48, 19:55
21:15, 21:18
22:08, 22:10
Autobus, który jedzie drugi w kolejności, jeździ całkowicie pusty. Dziwi mnie to, że ZDiTM stać na puszczanie wieczorem obu linii w tak krótkich odstępach czasowych. Najrozsądniejszym wydaje się skrócenie trasy linii 80 (bo kursuje rzadziej i nie obsługuje ogrodów działkowych) do Wernyhory. Oczywiście tylko wieczorami i w weekendy.
Jeden autobus kursujący co 30 minut na tym odcinku wystarczy.
Za zaoszczędzoną kasę można by wydłużyć wszystkie kursy 86 do Zakładów Piekarniczych.
Bezskutecznie wnioskowała o to do ZDiTM RO Krzekowo-Bezrzecze...
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Waszka 80
Uważam, że utrzymywanie wieczorem i w weekendy dwóch linii 74 i 80 na odcinku Wernyhory - Zakłady Piekarnicze nie ma najmniejszego sensu.
Zgadza się, taka sama sytuacja występuje na odcinku Krzekowo - Bezrzecze w postaci dublujących się linii 74 i 105. Zresztą, opisywałem już to w tym poście. Opisana przeze mnie sytuacja nie występuje tylko w wigilie, a codziennie, jednak najbardziej jest to widoczne w weekendy i dni powszednie poza godzinami szczytu.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez Bebe Tosiek
w tym poście. Opisana przeze mnie sytuacja nie występuje tylko w wigilie, a codziennie, jednak najbardziej jest to widoczne w weekendy i dni powszednie poza godzinami szczytu.Zgadza się, taka sama sytuacja występuje na odcinku Krzekowo - Bezrzecze w postaci dublujących się linii 74 i 105. Zresztą, opisywałem już to
A tak BTW. to od kilku lat mam w głowie wydłużoną trasę 80 (Łukasińskiego Ogrody-Gocław) Ale stwierdziłem że to nie miałoby jakiegokolwiek sensu Z powodów dublowania się na odcinkach trasy. Na odcinku Ludowa-Gocław Dublowanie się aż z czterema liniami W tym wypadku z tramwajową 6 Autobusowymi 58,59 i 99 na odcinku Zakłady Piekarnicze-Łukasińskiego Ogrody z 74
wysłane przez fan004 86
A tak BTW. to od kilku lat mam w głowie wydłużoną trasę 80 (Łukasińskiego Ogrody-Gocław) Ale stwierdziłem że to nie miałoby jakiegokolwiek sensu Z powodów dublowania się na odcinkach trasy. Na odcinku Ludowa-Gocław Dublowanie się aż z czterema liniami W tym wypadku z tramwajową 6 Autobusowymi 58,59 i 99 na odcinku Zakłady Piekarnicze-Łukasińskiego Ogrody z 74
Zgadza się, to nie była by potrzebna linia. "Szóstka" co 12 minut w zupełności wystarcza w drodze na Gocław.
#TramwajemPoŚwiecie