Forum

Prace na nowej pętli w Podjuchach zbliżają się ku końcowi

zdjęcie
Prace na nowej pętli w Podjuchach zbliżają się ku końcowi
Czemu te perony są takie wąskie?

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
bartez napisał(a):
Czemu te perony są takie wąskie?

3 metry.
4

wysłane przez RaPer782

Czyli ma się rozumieć, że nowa pętla będzie oddana do użytku szybciej niż wybudują SKM?
2

wysłane przez fan004 86

RaPer782 napisał(a):
Czyli ma się rozumieć, że nowa pętla będzie oddana do użytku szybciej niż wybudują SKM?

To chyba oczywiste biorąc pod uwagę zaawansowanie prac przy obu przedsięwzięciach.

#TramwajemPoŚwiecie
3

wysłane przez arko5 30

fan004 napisał(a):
To chyba oczywiste biorąc pod uwagę zaawansowanie prac przy obu przedsięwzięciach.

Jaki sens tej pętli bez SKM bo nie ogarniam...?

wysłane przez janek12345 0

arko5 napisał(a):
Jaki sens tej pętli bez SKM bo nie ogarniam...?

A mieliby nie otwierać gotowej nowej pętli? Przeniesienie pętli Podjuchy nawet bez SKM pozwoli np. na obsłużenie rejonów ul. Kruszcowej przez linię 61 i zlikwidowanie starej pętli, której stan pozostawia wiele do życzenia...
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez Pepe 234

arko5 napisał(a):
Jaki sens tej pętli bez SKM bo nie ogarniam...?

Stara pętla Podjuchy jak i dojazd do niej, jest w stanie śmierci technicznej, myślę że to gołym okiem widać. Niezbędny jest (był) tam generalny remont. Więc pomyślano by ugryźć 2 kęsy: SKM i nową pętlę dla mieszkańców. Pewnie można było się spodziewać że z SKM będą kłopoty, ale że aż takie...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
9

wysłane przez Jasiek 36

Pepe napisał(a):
Więc pomyślano by ugryźć 2 kęsy: SKM i nową pętlę dla mieszkańców

Co ciekawe ale nie pomyślano o zatokach wzdłuż ulicy Metalowej, na wysokości starej pętli. A kolejny przystanek na ulicy w tamtym miejscu jakoś słabo widzę. Jeśli nawet to przydałyby się nowe perony.

wysłane przez fan004 86

arko5 napisał(a):
Jaki sens tej pętli bez SKM bo nie ogarniam...?

Przede wszystkim SKM notuje solidne opóźnienia, a tych na pewno nie planowano przy rozpoczęciu budowy pętli ;).
Po drugie pętla w Podjuchach jest w opłakanym stanie i budowa nowej była konieczna (lub remont istniejącej, ale to przy planach SKM nie miałoby sensu).
I po trzecie: mimo, że nie ma tam jeszcze pociągów miejskiej kolei to regio jeździ, a nawet staje ;) - i to na biletach ZDiTM w granicach miasta. Być może więcej osób zdecyduje się na dojazd z lewobrzeża pociągiem niż np. 61 gdy przy stacji będzie dogodna przesiadka na autobusy (choć to już moje gdybanie).

#TramwajemPoŚwiecie
5

wysłane przez arko5 30

fan004 napisał(a):
Przede wszystkim SKM notuje solidne opóźnienia, a tych na pewno nie planowano przy rozpoczęciu budowy pętli ;).
Po drugie pętla w Podjuchach jest w opłakanym stanie i budowa nowej była konieczna (lub remont istniejącej, ale to przy planach SKM nie miałoby sensu).
I po trzecie: mimo, że nie ma tam jeszcze pociągów miejskiej kolei to regio jeździ, a nawet staje ;) - i to na biletach ZDiTM w granicach miasta. Być może więcej osób zdecyduje się na dojazd z lewobrzeża pociągiem niż np. 61 gdy przy stacji będzie dogodna przesiadka na autobusy (choć to już moje gdybanie).

Wiem że stara pętla to trup. W sumie to tylko niecały kilometr dłuższe trasy 61 i 66. To nic nie kosztuje... Nie, że mam coś przeciwko, ale mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat i nie bardzo chce mi się wierzyć, że miasto tak ochoczo wyda więcej kasy na coś, co chyba nie ma sensu...

wysłane przez fan004 86

arko5 napisał(a):
Wiem że stara pętla to trup. W sumie to tylko niecały kilometr dłuższe trasy 61 i 66. To nic nie kosztuje... Nie, że mam coś przeciwko, ale mieszkam w tym mieście kilkadziesiąt lat i nie bardzo chce mi się wierzyć, że miasto tak ochoczo wyda więcej kasy na coś, co chyba nie ma sensu...

Pytanie jakie byłyby koszty remontu istniejącej pętli Podjuchy? Jak już ustaliliśmy nie nadaje się ona do dłuższej eksploatacji w obecnym stanie, a autobusy gdzieś muszą zawracać. Nawet jeśli SKM nie będzie w tym czy w przyszłym roku to kiedyś w końcu ruszy, a wtedy węzły będą już gotowe. Moim zdaniem lepiej w tę stronę niż odwrotnie ;).

#TramwajemPoŚwiecie
4

wysłane przez 333Wojtas333 15

fan004 napisał(a):
Pytanie jakie byłyby koszty remontu istniejącej pętli Podjuchy? Jak już ustaliliśmy nie nadaje się ona do dłuższej eksploatacji w obecnym stanie, a autobusy gdzieś muszą zawracać. Nawet jeśli SKM nie będzie w tym czy w przyszłym roku to kiedyś w końcu ruszy, a wtedy węzły będą już gotowe. Moim zdaniem lepiej w tę stronę niż odwrotnie ;).

Nie uwzględniając SKM to rozwiązanie poprawi dostępność do dworca w Podjuchach. Akurat mam w rodzinie osobę która z takiego rozwiązania się ucieszy, a zakładam, że nie jest to jedyny przypadek, który regularnie korzysta z połączenia kolejowego w kierunku Gryfina z Prawobrzeża.
1

wysłane przez MQ ?

arko5 napisał(a):
W sumie to tylko niecały kilometr dłuższe trasy 61 i 66. To nic nie kosztuje...

Kosztuje konkretne pieniądze.
1

wysłane przez Bebe Tosiek

Moim zdaniem do tej nowej pętli jak już zostanie uruchomiona to powinna się odrodzić linia 55 Kursująca na trasie z Basenu Górniczego.
(Wiem o tym od Basenu Górniczego Przez całe Podjuchy aż do Radziszewa zastępuje PKSowa linia 1A poprzez honorowanie biletów ZDiTM).
1

wysłane przez 333Wojtas333 15

Tosiek788 napisał(a):
Moim zdaniem do tej nowej pętli jak już zostanie uruchomiona to powinna się odrodzić linia 55 Kursująca na trasie z Basenu Górniczego.
(Wiem o tym od Basenu Górniczego Przez całe Podjuchy aż do Radziszewa zastępuje PKSowa linia 1A poprzez honorowanie biletów ZDiTM).

To po co w takim razie tworzyć linie która dublowałaby się z już istniejącą?
8

wysłane przez stochu 2

Tosiek788 napisał(a):
Moim zdaniem do tej nowej pętli jak już zostanie uruchomiona to powinna się odrodzić linia 55 Kursująca na trasie z Basenu Górniczego.
(Wiem o tym od Basenu Górniczego Przez całe Podjuchy aż do Radziszewa zastępuje PKSowa linia 1A poprzez honorowanie biletów ZDiTM).

Komu to 55 miałoby służyć? Dojazd do tramwaju masz w postaci 64 i 66 jeżdżących w takcie 10-minutowym.
5

wysłane przez MlodyS53 77

stochu napisał(a):
Komu to 55 miałoby służyć? Dojazd do tramwaju masz w postaci 64 i 66 jeżdżących w takcie 10-minutowym.

Przesiadka na basenie jest wygodniejsza i dużo pasażerów pyta jak z basenu dojechać do ronda ułanów.
Mają 73 ze smieszną częstotliwością. Całkiem spoko.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

MlodyS53 napisał(a):
Przesiadka na basenie jest wygodniejsza i dużo pasażerów pyta jak z basenu dojechać do ronda ułanów.

Wystarczy wysiąść z tramwaju dwa przystanki dalej.
3

wysłane przez MlodyS53 77

t105n napisał(a):
Wystarczy wysiąść z tramwaju dwa przystanki dalej.

Przesiadka nie jest w jednym poziomie.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez lhb178 19

MlodyS53 napisał(a):
Przesiadka nie jest w jednym poziomie.

Ale Św. Przepustowość jest zadowolona.
2

wysłane przez MlodyS53 77

lhb178 napisał(a):
Ale Św. Przepustowość jest zadowolona.

Ona jest najważniejsza!

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez lhb178 19

Tosiek788 napisał(a):
Moim zdaniem do tej nowej pętli jak już zostanie uruchomiona to powinna się odrodzić linia 55 Kursująca na trasie z Basenu Górniczego.

Brakuje mi w Komisie nielajków.
14

wysłane przez Michal 2

Tosiek788 napisał(a):
Moim zdaniem do tej nowej pętli jak już zostanie uruchomiona to powinna się odrodzić linia 55 Kursująca na trasie z Basenu Górniczego.
(Wiem o tym od Basenu Górniczego Ciach .

Nie odrodzi się na bank. Wierz mi ! Widocznie ten Basen Górniczy to słabe źródło informacji jest. A jeszcze jakbyś dodatkowo używał przecinków i sensowniej formułował wypowiedz to nie musiałbyś pisać takich kwiatków, że o tej linii Ci Basen Górniczy powiedział. :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez Tatra108 10

Tosiek788 napisał(a):
Moim zdaniem...

Parafrazując klasyka: "Matko jedyna, matko jedyna! Siwy dym. Co Ty tu napisałeś? Nie no, idziesz do domu". Nie widzę sensu, aby dublować linii ze sobą. Zwłaszcza w momencie, gdy jest honorowanie w "jedynkach".

Przy okazji zrobię mały OT. Czy jest możliwość, aby nie publikować podpisów, gdy są dłuższe niż treść komentarza? O licznych błędach nie wspominając, które aż bolą w oczy😅

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Post został wyedytowany przez autora.
5