Forum

Co z 293H?

wysłane przez ricardo78 0

Czy ktoś orientuje się, czy w końcu naprawiono #293H?. Jest sprawny? Czy nadal stoi w czeluściach Golęcina, gdzie niebawem będzie można otworzyć skansen nieużywanego taboru i kasować bilety za zwiedzanie ?(762+763;1011+1012 itp)

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...
3

wysłane przez Pepe 235

ricardo78 napisał(a):
Czy ktoś orientuje się, czy w końcu naprawiono #293H?. Jest sprawny? Czy nadal stoi w czeluściach Golęcina, gdzie niebawem będzie można otworzyć skansen nieużywanego taboru i kasować bilety za zwiedzanie ?(762+763;1011+1012 itp)

Wagon 293 przechodzi naprawę główną od kwietnia 2019 roku w Warsztatach Remontowych. Jeszcze trochę do roboty zostało.
4

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

ricardo78 napisał(a):
Czy ktoś orientuje się, czy w końcu naprawiono #293H?. Jest sprawny? Czy nadal stoi w czeluściach Golęcina, gdzie niebawem będzie można otworzyć skansen nieużywanego taboru i kasować bilety za zwiedzanie ?(762+763;1011+1012 itp)

Tak jak napisał Pepe.
Obecnie jest on już po malowaniu, siedzenia już zamontowane. Czekamy jeszcze na doczepę, by razem mogły wrócić do zajezdni.

Diabeu z Golęcina
1

wysłane przez RaPer782

uwaga.tramwaj napisał(a):
Tak jak napisał Pepe.
Obecnie jest on już po malowaniu, siedzenia już zamontowane. Czekamy jeszcze na doczepę, by razem mogły wrócić do zajezdni.

Kiedyś był problem, żeby w ogóle cały skład puścić na linię turystyczną. Cud był jak wyjechał z hali EZG i przynajmniej zrobił jedno kółko. Czyli ma się rozumieć, że wymontowane siedzenia itp świadczą o generalnym remoncie? Z resztą nie ma co się dziwić. 4N 293 w swojej karierze "historycznej" był wozem 2 w 1. Linia turystyczna (jakieś wynajmy) plus holownik. A niestety swoje lata świetlne już przeżył podobnie jak 4N 041
1

wysłane przez Pepe 235

RaPer782 napisał(a):
Czyli ma się rozumieć, że wymontowane siedzenia itp świadczą o generalnym remoncie?

Remont jest długi, ale wagony zostały rozebrane do ostatniej śrubki, konstrukcja szkieletu wypiaskowana (343 właśnie w tej chwili jest poza warsztatami na piaskowaniu) i zregenerowano naprawdę olbrzymie ilości części i elementów, całe oblachowanie jest położone od nowa. Na drobiazgowość naprawy naprawdę nie można narzekać! Niektóre wagony 105Ng/2015 poddane modernizacji miały mniejszy zakres prac. 293 jest już po próbie ruchowej po złożeniu. Przejechał parę metrów samodzielnie, a to dobrze wróży. Nie jest jeszcze do końca poskładany.
Post został wyedytowany przez autora.
8

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

RaPer782 napisał(a):
Kiedyś był problem, żeby w ogóle cały skład puścić na linię turystyczną. Cud był jak wyjechał z hali EZG i przynajmniej zrobił jedno kółko. Czyli ma się rozumieć, że wymontowane siedzenia itp świadczą o generalnym remoncie? Z resztą nie ma co się dziwić. 4N 293 w swojej karierze "historycznej" był wozem 2 w 1. Linia turystyczna (jakieś wynajmy) plus holownik. A niestety swoje lata świetlne już przeżył podobnie jak 4N 041

Nie wiem gdzie Ty widziałeś problemy z wyjazdami na turystyczne. 293 Był cały czas sprawny, a zakres prac jak Pepe wspomniał jest ogromny. Mówię tu o aktualnym stanie czyli po malowaniu, remontach itd została podłoga i doszlifowanie. Doczepa została dosłownie sama gola rama.

Przypominam że wagony te są objęte ochrona konserwatora i wszystko musi być jak należy. Przez to to tyle trwa i tak w czasie się przeciąga. Ale cierpliwości

Diabeu z Golęcina
1