Forum
Moderusy
Ostatnio miałem okazję zapoznać się z taborem tramwajowym we Wrocławiu. Pomógł mi w tym znajomy emerytowany motorniczy, pasjonat wrocławskich tramwajów. We Wrocławiu podstawowym taborem są tramwaje przegubowe: częściowo niskopodłogowe Moderus Beta w ilości 88 szt. oraz całkowicie niskopodłogowe Pesy (8 szt.) oraz Skody (48 szt.) Wg mojego znajomego najbardziej niezawodne są Bety, których sprawność wynosi ponad 80%. W związku z tym mam pytanie: jaka jest sprawność naszych szczecińskich (6 szt.) przegubowych częściowo niskopodłogowych Moderusów? Bo wg mnie nie przekracza 30%, Czy ktokolwiek wie, jakie całkowite przebiegi (w kilometrach) mają nasze Bety?
wysłane przez fan004 86
Wg mojego znajomego najbardziej niezawodne są Bety, których sprawność wynosi ponad 80%. W związku z tym mam pytanie: jaka jest sprawność naszych szczecińskich (6 szt.) przegubowych częściowo niskopodłogowych Moderusów? Bo wg mnie nie przekracza 30%, Czy ktokolwiek wie, jakie całkowite przebiegi (w kilometrach) mają nasze Bety?
To ja tak z ciekawości zapytam skoro jesteśmy w temacie - jaki jest matematyczny wzór na sprawność wagonu?
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
To ja tak z ciekawości zapytam skoro jesteśmy w temacie - jaki jest matematyczny wzór na sprawność wagonu?
loga(x · y) = logax + logay/30 oraz jeszcze ten Pn = n! gdzie n! = 1 · 2 · 3 · ... · n
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
loga(x · y) = logax + logay/30 oraz jeszcze ten Pn = n! gdzie n! = 1 · 2 · 3 · ... · n
A czym w tym wzorze są wartości x i y oraz podstawa logarytmu a?
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
A czym w tym wzorze są wartości x i y oraz podstawa logarytmu a?
Czy Twoje konto zostało zhakowane? Bo ostatnio dziwne pytania zadajesz.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
Czy Twoje konto zostało zhakowane? Bo ostatnio dziwne pytania zadajesz.
Przepraszam, a jakiej reakcji na Twój komentarz się spodziewałeś?
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez bartez 336
Przepraszam, a jakiej reakcji na Twój komentarz się spodziewałeś?
Spodziewałem się, że spalisz się ze wstydu za te głupie pytanie i zakończysz wątek, ale jak widać nie ;)
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez fan004 86
Spodziewałem się, że spalisz się ze wstydu za te głupie pytanie i zakończysz wątek, ale jak widać nie ;)
Głupie pytanie? Cóż... wybacz, ale nikt nigdy nie uczył mnie jak obliczyć sprawność wagonu więc, mimo że mam swój pomysł na sprawdzenie tego, chciałem zapytać się bardziej doświadczonych osób. Wydaje mi się, że niewiedza nie powinna być powodem do wstydu - przynajmniej nie w każdym przypadku, stąd również pytanie, które zadałem. Chyba też po to tu jesteśmy by swoją wiedzę rozwijać i zapytać bardziej obeznane osoby, które mogą odpowiedzieć, rozwiać wątpliwości lub coś wyjaśnić, czyż nie?
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez RaPer782
loga(x · y) = logax + logay/30 oraz jeszcze ten Pn = n! gdzie n! = 1 · 2 · 3 · ... · n
A pierwiastek z członu niskopodlogowego wziąłeś pod uwagę? :) Z tego też trzeba jakiś procent wyliczyć :D
wysłane przez Fryga −1
To ja tak z ciekawości zapytam skoro jesteśmy w temacie - jaki jest matematyczny wzór na sprawność wagonu?
Jak ja to lubię: zamiast odnieść się do sedna problemu, szukasz "haków". Nadajesz się na polityka.
wysłane przez fan004 86
Jak ja to lubię: zamiast odnieść się do sedna problemu, szukasz "haków". Nadajesz się na polityka.
Nie trafiłeś. Chciałem po prostu wiedzieć jak oblicza się sprawność wagonów. :)
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Kanarek 58
Jak ja to lubię: zamiast odnieść się do sedna problemu, szukasz "haków". Nadajesz się na polityka.
Ciężko się odnieść do problemu, gdy nawet nie wiadomo co się kryje pod pojęciem "sprawność".
Pozdrawiam :-)
wysłane przez Pepe 235
Ciężko się odnieść do problemu, gdy nawet nie wiadomo co się kryje pod pojęciem "sprawność".
Sprawność? Wystawienie na linię czynnego wagonu na następny dzień.
Fryga, jest źle, wiesz doskonale że jakimś tam wykładnikiem jest obsługa linii, ale ważne jest też policzenie zjazdów awaryjnych, których jest dużo. Natomiast nie chciałbym żebyś tylko w tym obszarze się poruszał bo to że jakiegoś wagonu nie ma na linii nie oznacza że jest niesprawny. Przynajmniej kilkadziesiąt dni w przypadku 621 i 622 trzeba odliczyć na wykorzystywanie pojazdów do szkoleń. Teraz jest właśnie taki gorący okres, gdzie oba wagony przez tydzień były używane (i będą) do tych celów.
wysłane przez Pepe 235