Forum

Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept

wysłane przez Kanarek 58

Witam wszystkich, po konsultacjach z mieszkańcami przedstawiam MOJĄ koncepcję na siatkę połączeń na osiedlu Zawadzkiego-Klonowica. Po krótce postaram się omówić mój projekt i opowiedzieć o jego zaletach.

MAPKA: https://ibb.co/3pNHzJp

Linia 3:
Planowane (już przez ZDITM) wydłużenie linii 3 do pętli Szafera. Połączenie to pozwoli na bezpośredni dojazd w najważniejsze miejsca w Szczecinie: Szpital przy Arkońskiej, Kołłątaja, plac Rodła. plac Brama Portowa, Dworzec PKP i PKS.

Linia 74:
Trasa bez zmian, jedynie podjazd na pętlę w obu kierunkach. Po zrobieniu łącznicy Krzekowo-Szafera linia 74 pozostanie na trasie przedstawionej na moim planie. Częstotliwość ulegnie zmniejszeniu o minutę, przerwy dla kierowców zostaną skrócone o dwie minuty.

Linia 75:
W środę rozmawiałem z mieszkańcami osiedla Zawadzkiego-Klonowica o pozostawieniu linii 75 w obecnym, tymczasowym kształcie. Znaczna większość była pozytywnie nastawiona do pomysłu podając za plusy m.in. bliskość przystanków do najbardziej wysuniętych w głąb osiedla bloków oraz przystanki blisko dwóch szkół. W moim planie trasa naturalnie została wydłużona do pętli Szafera, a oprócz tego likwidacji uległ przystanek "Romera", a przystanek "Marlicza" został przesunięty bliżej szkoły podstawowej. W obu przypadkach powodem takiej decyzji była zbyt mała odległość pomiędzy przystankami:
- Marlicza (obecny) do Zawadzkiego Kościół = 200m
- Romera do Romera Szkoła = 100m

Dodatkowo likwidacja przystanku "Romera" pozwoli na kilkunastosekunowe skrócenie czasu przejazdu oraz skrócenie czasu blokowania jezdni (brak możliwości zrobienia zatoczki).

Częstotliwość nie ulegnie zmianie.

Linia 80:
Dla pasażerów korzystających z przystanku "Zawadzkiego" pozostanie linia 80 (oraz 105), która będzie również wykonywała podjazdy do pętli Szafera. Z linii 80 będzie można dogodnie przesiąść się w linie 75 chociażby na przystanku Zawadzkiego Kościół. Podjazd będzie skutkował zmniejszeniem częstotliwości kursów o dwie minuty oraz zmniejszeniem przerw dla kierowców również o dwie minuty (dotyczy każdego kursu).

Linia 105:
Od przystanku Modra stałą trasą aż do przystanku Klonowica i dalej trasą linii 80 do pętli Szafera. Rozwiązanie to pozwoli na zachowanie ważnych przesiadek na przystanku Klonowica oraz pętli Krzekowo. Przedłużenie trasy będzie skutkowało zmniejszeniem częstotliwości o dwie minuty oraz skróceniem przerw dla kierowców również o dwie minuty (dotyczy każdego kursu). Po otwarciu łącznika Krzekowo - Szafera będzie można poprowadzić linię 105 z Modrej prosto do pętli Szafera (stąd podjazdy linii 80).

Kwestie finansowe:
Kto siedzi bliżej KM wie, że zbliżają się cięcia z wiadomych powodów. Mój plan nie obejmuje dodania żadnej brygady stąd zaoszczędzone wzkm można włożyć w komunikację miejską w tym obszarze.

Pozdrawiam :-)
3
Zawadzkiego-Klonowica - nowy kocept · 2 lata temu · Kanarek
Tramwaje · 2 lata temu · Michal
Re: Tramwaje · 2 lata temu · Pepe