Forum

Tatra #229 była pierwszą, która przejechała odbudowany skręt od placu Zwycięstwa w aleję Niepodległości

zdjęcie
Tatra #229 była pierwszą, która przejechała odbudowany skręt od placu Zwycięstwa w aleję Niepodległości
A nie jest tak, że zakręt z Bramy na Kościuszki powstał przy okazji remontu? Nie jestem pewny ale raczej wcześniej nie było takiej relacji.
matiaseek napisał(a):
A nie jest tak, że zakręt z Bramy na Kościuszki powstał przy okazji remontu? Nie jestem pewny ale raczej wcześniej nie było takiej relacji.

W XXI wieku nie było, ale w pierwszej połowie XX jak najbardziej.
Pepe napisał(a):
W XXI wieku nie było, ale w pierwszej połowie XX jak najbardziej.

I przez 20 lat drugiej połowy.
1
lhb178 napisał(a):
I przez 20 lat drugiej połowy.

Warto dodać, że przez pewien czas były dwa skręty w tej relacji - gdy stare torowisko jeszcze było w jezdni oraz na torowisku wydzielonym wzdłuż al. Niepodległości.

Ślady widać na tym filmie (choć słabo jakościowo) - https://www.youtube.com/watch?v=eaSz9SAZTno&ab_channel=mpaw82
mniej więcej od 1:05

PS. Kilka sekund dalej widać skręt na Pl. Zwycięstwa w Wojska Polskiego :-)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Mareczek napisał(a):
Warto dodać, że przez pewien czas były dwa skręty w tej relacji - gdy stare torowisko jeszcze było w jezdni oraz na torowisku wydzielonym wzdłuż al. Niepodległości.

Ślady widać na tym filmie (choć słabo jakościowo) - https://www.youtube.com/watch?v=eaSz9SAZTno&ab_channel=mpaw82
mniej więcej od 1:05

Tzn. miałeś na myśli "niewydzielonym"? Bo takie jest widoczne, w końcu to 1967 a przebudowa Bramy skończyła się w 1970.


PS. Kilka sekund dalej widać skręt na Pl. Zwycięstwa w Wojska Polskiego :-)

Widać też pokazowe sp...apranie miasta od tego czasu, w imię Św. Przepustowości.
1
Mareczek napisał(a):
Warto dodać, że przez pewien czas były dwa skręty w tej relacji - gdy stare torowisko jeszcze było w jezdni oraz na torowisku wydzielonym wzdłuż al. Niepodległości.

Ślady widać na tym filmie (choć słabo jakościowo) - https://www.youtube.com/watch?v=eaSz9SAZTno&ab_channel=mpaw82
mniej więcej od 1:05

PS. Kilka sekund dalej widać skręt na Pl. Zwycięstwa w Wojska Polskiego :-)

Super film! Dzięki!
Z tego, co kojarzę układ torowy na Bramie Portowej były dwa skręty.
Pierwszy na niewydzielone torowisko w stronę Pl. Żołnierza i drugie bliżej budynku poczty ślepe dwa tory, które były końcowym "dwójki" w stronę Cmentarza Centralnego i Gumieniec.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1
Michal napisał(a):
Super film! Dzięki!
Z tego, co kojarzę układ torowy na Bramie Portowej były dwa skręty.
Pierwszy na niewydzielone torowisko w stronę Pl. Żołnierza i drugie bliżej budynku poczty ślepe dwa tory, które były końcowym "dwójki" w stronę Cmentarza Centralnego i Gumieniec.

No i jeszcze kiedyś ten ślepy tor prowadził do budynku poczty. W bramie nadal są szyny .

#TramwajemPoŚwiecie
fan004 napisał(a):
W bramie nadal są szyny [/url].

Za bramą też są, Nawet rozjazd widać w podwórku przy (nieraz) otwartej bramie.

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...