Forum

Skład 102Na wyjeżdża z zajezdni Niemierzyn na D8

zdjęcie
Skład 102Na wyjeżdża z zajezdni Niemierzyn na D8

wysłane przez RaPer782

Czasy podwójnych "Jamników", 3x 105N/Na, 3x 105N2k/S/2000. Miło popatrzeć czasem w przeszłość kiedy było się naście lat młodszym nie będąc świadomym jakim modelem czy typem tramwaju się jeździło 😁 Oby więcej takich wspominek na Komis-ie. Brawa dla autora 👏
12
RaPer782 napisał(a):
Czasy podwójnych "Jamników", 3x 105N/Na, 3x 105N2k/S/2000. Miło popatrzeć czasem w przeszłość kiedy było się naście lat młodszym nie będąc świadomym jakim modelem czy typem tramwaju się jeździło 😁 Oby więcej takich wspominek na Komis-ie. Brawa dla autora 👏

Nawiązując do powyższych wspomnień chciałbym podzielić się także swoją refleksją. Jak przez mgłę pamiętam, że krótko przed wycofaniem z eksploatacji 102Na doszło do awarii jednego z wagonów tuż przed pętlą Dworzec Niebuszewo. Nie jestem pewien, czy to był pożar, ale wagon stał w kłębach dymu.
2
Tramwajarz napisał(a):
Nawiązując do powyższych wspomnień chciałbym podzielić się także swoją refleksją. Jak przez mgłę pamiętam, że krótko przed wycofaniem z eksploatacji 102Na doszło do awarii jednego z wagonów tuż przed pętlą Dworzec Niebuszewo. Nie jestem pewien, czy to był pożar, ale wagon stał w kłębach dymu.

608.
Tu szczegóły:
https://www.mkm.szczecin.pl/informacje/1172240047/no-i-sie-spalila
Pepe napisał(a):
608.
Tu szczegóły:
https://www.mkm.szczecin.pl/informacje/1172240047/no-i-sie-spalila

I nawet chyba częściej się psuły kiedy trafiły na Pogodno niż wcześniej kiedy stacjonowały na Niemierzynie.
RaPer782 napisał(a):
I nawet chyba częściej się psuły kiedy trafiły na Pogodno niż wcześniej kiedy stacjonowały na Niemierzynie.

Po przejściu na Pogodno wagony były w takim stanie, że ówczesny kierownik nie zgodził się łączenie ich w składy na Wszystkich Świętych Ponadto po pojawieniu się KT4Dt i planach wycofania 102-jek, całkowicie wyłożono lachę na ich utrzymanie, stąd awaria goniła awarię. Z resztą starsze GT6 przejeździły 2 lata dłużej niż młodsze 102Na.
No i trzeba pamiętać, że 102Na przeszły modernizacje w Krakowie w latach 1994-6, co można było uznać, że wtedy wróciły do Szczecina prawie nowe wagony.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
2
Mareczek napisał(a):
]
No i trzeba pamiętać, że 102Na przeszły modernizacje w Krakowie w latach 1994-6, co można było uznać, że wtedy wróciły do Szczecina prawie nowe wagony.

Znaczy 102ki znikły z ulic Szczecina na 2 lata? Pamiętam , że jak wóciły to było ŁAŁ bo miały "ciepłe guzikl" - swoją drogą chyba nigdy nie użytkowane
wojtazz napisał(a):
Znaczy 102ki znikły z ulic Szczecina na 2 lata? Pamiętam , że jak wóciły to było ŁAŁ bo miały "ciepłe guzikl" - swoją drogą chyba nigdy nie użytkowane

Nie. Mareczek przesadził z 1996. Wagony wyjeżdżały do NG na przestrzeni kilku miesięcy, w transportach po kilka. Całość zadania trwała ponad 1,5 roku. Większość w 1995 roku już była gotowa, niedobitki przyjeżdżały w 1996. Widać to na zdjęciach M. Colmana. Pod Niemierzyn w 1995 roku chodziłem prawie codziennie i tam już było sporo wagonów po remontach. Zresztą mam gdzieś zdjęcie zajezdni z tego roku, może kiedyś odbitkę odkopię.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
6
Pepe napisał(a):
Nie. Mareczek przesadził z 1996. Wagony wyjeżdżały do NG na przestrzeni kilku miesięcy, w transportach po kilka. Całość zadania trwała ponad 1,5 roku. Większość w 1995 roku już była gotowa, niedobitki przyjeżdżały w 1996. Widać to na zdjęciach M. Colmana. Pod Niemierzyn w 1995 roku chodziłem prawie codziennie i tam już było sporo wagonów po remontach.

Na Niemierzynie to w ogóle były stodwójki tylko po remontach. Zresztą największe roszady to były w 1994, potem kolejne dopływy były już łatwe do wychwycenia (601'' i reszta używek). (Piszę z pamięci, więc nie tak na 100%).
wojtazz napisał(a):
Znaczy 102ki znikły z ulic Szczecina na 2 lata? Pamiętam , że jak wóciły to było ŁAŁ bo miały "ciepłe guzikl" - swoją drogą chyba nigdy nie użytkowane

Nie znam historii, ale raczej nie wszystkie naraz...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wojtazz napisał(a):
Znaczy 102ki znikły z ulic Szczecina na 2 lata? Pamiętam , że jak wóciły to było ŁAŁ bo miały "ciepłe guzikl" - swoją drogą chyba nigdy nie użytkowane

Pamietam, że stare z miękkimi zielonymi siedzeniami jeździły w składach na 2,7,8,9 z Pogodna, a po modernizacjach już jeździły pojedynczo z Niemierzyna na 4, 11, 12, a od 1996 tez na 3. A ciepłe guziki były, ale racja nigdy nie używane.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
Pamietam, że stare z miękkimi zielonymi siedzeniami jeździły w składach na 2,7,8,9 z Pogodna, a po modernizacjach już jeździły pojedynczo z Niemierzyna na 4, 11, 12, a od 1996 tez na 3. A ciepłe guziki były, ale racja nigdy nie używane.

Kiedy stodwójki trafiły na Niemierzyn, nie było już wagonów niezmodernizowanych.
Pierwsze modernizacje jeździły w składach.
Mareczek napisał(a):

No i trzeba pamiętać, że 102Na przeszły modernizacje w Krakowie w latach 1994-6, co można było uznać, że wtedy wróciły do Szczecina prawie nowe wagony.

Modernizacje w Krakowie zaczęły się już w 1992 roku. Wyjezdżało po kilka wagonów i sukcesywnie wracały, a w zamian wysyłano kolejne. Przez pewien czas kursowały liniowo w składach na liniach z Pogodna, pierwsze chyba 604+606 i 628+617.
Potem jednorazowym rzutem powędrowały na Niemierzyn (1993 lub 1994), a kolejne modernizowane trafiały od razu na Niemierzyn.
2
t105n napisał(a):
Potem jednorazowym rzutem powędrowały na Niemierzyn (1993 lub 1994), a kolejne modernizowane trafiały od razu na Niemierzyn.

Jeśli rzut był jednorazowy można go datować między lutym 1994 (kiedy to jeszcze jechałem podwójnym przegubem na 9) a czerwcem (wycofanie N-ek z 12 przy wakacyjnym zawieszeniu 4).
1
Sprawdziłem w notatkach i było tak:
- przeniesienie 102Na na Niemierzyn było w 1994 roku, ale dokładnej daty nie mam,
- remonty 16 sztuk szczecińskich wozów były w latach 1992-1993,
- remonty 7 sztuk z innych miast były w latach 1994-1995.
5