Forum

Wydłużenie 75 do Krzekowa

Od 1 października wybrane kursy linii 75 w dni powszednie w godzinach szczytu wydłużone zostaną do pętli „Krzekowo”.

wysłane przez Czarny87

Kreowania siatki połączeń na siłę cd. A z oszczędzonych $$$ za wzkm dołożymy trójkę na Szafera Azoty. Bo na 1 wyjdzie tyle ile było poprzednio do Głębokiego. Księgowość kreatywna i przestawianie tych samych pionków po tej samej szachownicy zamiast rozwoju i większych wydatków na komunikację...
2

wysłane przez RaPer782

Czarny87 napisał(a):
Kreowania siatki połączeń na siłę cd. A z oszczędzonych $$$ za wzkm dołożymy trójkę na Szafera Azoty. Bo na 1 wyjdzie tyle ile było poprzednio do Głębokiego. Księgowość kreatywna i przestawianie tych samych pionków po tej samej szachownicy zamiast rozwoju i większych wydatków na komunikację...

Tak! Zgadzam się z przedmówcą. Ale tylko co do "Trójki" to jedynie pojedyncze kursy tak jak z linią 75.

wysłane przez Trebron86

RaPer782 napisał(a):
Tak! Zgadzam się z przedmówcą. Ale tylko co do "Trójki" to jedynie pojedyncze kursy tak jak z linią 75.

Przecież to jest jakiś żart!!! Się ugięli, bo jakieś pojedyncze osoby płaczą, że im 75 skrócili. Tylko jaki jest sens na Krzekowo wysyłać 4 linię autobusową?? Jest 60, jest 74, jest 105, z czego 2 linie jeżdżą na Bezrzecze, to jeszcze z powrotem 75 puszczają chyba po to, by opóźnienia na linii były. Bez sensu.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
3

wysłane przez MQ ?

Trebron86 napisał(a):
Przecież to jest jakiś żart!!! Się ugięli, bo jakieś pojedyncze osoby płaczą, że im 75 skrócili. Tylko jaki jest sens na Krzekowo wysyłać 4 linię autobusową?? Jest 60, jest 74, jest 105, z czego 2 linie jeżdżą na Bezrzecze, to jeszcze z powrotem 75 puszczają chyba po to, by opóźnienia na linii były. Bez sensu.

Czasem warto naprawić błędne decyzje, jak w tym przypadku. Nie trzeba być przesadnie spostrzegawczym, żeby zauważyć, że wybudowanie torowiska wzdłuż Szafera od strony Wojska Polskiego ma się nijak do starego przebiegu 75 przez Szeroką. Trudno więc się dziwić mieszkańcom, że nie potrafią zrozumieć, dlaczego nagle powstała jakaś dziwna luka w sieci połączeń. Owszem, została wybudowana nowa pętla na skraju osiedla Zawadzkiego, ale można to przyrównać do (przykładowego) pocięcia autobusów na Warszewie z powodu uruchomienia nowej pętli w Podjuchach – jedno z drugim ma niewiele wspólnego. Rozmowa byłaby zupełnie inna, gdyby powstało torowisko od Krzekowa przez przyszłą Sosabowskiego. Nikt wówczas decyzji o skróceniu 75 by nie podważał.
9

wysłane przez Michal 2

MQ napisał(a):
Czasem warto naprawić błędne decyzje, jak w tym przypadku. Nie trzeba być przesadnie spostrzegawczym, żeby zauważyć, że wybudowanie torowiska wzdłuż Szafera od strony Wojska Polskiego ma się nijak do starego przebiegu 75 przez Szeroką. Trudno więc się dziwić mieszkańcom, że nie potrafią zrozumieć, dlaczego nagle powstała jakaś dziwna luka w sieci połączeń. Owszem, została wybudowana nowa pętla na skraju osiedla Zawadzkiego, ale można to przyrównać do (przykładowego) pocięcia autobusów na Warszewie z powodu uruchomienia nowej pętli w Podjuchach – jedno z drugim ma niewiele wspólnego. Rozmowa byłaby zupełnie inna, gdyby powstało torowisko od Krzekowa przez przyszłą Sosabowskiego. Nikt wówczas decyzji o skróceniu 75 by nie podważał.

Wszytko by się zgadzało, gdyby istniał przystanek Romera. Dla obsłużenia tego przystanku przedewszytkim wartoby wydłużać 75. A tak zostały mniej znaczące na Szerokiej. Spaprano komunikacyjnie przebudowę tych okolic ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez bartez 336

Michal napisał(a):
Wszytko by się zgadzało, gdyby istniał przystanek Romera. Dla obsłużenia tego przystanku przedewszytkim wartoby wydłużać 75. A tak zostały mniej znaczące na Szerokiej. Spaprano komunikacyjnie przebudowę tych okolic ...

Przystanek Romera mógłby być tak jak na czas remontu na wysokości remontowanej bursy. Czyli zamiast wydłużać 75 na Krzekowo to można by coś puścić Marlicza i Romera. Ja wielokrotnie obserwowałem odcinek 75 od Krzekowa i tam naprawdę jeżdżą pojedyncze jednostki. Dopiero od przystanku Romera wsiadało więcej osób.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez lukaszenko 16

bartez napisał(a):
Przystanek Romera mógłby być tak jak na czas remontu na wysokości remontowanej bursy. Czyli zamiast wydłużać 75 na Krzekowo to można by coś puścić Marlicza i Romera. Ja wielokrotnie obserwowałem odcinek 75 od Krzekowa i tam naprawdę jeżdżą pojedyncze jednostki. Dopiero od przystanku Romera wsiadało więcej osób.

Dlatego proponowałem podział linii 75 na dwie - tradycyjne 75 jadące przy netto i 55 jadące przez Marlicza-Romera.
2

wysłane przez bartez 336

lukaszenko napisał(a):
Dlatego proponowałem podział linii 75 na dwie - tradycyjne 75 jadące przy netto i 55 jadące przez Marlicza-Romera.

Było chyba już to wałkowane, że za dużo kursów omijałoby przystanek Zawadzkiego.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez Michal 2

bartez napisał(a):
Było chyba już to wałkowane, że za dużo kursów omijałoby przystanek Zawadzkiego.

Przez tyle czasu wszystkie kursy omijały ten przystanek i jakoś żadnych wzmocnień, ani komunikacji zastępczej nie zarządzono, więc chyba tragedii by nie było, a jak już pojadą tramwaje to przystanek Zawadzkiego będzie komunikacyjnie, aż nadto obsłużony i wtedy co drugi kurs do Krzekowa, a co drugi przez Romera byłby rozwiązaniem idealnym.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez Luke_Police  163

Czarny87 napisał(a):
Kreowania siatki połączeń na siłę cd. A z oszczędzonych $$$ za wzkm dołożymy trójkę na Szafera Azoty. Bo na 1 wyjdzie tyle ile było poprzednio do Głębokiego. Księgowość kreatywna i przestawianie tych samych pionków po tej samej szachownicy zamiast rozwoju i większych wydatków na komunikację...

Wydłużmy linię 3 do nowej pętli przy Szafera, a nagle się okaże, że sporo pasażerów zniknie z 75, a tramwaje będą pękać w szwach. To jest ogromne osiedle i linia tramwajowa dająca bezpośrednie połączenie ze szpitalem, węzłem Kołłątaja, placem Rodła, Bramą Portową i Dworcem Głównym z pewnością będzie miała wzięcie.

Technik serwisu :)
11

wysłane przez Czarny87

Luke_Police napisał(a):
Wydłużmy linię 3 do nowej pętli przy Szafera, a nagle się okaże, że sporo pasażerów zniknie z 75, a tramwaje będą pękać w szwach. To jest ogromne osiedle i linia tramwajowa dająca bezpośrednie połączenie ze szpitalem, węzłem Kołłątaja, placem Rodła, Bramą Portową i Dworcem Głównym z pewnością będzie miała wzięcie.

Łukaszu krajanie mój 😉 nie twierdzę, że przedłużenie trójki nie ma sensu a wręcz jestem zdania aby wszystkie kursy odbywały się do nowej pętli. Problemem jest jak zwykle brak. Rozwoju KM i zwiększenia nakładów na nią. Jeżeli by zaszło takie zjawisko to można korygować częstotliwość 75 i trasę ale najpierw wydłużamy a później skracamy czy zabieramy brygady a nie odwrotnie....

wysłane przez lhb178 19

Luke_Police napisał(a):
Wydłużmy linię 3 do nowej pętli przy Szafera, a nagle się okaże, że sporo pasażerów zniknie z 75, a tramwaje będą pękać w szwach. To jest ogromne osiedle i linia tramwajowa dająca bezpośrednie połączenie ze szpitalem, węzłem Kołłątaja, placem Rodła, Bramą Portową i Dworcem Głównym z pewnością będzie miała wzięcie.

Jest taki jeden "drobny" problem. Trasa tramwajowa obejmuje tylko dwa przystanki linii 75.
1

wysłane przez Luke_Police  163

lhb178 napisał(a):
Jest taki jeden "drobny" problem. Trasa tramwajowa obejmuje tylko dwa przystanki linii 75.

No i właśnie o pasażerów z tych dwóch przystanków mi chodziło.

Technik serwisu :)
1